آموزش کامل رمزگذاری روی پوشه در هاست

رمزگذاری روی پوشه در هاست
خرید هاست
میزبانی وب

حفظ امنیت محتواهای قرار گرفته در کنترل پنل هاست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که می تواند تضمین کند سایت قرار است کاری که برای آن طراحی شده است را انجام دهد و در غیر اینصورت ما نتیجه ای که باید را نخواهیم گرفت. شاید وقوع حملات امنیتی در سایت شما کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما باید گفت که وقتی که صفحات شما در نتایج جست و جو نمایش داده شده و کم کم موجودیت شما به عنوان یک فروشنده یا ارائه دهنده خدمات تثبیت شود، این حملات هم آغاز خواهد شد و در این مرحله اقدام های امنیتی  برای امنیت سایت شما ضروری خواهند بود.

 یکی از موارد مهم و اساسی که می توانید روی سایت خود آن را اعمال کنید رمزگذاری روی پوشه در هاست است. با این کار شما می توانید از طریق هاست خود که یکی از مهمترین بخش های سایت شما به شمار می رود و میزبانی سایت را بر عهده دارد یک جریان کنترلی برای دسترسی های خاص به مسیر های مهم را ایجاد کنید که از طریق سیستمی به غیر از سایت شما کنترل می شود و می تواند عملکرد بسیار موثری را داشته باشد. در ادامه قبل از اینکه به آموزش رمزگذاری روی پوشه در هاست بپردازیم لازم است کمی در مورد اینکه دلیل این نوع از رمزگذاری چیست و چه کمکی به ما می کند کمی صحبت کنیم.

چرا به رمزگذاری روی پوشه در هاست نیاز داریم

 هاستی که میزبانی سایت ما را بر عهده دارد، اصلی ترین بستری است که سایت روی آن قرار گرفته است و تقریبا می توان گفت در تمامی موارد از بازدهی و سرعت سایت گرفته تا مسائل امنیتی در مورد سایت ما دخیل بوده و یکی از پررنگ ترین نقش ها را در این خصوص ایفا می کند.

چرا به رمزگذاری روی پوشه در هاست نیاز داریم

این موضوع که هاست شما یک هاست قدرتمند باشد و بتواند از پس آنچه که سایت شما نیاز دارد و تعداد کاربرانی که به سراغ سایت شما می آیند بر بیاید می تواند تضمین کننده عملکرد صحیح در سایت شما باشد. پس باید گفت که انتخاب آن می تواند یکی از اصلی ترین و مهمترین انتخاب ها برای راه اندازی و اداره یک سایت اینترنتی باشد. در صورتی که شما خیالتان از بابت انتخاب یک هاست خوب راحت است و از سرویس های حرفه ای مثل هاست وردپرس و هاست لینوکس ابری استفاده کرده اید، می توانید به سراغ این بروید که این هاست را از جهت های مختلف مدیریت کرده و به این موضوع بپردازید که برای تقویت سایر موارد مانند امنیت چه اقداماتی لازم است.

در مورد نقش و اهمیت هاست در برقراری امنیت باید گفت که پررنگترین و اصلی ترین المان امنیتی شما هاست شما خواهد بود و در صورتی که حمله ای روی سایت شما ایجاد شود این هاست شما خواهد بود که می تواند شما را از این وضعیت نجات داده و باید گفت آخرین راه حلی که خواهید داشت این است که به سراغ پشتیبانی سایت خود بروید و از هاستینگ و ارائه دهنده سرویس میزبانی خود بخواهید که در این خصوص راهکاری را برای شما ارائه کرده و یا بکاپ های شما را در اختیارتان قرار دهند. البته روش های دیگری هم وجود دارند که با به کار گرفتن آنها در هاست خود می توانید از خیلی از فجایعی که ممکن است برای سایت شما پیش بیاید به صورت کامل جلوگیری کنید. در این خصوص باید بگوییم که رمزگذاری روی پوشه در هاست یکی از همین موارد می باشد.

در صورتی که به ساختار فایل های سایت خود در هاست دقت کرده باشید، متوجه آدرس های زیر شاخه ها و همینطور Sub folder ها شده اید. پوشه هایی که در پوشه Public_html در سایت شما قرار دارند به این صورت عمل می کنند که هر کدام می توانند در زیر آدرس های سایت شما مورد دسترسی قرار بگیرند.

نیاز به رمزگذاری روی پوشه در هاست

این موضوع که شما در هاست خود پوشه های مختلفی را داشته باشید که هر کدام از آنها حاوی محتوایی باشند می تواند سایت شما را به خوبی سر و سامان داده و در واقع به شما کمک خواهد کرد که اوضاع سایت را سازماندهی کنید، اما در کنار این ها این امکان را برای هکر ها و حمله کنندگان ایجاد می کند که از طریق این فایل ها و پوشه ها به اطلاعات حساس دسترسی پیدا کنند.در این مرحله فرآیندی مانند رمزگذاری روی پوشه در هاست می تواند جلوی این موضوع را بگیرد. به طور کلی باید گفت این موضوع یکی از کار هایی است که می تواند بخشی از سایت شما را از دسترسی کاربرانی که اجازه مراجعه به این بخش مهم را ندارند، محافظت کند.

پس می توان نتیجه گرفت که رمزگذاری روی پوشه در هاست یکی از تکنیک های امنیتی ای است که در صورتی که آن را روی سایت خود پیاده سازی کنید، می توانید بخشی از محتوای سایت خود را محافظت کرده و این دسترسی غیرمجاز را از کاربران بگیرید. این بخش از سایت می تواند یک پوشه با محتوایی خاص و یا حتی صفحه ورود به پنل مدیریت سایت شما باشد. در ادامه آموزش کامل رمزگذاری روی پوشه در هاست را با هم دنبال خواهیم کرد.

آموزش رمزگذاری روی پوشه در هاست

وقتی که صحبت از رمزگذاری روی پوشه در هاست در میان باشد، بدیهی است که برای این کار باید در کنترل پنل سایت، تغییرات اعمال شود.

آموزش رمزگذاری روی پوشه در هاست

رمزگذاری روی پوشه در هاست سی پنل

 برای رمزگذاری روی پوشه در هاست ابتدا باید وارد کنترل پنل خود شوید.

در مرحله بعدی باید وارد File Manger  هاست شوید و گزینه مورد نظر را در بین مواردی که سی پنل به شما ارائه می کند پیدا کرده و یا نام آن را در سی پنل جست و جو کنید:

در مقاله آموزش سی پنل هاست  روش های مختلفی که برای ورود به این کنترل پنل وجود دارد را بررسی کرده ایم .

ورود به فایل منیجر سی پنل

بعد از ورود به File Manger  شما می توانید به فایل های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید، برای رمزگذاری روی پوشه در هاست لازم است که روی پوشه مورد نظر خود کلیک راست کرده و گزینه Password Protect را انتخاب کنید:

انتخاب پوشهPassword Protect

با این کار شما به صفحه زیر منتقل می شوید که می توانید از طریق آن اعلام کنید که قصد رمزگذاری روی پوشه را دارید:

صفحه تایید Password Protect

در این مرحله ابتدا تیک چک باکس Password protect this directory. را بزنید و بعد از آن روی دکمه Save کلیک کنید تا کار اعمال رمز برای این پوشه روی آن انجام شود. بعد از این کار یک تاییدیه به شما داده خواهد شد که برای تعیین رمز و موارد مربوطه لازم است روی دکمه Go Back که در تصویر زیر مشخص شده است کلیک کنید:

تاییده انتخاب رمز

با انجام این کار شما به صفحه زیر وارد خواهید شد که می توانید در آن دقیقا مواردی که باید رمزگذاری روی پوشه در هاست وارد کنید را در اینجا وارد نمایید. با تکمیل فرم مربوطه و کلیک روی Save می توانید کار رمزگذاری را به انجام برسانید.

رمزگذاری روی پوشه در هاست سی پنل

رمزگذاری روی پوشه در هاست دایرکت ادمین

کنترل پنل پرطرفدار دیگر دایرکت ادمین است که ویژگی های خوبی را برای کاربران خود ایجاد می کند و شما روی این کنترل پنل هم می توانید کار رمزگذاری روی پوشه در هاست را به بهترین شکل ممکن و به صورتی ساده انجام دهید.

نحوه ورود به این کنترل پنل را در مقاله دایرکت ادمین چیست به صورت کامل بررسی کردیم.

شما باید پوشه مورد نظر خود را از بخشی که می توانید پوشه های رمزگذاری شده را انتخاب کنید به هاست معرفی کنید، برای این منظور از منوی Advanced Features گزینه Password Protected Directories را انتخاب کنید:

Password Protected Directories را انتخاب کنید

با این کار شما به صفحه ای منتقل خواهید شد که می توانید لیست تمامی دایرکتوری های رمزگذاری شده خود را ببینید. البته در صورتی که برای اولین بار اقدام به این کار می کنید، این لیست خالی خواهد بود. برای اینکه کار رمزگذاری روی پوشه در هاست را انجام دهید از بخش Actions که در سمت راست صفحه قرار گرفته است، گزینه Add Protected Directory را انتخاب کنید:

گزینه Add Protected Directory را انتخاب کنید

با انتخاب این گزینه صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که  در قسمت بالایی آن می توانید نمایی از دایرکتوری های خود را مشاهده کنید و پوشه مورد نظر را از بین آنها انتخاب کنید. بعد از این کار سایر اطلاعات مربوط به User name و پسورد ها را می توانید از بخش زیرین انتخاب کرده و تنظیمات را ذخیره سازی کنید.

رمزگذاری روی پوشه در هاست دایرکت ادمین

اکنون در صورتی که کاربران بخواهند به این پوشه دسترسی داشته باشند لازم است که User name و پسورد مربوطه را وارد کرده تا این کار قابل انجام باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی کامل رمزگذاری روی پوشه در هاست پرداختیم. در این خصوص باید گفت که هر چند رمزگذاری روی پوشه در هاست یکی از کار های مهم در حفظ امنیت یک زیر شاخه از سایت و محافظت از اطلاعات می باشد اما می تواند تجربه کاربری را پایین آورده و دردسر هایی را برای شما داشته باشد، عملا باید در نظر داشته باشید که با این کار جلوی دسترسی کاربران عمومی و همینطور موتور های جست و جو را به بخشی از سایت خود خواهید گرفت، پس باید سایر روش های دیگر را برای کنترل کلی امنیت سایت خود در نظر داشته باشید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها