آموزش ورود به ایمیل Info و مدیریت آن

ورود به ایمیل Info
خرید هاست
میزبانی وب

وقتی که شما یک سایت اینترنتی داشته باشید، قابلیت‌های ریزودرشت زیادی روی این سایت در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. بعضی از این قابلیت‌ها همیشگی بوده و در دسترس ما هستند و بعضی دیگر از آنها جزو مواردی به حساب می‌آید که کمتر کسی سراغ آنها می‌رود. یکی از مواردی که عموما نادیده گرفته می‌شود و می‌توان به‌عنوان یک ویژگی خوب به آنها پرداخت استفاده از ایمیل سایت می‌باشد که خالی از مشکل هم نیست و تا حدودی برای شما دردسرساز خواهد بود اما شما می‌توانید به سادگی با ورود به ایمیل Info از یک امکان خوب برای برقراری ارتباط با کاربران خود استفاده کنید.

خیلی از سایت‌های بزرگ خبرنامه‌ها و پیشنهادات خود را به ایمیل Info سایت ارسال می‌کنند و در واقع باید گفت که این ایمیل یکی از ایمیل‌های اصلی شما خواهد بود که برخی از موارد احراز هویت نیز با استفاده از آن انجام می‌شود. به عنوان مثال برای فعال‌سازی SSL شما یکی از این ایمیل‌های احراز هویتی را روی ایمیل سایت خود دریافت خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم تا روش ورود به ایمیل Info و همین‌طور موارد مدیریتی آن را با هم بررسی کنیم. البته قبل از آن لازم است به صورت کلی کمی در مورد اینکه ایمیل سایت چطور کار می‌کند و اصلا ساختار آن به چه صورتی است کمی اطلاعاتمان را بالاتر ببریم.

ایمیل Info یا همان ایمیل سایت چطور کار می‌کند

شاید برای شما جالب باشد بدانید که سرویس پست الکترونیکی یا همان ایمیل که همه‌ی ما از آن استفاده کرده‌ایم و با آن کم‌و‌بیش آشنایی داریم، یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های اینترنت است و شاید بتوان سن آن را دقیقا با سن اینترنت برابر دانست. در واقع اولین پیامی که در بستر آنچه که ما امروزه آن را به‌عنوان اینترنت می‌شناسیم با یک ایمیل منتقل شد و از همان جا بود که اینترنت کار خود را با ارسال نامه‌ها از راه دور آغاز کرد و رفته‌رفته به موجودیت عظیمی که امروزه همه‌ی دنیا را در بر گرفته است تبدیل شد.

وقتی که ما یک دامنه داشته باشیم که یک سایت اینترنتی را با آن راه‌اندازی کرده‌ایم و یا صرفا این دامنه را به یک سرویس میزبانی متصل کرده باشیم و یک سرور برای این دامنه وجود داشته باشد، شما قادر خواهید بود که از طریق آن ایمیل‌های خود را ارسال کنید و همین آدرس اینترنتی برای شما مجوز ورود به دنیای ایمیل را صادر خواهد کرد.

ایمیل Info یا همان ایمیل سایت چطور کار می کند

ایمیل را می‌توان برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی یک رسانه‌ی رسمی و قابل اعتماد دانست که هرچند به خاطر حجم عظیمی از اسپم‌ها که در شبکه حجاری شده است به نوعی ممکن است جایگاه آن ضعیف شده باشد و کسی به آن توجه نکند، اما هنوز قدرت خود را حفظ کرده است و خیلی از کاربردهای این ایمیل‌ها می‌توانند برای شما حکم یک رسانه قوی را داشته باشند. در مورد ایمیل Info سایت باید گفت که یک ایمیل ارتباطی مهم است که معمولا هم به‌صورت پیش‌فرض برای سایت شما ایجاد خواهد شد و به این معنی است که این، ایمیل اصلی سایت شما بوده و هرکس که بخواهد پیامی را برای مدیریت این سایت‌ها ارسال کند، می‌تواند از طریق این ایمیل کار خود را انجام دهد.

در مورد روش کاری این ایمیل‌ها باید گفت که در واقع هر ایمیلی یک بسته خاص است که دقیقا مانند یک پاکت نامه فیزیکی بسته‌بندی شده و تحت اینترنت ارسال می‌شود. این بسته برای اینکه ارسال شده و به مقصد برسد باید ویژگی‌هایی را داشته باشد. ابتدا یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن این است که ما بدانیم دقیقا داریم ایمیل را به چه کسی تحویل می‌دهیم. تحویل‌گیرنده و مقصد این ایمیل ما یکی از اکانت‌های ایمیل است که روی یک دامنه قرار دارد. این دامنه هم می تواند مانند دامنه‌ی سایت ما مربوط به یک دامنه‌ی شخصی باشد و با یک سرویس‌دهنده‌ی عمومی مانند جیمیل یا یاهو این اکانت را در اختیار کاربر قرار داده باشد.

مورد بعدی که می‌تواند از مورد اول هم مهم‌تر باشد این است که فرستنده ایمیل با یک دامنه مشخص شده باشد. در واقع دامنه‌ای که این ایمیل را ارسال می‌کند تاثیر زیادی در این موضوع دارد که آیا ایمیل مربوط به یک ایمیل سالم است و یا صرفا یک ایمیل اسپم است که ارسال می‌شود و باید از اینترنت حذف شود. در کنار این دو عضو یک پروتکل انتقال وجود دارد که اکنون پروتکل‌های POP3 و همین‌طور SMTP معروف‌ترین این پروتکل‌ها را تشکیل داده‌اند و ما از آنها استفاده می‌کنیم. در مرحله آخر هم سرورهایی در دو طرف باید وجود داشته باشد که کار ارسال این ایمیل‌ها از مبدا و همین‌طور دریافت آنها در مقصد را برای آنها انجام دهند.

وقتی که شما ایمیلی را با یکی از اکانت‌های سایت خود مانند اکانت Info ارسال می‌کنید، سرور هاست شما این ایمیل را با نام فرستنده شما برای دامنه‌ی موردنظر شما ارسال می‌کند و به سروری که این دامنه روی آن قرار دارد تحویل می‌دهد. این سرور ممکن است در هر جایی باشد و دقیقا مانند زمانی که شما برای دسترسی به یک سایت درخواستی می‌دهید DNS سرورها IP آن را پیدا کرده و در اختیار سرور شما قرار می‌دهند. بعد از این کار بسته شما به سمت سرور مقصد راهی شده و در آنجا دریافت می شود. با توجه به نام اکانتی که ایمیل برای آن ارسال شده این ایمیل در صندوق ورودی وی قرار خواهد گرفت و کاربر می‌تواند از آنها استفاده کند.

ایمیل Info یا همان ایمیل سایت

در بخش بعدی این موضوع را که چطور می‌توان کار ورود به ایمیل Info را به ساده‌ترین حالت ممکن انجام داد را با هم بررسی خواهیم کرد.

روش ورود به ایمیل Info چیست؟

در کل باید گفت که ورود به ایمیل Info یکی از کارهای ساده است، اما به این دلیل که معمولا ما کمتر به این ایمیل‌ها سر می‌زنیم، آدرس ورودی را فراموش می‌کنیم و عموما هم همیشه این آدرس نوک زبانمان است و یادمان نمی‌آید که چه بوده است. همین موضوع است که کار ما را به سرچ کردن در اینترنت می‌کشاند و سر از مقاله‌ای این‌چنینی در می‌آوریم. در رابطه با ورود به ایمیل Info باید گفت که شما دو راه کلی دارید که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

ورود به ایمیل Info معمولا به یکی از این دو روش انجام می شود:

  • استفاده از کنترل پنل هاست
  • استفاده از آدرس ورود به ایمیل Info

در واقع وقتی که ما صحبت از ورود به ایمیل Info را به میان می‌آوریم قصد داریم تا به برنامه Webmail خود وارد شویم. اگر بخواهیم بگوییم که وب‌میل چیست باید گفت برنامه‌ای است که روی سیستم مدیریت هاست ما یا همان کنترل پنل ما نصب شده و می‌تواند یک رابط کاربری تصویری را در اختیار ما قرار دهد و کلیه موارد مرتبط با ایمیل ما را مدیریت کند.

روش ورود به ایمیل Info چیست

از این برنامه موارد مختلفی وجود دارند که توسط هاستینگ‌های مختلف به کار گرفته می‌شود و ممکن است که شما نام بعضی از آنها را شنیده باشید. پرکاربردترین این برنامه‌ها عبارتند از:

  • RoundCube
  • Horde
  • Mailchimp
  • Zimbra
  • Rainloop
  • SquirrelMail

وقتی که ما صحبت از ورود به ایمیل Info را به میان می‌آوریم در واقع قصد داریم که به پلی برسیم که این برنامه‌ها برای ما فراهم کرده‌اند. در ادامه هرکدام از روش‌هایی که برای این کار وجود دارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

ورود به ایمیل Info از هاست

یکی از مواردی که از طریق آن می‌توان کار ورود به ایمیل Info را انجام داد این است که شما به سراغ هاست خود رفته و در آنجا به این قسمت وارد شوید. در صورتی که شما از کنترل پنل دایرکت ادمین برای مدیریت منابع خود استفاده می‌کنید لازم است که با وارد کردن عبارت :2222 در انتهای آدرس سایت ابتدا به کنترل پنل هاست خود وارد شوید. بعد از این کار شما منوی زیر را در مقابل خود مشاهده می‌کنید که بخشی به نام Extra Features دارد، در گزینه‌های این بخش می‌توانید صفحه ورود به ایمیل Info خود را که با برچسب Webmail و نام ارائه‌کننده سرویس وب‌میل مشخص شده است را پیدا کنید:

ورود به ایمیل Info از هاست

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید این سیستم از کلاینت وب‌میل RoundCube برای سرویس‌دهی به کاربران استفاده می‌کند و در صورتی که روی آن کلیک کنیم ما را به صفحه زیر هدایت خواهد کرد که لاگین راند کیوب می‌باشد و با وارد کردن اطلاعات می‌توان ورود به ایمیل Info را از طریق آن به انجام رساند:

ورود به ایمیل Info از هاست دایرکت ادمین

در صورتی که هاست شما از کنترل پنل سی پنل برای مدیریت منابع استفاده می‌کند. لازم است که کارهای دیگری را برای این مورد انجام دهید. اولین کاری که برای ورود به ایمیل Info در این کنترل پنل لازم است انجام دهید این است که وارد آن شوید. برای اینکار عبارت :2083 را در انتهای آدرس خود وارد کنید تا صفحه ورود برای شما نمایش داده شود همین‌طور در صورتی که به روش های دیگری برای این کار نیاز دارید می‌توانید سری به مقاله آموزش سی پنل هاست بزنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات و وارد شدن به پنل و ایمیل Info لازم است که عبارت Email Accounts را از بخش ایمیل در بین سایر منو ها انتخاب کرده و یا نام آن را در هاست خود جست‌وجو کنید:

ورود به ایمیل Info از هاست سی پنل

با کلیک روی این بخش شما می‌توانید به صفحه‌ای بروید که لیست اکانت‌های موجود در آن قرار گرفته است و ایمیل‌هایی که روی سایت شما قرار دارد از اینجا قابل دسترسی خواهند بود. برای اینکه به سیستم مدیریتی این ایمیل‌ها دسترسی داشته باشید و ببینید که چه ایمیل‌هایی برای آن آمده است و یا اینکه ایمیل جدیدی را با استفاده از آنها ارسال کنید لازم است که روی دکمه Check Email کلیک کنید تا به صفحه ورود به برنامه وب‌میل خود منتقل شوید.

لیست ایمیل ها

با انجام این کار کنترل پنل سی پنل خود وب‌میل را برای شما اجرا کرده و کارهای احراز هویت را هم روی آن پیاده‌سازی می‌کند و شما را مستقیم به ایمیلی که دارید وارد می‌کند. در اینجا شما می‌توانید به راحتی به تمام ایمیل‌های خود دسترسی داشته باشید و باید گفت که ورود به ایمیل Info با موفقیت انجام شده است.

اما در خیلی از موارد شما دسترسی هاست را نداشته و می‌خواهید ورود به ایمیل Info را انجام دهید که در اینجا باید گفت اوضاع به این صورت نمی‌باشد و باید روش دیگری را برای این کار امتحان کنید که در واقع ساده‌تر هم هست.

ورود به ایمیل Info با استفاده از آدرس

یکی دیگر از روش‌های ورود به ایمیل Info استفاده از آدرسی است که این ایمیل در اختیار شما قرار می‌دهد که با آن می‌توانید به صورت مستقیم به صفحه اصلی برای لاگین به سایت دسترسی داشته باشید. برای این منظور کافی است که در انتهای آدرس سایت خود بعد از وارد کردن یک اسلش عبارت webmail را تایپ کرده و اینتر را بزنید.

در واقع شما با وارد کردن آدرس yoursite.com/webmail که در آن yoursite.com همان آدرس سایت شما است می‌توانید به صفحه ورود ایمیل سایت دسترسی داشته باشید.

این راه را می‌توان یک روش کوتاه برای دسترسی به ایمیل دانست اما باید گفت که معمولا احراز هویت در این بخش و داشتن پسورد ایمیل برای شما ممکن است دردسرهایی را ایجاد کند که در آن صورت بازهم شما به ناچار باید به سراغ هاستی که داشته‌اید بروید و از آن استفاده کنید. در ادامه این مورد را با هم بررسی خواهیم کرد

ساخت ایمیل Info در سایت

یکی از موارد مهمی که ممکن است با آن برخورد کنید این است که در بین اکانت‌های ایمیلی که دارید شاید هیچ ایمیل اینفویی را پیدا نکنید و از طریق صفحه ورد Webmail امکان ورود برای شما وجود نداشته باشد. در اینجاست که باید به سراغ هاست رفته و کار ساخت این ایمیل را در آنجا انجام دهید. هرچند که خود ایمیل Info عموما به صورت پیش‌فرض ساخته شده است اما باید گفت که برای ساخت سایر ایمیل‌ها مانند یک ایمیل به نام خودتان روی سایت خودتان لازم است که سری به این بخش بزنید.

در صورتی که بخواهیم این کار را روی کنترل پنل دایرکت ادمین انجام دهیم لازم است که ابتدا از منوی E-Mail Manager گزینه Email Accounts را انتخاب کنید:

ساخت ایمیل Info در سایت

بعد از این کار شما به صفحه زیر منتقل خواهید شد که می‌توانید تمامی اکانت‌های ایمیل مربوط به دامنه‌های خود را روی سایت مشاهده کنید، کلیک کردن روی دکمه آبی رنگ Create Account که در بالا و سمت راست فهرست ایمیل های موجود قرار دارد، می‌توانید کار ساخت ایمیل جدید را انجام دهید:

تنظیمات ایمیل دایکرت ادمین

بعد از کلیک روی این دکمه این صفحه برای شما باز خواهد شد که باید اطلاعات مربوطه را در اینجا وارد کنید:

وار کردن اطلاعات ایمیل

در قسمت Username و Password شما باید نام کاربری و رمز عبور ایمیل را تنظیم کنید که برای نام کاربری کافی است بخش اول ایمیل را و هر آنچه که می‌خواهید قبل از @ قرار بگیرد را وارد کرده و دامنه‌ای که قرار است ایمیل روی آن باشد را نیز انتخاب کنید. در مورد انتخاب پسورد هم باید در نظر داشته باشید که بعدا می‌توان این رمز را هم از پنل هاست و هم از پنل کلاینت ایمیل که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تغییر داد. در صورتی که بخواهید این ایمیل را به کاربری بدهید که به هاست دسترسی ندارد، خود این کاربر می‌تواند این مورد را مدیریت کند.

اما در مورد موارد بعدی‌ای که باید آنها را تعیین کنید باید گفت که در اولین گزینه یعنی E-mail Quota (MB) میزان فضایی که این اکانت ایمیل می‌تواند داشته باشد را بر اساس مگابایت مشخص می‌کند. در صورتی که اندازه ایمیل‌های دریافتی و یا ذخیره شده در پیش‌نویس‌های این کاربر بیشتر از مقداری شود که در اینجا آن را وارد کرده‌اید، ایمیل جدیدی دریافت نخواهد شد و کلاینت ارور خواهد داد. در بخش بعدی یعنی فیلد Send Limit کاری که انجام می‌شود این است که شما محدودیت تعداد ارسال را برای اکانتی که ساخته‌اید ایجاد می‌کنید. با این کار این اکانت تنها مجاز خواهد بود که مقدار مشخصی ایمیل ارسال کند.

بعد از وارد کردن این فیلدها می‌توانید کار ساخت ایمیل روی سایت را با کلیک روی دکمه Create Account تکمیل کرده و اکانت شما آماده استفاده است. اکنون با استفاده از روش‌هایی که برای ورود به ایمیل Info در بخش‌های قبلی ارائه کردیم می‌توانید این کار را انجام داده و وارد آن شوید. همین‌طور در صورتی که مشکلی برای شما پیش بیاید می‌توانید دوباره به همین بخش بازگشته و تنظیمات مربوط به ایمیل را روی سایت خود پیاده‌سازی کنید.

ساخت ایمیل Info در سایت دایرکت ادمین

نتیجه‌گیری

در این مقاله ورود به ایمیل Info را بررسی کردیم و دیدیم که چطور می‌توان این کار را انجام داد. هر چند که ورود به ایمیل Info یک کار کاملا ساده به نظر می‌رسد و شما نیاز دارید که صرفا ورودی را پیدا کنید که معمولا به هیچ جای سایت وصل نیست، اما باید گفت که این کار می‌تواند ریزه‌کاری‌هایی هم داشته باشد. برای انجام این کار شما هم می‌توانید از طریق هاست خود اقدام کنید و هم اینکه این قابلیت در اختیار شما قرار گرفته است که با نوشتن عبارت webmail/ در انتهای آدرس سایت به صفحه ورود به ایمیل Info دسترسی داشته باشید.

دقت کنید عموم پروتکل‌هایی که سیستم‌های وب‌میل یا همان ایمیل‌های سایت برای ارسال ایمیل استفاده می‌کنند از نوع IMAP می‌باشد. در صورتی که از این پروتکل استفاده شود احتمال اینکه ایمیلی که با این اکانت ارسال کرده‌اید در دسته اسپم قرار بگیرد و توسط سرورهای مخاطبین شما مخرب شناخته شود زیاد خواهد بود. به همین دلیل هم بهتر است اگر برای گسترش دیجیتال مارکتینگ خود به دنبال ورود به ایمیل Info هستید فکر دیگری را برای آن بکنید. بهترین گزینه‌ای که می‌توان گفت از این نظر در اختیار شما قرار دارد سرویس‌هایی مانند سرویس ایمیل سازمانی می‌باشد که می‌تواند کار ارسال ایمیل های شما را با بالاترین دقت و بدون اسپم شدن ایمیل‌ها روی پروتکل SMTP ارسال کرده و لازم نیست که از این بابت نگران موضوع دیگری باشید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

4 دیدگاه. Leave new

  • سجاد جعفری
    6 شهریور 1402 14:30

    سلام وقت بخیر ما یک ایمیل info برای سایت شرکت داشتیم و الان با عوض کردن سایت قبلی و از دسترس رفتن اطلاعات رمز و اطلاعات این ایمیل رو نداریم خواستم بدونم مراحل بازیابی این نوع ایمیل ها به چه صورته ممنونم.

    پاسخ
    • تیم تحریریه مارال‌هاست
      12 آذر 1402 16:03

      درود سجاد عزیز می‌توانید مجدداً یک ایمیل جدید ایجاد کنید یا با مراجعه به پشتیبان هاستینگ خود در صورتی که بکاپ دارند از داخل بکاپ قبلی استخراج نمایید.

      پاسخ
  • سلام ایمیل info برای گوشی اپلیکیشن داره؟

    پاسخ
    • تیم تحریریه مارال‌هاست
      28 بهمن 1402 16:55

      سلام رهام عزیز
      ایمیل info یکی از انواع ایمیل شرکتی است. یعنی نوعی ایمیل‌ که برای خدمات‌ و اطلاع رسانی شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شود. برای ورود به این ایمیل باید وب‌میل دسترسی داشته باشید. برای دسترسی و مدیریت ایمیل‌های خود می‌توانید از طریق کنترل پنل هاست خود و یا از طریق URL و مطابق توضیحات درج شده در مقاله لاگین نمایید. همچنین مانند سایر ایمیل‌ها مانند یاهو و یا جمیل اپلیکیشن خاصی ندارد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed