آموزش انتقال فایل از اینترنت به هاست خود بدون دانلود

انتقال فایل از اینترنت به هاست
خرید هاست
میزبانی وب

حتماً برای شما هم پیش آمده که بخواهید فایلی یا اطلاعاتی را از یک هاست به هاست خودتان منتقل کنید ولی به خاطر حجم بالای فایل از این کار منصرف شده باشید یا زحمت دانلود و آپلود را متحمل شده باشید.

در این مقاله می‌خواهیم راهی به شما آموزش دهیم که بدون نیاز به دانلود فایل و بعد، آپلود آن در هاست خود، بتوانید با سرعتی فوق‌العاده، هر فایل عمومی و قابل‌دسترسی را از هر جایی در اینترنت، به هاست خودتان منتقل کنید.

انتقال فایل از یک هاست به هاست دیگر بدون دانلود

برای انتقال فایل از یک هاست به هاست خود یا انتقال مستقیم فایل از اینترنت به هاست خود، می‌توانید یکی از دو روش زیر را اجرا کنید.

انتقال فایل از اینترنت به هاست خود؛ روش اول

ابتدا وارد هاست خودتان (هاست مقصد) شوید و سپس از بخش File Manager وارد دایرکتوری public_html شوید و یک پوشه جدید ایجاد و آن را باز نمایید. (در تصویر زیر پوشه test را به عنوان نمونه ایجاد کرده‌ایم. ) در این مسیر، یک فایل php ایجاد کنید. مانند فایل زیر (enteghal.php) که در تصویر مشاهده می کنید.

انتقال فایل از یک هاست به هاست دیگر بدون دانلود

حالا این فایل را ویرایش (edit) نمایید و کد زیر را درون آن کپی کنید:

<?php

copy(“https://maralhost.com/pic.png” , “pic.png”);

?>

آدرس url که در این در این کد مشاهده می کنید، آدرس فایلی است که می‌خواهید آن را به هاست خود منتقل کنید و عبارتی که بین علامت‌های “ “ قرار دارد نام فایل است.

بعد از اینکه کد را کپی کردید آدرس فایل را به‌جای آدرسی که در کد مشاهده می‌کنید، قرار دهید و نام فایل  را عیناً در قسمت نام و بین دبل کوتیشن (“ ”) بنویسید. حالا فایل را سیو کنید.

اکنون باید این فایل php را فراخوانی کنیم تا دستوری که در آن قرار داده‌ایم، اجرا شود. برای اجرای این کد باید آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کنید و در ادامه آن، یک علامت ( / ) بزنید و بعد آدرس محلی که فایل در آن قرار دارد، را وارد کنید و دوباره یک اسلش ( / ) و بعد نام فایل و در انتها .php را قرار دهید.

مثلاً  اگر می‌خواهیم فایل  که در پوشه public_html/test قرار دارد، فراخوانی شود، باید آدرس زیر را وارد کنیم:

Maralhost.ir/test/enteghal.php

بعد از واردکردن آدرس و زدن دکمه اینتر، فایل فراخوانی می‌شود و دستور اجرا می‌شود و فایل با سرعتی بسیار بالا، به هاست شما منتقل می‌شود. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، فایلی که درخواست داده بودیم، در هاست بارگیری شده است.

انتقال اطلاعات از اینترنت به هاست خود

انتقال فایل از اینترنت به هاست خود؛ روش دوم

روش دوم نیز از همان کد روش اول استفاده می‌کند، تنها تفاوت آن این است که در دستور آن، دو پیام هم درج کرده‌ایم که اگر فایل کپی شد یا با موفقیت انجام نشد، به شما اطلاع دهد. البته اگر آدرس فایل غلط باشد خطای کپی نشد را دریافت نخواهید کرد و به‌جای آن، ارور دیگری برای یافت نشدن فایل دریافت می‌کنید.

روش کار این کد هم مثل روش قبل است که باید در قسمت اول آدرس فایلی را که می‌خواهید به هاستتان منتقل کنید، را درج کنید و در خط بعدی نام دقیق آن فایل  را با پسوندش.

بقیه مراحل مثل روش اول است.

<?php

$file = https://maralhost.com/pic.png’;

$newfile = ‘pic.png’;

if (!copy($file, $newfile)) {

echo ” فایل شما کپی نشد $file…n”;

}else{

echo “انتقال فایل با موفقیت انجام شد”;

}

?>

اگر  هنوز سوال  دارید، خوشحال می‌شویم  نظر خود را کامنت کنید. در ضمن می‌توانید برای کمک به دیگران این مقاله را با آنها به اشتراک بگذارید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها