هاست نامحدود چیست ؛ آیا هاست نامحدود وجود دارد!؟

هاست نامحدود
خرید هاست
میزبانی وب

وقتی شما قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و سایت را داشته باشید، برای سایت خود نیاز به یک فضای میزبانی دارید که سایت خود را روی آن آپلود کنید تا از اتصال همیشگی آن به اینترنت و درست کار کردن آن اطمینان داشته باشید. برای این منظور شما باید از خدمات ارائه شده توسط هاستینگ ها استفاده کنید و سرویس های متفاوتی وجود دارد که شما می توانید از آنها بهره بگیرید. عموما در بازار هاستینگ رقابت بالا بوده و تبلیغات و شعار های مختلف زیادی هستند که می توانند شما را فریب دهند و آن چیزی که عنوان می شود در اختیار شما قرار نگیرد. هاست نامحدود یکی از این موارد است. در این مقاله به بررسی اینکه هاست نامحدود چیست و دقیقا چرا به این نام شناخته می شود را بررسی می کنیم.

قبل از بررسی اینکه هاست نامحدود چیست و در زمان خرید آن دقیقا چه چیزی به شما ارائه خواهد شد، لازم است تا کمی در مورد هاست و المان های مربوط به آن صحبت کنیم و ببینیم در مورد چه چیزی داریم صحبت می کنیم و چه جزئیاتی را باید مورد توجه قرار دهیم.

هاست چیست

در مورد تعریف هاست میتوانیم به صورت مختصر و مفید بگوییم که فضایی است جهت نگهداری فایل های سایت شما، محتوای اصلی سایت، کدهای مربوط به پیکربندی سایت و همینطور وب سروری که درخواست های وارد شده به سایت از طرف مراجعه کنندگان را مدیریت کرده و سایت شما را برای کاربران شما به نمایش در می آورد.

هاست چیست

احتمالا پیش از این با این موضوع آشنا شده اید که وقتی شما یک سایت را راه اندازی می کنید، برای نمایش آن به کاربران تان و در واقع کارکردن سایت نیاز به یک کامپیوتر دارید که این سایت را اجرا کند. این کامپیوتر روی بستر اینترنت خواهد بود و شما با استفاده از آن کلیه سرویس های سایت خود را ران نگه خواهید داشت. برای تهیه این کامپیوتر روش های مختلفی وجود دارد. شما میتوانید یک سیستم را به صورت لوکال و با یک اتصال دائمی و پرسرعت اینترنت در خانه یا محل کار خودتان به عنوان سرور خود در نظر بگیرید که البته دردسر هایی را برای نگهداری آن و تضمین اینترنت آن خواهید داشت.

محل دیگری که این کامپیوتر ها در آن وجود دارند و شما می توانید از طریق آنها نیاز خود را برطرف کنید، دیتاسنتر ها هستند. یک دیتاسنتر می تواند به شما یک سیستم کامل با منابعی خیلی را بالا را ارائه کند. بدیهی است وقتی شما صرفا قصد داشته باشید که یک سایت را راه اندازی کنید، هزینه ای که بابت چنین سرویسی می پردازید معقول نخواهد بود. پس برای اینکار بهتر است به سراغ موارد دیگری بروید که می توانند این کار را برای شما انجام دهند.

شرکت های هاستینگ می توانند سرویس هایی مانند سرور اختصاصی و سرور مجازی را با امکاناتی خیلی بالا و قیمتی خیلی پایین تر از دیتاسنتر ها، به شما ارائه کنند. اما برای راه اندازی یک سایت اینترنتی همچنان این هزینه بالا می باشد و گزینه بهتری نیز وجود دارد. هاست بهترین گزینه ای است که در این زمینه معرفی می شود. هاست در واقع فضایی است که به وسیله یک مجازی سازی از یک سرور جدا شده و به شما تخصیص پیدا می کند. این فضای مجازی سازی شده این قابلیت را دارد که دارای منابعی محدود باشد و یا منابع آن قابل تغییر بوده و بر اساس اندازه محتوا و فایل های شما تغییر کنند.

پس در مورد هاست میتوانیم به صورت کلی بگوییم که: ” هاست به عنوان کوچکترین سرویسی که به شما ارائه میشود فضایی شبیه سازی از یک کامپیوتر بزرگ است، که نگهداری از فایل ها و راه اندازی وب سرور شما را بر عهده دارد، و فضا و منابعی که در اختیار شما قرار خواهد داد میتواند به صورت ثابت و یا به صورت پویا باشد. “

در این بخش دیدیم که هاست چیست و دقیقا در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. اما بهتر است قبل از آنکه به بررسی این که هاست نامحدود چیست بپردازیم کمی در مورد انواع تعرفه هایی که از هاست ها وجود دارد بپردازیم.

انواع تعرفه هاست

هاست ها معمولا در تعرفه های مختلفی برای شما در دسترس هستند. تعرفه های هاست بر اساس نوع آنها تعیین می گردد. انواع مختلف هاست بر اساس سیستم عامل آنها به دسته های اساسی هاست لینوکس و هاست ویندوز تقسیم می شوند. در هاست لینوکس وب سرور شما و فایل های سایت شما به وسیله یک لینوکس مجازی سازی شده مدیریت شده و یک سیستم عامل لینوکسی مسئول آنها خواهد بود. در این مورد شما میتوانید از برنامه ها و پلتفرم های سازگار با لینوکس استفاده کنید که بازدهی بهتری را برای این نوع از هاست داشته باشید.

هاست ویندوز نیز همانطور که از نام آن پیداست به وسیله یک سیستم عامل ویندوز اداره می شود. در این نوع از هاست شما میتوانید به راحتی از پلتفرم های ویندوزی مانند ASP استفاده کنید. این شرایط به شما این امکان را می دهد که بهترین بازدهی را برای پلتفرم های ویندوزی داشته باشید.

تعرفه انواع هاست

مسئله دیگری که روی انواع تعرفه هاست نقش دارد و در پاسخ به این سوال که هاست نامحدود چیست هم تاثیر زیادی میگذارد، سیاست اشتراکی بودن و یا اختصاصی بودن هاست است. وقتی صحبت از هاست اشتراکی به میان می آید به این معنا خواهد بود که فضایی که به شما داده می شود، با تعداد مشخصی سایت دیگر، مثلا صد و یا دویست سایت، به صورت اشتراکی خواهد بود و همه از این فضا استفاده خواهند کرد.

در خیلی از تعرفه های هاست شما می بینید که یک ارائه کننده منابع خیلی بالایی را با قیمت پایین به شما ارائه می کند. این مورد به این علت است که این مقدار از منابع در اختیار چند اکانت قرار می گیرد و به صورت اشتراکی خواهد بود. در واقع اتفاقی که در اینجا می افتد این است که یک سرور اختصاصی به وسیله مجازی سازی به تعدادی هاست مختلف تقسیم شده و به هر هاست مقداری از فضا داده خواهد شد. خیلی از این هاست ها برای منابع خود از اصطلاح نامحدود استفاده می کنند که این سوال که هاست نامحدود چیست هم از همین جا شروع می شود.

تعرفه دیگری که در مقابل هاست اشتراکی قرار می گیرد و به صورت اختصاصی به شما سرویس می دهد. در این نوع از هاست ها شما به جای اینکه با منابعی خیلی بالا برای تعداد زیادی از اکانت ها طرف باشید، با منابعی متوسط و بعضی پایین مواجه می شوید که متعلق به یک اکانت می باشند. البته عموما این نوع از هاست ها با نام هاست اختصاصی عرضه نمی شوند و شما میتوانید آنها را در قالب هایی مانند هاست کم جمعیت و یا هاست ابری در ارائه دهندگان سرویس های مختلف مشاهده کنید.

هاست های بهینه سازی شده نیز نوع دیگری از هاست ها می باشند که تعرفه های جدیدی را برای شما ارائه می کنند و به تازگی خیلی باب شده اند. از این هاست ها می توان به هاست وردپرس، هاست نود جی اس، هاست لاراول و نمونه های مشابه دیگر اشاره کرد. در این نوع از هاست ها که معمولا از نوع هاست های کم جمعیت و ابری هستند، شما یک پک کامل از پایگاه داده و وب سرور مناسب برای پلتفرم مورد نظر خود را مشاهده می کنید. به عنوان مثال در هاست وردپرس، وب سرور لایت اسپید و پایگاه داده MySQL ارائه می شود و در هاست نود جی اس از انجین ایکس و مانگو دی بی.

اکنون که دیدیم هاست چیست و انواع تعرفه های مختلف هاست را بررسی کردیم نوبت به بررسی اینکه هاست نامحدود چیست خواهد رسید.

هاست نامحدود چیست

در خیلی از تعرفه ها و سرویس هایی که توسط ارائه دهندگان ارائه می شود واژه نامحدود به چشم می خورد، اما آیا ما واقعا در مورد منابع کامپیوتری چیزی به نام نامحدود داریم!؟ و هاست نامحدود چیست !؟

خیلی از افراد در این فکر هستند که وقتی یک هاست نامحدود را خریداری کنند می توانند به هر میزان که می خواهند از منابع استفاده کنند. اما اگر کمی دقت کنید می بینید که همین هاست نامحدود نمی تواند بیشتر از منابع اصلی سرور خود به شما فضا بدهد. البته این در ایده آل ترین حالت است و عموما تعرفه های دیگری برای هاست نامحدود وجود دارد که آنها را با هم بررسی می کنیم.

هاست نامحدود چیست

شرایط استفاده از هاست نامحدود

عموما وقتی شما میخواهید یک هاست را که در تعرفه آن حجم، اندازه رم و میزان مصرف سی پی یو را نامحدود عنوان کرده است خریداری کرده و از آن استفاده کنید، مقداری که میتوانید از این منابع بهره ببرید به اندازه 10 درصد از کل منابع سرور است. به این صورت که اگر سایت شما نیاز به مصرف سی پی یو یا بیش از این مقدار داشته باشد، سایت شما داون(Down) خواهد شد.

البته در هاستینگ هایی مانند مارال هاست این اتفاق نخواهد افتاد. اما مصرف و تعداد درخواست های شما لیمیت و لود بالانس خواهد شد که باعث می شود کمی بازدهی پایین بیاید. شاید در ابتدا به نظر برسد که این امر غیر منصفانه است. اما شما در هنگام خرید این موارد را تایید کرده و از آنها کاملا مطلع خواهید شد.

چگونه از شرایط هاست نامحدود مطلع شویم

در بخش قبلی ما گفتیم که شما کاملا از اینکه هاست شما تا چه اندازه اجازه استفاده از منابع را می دهد مطلع می شوید. اما این شاید آن را نادیده گرفته باشید!

وقتی که میخواهید هاستی را خریداری کنید، یک قرارداد بلند بالا در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در خیلی موارد ممکن است شما تیک تایید را زده و از آن به سادگی بگذرید. در آن قرارداد به شما کامل توضیح داده شده است که نهایت استفاده هاست نامحدود شما از منابع چه اندازه می باشد. معمولا این منابع با اندازه های بسیار پایینی مانند 128 مگابایت رم، و سی پی یو تا اندازه حدود 800 مگاهرتز می باشد، که به صورت زمانبندی شده در اختیار شما قرار می گیرد و در صورتی که مصرف سایت شما از این منابع از حد استاندارد خود خارج شود، سایت شما داون خواهد شد.

با این تفاسیر که گفته شد هاست نامحدود در اصل به هیچ عنوان نامحدود نیست. پس این واژه نامحدود از کجا آمده است!؟

هاست نامحدود واقعا چیست

هاست نامحدود واقعا چیست!؟

واژه نامحدودی که در هاست نامحدود مشاهده می کنید، ترجمه شده از عبارت Unmetered است که به معنی بدون اندازه گیری است. این عبارت بدون اندازه گیری به این نکته اشاره دارد که شما می توانید تا اندازه سقف تعیین شده از آن استفاده کنید و برای هاستینگ این معیار که اندازه ای مشخص را برای شما در نظر بگیرد و تضمین آن مهم باشد، در نظر گرفته نخواهد شد. در واقع واژه Unmetered به این معناست که این معیار خیلی مهم نمی باشد و در تعرفه و مبلغی که برای شما در نظر گرفته شده است، مربوط به موارد دیگر می باشد.

متاسفانه استفاده های تبلیغاتی این مورد را کاملا معکوس جلوه داده است و باعث شده است طوری به نظر برسد که شما با انتخاب یک هاست نامحدود دیگر قرار نیست نگران چیزی باشید. اما در واقع اصلا اینطور نیست و اگر فکر می کنید که نیاز به منابع دارید و باید از طرف منابع خیال خود را راحت کنید، هاست ابری و یا هاست های بهینه سازی شده مانند هاست وردپرس بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

یک نکته ویژه در خرید هاست

وقتی می خواهید از هر سرویس هاستینگی با عناوین مختلف مانند هاست نامحدود استفاده کنید، بهتر است که ایتدا یک پرس و جو در مورد عناوینی که در تعرفه به کار رفته است داشته باشید. میتوانید آن کار را با خواندن قرارداد زمان خرید و یا مطالعه قوانین و مقرراتی که تیک تایید آن را می زنید انجام دهید. البته این کار کمی وقت گیر به نظر می رسد. در صورتی که حوصله این کار را ندارید شما امکان دیگری را نیز خواهید داشت که با پشتیبانی تماس گرفته از کارشناسان فروش در مورد خط قرمز هایی که پروژه شما دارد سوال کنید و وضعیت آنها را روی تعرفه ها بسنجید.

به عنوان مثال شما میتوانید در مورد نهایت مقدار سی پی یو ارائه شده در این سرویس ها و یا میزان رمی که به شما تخصیص داده می شود سوال کنید. دقت داشته باشید که تبلیغات در حوزه هاستینگ خیلی قوی و بیرحمانه بوده و بهتر است قبل از هر خریدی به طور کامل نسبت به آن چیزی که قرار است به شما تحویل داده شود پرس و جو نمایید.

نکات خرید هاست

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی اینکه هاست محدود چیست و دقیقا چه چیزی به شما فروخته خواهد شد صحبت کردیم. همانطور که دیدیم هاست محدود در واقع نشان از Unmetered دارد که به معنای اندازه گیری نشده است و نشان از این دارد که این معیار در تعیین قیمت اهمیتی ندارد و شما در حال پرداخت نسبت به معیاری دیگر هستید، که بعضی به این صورت تعبیر می شود که نامحدود است و لازم نیست نگران کمبود این منابع باشید. بهتر است قبل از خرید هر نوع سرویس ارائه شده توسط هاستینگ ها با پشتیبانی در این خصوص صحبت کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها