افزونه Convert Pro ؛ بالا بردن نرخ تبدیل با پاپ آپ

افزونه Convert Pro
خرید هاست

قطعا با این پدیده مواجه شده اید که ترافیک زیادی روی سایت شما وجود دارد و خیلی ها به سایت شما می آیند و می روند ولی خریدری روی سایت شما ثبت نمی شود. در این رابطه  ابزار های زیادی و تکنیک های خاصی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. در صورتی که یک سایت وردپرسی دارید، افزونه Convert Pro یکی از همین امکانات به شمار می رود که ابزاری بسیار قدرتمند برای هدایت کاربران سرگردان در سایت در اختیار شما قرار خواهد داد.

پاپ آپ ها یکی از امکاناتی هستند که می توانند، کاربرانی که داخل سایت شما در حال گشت و گذار هستند را با یک پیشنهاد خوب به صفحه ای بکشانند. در این مقاله با بررسی افزونه Convert Pro یکی از این راه ها را معرفی خواهیم کرد.

افزونه Convert Pro چیست

افزونه Convert Pro ارائه شده توسط یکی از ارائه کنندگان قوی افزونه های ساخت پاپ آپ به نام Convert Plug است. این افزونه امکانات کاملی را برای ساخت پاپ آپ بدون نیاز به کد نویسی در اختیار شما قرار می دهد و در واقع یک صفحه ساز کوچک است که تمامی المان هایی که برای ساخت یک پاپ آپ نیاز دارید را، از فیلد های وارد کردن اطلاعات و فرم های کوچک گرفته تا دکمه های شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار می دهد.

نکته ای که در مورد افزونه Convert Pro وجود دارد این است که شما برای کار کردن با آن، به دانش کدنویسی و برنامه نویسی نیاز ندارید و صرفا با درگ و دراپ کردن ماژول ها می توانید پاپ آپ مورد نظر خود را ویرایش کرده و بسازید. در واقع  افزونه Convert Pro شباهت زیادی به صفحه ساز المنتور دارد.(جهت اطلاعات بییشتر سری به مقاله المنتور چیست بزنید)

ممکن است در موقع جست و جوی این افزونه به یک افزونه مشابه به نام افزونه Convert Plus برخورد کنید که در ادامه در مورد این افزونه و شباهت آن با افزونه Convert Pro توضیح خواهیم داد.

تفاوت افزونه Convert Pro و Convert Plus

 افزونه Convert Pro و  نسخه Plus آن در واقع هر دو افزونه هایی پیشرفته تر از افزونه قدیمی Convert Plug هستند که یک پاپ آپ ساز تک کاره بود. این افزونه قدیمی بعد ها دو ادیشن با مبنای ساخت پاپ آپ هایی حرفه ای تر منتشر کرد که اکنون آنها را با دو پسوند Pro و Plus عرضه می کند. نسخه Plus صرفا یک افزونه پاپ آپ ساز با امکاناتی محدود تر است که ارائه کنندگان برای این افزونه در نظر گرفته اند و صرفا می توان آن را یک پاپ آپ ساز دانست.

تفاوت افزونه Convert Pro و Convert Plus

ویژگی های افزونه Convert Pro چیست

در مورد اینکه مزایا و ویژگی های افزونه Convert Pro چیست می توانیم این لیست را ارائه کنیم:

  • تبدیل کاربر سرگردان به مشتری
  • جمع کردن اطلاعات کاربران
  • افزایش درگیری کاربر با سایت
  • ساخت پاپ آپ های مختلف
  • قالب های آماده جذاب و حرفه ای

در ادامه به توضیح مهمترینموارد در این ویژگی ها می پردازیم.

افزایش درگیری کاربر با سایت

عموم کاربران با سایت و این پاپ آپ های مختلف تعامل پیدا کرده و زمان بیشتری را در سایت می مانند. در نتیجه کار با سایت راحت تر شده و درگیری یا همان Engagement آنها با سایت بیشتر می شود. علاوه بر آن نرخ پرش در سایت شما کاهش پیدا کرده و مدت زمان ماندن کاربران در سایت بیشتر می شود.

ساخت پاپ آپ های مختلف

شما می توانید هر نوع پاپ آپی را با افزونه Convert Pro طراحی کنید. به طور مثال مودال های تمام صفحه، پاپ آپ های گرافیکی گرد، نوار های حاشیه صفحه و یا حتی پنجره هایی که به صورت Call for Action در ساید بار سایت شما قرار خواهند گرفت. 

ویژگی های افزونه Convert Pro

قالب های گرافیکی و حرفه ای خوب

افزونه Convert Pro به شما امکان استفاده از خلاقیت طراحان حرفه ای را می دهد. شما می توانید از تعداد زیادی قالب مختلف برای کاربرد های مختلف و طرح های گوناگون استفاده کنید. وجود این قالب ها باعث می شود باعث می شود که سایت طراحی زیبا تری داشته باشد و هم در وقت صرفه جویی خوبی خواهد کرد و کار آماده کردن صفحات را حسابی جلو خواهد انداخت.

آموزش افزونه Convert Pro

برای استفاده از افزونه Convert Pro کافی است آن را دانلود کرده و روی سایت خود نصب کنید. دقت داشته باشید که نسخه های مختلفی از این افزونه وجود دارد که خیلی از آنها بر اساس ورژن های قدیمی از افزونه Convert Pro یعنی همان Convert Plus بنا شده اند که ممکن است در بعضی از ویژگی ها تفاوت های اساسی با افزونه Convert Pro داشته باشد.

شما نمی توانید این افزونه را در مخزن وردپرس پیدا کنید چو.ن نسخه رایگانی از آن وجود ندارد و برای تهیه آن لازم است که به سراغ سایت اصلی ارائه کنندگان آن رفته و در صورتی که دنبال روش ریالی برای خرید آن می گردید، می توانید آن را از ارائه کنندگان قالب و افزونه مانند راست چین و ژاکت تهیه کنید.

نصب افزونه Convert Pro

برای نصب افزونه Convert Pro کافی است که از منوی پیشخوان خود مسیر افزونه ها > افزودن را انتخاب کرده تا به صفحه نصب افزونه برسید. در بالای این صفحه و مقابل عنوان نصب افزونه می توانید دکمه ای را به نام بارگذاری افزونه مشاهده کنید:

نصب افزونه Convert Pro

بعد از کلیک روی این دکمه محل بارگذاری فایل برای شما نمایش داده خواهد شد و شما می توانید در اینجا با کلیک روی دکمه Browse فایل خود را به وردپرس معرفی کرده و بعد از آن شما به صفحه نصب افزونه منتقل خواهید شد:

نصب دستی افزونه Convert Pro

اکنون کار نصب افزونه به پایان رسیده است و می توانید فعالسازی آن را از همین صفحه انجام دهید. بعد از این کار نوبت به این میرسد که به سراغ افزونه رفته و پاپ آپ خود را روی آن بسازید.

ساخت پاپ آپ در افزونه Convert Pro

برای اینکه کار ساخت پاپ آپ ها را روی افزونه Convert Pro انجام دهید لازم است که گزینه Convert Pro را از پیشخوان انتخاب کنید تا به صفحه زیر منتقل شوید:

ساخت پاپ آپ در افزونه Convert Pro

در این صفحه شما می توانید پیشخوان افزونه Convert Pro را مشاهده کنید و در صورتی که تازه افزونه را روی سایت نصب کرده باشیبد این پیشخوان برای شما خالی خواهد بود. برای ایجاد یک پاپ آپ جدید کافی است که روی دکمه آبی رنگ ایجاد جدید و یا تب Create new کلیک کنیم. با انجام این کار به صفحه زیر منتقل خواهیم شد:

گزینه های ساخت پاپ آپ در افزونه Convert Pro

در این صفحه شما یک منوی کامل از امکاناتی که این افزونه می تواند به شما بدهد و هر کدام از آنها کاربرد های خاص خود را دارند مشاهده می کنید. در صورتی که بخواهیم بگوییم هر کدام از این پاپ آپ ها چه کاری را انجام می دهند، می توانیم این موارد را خاطر نشان شویم:

پاپ آپ مودال: این نوع از پاپ آپ ها یک پاپ آپ باز شونده تمام صفحه است که به کاربر اجازه کار دیگری را نمی دهد و حتما کاربر باید به آن واکنش نشان دهد. البته این نوع از پاپ ها با کلیک روی یک دکمه و یا شرایطی خاص ظاهر می شوند.

نوار اطلاعات: فرمی که در بالا و پایین صفحه قرار گرفته و با اسکرول کردن صفحه توسط کاربر حرکت می کند. این فرم تا زمانی که کلیک نگیرد و یا توسط کاربر بسته نشود در جای خود می ماند.

کشویی: این فرم هم دقیقا مانند نوار اطلاعات است اما در اطراف صفحه قرار می گیرد.

قبل / بعد: این فرم می تواند قبل یا بعد از محتوایی که در سایت تعیین می کنیم قرار گرفته و در جای خود باقی می ماند و در واقع یکی از اجزای عادی صفحه خواهد بود.

در فرم محتوا: این نوع از فرم ها یک فرم عادی است که شما می توانید آن را در هر جایی که مایل بودید استفاده کنید و محدودیت خاصی برای شما ایجاد نمی کند.

جعبه ابزارک: این نوع از فرم ها که در نوار کناری و سایدبار قرار می گیرند و جایگاه ثابتی در کنار سایر عناصر ساید بار خواهند داشت.

تبدیل تشک(ترجمه ای نادرست از Convert Plug!): این نوع از پاپ ها دقیقا مانند پاپ آپ مودال به صورت تمام صفحه باز می شوند اما به صورت خودکار باز شده و برای باز شدن آنها اقدام خاصی از طرف کاربر نیاز نیست و شرایط نمایش را شما تعیین می کنید.

پاپ آپ تمام صفحه: یک لایت باکس سبک است که می تواند به صورت خیلی انعطاف پذیر روی صفحه بالا بیاید و پیام خود را به کاربر برساند. در  اینجا کاربر به سایر محتوای صفحه هم دسترسی دارد.

بسته به انتخاب خود روی هر کدام از این پاپ آپ ها که کلیک کنید، می توانید نمونه هایی از آنها را مشاهده کنید و قالب های آماده از آنها برای شما در دسترس خواهد بود. به عنوان مثال در صورتی که پاپ آپ تمام صفحه را انتخاب کنید، این تمپلیت ها را می توانید مشاهده کنید:

قالب هابی آماده برای ساخت پاپ آپ در افزونه Convert Pro

در صورتی که هر کدام از قالب های آماده را انتخاب کنید می توانید آنها را ویرایش کرده و به سادگی تمامی موارد را در مورد آنها تغییر دهید، تصاویر را عوض کنید، لینک ها را تغییر داده و همینطور متنی که می خواهید را به صورت شخصی سازی شده وارد کنید. اگر خودتان هم ایده ای دارید که می خواهید آن را پیاده سازی کنید، با کلیک روی لینک Blank می توانید آن را از صفر ایجاد کنید. در این آموزش از آنجا که ما قصد داریم تمامی موارد را بررسی کنیم، روی Blank کلیک می کنیم تا صفحه زیر برای ساخت پاپ آپ به ما نمایش داده شود:

انتخاب نام برای ساخت پاپ آپ در افزونه Convert Pro

در اینجا باید یک نام را برای این پاپ آپ ارائه کنیم که بعدا در فراخوانی آن در صفحات به وسیله شورت کد مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از اینکه کار انتخاب توسط شما انجام شد می توانید صفحه زیر را مشاهده کنید:

منوی ساخت پاپ آپ در افزونه Convert Pro

در این صفحه شما می توانید یک مجموعه از ابزار های حرفه ای را برای ساخت فرم های پاپ آپ به صورت حرفه ای در اختیار داشته باشید که براحتی با درگ و دراپ می توانید آنها را فعال کرده و بهترین نوع پاپ آپ را برای ساخت خود پیاده سازی کنید.

مواردی که هر کدام از این بخش ها به شما ارائه می دهند از این قرار است:

Elements: در این قسمت مواردی که می توانید در پاپ آپ استفاده کنید را به صورت تکی و انفرادی مشاهده می کنید. این بخش شامل امکان اضافه کردن فیلد های منفرد و خاص، عکس به صورت تکی، دکمه، شمارش معکوس، یک ویدئوی تک و یا حتی نشان ضربدر برای بستن پاپ آپ می باشد.

Forms: در این قسمت شما به تمامی ویژگی هایی که برای فرم های مختلف نیاز خواهید داشت به صورت آماده و یکجا دسترسی خواهید داشت، المان های هوشمندی که برای فرم ها می توانید در اختیار داشته باشید در اینجا به شما ارائه خواهد شد. در صورتی که روی این گزینه کلیک کنید می توانید المان های مختلف را در دسته بندی هایی که برای آنها ارائه شده است مشاهده کنید:

المنت های ساخت پاپ آپ در افزونه Convert Pro

Buttons: در این بخش شما می توانید دکمه های مختلف را با استایل های متنوعی که دارند مشاهده کنید. هر کدام از این دکمه ها می توانند با توجه به استایلی که فرم شما دارد برای شما قابل استفاده باشند و همینطور شما می توانید خودتان تغییراتی که مایل باشید را روی این دکمه ها و لیبل متین که این دکمه ها نشان می دهند پیاده سازی کنید:

دکمه های ساخت پاپ آپ در افزونه Convert Pro

Shapes: در این بخش از امکانات افزونه Convert Pro هم شما می توانید به امکانات مختلف دیگری در این رابطه دسترسی داشته باشید که می توانند در طراحی یک پاپ آپ به شما کمک کنند و جلوه های بصری زیادی را به شما بدهند. در این بخش شما می توانید به شِیپ ها(Shape) و اشکال مختلفی دسترسی داشته باشید که تمامی آیکون های مختلف را شامل شده و هر شکلی که بخواهید را به صورت آیکون در اختیار شما قرار می دهند. در اینجا شما به یک کتابخانه بزرگ می توانید دسترسی داشته باشید:

شیپ ها در ساخت پاپ آپ در افزونه Convert Pro

Panels: در این بخش پنل اصلی در اختیار شما قرار می گیرد. تفاوت این بخش با سایر بخش ها این است که شاید شما نخواهید در پاپ آپ خود از هر کدام از آنها مانند تصاویر و یا شیپ ها استفاده کنید، اما در اینجا با بدنه اصلی طرف هستید که برای کار شما الزامی است و چهارچوب کار شما را تعیین می کند. در اینجا می توانید تنظیمات مختلفی را که برای اندازه پاپ آپ، انیمیشن ورودی، حاشیه ها، سایه و همینطور لینک های آن وجود دارند را تنظیم کنید:

گزینه های فرم ها برای ساخت پاپ آپ در افزونه Convert Pro

بعد از اینکه کار ساخت پاپ آپ انجام شد با کلیک روی دکمه Save در بالا و سمت چپ صفحه این پاپ آپ برای شما ذخیره خواهد شد و می توانید از آن روی سایت خود استفاده کنید. اما برای اینکه آن را در سایت فعال کرده و در صفحه ای از سایت به کاربران شما نمایش داده شود، هنوز لازم است اقداماتی را انجام دهید که در بخش بعدی آنها را معرفی خواهیم کرد.

نمایش پاپ آپ های افزونه Convert Pro در سایت

در صورتی که در صفحه ادیتور از منویی که در بالا و سمت راست تصویر قرار دارد گزینه Configure را انتخاب کنید، صفحه ای به شما نمایش داده خواهد شد که می توانید از طریق آن قوانینی را مشخص کنید که می خواهید برای نمایش پاپ آپ داشته باشید.

نمایش پاپ آپ های افزونه Convert Pro در سایت

در این بخش می توانید تعیین کنید که این پاپ آپ چه زمانی و بر اثر چه کاری در صفحه و به کاربران نمایش داده شود. گزینه های زیادی که در اینجا وجود دارند به شما کمک می کنند تا تمامی حالت هایی که برای نمایش در صفحه وجود دارد را برای پاپ آپی که دارید ایجاد کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل به معرفی افزونه Convert Pro پرداختیم و دیدیم که این افزونه می تواند تا چه اندازه برای سایت ما کارایی داشته باشد، این افزونه یک صفحه ساز کوچک برای ساخت پاپ آپ است که در کنار آن یک مجموعه امکان طلایی را برای مارکتینگ و Lead کردن کاربران به سمت خرید در اختیار وبمستر ها قرار خواهد داد و در این میان جلوه های گرافیکی زیبا و امکانات تعاملی ای که این افزونه دارد می تواند موجب بالا رفتن بازدهی آن شود. این بازدهی بالا در کنار راحتی کارکرد و گرافیکی بودن آن و ساخت راحت و روان بودن کار با آن توانسته است افزونه Convert Pro را به یک گزینه فوق العاده کاربردی تبدیل کند.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها

15% تخفیف خرید 
هاست و سرور مجازی

پایان جشنواره 10 فروردین 

  کد تخفیف:NY1403
close-link