بهترین سایت ساز رایگان را از کجا پیدا کنیم

بهترین سایت ساز رایگان
خرید هاست
میزبانی وب

وقتی صحبت از طراحی و راه اندازی یک سایت اینترنتی به میان می آید کسانی که از این کار چیزی نمی داند و یا اطلاعات کمی دارند احتمالا این کار را بسیار پیچیده می بینند که لازم است کار و انرژی زیادی صرف شود تا سایت شما آنچه را که نیاز دارید برای شما فراهم کند. حقیقت ماجرا این است که دقیقا باید این اتفاقات بیفتد. اما بشر ویژگی غیر قابل انکاری دارد و آن کوتاه کردن مسیر انجام یک کار با استفاده از ابزار ها است که در مورد طراحی سایت هم این اتفاق افتاده است. سایت ساز ها را می توان به عنوان زیر مجموعه ای از سیستم های مدیریت محتوا معرفی کرد که به شما این امکان را می دهند که در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از امکاناتی که در اختیار شما می گذارد سایتتان را ببینید. اما بهترین سایت ساز رایگان که می تواند این کار را برای شما انجام دهد کدام است!؟

قبل از اینکه به معرفی بهترین سایت ساز رایگان بپردازیم لازم است تا کمی بیشتر با طراحی سایت آشنا شویم و ببینیم که یک سایت ساز دقیقا چه کاری را انجام می دهد و چه باری را از دوش یک طراح برمی دارد. همینطور چگونه استفاده از این ابزار می تواند باعث این امر شود که کاربران نهایی خودشان بتوانند آنچه که نیاز دارند را بدون وابستگی شدید به طراحان سایت فراهم کرده و به راحتی سایت خود را ایجاد نمایند.

یک سایت اینترنتی چگونه راه اندازی می شود!؟

وقتی صحبت از راه اندازی یک سایت به میان می آید خیلی از افراد و کاربرانی که قصد دارند یک سایت اینترنتی برای خود داشته باشند واقعا نمی دانند که داستان از چه قرار است. در مورد این موضوع باید بگوییم که در طراحی سایت هم مانند هر برنامه کامپیوتری دیگری باید یک نرم افزار کامل برای شما نوشته شود که به نسبت خیلی از برنامه های کامپیوتری دیگر کارکردی خیلی گسترده تر و پویاتر دارد.

طراحی سایت

برای طراحی سایت تکنولوژی ها و زبان های برنامه نویسی زیادی به کار گرفته می شود تا برنامه نهایی به شما ارائه شود و شما بتوانید از آن استفاده کنید. بعد از آماده شدن این برنامه پویا، نوبت به راه اندازی و ارائه سایت به عموم می رسد. در مورد این کار باید بگوییم که سایت شما یک برنامه کامپیوتری است و برنامه ها باید روی کامپیوتر ها اجرا شوند. سرور ها کامپیوتر هایی هستند که سایت شما را برای شما اجرا می کنند و شما نیاز دارید برای استفاده از این سرور ها و بالا نگه داشتن سایت خود، اشتراک های میزبانی را از این سرور ها تهیه کنید. این اشتراک ها که هاست نام دارند در واقع کامپیوتر هایی کوچک به صورت مجازی می باشند که سایت شما را برایتان بالا نگه می دارند و اگر کسی بخواهد از این برنامه شما استفاده کند، نیروی پردازشی لازم را برای آن فراهم می کنند.

کیفیت هاستی که انتخاب می کنید رابطه مستقیمی با کیفیت عملکرد سایت شما خواهد داشت و همه برنامه نویسان و کسانی که در این کار دستی دارند می توانند این اطمینان را به شما بدهند که سرویس میزبانی نامناسب یعنی عدم میزبانی سایت. پس بهتر است برای سایت خود از هاست های با کیفیتی مانند هاست لینوکس ابری و همینطور هاست وردپرس استفاده نمایید.

پس به طور کلی می توانیم این موضوع را بگوییم که راه اندازی یک سایت اینترنتی دو جنبه اصلی دارد. در ابتدا بخش طراحی سایت و اینکه سایت شما به چه شکل و قیافه ای باشد و این موضوع که قرار است چگونه به کاربران شما نمایش داده شود بررسی می شود که بخشی بسیار پر جزئیات است و بخش دوم مربوط به این است که شما از چه سرویس های میزبانی ای استفاده کنید تا آنچه که با زحمت و هزینه و صرف وقت زیادی آماده کرده اید، بتواند بازدهی لازم را داشته باشد و برای مسائل فرعی دچار مشکل نشود.

استفاده از یک سایت ساز به شما کمک می کند که این دو بخش را به طور کاملا ساده ای خلاصه کنید و شما با استفاده از بهترین سایت ساز رایگان بتوانید آنچه لازم دارید را پیاده سازی کنید و در کمترین زمان ممکن سایت خود را آماده داشته باشید. در ادامه در مورد اینکه سایت ساز ها چه هستند و بهترین سایت ساز رایگان کدام است بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سایت ساز چیست

قبل از اینکه در مورد این موضوع که بهترین سایت ساز رایگان کدام است صحبت کنیم لازم است تا کمی در مورد اینکه سایت ساز ها چه هستند بیشتر تامل داشته باشیم و ببینیم که منظور ما از سایت ساز چیست. سیستم های زیادی هستند که این ادعا را دارند که یک سایت ساز بوده و می توانند یک سایت اینترنتی را به شما تحویل دهند. اما باید گفت که سایت ساز ها دسته ای خاص از این سیستم ها هستند و شما باید جزئیات زیاد را در نظر بگیرید که بتوانید یک سایت ساز را از آنها تمایز دهید.

سایت ساز چیست

به طور کلی سه نوع سیستم و سرویس کاربردی وجود دارد که می تواند یک سایت اینترنتی را به شما تحویل دهد. در ادامه این دسته ها را با هم بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید که برای انتخاب بهترین سایت ساز رایگان لازم است به سراغ کدامیک از این دسته ها بروید.

فریم ورک ها

اولین دسته از این سیستم ها، فریم ورک های طراحی سایت و برنامه های وب هستند. به عنوان مثال فریم ورک لاراول که در مقاله لاراول چیست به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت و یا همینطور فریم ورک سیمفونی که در مقاله سیمفونی چیست با آنها آشنا شدیم. این سرویس ها یک بسته نرم افزاری شکل کتابخانه ها و مولفه های قابل استفاده مجدد هستند که با روش ها و الگوهای طراحی برنامه نویسی مانند MVC ترکیب شده اند و به شما یک چارچوب ارائه می کنند که شما با استفاده از آن بتوانید یک سایت اینترنتی را آنگونه که نیاز دارید برای خود طراحی کنید.

این نوع از ابزار ها را می توان قویترین روش برای ساخت یک سایت و همینطور تخصصی ترین روش نام برد. شما برای استفاده از این فریم ورک ها و بکارگیری آنها لازم دارید که به صورت کامل با کد نویسی آشنایی داشته باشید و تمام این کار ها را در سطوح تخصصی و حرفه ای انجام دهید. به عنوان مثال برای فریم ورک هایی که در بالا گفته شد زبان PHP مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که بخواهید از آنها به خوبی استفاده کنید باید این زبان را به صورت حرفه ای بلد باشید.

سیستم های مدیریت محتوا یا CMS

سیستم های مدیریت محتوا که عموما با سایت ساز ها به اشتباه گرفته می شوند و شباهت بسیار زیادی به آنها دارند، یک سرویس هستند که به شما این امکان را می دهند که با استفاده از هسته پردازشی و نرم افزاری که در اختیار شما قرار می دهند، سایت خود را طراحی کنید. در این سیستم ها که باز هم کاربرد آنها تخصصی می باشد تمام تلاش بر این است تا کد را حذف کرده و یا آن را کم رنگ کنند و با استفاده از اعمال تنظیمات دیگر در پنل مدیریتی سایت، سایت شما آماده شود.

ویژگی اصلی سیستم های مدیریت محتوا که در مقاله CMS چیست به صورت کامل معرفی شد این است که هسته پردازشی را در اختیار شما قرار داده و شما می توانید با استفاده از قالب ها و افزونه های جانبی که آنها را تهیه می کنید و یا خودتان آنها را می نویسید سایت خود را راه اندازی کنید. همینطور این سیستم ها امکان مدیریت این سایت را که می تواند یک سایت فروشگاهی، یک وبلاگ، یک سایت علمی و دانشگاهی و یا سایتی با هر موضوع دیگری باشد را برای شما فراهم می نماید. به عنوان مثال از CMS های معروف می توانیم به وردپرس که آن را در مقاله وردپرس چیست بررسی کردیم و همینطور جوملا که در مقاله جوملا چیست به صورت کامل معرفی شد بپردازیم.

سیستم هاای مدیریت محتوا در سایت سازی

سایت ساز ها

بالاخره به دسته سوم یعنی سایت ساز ها که موضوع اصلی ما هم در مورد یکی از آنها یعنی تعیین و معرفی بهترین سایت ساز رایگان است، رسیدیم. سایت ساز ها برنامه های اینترنتی هستند که عموما به صورت آنلاین ارائه می شوند و به شما این امکان را می دهند که ی سایت اینترنتی را برای خود بسازید و از آن استفاده کنید. قابلیت ویژه ای وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید و آن این است که شما قادر خواهید بود با استفاده از یک سایت ساز، سایت اینترنتی خود را به صورت کاملا بصری و بدون اینکه هیچ نیازی به دانش کد نویسی داشته باشید سایت خود را طراحی کنید.

در سایت سازها شما آنچه که می بینید را می سازید و این می تواند برای کسانی که می خواهند کار خود را در لحظه ببینند بسیار مناسب باشد. به طور کلی در مورد اینکه سایت ساز چیست می توانیم بگوییم سیستم ها و برنامه هایی که به شما این امکان را می دهند که سایت خود را در لحظه طراحی کرده و به آن دسترسی داشته باشید. یک نمونه بزرگ از سایت ساز های جهانی شاپیفای است. این پلتفرم سایت از امکانات خوبی را به ما می دهد که در مقاله شاپیفای چیست به صورت کامل آنها را بررسی کردیم.

وقتی صحبت از بهترین سایت ساز رایگان به میان می آید یکی از اتفاقاتی که عموما رخ می دهد و می توانیم بگوییم که یک اشتباه بزرگ تلقی می شود این است که خیلی از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس نیز در این دسته طبقه بندی می شوند در ادامه به بررسی تفاوت های سیستم های مدیریت محتوا و سایت ساز ها می پردازیم.

مقایسه CMS و سایت ساز ها

سیستم های مدیریت محتوا یکی از اصلی ترین ارائه کنندگان خدمات مربوط به طراحی سایت در وب می باشند که تقریبا می توان گفت یک انقلاب بزرگ را در طراحی سایت به وجود آوردند. امروزه استفاده از سیستم های مدیریت محتوا به جای سایت های اختصاصی بسیار گسترده شده است و شما می توانید با استفاده از این CMS ها مزایای بسیار زیادی را داشته باشید. اما در یک گام جلوتر از این CMS ها سایت ساز ها قرار دارند و در صورتی که بهترین سایت ساز رایگان را مورد استفاده قرار دهید باید بگوییم که کار شما خیلی بیشتر از این حرف ها جلو خواهد افتاد.

مقایسه سیستم مدیریت محتوا و سایت ساز

به طور کلی می توانیم تفاوت های بین این دو عنصر موثر در گسترش وب را به این صورت طبقه بندی کنیم:

ارائه نتایج به صورت لحظه ای توسط سایت ساز

یکی از مواردی که در سایت ساز ها وجود دارد و CMS ها آن را ندارند، همانطور که در بخش های قبلی هم به آن اشاره کردیم نمایش لحظه ای آن چیزی است که طراحی شده است. در یک سیستم سایت ساز شما صفحه و سایت خود را در لحظه طراحی می کنید. این در حالی است که در یک سیستم مدیریت محتوا شما باید سایت را طراحی کرده و بعد از آن تغییرات را مشاهده کرده و تست کنید.

البته لازم به ذکر است صفحه سازهایی که برای بعضی از سیستم های مدیریت محتوا ارائه شده اند می توانند این قابلیت را به صورت بسیار ایده آلی پیاده سازی کنند. به عنوان مثال صفحه ساز المنتور که در مقاله المنتور چیست آن را به صورت کامل بررسی کردیم یکی از این گزینه ها است که روی CMS محبوب وردپرس کار می کند.

نیاز به دانش برنامه نویسی در CMS ها

درست است که CMS ها خیلی از کارها را به صورت بصری و ویژوال انجام می دهند و شما می توانید با اعمال تنظیمات ساده سایت خود را بالا بیاورید. اما پیاده سازی خیلی از قابلیت ها روی آنها لازم به استفاده از کد می باشد. در سایت ساز اما همچین موردی وجود ندارد و اگر از بهترین سایت ساز رایگان استفاده کنید این امکان را خواهید داشت تا بدون حتی یک خط کد سایت خود را آنگونه که می خواهید بالا بیاورید.

عدم نیاز به کد در بهترین سایت ساز رایگان

سرعت بالا در سایت ساز ها

خود سیستم های مدیریت محتوا یکی از مهمترین ابزار هایی بودند که مدت زمان لازم برای طراحی سایت را از چند هفته به چند روز کاهش دادند. اما سایت ساز ها توانستند این چند روز را به چند دقیقه برسانند وقتی از یک سایت ساز استفاده می کنید. می توانید زیر یک ساعت برای خود یک سایت کامل را آماده کنید. این در حالی است که کار کردن با سیستم های مدیریت محتوا کمی پر دردسر تر است و شما باید برای طراحی سایت خود به سراغ کنترل پنل هاست رفته، پایگاه داده ایجاد کنید، سیستم مدیریت محتوا را نصب کرده و از اینجا تازه کار شما آغاز می شود. اما در سایت ساز تنها کاری که باید بکنید ثبت نام و شروع طراحی کاملا ویژوال و بصری است.

عدم درگیری با هاست در سایت ساز

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم وقتی شما از سایت ساز ها استفاده کنید و اگر از بهترین سایت ساز رایگان برای اینکار استفاده کرده باشید، درگیری خاصی را با هاست خود و کنترل آن ندارید و صرفا لازم است که قالب خود را انتخاب کنید. اما این موارد در CMS ها می تواند کمی اوضاع را به هم بریزد و وضعیت را شلوغ کند.

عدم درگیری در بهترین سایت ساز رایگان

سیستم مدیریت محتوا دست شما را باز می گذارد

موردی که نمی توان از آن چشم پوشی کرد این است که وقتی از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنید، دست شما باز خواهد بود که هر قابلیتی را که احتیاج دارید پیاده سازی کنید، شما این امکان را خواهید داشت که قالب های مختلف را با کاربرد های مختلف به کار گرفته و این کاربرد ها را نیز تغییر دهید، به عنوان مثال می توانید این گزینه را داشته باشید که یک قالب فروشگاهی را به یک سایت خوب برای تجارت های بیزینس تو بیزینس یا همان B2B تغییر دهید و فروشگاه خود را نیز در کنار آن داشته باشید.

اما در سایت ساز ها به این صورت نخواهد بود. البته در صورتی که استفاده از بهترین سایت ساز رایگان را در دستور کار خود قرار دهید، می توانید با انتخاب قالب مناسب هر کاری را برای خود پیاده سازی کنید.

تا اینجای کار دیدیم که سایت ساز ها چه پلتفرم هایی هستند و همینطور این موضوع را بررسی کردیم که بهترین سایت ساز رایگان تقریبا این قابلیت را دارد که به عنوان یک گزینه حرفه ای تمامی مواردی که برای سایت ساز ها نقطه ضعف حساب می شود را به نحوی دور بزند. اکنون وقت آن رسیده است که با هم ببینیم بهترین سایت ساز رایگان کدام است و آن را معرفی کنیم.

بهترین سایت ساز رایگان کدام است و چه ویژگی هایی دارد!؟

اگر به دنبال این هستید که بهترین سایت ساز رایگان را در بین سیستم های خارجی و پیدا کنید باید به شما بگوییم که متاسفانه این کار ممکن نیست. البته سیستم های سایت ساز و ارائه دهنده خدمات CMS خارجی بسیار قدرتمند هستند. اما اینکه یکی از آنها بتواند عنوان بهترین سایت ساز رایگان را به خود اختصاص دهد نیازمند این است که هم بتواند سریع و راحت سرویس دهی کند، هم سایت شما را به صورت جامع تحویل شما دهد و هم کاملا رایگان باشد، که می توانیم بگوییم مطلقا هیچ سیستم خارجی این کار را برای ما انجام نمی دهد.

بهترین سایت ساز رایگان کدام است

بزرگترین سیستم های سایت ساز جهان را می توان Shopify و WordPress.com معرفی کرد که به شما این امکان را می دهند که یک سایت را بدون نیاز به هاست و به صورت میزبانی شده برای خود طراحی کنید. شاپیفای یک سایت ساز فوق العاده حرفه ای است که صرفا یک فروشگاه ساز می باشد ولی متاسفانه امکان استفاده از آن در ایران وجود ندارد. این سایت ساز فقط امکان پرداخت ها را محدود به سیستم بانکی خود کرده است که برای ایران تحریم بوده و صرفا با پرداخت های ارزی قابل استفاده است.

وضعیت WordPress.com اما کمی بهتر از شاپیفای است. یک سیستم مدیریت محتوای حرفه ای که می توانید با افزونه هایی که به شما می دهد هر سایتی را برای خود راه اندازی کنید. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که با استفاده از پلتفرم WordPress.com که آن هم به صورت میزبانی شده می باشد، صرفا افزونه های مخزن وردپرس و افزونه های استاندارد قابل استفاده است.

البته همین امر هم که یک سایت میزبانی شده و بدون نیاز به هاست را با استفاده از وردپرس استاندارد داشته باشید وسوسه انگیز است اما متاسفانه باید گفت که شما نمی توانید از دامنه های خودتان در آن استفاده کنید. کلیه سایت هایی که با سایت ساز WordPress.com ارائه می شود، زیر دامنه ای از همین دامنه هستند و شما هر چه برای سایت خود زحمت بکشید نمی توانید اعتبار دامنه خود را افزایش دهید و مانند کار در زمین دیگری می باشد.

اما در مورد اینکه بهترین سایت ساز رایگان چیست می توانیم به شما سایت ساز رایگان مارال هاست را معرفی کنیم که در آن این امکان را خواهید داشت که سایت خود را به صورت حرفه ای و با استفاده از خدمات و ویژگی های منحصر به فرد در اختیار داشته باشید. به طور کلی می توان در مورد ویژگی های بهترین سایت ساز رایگان این موارد را عنوان کرد:

کاملا رایگان

خیلی از تعرفه ها و سایت ساز هایی که ادعای بهترین سایت ساز رایگان بودن را میکنند صرفا متقلب هایی هستند که با عناوین رایگان جلو می آیند ولی وقتی به سراغ آنها می روید متوجه این امر می شوید که نمی توان از آنها استفاده کرد و باید برای آن پرداخت های سنگینی را انجام داد تا خیلی از ویژگی ها آزاد شود. اما در مورد بهترین سایت ساز رایگان که مارال هاست آن را ارائه می کند به هیچ وجه اینطور نیست. شما می توانید به صورت کاملا رایگان از کلیه خدماتی که بهترین سایت ساز رایگان در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید.

معرفی بهترین سایت ساز رایگان

فروشگاه ساز

سایت ساز های ایرانی و خارجی ای هستند که به صورت کاملا رایگان به شما یک سایت را تحویل می دهند اما تا زمانی که شما قصد درآمدزایی از این سایت را نداشته باشید. معمولا تمامی پلن های بیزینس به صورت تجاری بوده و شما باید یک اشتراک پرمیوم برای استفاده از آنها تهیه کنید. بهترین سایت ساز رایگان به شما این امکان را می دهد که یک فروشگاه ساز تمام عیار را در طراحی های خود به کار بگیرید و یک سایت را به صورتی حرفه ای طراحی کنید و فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید.

ریسپانسیو بودن

تعداد کاربرانی که برای بازدید از سایت ها و رفتن داخل اینترنت از موبایل استفاده می کنند از تعداد کاربران دسکتاپ ها بیشتر بوده و این آمار در حال افزایش نیز می باشد. پس باید توجه داشته باشید که سایت شما بتواند پاسخگوی نیاز های دیوایس هایی غیر از رایانه باشد و روی موبایل ها و تبلت ها نیز یک نمایش خوب داشته باشد.

بهترین سایت ساز رایگان ریسپانسیو

بهترین سایت ساز رایگان به شما این امکان را می دهد که یک سایت کاملا ریسپانسیو را برای خود فراهم کنید که بتوانید به کلیه کارمندان خود پاسخگو باشند.

کپی وب سایت دلخواه

یکی از بزرگترین مورادی که برای طراحی سایت وجود دارد و بعضا ایراداتی را نیز در کار طراحان وارد می کند این است که مشتریان یک سایت را دیده و می خواهند سایت خود را مانند آن طراحی کنند بهترین سایت ساز رایگان به شما این امکان را خواهد داد تا لینک سایت مربوطه را وارد کرده و این سایت ساز همان سایت را برای شما به نمایش در می آورد و تنها کاری که قرار است انجام دهید این است که این سایت را برای خود ویرایش کرده و از آن استفاده نمایید.

قالب های متنوع

یکی از ایراداتی که خیلی از سایت ساز ها دارند این است که قالب هایی که به شما ارائه می کنند محدود است. شما با استفاده از بهترین سایت ساز رایگان می توانید به یک طیف وسیع از قالب ها دسترسی داشته باشید که به شما کمک می کنند که خیلی از امکانات حرفه ای را پیاده سازی کنید. قالب یکی از اصلی ترین مواردی است که به شما کمک می کند یک سایت تماما پویا را برای خود ایجاد کنید. خیلی از سیستم های مدیریت محتوای بزرگ مانند وردپرس با امکاناتی که قالب های مختلف آنها ارائه می کنند موفق شده اند که به این حدی که اکنون در آن قرار دارند برسند.

تنوع قالب در بهترین سایت ساز رایگان

سرعت لود بالا

بر اساس آمار های منتشر شده از گوگل اگر سرعت لود شدن سایت شما بیش از سه ثانیه باشد شما نیمی از کاربران خود را زا دست خواهید داد این مقدار می تواند به 90 درصد برسد اگر شما 5 ثانیه دیگر را برای لود شدن سایت خود نیاز داشته باشید. پس باید در نظر داشته باشید که سرعت موردی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. بهترین سایت ساز رایگان به شما این امکان را خواهد داد که تضمین سرعت را برای سایت خود داشته باشید و بتوانید توجه خود را به جای بالا بردن سرعت سایت به اینکه وضعیت فروش خود را چگونه مدیریت کنید، معطوف کنید.

به طور کلی می توانیم بگوییم سیستم سایت سازی که مارال هاست به عنوان بهترین سایت ساز رایگان در اختیار شما قرار می دهد می تواند از هر جهت برای طراحی یک سایت ایده آل باشد و شما این امکان را دارید که بهترین سایتی که می توانید برای خود متصور باشید را با آن طراحی و پیاده سازی کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد اینکه بهترین سایت ساز رایگان چیست صحبت کردیم و دیدیم که وقتی از سایت ساز ها صحبت می کنیم منظور ما چه سیستم هایی است و چه تفاوتی با سیستم های مدیریت محتوا و همینطور فریم ورک های طراحی سایت دارند. همینطور تفاوت های سیستم مدیریت محتوا با سایت ساز به صورت کامل بررسی شد و همانطور که دیدیم بازدهی این سرویس ها بسیار سریعتر بوده و شما با یک سایت ساز می توانید خیلی سریعتر به سایت عملیاتی و مورد نظر خود دست پیدا کنید. هر چند که در سیستم های مدیریت محتوا قدرت بیشتری را دارید و امکان پیاده سازی قابلیت های بیشتری وجود دارد که البته بهترین سایت ساز رایگان این مشکل را با ارائه طرح های آماده و دمو های کاربردی که مناسب با وب فارسی بهینه سازی شده است بهبود داده است. در صورتی که می خواهید این طراح های ارائه شده برای بهترین سایت ساز رایگان را ببینید فقط کافی است که صفحه سایت ساز رایگان سری بزنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها