افزونه Sucuri Security (نقد و بررسی کامل)

افزونه Sucuri Security
خرید هاست

امنیت در اینترنت همیشه یکی از مواردی بوده است که به عنوان یکی از محوری ترین موضوعات در طراحی سایت و همینطور پیاده سازی سیستم ها در نظر گرفته شده است و بدون وجود امنیت می توان گفت که تمامی کارایی یک سایت اینترنتی و یا برنامه تحت وب زیر سوال خواهد بود. در مورد سیستم های مدیریت محتوا هم باید گفت که داستان به همین صورت دنبال می شود و باید گفت که به کار گرفتن اقداماتی که بتواند این امنیت را برای این سیستم ها تضمین کند از اصلی ترین و مهمترین موارد در این زمینه به شمار می رود. در این خصوص باید گفت که وردپرس با قابلیت مهم خود یعنی افزونه ها که می تواند ویژگی های جدیدی را به سایت ها اضافه کند این بار هم از قافله عقب نمانده است و افزونه های امنیتی مانند افزونه Sucuri Security می توانند کار تامین امنیت را برای ما انجام دهند.

در واقع در صورتی که برای امنیت سایت ما مشکلی ایجاد شود و داستانی پیش بیاید باید بگوییم که کل کارکرد سایت ما را زیر سوال خواهد برد و تضمینی نیست که این سایت بتواند برای ما به درستی کار کند و به هیچ یک از فعالیت آن نمی توان اعتماد کرد. در واقع برای یک برنامه کامپیوتری مانند یک سایت باید گفت که یک نفوذ ساده می تواند ویروسی را وارد سایت ما کرده باشد که خیلی از چیز ها را به مرور زمان تغییر دهد. پس بهترین کار این است که چهار چشمی مراقب امنیت سایت خود باشیم و آن را بپاییم. افزونه Sucuri Security یکی از گزینه هایی است که این کار را برای ما انجام می دهد و در این مقاله به بررسی آن و کارهایی که برای ما انجام می دهد می پردازیم. قبل از اینکه به سراغ این افزونه برویم لازم است کمی در مورد کارهای امنیتی ای که باید انجام دهیم و جایگاهی که برای ما خواهند داشت صحبت کنیم.

امنیت سایت و اقدامات مربوط به آن

همیشه و هر جا که حرف از اینترنت و دنیای کامپیوتر ها باشد، اصلی ترین موضوعی که همیشه مطرح خواهد شد و همه برای آن نگران می شوند و به فکر آن هستند امنیت سیستم های کامپیوتری و سایت های اینترنتی است. آیا سایت ما امن خواهد بود؟ آیا می توان به آن اعتماد کرد؟ آیا مشکلی برایش پیش نخواهد آمد؟ آیا می توان مطمئن بود که آسیبی به این سایت نمی رسد؟

اینها سوالاتی هستند که عموما مطرح می شوند و اگر بخواهیم کمی در مورد شدت این سوال ها و نگرانی هایی که وجود دارد صحبت کنیم به این نتیجه می رسیم که اینترنت آنقدر ها هم که به نظر می رسد غرب وحشی نیست و بسیاری از این موارد زیاده روی هایی می باشد که بخاطر جو منفی بعضی از حملات ایجاد شده است. در صورتی که شما یک مجموعه اقدامات درست و حسابی را برای سایت خود داشته باشید لازم نیست اینقدر نگران تاین امنیت آن باشید و وقتی این کار اصولی دنبال شده باشد به راحتی می توان امنیت یک سایت را تضمین کرد.

امنیت سایت و اقدامات مربوط به آن

اما در مورد اینکه چرا این نگرانی ها بروز کرده است باید نتایج بد نبود امنیت را مقصر این طرز فر عنوان کیم و البته تا حدودی درست می باشد. شاید به نظر برسد که اگر یک سایت امنیت چندانی نداشته باشد، برای آن اتفاقی نمی افتد ولی در مورد سیستم های کامپیوتری و برنامه هاذ این امنیت است که برای ما تضمین می کند که سیستم ما در حال انجام کار درست است یا اصلا ما داریم به یک سیستم دیگر که برای کار دیگری طراحی شده است اعتماد می کنیم.

به همین منظور هم افزایش امنیت یکی از مواردی بوده که همیشه دستورالعمل های خود را داشته و از بالاترین درجه اهمیت برخوردار بوده است و در بسیاری از موارد هم توانسته است که به درستی تامین شود. در مورد کارهایی که باید برای بالا بردن امنیت انجام داد می توان به موارد مختلفی اشاره کرد که در بالاترین رده از آنها امنیت هاست و سرویس های میزبانی قرار می گیرند. اینکه شما چه هاستی داشته باشید یکی از مهمترین موارد در این زمینه خواهد بود. هر چه که سیستم شما در برابر این حملات قدرتمند تر خود را نشان دهد و  ایستادگی کند، سایت شما بیشتر دوام خواهد آورد و امن تر خواهد بود. پس استفاده از هاست هایی مانند هاست ابری و هاست وردپرس می تواند کمک خوبی برای شما در این مورد را فراهم کند.

بد از سرویس های میزبانی این خود کاربران و مدیران هستند که در درجه امنیت بالاتر قرار دارند و باید به خیلی از موارد مانند انتخاب پسورد های قوی که ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ و همینطور علائم باشند، تغییر آدرس های ورود به پنل مدیریتی سایت، استفاده از کدهای کپچا و دستکاری آدرس های پیشفرض در سیستم های مدیریت محتوا را به عنوان اقدامات ساده ای که می تواند امنیت شما را به خوبی ارتقا دهد در نظر داشته باشیم. انجام این کارهای سادهمی تواند خیلی از جملات را از شما دور کند و حتی شما دچار حمله هم نخواهید شد.

با وجود تمام این کار ها مورد دیگری هم وجود دارد که می توان آن را در امنیت یک اصل مهم دانست و آن این است که شما روی سایت و یا سیستم خود ماژولی را داشته باشید که مسئولیت این کار را بر عهده داشته باشد و یک مشاوره تخصصی امنیتی را به شما ارائه کند و در جایی که لازم باشد خود کار را انجام دهد. افزونه Sucuri Security یکی از مهمترین ابزار هایی خواهد بود که می تواند مصداق اصلی این مشاور و محافظ برای ما باشد و می توان برای برقراری امنیت در سایت های وردپرسی به آن اعتماد کرد.

در ادامه به صورت مفصل در مورد اینکه افزونه Sucuri Security چیست و چه توانایی هایی دارد و می توان برای ما چه کاری انجام دهد صحبت خواهیم کرد.

افزونه Sucuri Security چیست

در پاسخ به این سوال که افزونه Sucuri Security چیست و چه کاری را برای ما انجام می دهد باید بگوییم که این افزونه یکی از افزونه های حرفه ای امنیتی برای وردپرس می باشد که توسط مجموعه Sucuri Security Solution ارائه شده است. این شرکت یکی از بزرگترین ارائه کنندگان خدمات امنیتی است که نه تنها به وردپرس سرویس دهی می کند بلکه به سایت های مختلف و پلتفرم های دیگر نیز اکانات خوبی را ارائه می کند و با استفاده از API های امنیتی خوبی که دارد می تواند در هر شرایطی یک سایت را از نظر امنیتی مورد بررسی قرار دهد.

افزونه Sucuri Security چیست

سابقه فعالیت شرکت Sucuri Security Solution به سال 2008 و در برزیل باز می گردد. احتمالا نام Sucuri برای شما تداعی کننده موارد مربوط به Security و امنیت است اما در رابطه با انتخاب این اسم باید گفت که داستان کاملا فرق دارد و در واقع Sucuri نام برزیلی مار آناکوندا می باشد و بنیانگذار این شرکت این نام را از روی یک خودروی زرهی ضد تانک به همین نام که در دهه 80 میلادی در برزیل مورد استفاده قرار می گرفته است برداشته است. در واقع نماد این اسلحه قدرتمند روی لوگوی اولیه این شرکت هم وجود داشت اما در طی سال های گذشته این موضوع تغییر کرد و اکنون شاهد لوگوی دیگری برای این ارائه کننده خدمات امنیتی هستیم.

در مورد ایجاد افزونه Sucuri Security برای وردپرس باید گفت که این سرویس یکی از سرویس های محبوب ارائه شده توسط این شرکت بزرگ امنیتی می باشد که می توان آن را یکی از افزونه های پرکاربرد در وردپرس دانست. در صورتی که سری به صفحه این افزونه در سایت WordPress.org بزنیم متوجه این موضوع خواهیم شد که این افزونه تاکنون بیش از 9 میلیون بار دانلود شده است و دارای بیش از 800 هزار نصب فعال می باشد.

این افزونه با چهار و نیم ستاره در زمره یکی از بهترین افزونه های امنیتی در وردپرس قرار می گیرد که کاربران این سیستم مدیریت محتوا از آن استفاده می کنند. عموم  محبوبیت و شهرت این افزونه بخاطر ضد باج افزار بودن این افزونه است و قابلیت های خوبی که برای بعد از نفوذ به سایت روی سایت فعال می کند و محافظتی که از داده ها انجام می دهد باعث شده است که افزونه Sucuri Security به یک افزونه محبوب و معروف تبدیل شود. اما باید در نظر داشت که این افزونه به عنوان خیلی از کاربران بهترین افزونه برای این کار نمی باشد.

در این مورد باید گفت که هر چند این افزونه از نظر آماری جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است، اما باید گفت که اولین افزونه امنیتی نمی باشد و افزونه های قوی تری هم از این افزونه وجود دارند که کاربران آنها را انتخاب کرده اند. در مورد این موضوعات در مقاله بهترین افزونه های امنیتی وردپرس صحبت کرده ایم و دیدیم که چه رده هایی دارند. اما در مورد افزونه Sucuri Security باید گفت که امکانات ویژه ای که این افزونه می تواند برای کاربران خود داشته باشد، به نوعی آن را از سایرین متمایز ساخته است.

در ادامه به بررسی این موضوع که مطرح ترین ویژگی های افزونه Sucuri Security کدامند می پردازیم.

ویژگی های اصلی افزونه Sucuri Security

افزونه Sucuri Security مانند هر افزونه امنیتی حرفه ای دیگری می تواند امکانات خوبی را برای جلوگیری از نفوذ به سایت شما فراهم کرده و کنترل خوبی را روی موارد مختلف آن پیاده سازی کند. اما به طور کلی می توان گفت قابلیت های ویژه ای که این افزونه دارد و همینطور پشتیبانی خارج از سایت که توسط شرکت Sucuri Security Solution برای این افزونه ارائه می شود آن را به یک قدرت ویژه در سایت تبدیل کرده است.

ویژگی های اصلی افزونه Sucuri Security

در صورتی که بخواهیم بگوییم امکانات و ویژگی های برتر و  اصلی افزونه Sucuri Security کدامند می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

اعلان ها و نوتیفیکیشن های امنیتی مختلف

یکی از مهمترین عواملی که شما می توانید جلوی حملات اینترنتی را بگیرید این است که وقتی حمله ای اتفاق می افتد از آن مطلع شده و به داد آن برسید. این کار می تواند با مسدود کردن بعضی از IP ها به صورت دستی یا غیر فعال کردن دستی افزونه های مشکوک انجام شود. و یا اینکه در صورتی که شما زیر حمله قرار داشتید بار سرور را کنترل کرده و یا در لحظه یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید. اینکه شما  در آن لحظه به پشتیبانی هاست خود پیام می دهید یا بکاپ خود را می گیرید، بسته به اینکه اوضاع سایت چطور باشد متفاوت خواهد بود. اما آنچه که مهم است اسن است که شما از این حمله اطلاع داشته باشید. افزونه Sucuri Security شما را با استفاده از روش های مختلف مطلع خواهد کرد.

این نوتیفیکیشن ها و اعلان ها صرفا برای حملات سنگین نمی باشد و در کل می توان در رابطه با افزونه Sucuri Security گفت که این افزونه از دسته افزونه های تعالی با کاربران است و مانند افزونه هایی که شما سالی یک بار هم اثری از آنها نمی بینید عمل نمی کند و شما را در مورد امنیت بیدار و هوشیار نگه می دارد. همین موضوع یکی از دلایلی است که کار کردن با این افزونه را پر طرفدار کرده است.

اقدامات بعد از هک

تبی به نام Post-Hack Activity در این افزونه وجود دارد که مربوط به این سات که وقتی حمله به سایت شما انجام شد و کار از کار گذشت و نفوذی به داخل تشخیص داده شد، این افزونه چه کاری برای سایت انجام می دهد. در این رابطه باید بگوییم که افزونه Sucuri Security آخرین کسی است که بعد از وارد شدن هکر ها به سایت بین هکر و پایگاه داده می ایستد و می تواند بر اساس دستورالعمل هایی که دارد سایت را به صورتی قفل کند که کاری از هکر ها بر نیاید و عملا آنها با سطح دیگری از امنیت مواجه می شوند که به سادگی لول های قبلی از پس آن بر نمی آیند.

اقدامات بعد از هک

این موضوع می تواند برای بازیابی اطلاعات و سایت وقت کافی را به شما بدهد و اطلاعاتی که روی سایت قرار گرفته اند را قفل کرده و از تغییرات آنها جلوگیری کند. دلیل اصلی ضد باج افزار بودن این افزونه هم همین است و کلا در مورد افزونه Sucuri Security می توان گفت که رابطه خوبی با کسانی که بدون اجازه وارد سایت شما می شوند و می خواهند کنترل بخشی را به دست بگیرند ندارد و به آنها اجازه انجام کارهایی از این دست را نمی دهد.

استفاده از بلاک لیست های مطرح

در خیلی از موارد حملاتی که به سایت های مختلف انجام می شود حملاتی از نوع بلایند می باشد. به این صورت که حمله کنندگان حملات را در سطح وسیع روی یک هرست از سایت ها انجام داده و تلاش به ورود به سایت و یا تزریق کدهای SQL را روی سایت های مختلف انجام می دهند. سیستم های امنیتی بزرگی در بستر اینترنت وجود دارند که سرور های اجرا کننده این حملات را شناسایی کرده و آنها را در لیست سیاه خود قرار می دهند. کاری که افزونه Sucuri Security انجام می دهد این است که این اطلاعات را از این سرور ها گرفته و IP هایی که در بلاک لیست های این ارائه کنندگان خدمات امنیتی مختلف قرار گرفته اند را غیر فعال می کند تا از این حملات جلوگیری کند.

بلاک لیست هایی که افزونه Sucuri Security از آنها استفاده می کند توسط شرکت ها و موسسات امنیتی زیر ارائه شده اند:

  • Sucuri Labs
  • Google Safe Browsing
  • Bitdefender
  • Norton
  • ESET
  • AVG
  • McAfee Siteadvisor
  • Yandex

وقتی که نگاهی به این لیست بیندازیم متوجه خواهیم شد که این افزونه از کمک هایی که بزرگترین شرکت های امنیتی ارائه می کنند استفاده می کند و هر جریان ترافیکی ای که این شرکت ها به عنوان جریان های مخرب شناسایی کنند را از سایت شما دور نگه می دارد. در اینصورت می توان گفت که بزرگترین بات نت های که حملات دیداس را روی سایت ها اجرا می کنند نمی توانند به سمت سایت شما بیایند. (جهت اطلاعات بیشتر در خصوص حملات دیداس می توانید به مقاله دیداس چیست مراجعه کنید).

استفاده از بلاک لیست های مطرح

اسکن از راه دور

آنچه که مسلم است این سات که اسکنر هایی که روی وب سایت قرار دارند از نظر قدرت پردازشی در محدودیت هایی بوده و خصوصا در صورتی که شما یک سایت فعال و با ترافیک داشته باشید این اسکنر ها امکان عملکرد زیادی ندارند و مانور آنها کمی پایین می آید. در این رابطه باید گفت که افزونه Sucuri Security علاوه بر امکاناتی که به عنوان یک افزونه دارد و روی سایت شما قرار گرفته است، ارتباط خود را با شرکت مادر حفظ کرده و سایت شما را با استفاده از اسکنر های قدرتمندی که برای این کار طراحی و پیاده سازی شده اند اسکن می کند.

این اسکن از راه دور می تواند افزونه Sucuri Security را به یکی از گزینه های قدرتمند برای شناسایی انواع فعالیت های مشکوک و رخنه های امنیتی با کمترین منابع مورد نیاز برای سایت تبدیل کند.

بررسی جامعیت فایل ها

یکی دیگر از مواردی که باید برای ویژگی ها و نقاط قوت افزونه Sucuri Security معرفی کنیم بررسی فایل های هسته وردپرس است. در خیلی از بد افزار هایی که روی سایت شما نصب می شود، مکانیزم اصلی این است که بعضی از فایل های اصلی وردپرس به صورتی تغییر پیدا می کنند که بک دور هایی در آنها وارد می شود. همینطور فایل های ارتباط با سرور مانند htaccess هم از گزینه هایی هستند که خیلی از افزونه ها با آنها کار کرده و اطلاعات خود را در آن وارد می کنند. در صورتی که روش نفوذی در این فایل ها وارد شود پیدا کردن آن به شدت سخت خواهد بود.

یکی از کارهایی که افزونه Sucuri Security انجام می دهد این سات که فایل های مختلف را بررسی کرده تا این موضوع را دریابد که آیا تغییر مشکوکی در آنها اتفاق افتاده است یا خیر در صورتی که جامعیت این فایل ها از بین رفته باشد و تغییر کرده باشند، اولین چیزی که این افزونه به شما پیشنهاد می کند این است که این فایل ها را حذف کرده و با فایل های درست جایگزین کنید.

بررسی جامعیت فایل ها

البته در این مورد باید گفت که تنظیمات مفید شما هم از بین خواهند رفت و باد آنها را دوباره روی این فایل ها اعمال کنید.

فایروال وب اپلیکیشن(در نسخه های غیر رایگان)

یکی از ویژگی هایی که نسخه های پرمیوم افزونه Sucuri Security ارائه می کنند و می توان آن را مهمترین قابلیتی که این افزونه دارد معرفی کرد، این است که این افزونه می تواند یک فایروال وب اپلیکیشن را به خدمت گرفته که می توان گفت در نوع خود یکی از قویترین فایروال های سطح وب می باشد. در واقع این فایروال به صورت هوشمند عمل کرده و می تواند ترافیک را در لایه اپلیکیشن که ماهیت آن آشکار شده است شناسایی کند. با این کار تمامی سرور هایی که از روش های معتبر حملات را اجرا می کنند و در بلاک لیست ها جای نمی گیرند توسط فایروال های وب اپلیکیشن شکار می شوند. در صورتی که سری به مقاله فایروال وب اپلیکیشن چیست بزنید، می توانید با مزیت ها و همینطور روش های کرای این نوع از فایروال آشنا شوید.

البته در مورد این قابلیت از افزونه Sucuri Security باید گفت که شما لازم دارید تا امانت خود را در سایت Sucuri.net تکمیل کرده و آن را برای خود فعال کنید و با توجه به اینکه این فایروال باید جریان ترافیک را روی سایت شما کنترل کند، می تواند سایت شما را کمی با افت سرعت مواجه کند که در این صورت شما حتما به یک هاست باکیفیت نیاز خواهید داشت و در صورتی که سایتی سنگین و مهم دارید که میخواهید این افزونه حفاظت کامل را روی آن داشته باشد بهتر است که سیستم میزبانی خود را از هاست به سرور مجازی ارتقا دهید.

تا اینجای مقاله به صورت کامل در مورد اینکه افزونه Sucuri Security چیست و می توان چه کار هایی را برای ما انجام دهد صحبت کرده ایم و دیدیم که داستان از چه قرار است اما باید گفت که در کنار تمامی ویژگی های خوبی که این افزونه در اختیار ما می گذارد باز هم یک ماژول نرم افزاری است و ویژگی نرم افزار ها این است که در کنار مزایا معایبی هم دارند که نمی توان به هیچ وجه آنها را انکار کرد. در مورد اینکه اوضاع معایب افزونه Sucuri Security چیست در بخش بعدی به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد.

معایب افزونه Sucuri Security چیست

در رابطه با مزیت های این افزونه در بخش قبل صحبت کردیم و دیدیم که چه کار هایی را می تواند برای ما انجام داده و چه خدماتی را به کاربران خود ارائه می کند. اما در مورد اینکه  معایب و دردسر هایی که این افزونه ایجاد می کند حرفی به میان نیامد. در این خصوص باید گفت که وقتی صحبت از وردپرس و افزونه های آن در میان باشد، در بهترین حالت هم یک افزونه به سایت اضافه شده است و باعث سنگین تر شدن سایت شده است. اما باید گفت که ایراداتی که در افزونه Sucuri Security وجود دارد کمی از این موضوع فراتر رفته است و اگر بخواهیم منصفانه به این افزونه و کارکردی که تا اینجای کار از خود ارائه داده است نگاه کنیم، داستان های زیادی را در پس خود دارد و می تواند برای ما به خوبی ای که انتظار داریم کار نکند.

در صورتی که بخواهیم مواردی که به عنوان معایب افزونه Sucuri Security شناخته می شوند را دسته بندی کنیم، به این موارد می رسیم:

کارکرد محدود در حالت رایگان

یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر داشت این است که وقتی شما به صورت رایگان از این افزونه استفاده می کنید،کاربرد ها و عملکرد هایی که به شما داده می شود، کاکلا به صورت رایگان استفاده شده و باید گفت که این مورد یکی از ایراداتی است که خیلی از کاربران با آن مواجه می شوند، در صورتی که ما این افزونه را روی سایت خود نصب کرده و بدون لایسنس از آن استفاده کنیم، باز هم این افزونه باید برای ما کار کند و در غیر اینصورت ارائه کنندگان باید به ما بگویند که اوضاع از چه قرار است و یا ویژگی هایی را ارائه می کنند. این در حالی است که خیلی از فانکشن ها در این حالت به صورت درست عمل نمی کنند و باید گفت که اعتادی به این افزونه و کارایی آن در این حالت نیتس.

البته باید گفت که همین وضعیت هم جزو سرویس های امنیتی خوب به حساب می آید اما در مقابل سایر افزونه ها به نظر می رسد این محدودیت ها یک نقطه ضعف برای افزونه Sucuri Security باشد که آسیب های زیادی را هم برای آن به همراه دارد.

هزینه بالا در شروع کار

یکی دیگر از معایبی که دارد این است که این افزونه زمینه های سنگینی برای کاربران دارد و تعرفه هایی که ارائه می کند عموما برای کسب و کارهای بزرگ است. در صورتی که شما برای یک کسب و کار کوچک بخواهید این افزونه را تهیه کنید، در ابتدای راه هزینه سنگینی راب رای شما خواهد داشت و پلن های مناسبتری از نظر هزینه در سایر افزونه ها وجود دارند که وضعیت بسیار بهتری را نسبت به این افزونه دارند. در این خصوص باید گفت که افزونه Sucuri Security انعطاف پایینی دارد و همین امر سبب شده است با وجود امکانات امنیتی حرفه یا و فوق العاده ای که ارائه می کند آمار نصب آن از خیلی از افزونه های امنیتی دیگر پایین تر باشد.

معایب افزونه Sucuri Security چیست

زمانبر بودن اسکن

یکی از ویژگی های این افزونه این است که به صورت دوره ای سایت شما را اسکن کرده و فایل های سایت را برای عدم وارد شدن فایل مخرب و یا کدی که بتواند بعدا برای شما دردسر ایجاد کند بررسی می کند. این عملیات بررسی به منابع نیاز دارد و این منابع از همان هاستی که سایت شما روی آن قرار دارد تامین می شود. در این خصوص باید گفت که افزونه Sucuri Security به زمان زیادی برای این کار نیاز دارد و در نتیجه منابع سایت شما مدت بیشتری را کار خواهد کرد و مشغول خواهد بود. در اینجاست که احتمال پایین آمدن بازدهی سایت و یا حتی در بعضی مواقع که از هاست های بی کیفیت استفاده شده باشد، احتمال داوم شدن کامل سایت برای ما ایجاد خواهد شد.

در کل باید گفت عملیات بررسی سایت برای کنترل بد افزار ها و یا حملات توسط افزونه Sucuri Security یک کار زمانگیر است که پیامد های مختلفی را دارد.

عمل نکردن در بعضی از موارد و نظرات ضد و نقیض

در بین افزونه های امنیتی وردپرس باید گفت که افزونه Sucuri Security یکی از افزونه های پر سر و صدا است که نظرات مختلفی در مورد آن وجود دارد. در کل می توان گفت که این افزونه در بیشتر مواقع کار خود را به درستی انجام داده است اما در بعضی از مواقع این افزونه کاراریی ای نداشته است و نتوانسته کاری که برای آن روی سایت نصب شده است را انجام دهد و خیلی از حمله ها را دفع نکرده است. این مورد را می توان از خیل نظرات منفی ای که برای این افزونه وجود دارند متوجه شد.

البته تعداد استفاده کنندگان از افزونه Sucuri Security که نظر خوبی به این افزونه دارند بسیار بیشتر از ناراضی ها بوده است و همین موضوع هم باعث شده است که این افزونه جزو بهترین افزونه های امنیتی وردپرس قرار بگیرد ولی در صورتی که بخواهیم نظر خیلی از این کاربران را هم در نظر بگیریم باید به درجه اهمیت داده هایی که در اختیار این افزونه قرار می دهیم تا از آنها مراقبت کند هم توجه داشته باشیم و روش های دیگر مانند بکاپ گیری را هم در کنار این افزونه به کار ببندیم تا در صورتی بروز مشکل بتوانیم داده های خود را دوباره بازیابی کنیم. در کل می توان گفت که سپردن همه چیز به افزونه Sucuri Security کار یاد صحیحی به نظر نمی سد و افرادی بوده اند که از این کار پشیمان شده اند.

بررسی این معایب می تواند ما را به این نتیجه برساند که بهتر است در کنار تمامی مزایایی که برای افزونه Sucuri Securityذمر کردیم و عرفی کردیم، به این موضوع که از چه افزونه های امنیتی دیگری می توانیم استفاده کنیم و اوضاع این افزونه ها در مقایسه با افزونه Sucuri Security چطور می باشد هم بپردازیم و این موضوع را هم مورد بررسی قرار دهیم. در بخش بعدی افزونه Sucuri Security و رقبایی که دارد را با هم مقایسه خواهیم کرد.

رقبای افزونه Sucuri Security

افزونه های امنیتی حرفه ای زیادی برای وردپرس وجود دارند که می توان از آنها برای برقراری امنیت در یک سایت استفاده کرد و در مورد افزونه Sucuri Security باید گفت که تنها با یکی از این افزونه ها طرف هستیم. در صورت که بخواهیم روراست باشیم و یک مقایسه خوب را انجام دهم باید بگوییم که در واقع افزونه Sucuri Security یکی از افزونه هایی است که افزونه بهتر از آن زیاد وجود دارد و در خیلی از جهات موفق به کسب رتبه اول در بین افزونه های دیگر نمی شود.

در مورد اینکه این افزونه ها کدامند و چه موادی وجود دارد که می توانند کارکردی که جایگزین افزونه Sucuri Security باد را در اختیار کاربران قرار دهند، می توانیم به افزونه های  Wordfence و همینطور Security iThemes اشاره کنیم که هر دو از بهترین های امنیت در وردپرس می باشند. در ادامه این موضوع که در مقایسه این افزونه ها با افزونه Sucuri Security به چه نتیجه ای می رسیم را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

مقایسه افزونه Sucuri Security و Wordfence

افزونه وردفنس یکی از افزونه های مهم در وردپرس می باشد که با بیش از 4 میلیون نصب فعال آن را به نام بهترین افزونه امنیتی رایگان در وردپرس می شناسند. البته باید گفت که خیلی از سرویس هایی که وردفنس به کاربران خود ارائه می کند سرویس های غیر رایگان بوده و شما باید برای استفاده از آنها هزینه پرداخت کنید. اما می توان گفت که بخش رایگان آن به اندازه کافی بزرگ و دقیق هست که بتواند سایت ما را از خیلی از آسیب ها نجات دهد. در واقع بهترین امکاناتی که یک افزونه امنیتی در حالت رایگان خود قرار می دهد در این افزونه ارائه می شوند و شما می توانید از آنتی ویروس گرفته تا تغییر آدرس صفحه لاگین و اعمال محدودیت برای تعیین رمز عبور قوی توسط کاربران از این افزونه استفاده کنید.

در ضمن باید گفت که تمامی این امکانات به صورت رایگان ارائه شده و بخش های غیر رایگان این افزونه شامل CDN و سیستم توزیع محتوای آن و همینطور آنتی ویروس های حراجی که سایت را از بیرون اسکن می کنند نیاز به هزینه دارند. در مورد افزونه Sucuri Security هم باید گفت همین موارد صادق می باشد با این تفاوت ها فانکشن های رایگان آن محدوده عملکرد کمتری دارند. پس در کل می توانیم بگوییم که افزونه وردفنس عملکرد بهتر و قوی تری را در حالت رایگان و عادی نسبت به افزونه Sucuri Security دارد. اما باید گفت که ویژگی های بعد از هک و ضد باج افزار مختص خود افزونه Sucuri Security باقی مانده است و وردفنس سرویس هایی را بر این مبنا به شما ارائه نمی کند.

در صورتی که به اطلاعت بیشتری در مورد افزونه وردفنس نیاز دارید می توانید به آموزش کامل استفاده از آن و همینطور یک تحلیل جامع در مورد ویژگی هایی که ارائه می کند را بخوانید می توانید سری به مقاله آموزش افزونه Wordfence بزنید.

مقایسه افزونه Sucuri Security و Wordfence

مقایسه افزونه Sucuri Security و Security iThemes

در مورد افزونه سکیوریتی آیتمز باید گفت که با یکی از محبوب ترین افزونه های امنیتی وردپرس سر و کار داریم که قابلیت های بسیار ایده آلی را برای کنترل سایت در اختیار مدیران قرار می دهد و باید گفت که با توجه به کارایی ای که از خود نشان داده است یکی از بهترین گزینه ها و افزونه های امنیتی در وردپرس به شمار می رود. در صورتی که به منابع مختلف بزنید متوجه خواهید شد که این دو افزونه رقبای نزدیکی به هم هستند و معمولا مقایسه بین این دو افزونه برای انتخاب افزونه بهتر یک مقایسه طولانی و خسته کننده است که ریزه کاری های زیادی هم دارد.

در مورد افزونه آیتمز باید گفت که این افزونه هم دقیقا مانند افزونه Sucuri Security یک افزونه پرمیوم و غیر رایگان بوده که در حالت عادی نمی تواند آنطور که باید سایت شما را جمع و جور کند. مهمترین ویژگی ای که می تواند یکی از برتری های افزونه Sucuri Security نسبت به آیتمز به حساب بیاید این است که آیتمز خود مجهز به آنتی ویروس خارجی نیست ولی افزونه Sucuri Security می تواند به وسیله آنتی ویروس های دیگر و از بیرون سایت کار اسکن و آنالیز فایل های سایت را انجام دهد.

البته باید گفت که این موضوع یک نقطه ضعف همم برای استفاده از آن در ایران به شمار می رود و باید حتما پرداخت های سنگین دلاری را برای این ویژگی ها انجام داد. این در حالی است که افزونه Security iThemes تنها در خود هاستی شما فعالیت داشته و شما می توانید نسخه های ترجمه شده آن را از ارائه کنندگان مجاز به صورت ریالی تهیه کرده  و به راحتی از تمام امکانات آن استفاده کنید.

در صورتی که بخواهیم یک جمع بندی کلی را برای مقایسه این دو افزونه انجام دهیم باید گفت که افزونه Sucuri Security قابلیت های خارجی و عجیب و غریب زیادی را برای ما خواهد داشت که البته به کار گرفتن آنها دردسر های زیادتری را دارد. اما در مورد افزونه آیتمز باید گفت که این افزونه روال کاری ساده تری دارد و خبری از موارد بعد از حمله نیست ولی باید گفت که می تواند کار محافظت از سایت را به بهترین شکل ممکن انجام داده و امتحان خود را در رزومه خوبی که دارد پس داده است. در صورتی که مایل هستید راجع به این افزونه اطلاعات بیشتری را کسب کنید می توانید سری به مقاله افزونه iThemes Security بزنید.

پس می توان در کل گفت که افزونه Sucuri Security یکی از افزونه های قوی برای امنیت در وردپرس به شمار می رود که امکانات خوبی را برای کاربران خود فراهم می کند و معمولا به عنوان افزونه ای برای اقدامات بعد از هک شناخته می شود. یکی از موارد غلطی که به اشتباه خیلی از وب مستر ها درگیر آن می شوند این است که از این افزونه ها در کنار هم استفاده می کنند. این کار با این تفکر انجام می شود که افزونه Sucuri Security برای اقدامات بعد از هک و افزونه های وردفنس و یا آیتمز برای جلوگیری از آن روی سایت فعال می شود. در این صورت باید گفت که بهتر است فاتحه این سایت را بخواهید و سایت شما دیگر برای شما کارایی نخواهد داشت.

افزونه های امنیتی همیشه از سنگین ترین و بزرگترین افزونه ها هستند که فعالیتی دائمی روی سایت شما دارند و منابع زیادی را روی سایت مصرف می کنند. اگر به صورت همزمان دو افزونه امنیتی را روی سایت خود فعال کنید، دیگر نمی توانید به اینکه سایت شما بتواند ظاهر شود امیدی داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله به نقد و بررسی افزونه Sucuri Security پرداختیم که یک افزونه امنیتی خوب با بازدهی بالا می باشد. این افزونه برزیلی یکی از گزینه های اصلی برای مقابله با باج افزار ها سات و ویژگی اصلی آن اقدامات بعد از هک و همینطور داشتن فایروال قدرتمند و اسکن خارجی است. در واقع این افزونه را شرکت قدرتمندی که در زمینه امنیتی دارد ساپورت می کند و یک افزونه وردپرسی ساده نیست. در مورد بازدهی این افزونه باید گفت که برای سایت های ایرانی دردسر هایی را داشته است و بلاک لیست های آن در بعضی از مواقع شامل سرور های ترافیکی دیتاسنتر های ایرانی هم می شود و این کار می تواند دسترسی به سایت با استفاده از اینترنت داخلی و بدون فیلتر شکن را قطع کند.

در صورتی که به دنبال یک افزونه همه جانبه برای کار خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم قبل از نصب و راه اندازی افزونه Sucuri Security روی سایت خود حتما سری هم به مقاله های بهترین افزونه امنیتی وردپرس و آموزش افزونه Wordfence بزنید تا بتوانید به افزونه های مطرح دیگری که برای این کار ارائه شده اند هم دسترسی داشته باشید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها