بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس؛ معرفی 8 قالب کاربردی

بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس
خرید هاست

راه اندازی یک سایت اینترنتی همیشه پر از اما و اگر ها است و قبل از اینکه بخواهید یک سایت را راه اندازی کنید این موضوع که از چه فریم ورک و پلتفرمی برای آن استفاده کنید، می تواند وسواس زیادی را برای شما ایجاد کرده و در ابتدا راه اندازی کسب و کار را با مشکل مواجه سازد. آنچه که مسلم است این است که همه می خواهند در ابتدای راه بهترین ها را انتخاب کنند و شاید به سراغ فریم ورک های بزرگ مانند جنگو و یا محیط برنامه نویسی نود جی اس و مواردی از این دست برویند تا یک سایت فروشگاهی ساده را راه بیندازند که البته خیلی از مدیران با شنیدن قیمت ها و هزینه ها متوجه این موضوع که بهتر است کمی واقع بین تر باشند و کمتر رویایی فکر کنند خواهند شد. در اینجا باید گفت وردپرس پای ثابت راه اندازی یک سایت فروشگاهی جمعه و جور بوده و استفاده از بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس می تواند در این مسیر به ما کمک کند.

در واقع شما می توانید با وردپرس بهترین پلتفرم سایت ساز برای راه اندازی یک فروشگاه در کنار کسب و کار خود را داشته باشید، و این موضوع که بدانید برای انتخاب بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس باید به سراغ چه مواردی رفت و چه معیار هایی را در نظر داشته باشید، یکی از موارد اصلی ای است که باید روی آن وقت بگذارید. در صورتی که به این مرحله رسیده اید که فریم ورک های دیگر را کنار گذاشته و به سراغ پلتفرم همه فن حریف وب و اینترنت که نیمی از بار سایت های اینترنتی را یک تنه به دوش می کشد آمده اید پس باید زمان بیشتری را برای انتخاب قالب و تعیین اینکه بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس که به شما کمک می کنند سایت خود را داشته باشید بگذارید. قبل از این موضوع که معرفی بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس به صورت مستقیم آغاز کنیم لازم است کمی در مورد قالب ها و قالب های فروشگاهی صحبت کنیم.

قالب های فروشگاهی و راه اندازی آنها

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سیستم حرفه ای برای راه اندازی یک سایت اینترنتی به شمار می رود که به عنوان یک سیستم چند منظوره در بین سایر سیستم های هم رده خود شناخته می شود. به این صورت که این سیستم می تواند برای ما یک فروشگاه ایجاد کند، یک وبلاگ حرفه ای را در اختیار ما قرار دهد. یک سایت شرکتی را مدیریت کرده و یا کنترل جریان آموزش را در یک سایت آموزشی برای مهارت جویان به دست بگیرد. در واقع اینکه وردپرس برای شما چه کاری را انجام دهد به شما بستگی دارد.

قالب های فروشگاهی و راه اندازی آنها

در مورد این تغییر کاربری ها باید گفت که وردپرس یکی از برنامه هایی است که با فلسفه ماژولار ایجاد شده اند. در واقع این دسته بزرگ از برنامه های کامپیوتری می توانند زیر ساختی را فراهم کرده که ویژگی های مختلف که به صورت کد هایی کوچکتر در کنار هم قرار می گیرند و هر کدام از آنها یک ماژول نامیده می شوند یک قابلیت کلی و بزرگ را فراهم می کنند. این ماژول ها به صورت مرتبط با هم در حال کار هستند و البته باید گفت که عملکرد هر کدام مستقل از دیگری خواهد بود. در صورتی که بخواهیم راجع به این معماری صحبت کنیم باید به سراغ یک مقاله دیگر برویم، اما آنچه که در مورد وردپرس باید گفت این است که این ویژگی های ریز و درشتی که روی یک سایت با هسته وردپرس راه اندازی می شود می تواند تعیین کند که کارایی سایت ما چه باشد.

برای پیاده سازی قابلیت های مختلف روی سایت وردپرسی شما دو ویژگی اصلی افزونه ها و قالب ها را در اختیار دارید. در واقع یک قالب که ان را به نام Theme هم می شناسند می تواند مجموعه ای از قابلیت های مختلف را در یک راستای خاص به همراه یک استایل ظاهری روی سایت وردپرس خام پیاده سازی کند که آن را به سمت کاربردی که دراد هدایت کنید افزونه ها هم کهک ویژگی های کوچکتر و تخصصی تر را روی سایت ما پیاده سازی می کنند و باید گفت که این دو المان در کنار هم می توانند کارایی اصلی یک سایت وردپرسی را تعیین کنند. به عنوان مثلا در صورتی که سری به مقاله بهترین قالب آموزشی وردپرس بزنید و یکی از قالب های گفته شده را به همراه افزونه لرن پرس که در مقاله افزونه LearnPress آن را با هم بررسی کردیم، روی سایت خود نصب کنید، سایتش ما به یک سایت آموزشی تبدیل خواهید شد.

در مورد بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس باید گفت که اینها قالب هایی هستند که می توانند سایت مار ا از یک سایت ساده به یک فروشگاه رحفه یا تبدیل کرده  و هم امکاناتی که یک فروشگاه باید داشته باشد را در اختیار ما قرار می دهند و هم اینکه می توانند ویژگی های ظاهری ای که یک فروشگاه باید داشته باشد که کاربران از آن خرید کنند را در اختیار ما قرار خواهند داد.

در واقع باید گفت که یک قالب فروشگاهی باید موارد گوناگون و مختلفی را در نظر داشته باشد تا بتواند کلیه امکانات مختلف را برای داشتن یک سایت حرفه ای که علاوه بر امکانات  لازم برای سبد خرید، درگاه پرداخت، ارائه محصولات در دسته بندی ها و موارد ضروری برای یک فروشگاه، بتواند نات مربوط به بازاریابی و همینطور بازدهی سایت را هم در خود جا داده باشد. این به این معناست که وقتی صحبت از بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس در میان می آید منظور ما قالبی است که باید بسیار بیشتر از یک ارائه کننده فروشگاه به شما عمل کرده و باید موارد متعدد دیگر را هم برای ان در نظر داشت.

قالب های فروشگاهی

در ادامه این مقاله به بررس یاینکه کدام یک از قالب های فروشگاهی که باید گفت تعداد آنها صالا هم کم نیستند توانسته اند به حدی از امکانات برسند که آنها را در رده بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس طبقه بندی کرد می پردازیم و مهمترین و موفق ترین آنها را با هم دنبال می کنیم.

بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس کدامند

کافی است که عبارت بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس را جست و جو کرده تا به لیست های بلند بالا و سلیقه ای مختلفی از بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس برسید که هر کدام از آنها یک سری از قالب های را به عنوان بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس ارائه می کنند و در خیلی از مواقع حتی می توانید ببینید که این لیت ها با هم اشتراکی را هم ندارند. اما در مورد اینکه چرا این اتفاق می افتد باید گفت که تبلیغات در حوزه وب کمی هوشمندانه تر از سایر موارد و حوزه ها است و خیلی از مقالات حرفه ای وبلاگی که می بینید به نظر درحال ارائه اطلاعات آزاد هستند، به نوعی مقالات سفارشی هستند.

اکنون برای ما این سوال ایجاد خواهد شد که ما از کجا باید بدانیم بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس واقعا کدامند و معیاری که برای آنها باید در نظر داشته باشیم جدام است. در این رابطه باید گفت که بزرگترین ارائه کننده افزونه و قالب در جهان یعنی سایت تم فارست در هر سال لیستی از پرکاربردترین و پرفروش ترین قالب های خود را منتشر می کند و باید گفت که این لیست حاصل بررسی شواهد و همینطور تجربه برنامه نویسانی است که در این راه کار کرده اند و این قالب ها را به صورت عملی آزموده اند و از کم و کیف آنها به صورت کامل سر در می آورند.

بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس کدامند

در مورد اینکه این قالب ها کدامند و اگر بخواهیم به سراغ یک قالب حرفه ای فروشگاهی در رده بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس بروید باید چه موردی را انتخاب کنید، می توانیم این موارد را معرفی کنیم:

قالب فلت سام (Flatsome)

در مورد این مورد از لیست بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس باید گفت که با یک نام آشنا طرف هستیم که هر تقریبا هر کسی که به دنبال قالب های فروشگاهی رفته است این قالب را در بین گزینه هایی که به وی پیشنهاد شده است دیده است و باید گفت که امکانات بسیار ایده اللی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در مورد قالب فلت سام باید گفت که این قالب با بیش از 186 هزار بار فروش در تم فارست توانسته است که عنوان پر فروش ترین قالب فروشگاهی را هم برای خود به ثبت برساند و خود را به یک برند بزرگ در این زمینه تبدیل کند.

این قالب که توسط شرکت UX-theme ارائه شده است یکی از قالب های سازگار با افزونه های فروشگاهی است و بهتر است بگوییم که افزونه های مختلفی که روی این قالب به راحتی کار کنند برای استفاده کنندگان از آن ایجاد شده اند و اگر شما هم این قالب را انتخاب کنید این امکانات در اختیار شما قرار خواهد داشت.

قالب Flatsome

این قالب حرفه ای توانسته است با بهینه سازی های سطح بالا یک سازگاری ایده آل را بین خود و ووکامرس ایجاد کند و در این خصوص باید گفت که شرایط خوبی را دارد. همینطور این بهینه سازی ها به حدی پیش رفته اند که هسته کد های جاوا اسکریپتی که داخل آن استفاده شده است را 65 درصد کوچکتر کرده و یک ظاهر سریع و زیبا را برای آن ایجاد کرده اند. با استفاده از این قالب شما می توانید یک سایت ریسپانسیو را با ویژگی های خوب برای نمایش روی موبایل طراحی کنید که با به کارگیری تصاویر و آیکون ها از نوع SVG و تکنیک های Lazy Loading برای اسکریپت ها می تواند با سرعت بسیار بیشتری روی دیوایس های مختلف لود شده و فاکتور مهم سرعت را برای شما رعایت خواهد کرد.

در صورتی که این سوال برای شما ایجاد شده است که آیا می توانیم این قالب را خریداری کرده و از آن برای ساخت یک سایت فارسی به راحتی استفاده کنیم باید بگوییم که ترجمه های حرفه ای و خوبی از این قالب و دمو های حرفه ای آن ارائه شده است که به شما کمک می کند به راحتی آن را تهیه کرده و از آن استفاده کنید. البته باید به تیم ارائه کننده این ترجمه دقت داشته باشید زیرا تغییرات اعمال شده ممکن است که جامعیت قالب را به هم ریخته باشد.

قالب وودمارت (Woodmart)

وودمارت هم یکی دیگر از نام های آشنا در وب و دنیای وردپرس می باشد که در مورد آن هم داستان های زیادی وجود دارد و با قابلیت های زیادی که دارد توانسته است به فروش بین المللی بیش از 40 هزار نسخه در تم فارست دست پیدا کند . البته باید گفت که هر چند این قالب اختلاف زیادی را با فلت سام دارد اما باید گفت یکی از قالب های حرفه ای است که به جرات می تواند در فهرست بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس قرار بگیرد. در مورد ویژگی های اصلی این قالب باید گفت که با ووکامرس سازگاری بسیار خوبی را دارد و همینطور بهینه ساز های زیادی برای بهبود اوضاع کدهای CSS و همینور JS ها در این قالب صورت گرفته است.

با استفاده از این قالب می توانید هم از افزونه المنتور و هم ویژوال کامپوزر که آنها را در مقاله های المنتور چیست و ویژوال کامپوزر چیست به صورت کامل معرفی کردیم برای طراحی صفحات سایت خود استفاده کنید که این مورد می تواند سرعت و کیفیت ساخت صفحات را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد.

قالب Woodmart

در مورد دمو های آماده این قالب باید گفت که بیش از 700 دموی آماده می توانند سایت های حرفه ای را به شما بدهند و در این خصوص باید گفت که تمامی آنها از نظر سرعت برای ابزار Google Page Speed که یکی از معتبر ترین ابزار های سنجش سرعت یک سایت است بهینه سازی شده اند. همینطور باید گفت که این قالب ویژگی های خوبی راب رای نمایش یک سایت به صورت ریسپانسیو و برای مانیتور های اندازه بسیار بزرگ یا همان رتینا دارد و باید گفت که یکی از قالب هایی است که به درستی در لیست بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس قرار گرفته است.

قالب پروتو (Proto)

قالب دیگری که می توان را در زمره موارد ارائه شده در لیست بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس قرار داد قالب Proto است. در مورد این قالب باید گفت که یکی از قالب های پر فروش است که جایگاه سومین قالب فروشگاهی پر فروش را از آن خود کرده است و با بیش از 70 هزار فروش در تم فارست به عنوان یکی از معروف ترین قالب ها در این زمینه شناخته می شود. این قالب حرفه یا و پر امکانات که توسط شرکت P-Theme ارائه شده است یکی از قالب های سازگار با ووکامرس است که می توان از صفحه ساز های حرفه ای روی آن استفاده کرد.

در واقع برای کار با این قالب شما می توانید هم با المنتور، هم با ویژوال کامپوزر و هم با استفاده از ادیتور رسمی وردپرس که آن را به نام ادیتور گوتنبرگ می شناسیم کار کرده و صفحات محصولات و یا صفحات مختلف سایت را ایجاد نمایید. سازگار بودن این قالب با سه دسته اصلی از ادیتور های صفحات به شما این امکان را می دهد که از طرفداران هر کدام از این ابزار ها که باشید بتوانید کار ساخت صفحات و گسترش سایت را به راحتی و به صورت کاملا ریسپانسیو روی این قالب انجام دهید.

قالب Proto

این قالب حرفه ای با کمک 21 دموی خلاقانه خود که به صورت کامل از تکنولوژی Bootstrap 5 پشتیبانی می کنند و می توانند دیزاین های حرفه ای مختلفی را در زمینه های مختلف کاری و فروشگاهی برای فروشگاه های متعدد و محصولات و یا خدمات متفاوت در اختیار شما قرار دهند، از بهترین قالب هایی است که می توان برای یک فروشگاه اینترنتی به سراغ آن رفت. ویژگی های مختلف، رزرو اتاق هتل ها، فروش محصولات آموزشی و دیجیتال، فروش املاک و یا حتی سایت های فروشگاهی برای رویداد ها و مناسبت های مختلف را در سایت خود داشته باشید.

این قالب چند منظوره که می تواند هر کسب و کار اینترنتی ای را برای شما راه اندازی کند و تمامی امکانات حرفه ای برای کار با ووکامرس را هم در اختیار شما قرار دهد یکی از قالب های خاص است که به شما امکانات خوبی را برای ویرایش می دهد و به همراه آن یک چایلد تم هم برای راحتی شما ارائه خواهد شد. در صورتی که در مورد این چایلد تم ها برای شما سوالی ایجاد شده است می توانید سری به مقاله ساخت چایلد تم در وردپرس بزنید.

قالب رازی (Razzi)

گزینه بعدی که می توان در فهرست بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس به آن جایگاه خوبی را داد قالب Razzi است. این قالب که با بیش از 2000 فروش در تم فارست جایگاه خوبی را در بین سایر قالب های فروشگاهی به دست آورده است یکی از محصولات ارائه شده توسط drfuri است که قالب ها و محصولات نرم افزاری زیاد و قالب های مختلفی را در وردپرس ارائه کرده است. در مورد این قالب باید گفت که یک قالب مینیمال و تحت AJAX است که می تواند یک سایت ساده و کاملا تعاملی را برای شما ایجاد کند. البته در خصوص  استفاده از AJAX و درگیری هایی که با سئو سایت خواهد داشت باید گفت که از JS هم در کنار آن استفاده شده است تا بتواند این مشکلات را برطرف کنید.

قالب Razzi

یکی از نقاط قوتی که این قالب برای کاربران خود فراهم می کند ویوی حرفه ای موبایل آن می باشد که تفاوت چندانی را با برنامه های نیتیو ندارد و می تواند به خوبی روی موبایل ها و دیوایس های همراه کار کند و از این نر باید گفت که با یکی از بهترین ها طرف هستیم. در مورد دمو ها باید گفت که عموم دمو هایی که برای این قالب ارائه شده اند فروشگاه ها با تم های مختلف محصولات هستند که برای آن برنامه ریزی شده اند. شما می توانید دمو هایی برای فروش محصولات بهداشتی، ورزشی، دیجیتال، کتاب و موارد متنوع دیگری را برای کاربران خود ارائه می کند.

در مورد توسعه این قالب ارائه شده برای لیست بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس باید گفت که توسعه آن به وسیله صفحه ساز المنتور انجام می شود و می توان آن را یکی از قالب های ویژه المنتوری دانست که به صورت حرفه ای می توانید ظاهر مینیمال آن را تغییر دهید. علاه بر المنتور این قالب باکس های حرفه ای زیادی را دارد که با جاوا اسکریپت طراحی شده اند و می توانند نمایش های مختلفی از محصولات را به همراه ویژگی هایی که دارند داشته باشند که برای بالابردن بازدهی  سایت شما می تواند یک گزینه حرفه ای و خوب باشد.

قالب ایکس استور (XStore)

در مورد این قالب باید گفت که با یکی از محبوبترین و قدیمی ترین قالب های فروشگاهی وردپرس طرف هستیم که امکانات خوبی را برای کاربران فراهم کرده است و با بیش از 30 هزار فروش یکی از قالب های فروشگاهی موفق می باشد. این قالب توسط 8Themes ارائه شده است که یک ارائه کننده حرفه یا قالب و افزونه بوده و می توان گفت که در بین قالب های یکه تا اینجا بررسیی کردیم، از نظر فیچر ها و ویژگی های زیادی که دارد در صدر قرار گرفته است. البته باید گفت که این ویژگی ها مزیت سادگی در کارکرد را از آن گرفته اند و ممکن است کمی طراحان را گمراه کنند.

قالب XStore

در رابطه با این قالب باید گفت که یکی از قالب های کاملا سازگار با المنتور است که برای آن بهینه سازی شده است اما این امکان که شما با ویژوال کامپوزر هم از آن استفاده کنید روی این قالب تعبیه شده است. یکی از ویژگی های حرفه ای برای قالب Xstore این است که قابلیت Mouse Track Animation را برای شما فراهم می کند. این ویژگی همان انیمیشن های متحرک با ماوس هستند که با جابجا کردن ماوس کاربر می تواند حرکت های مختلفی را روی سایت شما ببیند و این موضوع می تواند باعث بالاتر رفتن مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت شود.

به طور کلی می توان گفت که این 5 قالب بهترین قالب هایی هستند که برای فهرست بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس می توان آنها را معرفی کرد و باید گفت که کار خود را به خوبی انجام می دهند. البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که در صورتی که به دنبال قالب های فارسی  برای استفاده در سایت خود هستید می توانید از سایر قالب ها هم استفاده کنید. خیلی از قالب ها هستند که نسخه های ترجمه شده این قالب ها هستند که برای استفاده در زبان فارسی تغییر داده شده اند و ویژگی های جدیدی هم به آنها اضافه شده است.

قالب مارت فیوری (MartFury)

قالب مارت فوری یا مارت فیوری یکی از بهترین قالب های وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس به شمار می‌رود. این قالب بدست drfuri ساخته شده و در توضیحات قالب MartFury آمده است:

Martfury یک قالب مدرن و انعطاف پذیر وردپرس برای بازارچه های ووکامرس است. این قالب برای راه‌اندازی بازارچه‌های چند فروشنده، فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی، مبلمان، پوشاک، های‌تک و لوازم جانبی ایده‌آل است. با استفاده از این قالب می‌توانید یک بازارچه‌ی آنلاین شبیه به دیجی‌کالا، Amazon، Envato یا eBay بسازید و به فروشندگان امکان فروش محصولاتشان را بدهید.

قالب فروشگاهی لومان (Luman)

Luman یک قالب وردپرس است که به طور خاص برای شرکت‌های معماری و ساختمانی طراحی شده است. این قالب به شما امکان می‌دهد تا خدمات و نمونه کارهای خود را با استفاده از سبک بصری منحصر به فرد آن به نمایش بگذارید.

قالب گیمینگ فروشگاهی (GamePlus)

گیم پلاس یک قالب وردپرس واکنشگرا و قدرتمند است که برای وب‌سایت‌های فروشگاه بازی و گیفت کارت طراحی شده است. این قالب شامل تعداد زیادی ابزارک سفارشی برای شخصی‌سازی نوار کناری یا مناطق ابزارک شما است.

در این مقاله به بررسی اینکه بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس که ما می توانیم برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی از آنها استفاده کنیم کدامند پرداختیم. اصولا فروشگاه های اینترنتی را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین کسب و کارهای اینترنتی دانست که آسان ترین انواع کسب و کار اینترنتی هستند که راه اندازی آنها کار چندان زیادی را نخواهد داشت و شما تنها باید یک تولید کننده برای کالاهایی که می فروشید داشته باشید و آنها را برای کاربران خود ارسال کنید. هر چند این کار تخصص چندانی نمی خواهد اما هنر راه اندازی یک سایت فروشگاهی و به بهره وری رساندن آن از مواردی است که می تواند دردسر های زیادی را برای شما داشته باشد.

در مجموع می توان گفت که بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس قالبی است که سریع باشد و سرعت سایت شما را نگیرد، بتواند جلوه های بصری خوبی را برای شما فراهم کند و ظاهر خوبی داشته باشد، با افزونه های مختلف خصوصا ووکارس سازگاری داشته باشد و از نظر سئوی تکنیکال هم بتواند به خوبی از پس خود بر بیاید و برای دیده شدن در گوگل مشکل خاصی نداشته باشد. در این حالت می توانیم بگوییم که با یک قالب تمام عیار طرف هستیم و حتی اگر از قالب های که ما در این مقاله نام بردیم و این ویژگی ها را داشت هم می توان به آن اعتماد کرد.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها