افزونه All In One WP Security امنیت به سبک حرفه ای

افزونه All In One WP Security
خرید هاست

افزونه All In One WP Security چیست

همانطور که دیدیم وردپرس پر از موارد ریز و درشتی است که برای اینکه سایت ما امن بماند باید به آنها توجه ویژه ای بشود، افزونه All In One WP Security یکی از افزونه هایی است که این کار را برای ما انجام خواهد داد. در پاسخ به این سوال که افزونه All In One WP Security چیست باید گفت یکی از افزونه های امنیتی وردپرس است ک می تواند سایت ما را اسکن کرده و موارد ریز و درشتی که برای حفظ امنیت از جنبه حساب های کاربری، پایگاه داده و همینطور ماژول های فعال روی سایت مانند قالب ها و افزونه ها در سایت ممکن است ایجاد شود را به صورت کامل مدیریت کند.

افزونه All In One WP Security یک افزونه کاملا رایگان است که شما می توانید بدون پرداخت هزینه از امکانات حرفه ای آن برای سایت خود استفاده کنید. در مورد بازدهی ای که این افزونه از خود ارائه کرده است باید بگوییم که با بیش از یک میلیون نصب فعال یکی از بهترین افزونه هایی است که کاربران برای برقراری امنیت در سایت خود به سراغ آن می روند و می توانید به آن اعتماد کامل داشته باشید. ارائه کنندگان این افزونه جامعه کاربری ای متشکل از افراد متخصص در حوزه افزونه ها و ماژول های وردپرسی و همینطور شرکت های امنیتی حرفه ای هستند که همگی به عنوان توسعه دهندگان حرفه ای شناخته شده هستند.

افزونه All In One WP Security چیست

این تیم که پشتیبانی از افزونه All In One WP Security را بر عهده داشته است تا کنون یک عملکرد خوب را از خود نشان داده است و این موضوع در کنار ویژگی های تخصصی ای که این افزونه در اختیار کاربران قرار داده است باعث شده است که کاربران رضایت خود را با یک امتیاز 5 ستاره که به اختلاف بالایی از سایر رای های منفی ثبت شده است، به عنوان تاییدی برای کیفیت کار افزونه All In One WP Security نشان دهند.

در مورد کاری که افزونه All In One WP Security روی سایت ما انجام می دهد باید گفت که این افزونه در کمال سادگی در استفاده، تمامی نقطه ضعف ها و ایرادات امنیتی احتمالی را بر اساس جدید ترین متدی که در اختیار دارد بررسی کرده و مدیر سایت را مجبور به تغییر آنها می کند و یا به صورت خودکار دست به کار شده و تغییراتی که لازم باشد را روی آنها اعمال می کند.

افزونه All In One WP Security با استفاده از سیستم درصد گیری حرفه ای که دارد و همینطور اولویت بندی رخنه ها و مواردی که روی سیستم شما وجود دارد می تواند به شما بگوید که در حال حاضر سیستم شما چند درصد از یک سرویس حرفه ای و ایمن برخوردار است و باید چه مواردی را روی سایت خود انجام دهید تا این درصد را بالاتر برده و به یک سیستم امن دست پیدا کنید. همینطور باید در مورد افزونه All In One WP Security گفت که کمترین میزان کاهش سرعت و سربار را در بین افزونه های امنیتی که معمولا افزونه هایی سنگین هستند روی سایت شما وارد می کند و از معدود افزونه های حرفه ای به شمار می آید که به صورت صد درصد رایگان تمامی این کار ها را روی سایت شما انجام می دهد.

از نظر پشتیبانی باید گفت که این افزونه همیشه یک پشتیبانی حرفه ای را از تیم متخصص خود داشته است و آپدیت های منظم آن نشان از این داستان دارد. در صورتی که کاربران درخواستی داشته باشند و آن را به تیم ارائه دهنده و توسعه دهندگان این افزونه ارائه کنند این تیم در صورت قابل انجام بدون این ویژگی را هم به افزونه اضافه کرده و همین موضوع باعث شده است این افزونه به یک افزونه بزرگ و پر از ویژگی های رنگارنگ تبدیل شود که در بخش های بعدی راجع به این موضوع به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد. افزونه All In One WP Security به 13 زبان ترجمه شده است که زبان فارسی هم جزو آنها بوده و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

در صورتی که این سوال برای شما ایجاد شده است که افزونه All In One WP Security دقیقا چطور این کار ها را انجام می دهد و ویژگی های اصلی آن چیست در ادامه این موضوع را با هم بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های اصلی افزونه All In One WP Security

در صورتی که یک افزونه امنیتی را روی سایت خود نصب کرده باشید و با آنها کار کرده باشید، با منو های شلوغ و فهرست های پیچیده این افزونه ها به صورت کلی آشنایی دارید و این موضوع که این افزونه ها تا چه اندازه می توانند امکانات مختلف را ارائه کنند را دیده اید. در این خصوص باید گفت که افزونه All In One WP Security هم یکی از همین افزونه ها است که ویژگی های رنگارنگ زیادی را برای ما فراهم می کند و می توان گفت که به خوبی هم از پس تمام آنها بر می آید.

ویژگی های اصلی افزونه All In One WP Security

در صورتی که بخواهیم بگوییم اصلی ترین مواردی که می توان از آنها به عنوان نقاط قوت و ویژگی های ضروری ای که افزونه All In One WP Security باید داشته باشد تا ما بتوانیم به آن اعتماد کنیم کدامند می توانیم به لیستی بلند اشاره کنیم که از این قرار است:

امنیت اکانت های کاربری

کنترل اکانت های روی سایت از اصلی ترین مواردی است ک یک افزونه امنیتی می تواند برای کنترل ورود و حملات مربوط به لاگین مانند دیکشنری اتک ها و یا حملات بروت فورس انجام دهد. در این بررسی تمامی کاربران چه مدیران سایت و چه کاربرانی که از سایت استفاده می کنند بررسی شده و کلمات غیر مجاز و یا بسیار ساده شناسایی می شود. در مورد این کلمات باید گفت که استفاده از عبارت هایی مانند نام دامنه و یا Admin در یوزرنیم ها می تواند دردسرساز شود و در صورتی که از این اسامی به این شکل استفاده شود، می تواند در حملاتی که به سایت می شود به سرعت پیدا شده و بهتر است که از این اسامی در این خصوص استفاده نشود.

همینطور رمز های عبور نیز باید به صورت تقویت شده باشند. وردپرس به صورت پیشفرض هر نوع رمزی را از شما خواهد پذیرفت. هر چند که به شما می گوید که رمزی که استفاده کرده اید ضعیف است یا قوی، اما وقتی که از مواردی مانند افزونه All In One WP Security استفاده شود و پیچیدگی های رمز عبور برای آن فعال شود، رمز ها به صورتی باید تعیین شوند که از امنیت کافی برخوردار باشند و حداقل تعداد کاراکتر، استفاده از اعداد و حروف در کنار هم و همینطور حروف بزرگ و کوچک از مواردی هستند که کاربر باید آنها را حتما رعایت کند.

در صورتی که در سایت شما چنین اکانت هایی وجود داشته باشد، بعد از اولین ورود که بعد از نصب افزونه All In One WP Security اتفاق بیفتد این افزونه از آنها درخواست می کند که این موارد را اصلاح کرده و تا زمانی که ایرادات برطرف نشود اجازه ورود به آنها نخواهد داد.

کنترل لاگین ها

علاوه بر اینکه امنیت اکانت ها برای سخت بودن ورود در افزونه All In One WP Security بررسی می شود، لاگین ها و تلاش کاربران و IP هایی که قصد دارند تا وارد سایت شوند هم باید بررسی شود تا در صورتی که حمله ای اتفاق افتاده بود و درخواست های زیادی از طرف یک نفر برای دسترسی به سایت ارسال می شد، بتوان از این اتفاق ها جلوگیری کرد.

کنترل لاگین ها

در واقع افزونه All In One WP Security لاگین ها را برای این کنترل می کند که اتفاقات مشکوک را بررسی کند و در صورتی که با یک مورد مشکوک روبرو شود آن را به بلک لیستی که دارد منتقل کرده و می تواند از سایت شما به خوبی در برابر حملاتی از این دست محافظت کند.

امنیت پایگاه داده

مورد دیگری که خیلی در مسائل امنیتی باید به آن توجه کرد امنیت پایگاه داده است. در مورد پایگاه داده و موارد امنیتی آن باید گفت که بخش اعظم آن به عهده هاستینگی است که سرویس های هاست خود را از آن تهیه کرده اید و در صورتی که از سرویس هایی مانند هاست وردپرس و هاست ابری لینوکس برای سایت خود استفاده کرده باشید، این هاست ها می توانند آنچه که لازم دارید را از نظر امنیتی برای شما فراهم کنند. در این حالت خیال شما از بابت اینکه دسترسی غیر مجازی از طریق پایگاه داده و هاست شما صورت نمی گیرد راحت خواهد بود، اما موارد مربوط به سایت را هم باید در نظر داشته باشید. در خیلی از موارد کوئری ها از طریق خود سایت به پایگاه داده شما تزریق خواهد شد.

به این نوع از حملات که در آنها از طریق خود سایت داده هایی برای پایگاه داده ارسال می شود که می تواند اطلاعات مهم را دستکاری کرده و کار هایی مانند ریست کردن رمز عبور را انجام دهند، حملات SQL Injection گفته می شود که در مقاله حمله SQL Injection به صورت کامل در مورد آنها صحبت کردیم. جلوگیری از این نوع از حملات از اصلی ترین کار هایی است که ما باید از افزونه امنیتی خود انتظار داشته باشیم که آنها را برای ما انجام دهد. البته باید گفت که رفع کردن این ارور ها کار برنامه نویسی نیاز دارد و باید در افزونه ها یا قالب هایی که باعث این اتفاقات می شوند استفاده نشود و یا اینکه صفحه ای که این خطا را دارد اصلاح شود. اما افزونه های امنیتی به این صورت عمل می کنند که می توانند با اسکن سایت این موارد را مشخص کنند.

به طور کلی باید گفت وقتی که از افزونه All In One WP Security استفاده می کنید، بهتر است در اولین فرصت یک اسکن کامل را از سایت انجام داده و صفحاتی که این مشکلات را دارند را پیدا کرده و به دنبال این موضوع که آنها را رفع کنید باشید. معمولا این ایرادات در بخش هایی ایجاد می شوند که کاربران می توانند اطلاعاتی را برای سایت شما بفرستند. به طور مثال فرم های ارسال نظرات و یا فرم های لاگین از این موارد می باشند.

امنیت پایگاه داده

امنیت دایرکتوری ها

یکی دیگر از مواردی که افزونه All In One WP Security برای شما کنترل می کند این است که دایرکتوری های وردپرس شما را از دسترس کاربران خارج می کند. در خیلی از سایت ها که امکان دسترسی به پوشه ها وجود دارد، هکر ها و حمله کننده ها به سایت با کمک کردن این موارد و دسترسی به بعضی از فایل های حساس می توانند قابلیت های مختلفی را روی سایت ها دستکاری کنند. در اینجاست که افزونه All In One WP Security با جلوگیری از دسترسی کاربران به این دایرکتوری ها می تواند از موارد مهم و فایل های حساس شما حفاظت کند. از مهمترین این فایل ها می توانیم به فایل htaccess و همینطور wp-config.php اشاره کنیم.

حفاظت از فایل های حساس

در مورد قبلی از این ویژگی افزونه All In One WP Security که از دایرکتوری  های حساس در مقابل دسترسی هایی که ممکن است به آنها ایجاد شود مراقبت می کرد صحبت کردیم و دیدیم که این اتفاق می تواند فایل های ما را امن نگه دارد، اما باید گفت که این پایان ماجرا نیست و این افزونه باز هم می تواند برای ما از این فایل ها مراقبت کند. از اصلی ترین این موارد می توان به امکان بکاپ گیری از این فایل ها اشاره کرد که در آن از دو فایل htaccess و wp-config.php به صورت کامل و دوره ای بکاپ گرفته شده و در هاست شما نگهداری می شود تا در صورت بروز مشکل بتوانید مجددا به این فایل ها تنظیمات مهمی که روی سایت خود دارید دسترسی داشته باشید.

از این نظر می توان گفت که افزونه All In One WP Security یکی از افزونه های حرفه ای است و ما معمولا نمی توانیم قابلیت هایی از این دست را روی خیلی از افزونه های امنیتی و یا حداقل روی افزونه های امنیتی رایگان مشاهده کنیم.

حفاظت از فایل های حساس

بلک لیست کاربران مشکوک

در خیلی از موارد کاربرانی وجود دارند که با درخواست های مشکوک به سراغ سایت ما می آیند، در حال بررسی آدرس های مختلف برای پیدا کردن صفحه لاگین هستند و یا درخواست هایی را به صورت مکرر ارسال می کنند که سرور را درگیر می کند و به نظر نمی رسد قرار نیست که از درخواست هایی که ارسال می کنند استفاده درست و سالمی را داشته باشند. اینجاست که محدود کردن این کاربران و IP های آنها کاری است که خیلی از مواقع شما باید انجام دهید تا از دسترسی های مشکوک و یا رباتی که به نظر نمی رسد کاربران واقعی باشند دوری کنید.

افزونه All In One WP Security می تواند با ایجاد بلک لیست از این کاربران آنها را به صورت کامل محدود کرده و دیگر از این دردسر ها در سایت شما خبری نخواهد بود. این فهرست سیاه می داند که به کدامیک از کسانی که برای شما درخواست ارسال می کنند نباید سرویس دهی کند و در صورتی که درخواست هایی را از این ارسال کننده ها دریافت کند، آنها را نادیده خواهد گرفت.

فایروال حرفه ای افزونه All In One WP Security

مورد دیگری که باید در مورد افزونه All In One WP Security به آن اشاره کرد ویژگی فایروال حرفه ای است که این افزونه برای سایت شما راه اندازی می کند. یک فایروال نرم افزاری هوشمند که می تواند به راحتی درخواست های مشکوک را تشخیص داده و آنها را از چرخه پردازش سایت شما حذف کند. این نوع از فایروال علاوه بر اینکه از ورود درخواست های مخرب جلوگیری می کند خیلی از موارد تحلیلی که سایت شما می تواند در اختیار هکر ها قرار دهد تا آن را بررسی کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند را قطع می کند.

به طور مثال امکان رهگیری درخواست ها، قابلیت دیباگینگ که دقیقا می گوید سایت شما در چه وضعیتی قرار دارد، حذف کوئری های مخرب، ویژگی های هاتلینک تصاویر که در آن از عکس روی سایت شما در سایت دیگر استفاده شده و پهنای باند شما مصرف می شود، و خیلی از موارد مخرب دیگر را روی سایت پیدا کرده و تمامی آنها را حذف کرده و از این اتفاقات جلوگیری می کند.

فایروال حرفه ای افزونه All In One WP Security

ویژگی های موردی و اصلاح محتوای سایت

در مورد افزونه All In One WP Security باید گفت که علاوه بر تمامی ویژگی هایی که می تواند در اختیار شما بگذارد و اصلا هم کم نیستند، موارد و کار های دیگری را هم انجام خواهد داد که به نظر می رسد انجام تمامی این کارها برای یک افزونه امنیتی می تواند آن را سنگین کند. در واقع باید گفت که این افزونه یک رابطه قوی با کاربران دارد و تیم توسعه فعال آن از کاربران درخواست کرده اند که هر ویژگی ایی که فکر می کنند می تواند مفید باشد را به آنها اعلام کنند تا در این افزونه قرار داده شود. همین موضوع باعث شده است که ویژگی های ریز و درشت دیگری هم به افزونه All In One WP Security اضافه شود که شاید اصلا در رده کارایی های افزونه های رقیب آن نباشد و به نظر برسد که این افزونه مواردی را غیر از یک افزونه امنیتی انجام می دهد.

در صورتی که بخواهیم این موارد را معرفی کنیم، به یک لیست بلند خواهیم رسید که می توان از مهمترین آنها به این موارد اشاره کرد:

  • جلوگیری از ورود نظرات اسپم(برای دسترسی به آموزش کامل می توانید به مقاله جلوگیری از نظرات اسپم مراجعه کنید)
  • اضافه کردن کپچا به سایت
  • جلوگیری از کلیک راست روی محتوای صفحات و کپی مطالب(جهت اطلاعات کامل در این مورد به مقاله جلوگیری از کپی مطالب سایت مراجعه کنید)
  • قابلیت ایمپورت و اکسپورت کردن تنظیماتی که روی افزونه اعمال شده اند.
  • قابلیت قفل کردن فرانت اند برای دریافت تنظیمات و درخواست های اساسی در بک اند.
ویژگی های موردی و اصلاح محتوای سایت

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی افزونه All In One WP Security پرداختیم و دیدیم که این افزونه امنیتی با جامعه کاربری بزرگ و همینطور تیم توسعه فعال خود می تواند چه ویژگی هایی را در اختیار استفاده کنندگان از آن قرار دهد. در واقع باید گفت که افزونه All In One WP Security یک افزونه حرفه ای است که کار چند افزونه را انجام داده و آمار نصب خوب آن نشان از امکانات حرفه ای این افزونه تماما رایگان دارد. در این رابطه باید گفت که رقبای اصلی این افزونه، پلاگین های وردفنس و آیتمز سکیوریتی هستند که در صورتی که نیاز به اطلاعات کامل تری از آنها دارید می توانید سری به مقاله های آموزش افزونه Wordfence و افزونه iThemes Security بزنید.

در کل در مورد افزونه All In One WP Security باید گفت که با یکی از بهترین و اصلی ترین گزینه ها برای تامین امنیت سایت طرف هستیم که می توان آن را جزو بهترین افزونه های امنیتی وردپرس که در مقاله بهترین افزونه های امنیتی در مورد آنها صحبت کردیم جای داد و باید گفت که از نظر سطح خدماتی که به کاربران خود ارائه می کند در جایگاهی بالاتر از سایر رقبای خود قرار گرفته است.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها