ریدایرکت در وردپرس؛ آموزش کامل و حرفه‌ای

ریدایرکت در وردپرس
خرید هاست

وقتی که شما یک سایت اینترنتی را اداره کنید، موارد و نکات مختلف و متعددی وجود دارد که باید در مورد آنها مطمئن باشید و به‌نوعی حواستان به آنها باشد. یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مواردی که می‌توان به‌عنوان‌مثالی از این قضیه نام برد، صحت لینک‌های سایت شما است. در واقع این آدرس سایت شما است که معرف سایت به‌حساب می‌آید. یکی از مهمترین ابزارهایی که در اختیار وب‌مسترها قرار دارد که با آن این آدرس‌ها و اعتبارهایی که صفحات دارند را کنترل می‌کنند، ریدایرکت است. در این مقاله قصد داریم تا به‌سراغ آموزش انجام ریدایرکت در وردپرس بپردازیم و ببینیم که در صورتی که از این سیستم مدیریت محتوای حرفه‌‌ای استفاده می‌کنیم، چطور باید کار ریدایرکت کردن لینک‌هایمان را انجام دهیم.

قبل از اینکه آموزش ریدایرکت در وردپرس را شروع کنیم، لازم است کمی در مورد این موضوع که اصلا چرا باید به‌سراغ ریدایرکت برویم و چه نیازی به آن داریم را بررسی کرده و در مورد اینکه این ریدایرکت‌ها قرار است برای ما چه کاری را انجام دهند و چرا فقط به‌سادگی هرچه تمام‌تر آدرس‌ها را تغییر نمی‌دهیم، صحبت کنیم و ببینیم که چه فلسفه‌ای در پس ریدایرکت وجود دارد و چند نوع ریدایرکت داریم. این موضوعات را در ادامه به‌صورت کامل با هم بررسی می‌کنیم.

چرا به ریدایرکت نیاز داریم؟

مطمئنا وقتی که شخصی برای بار اول به‌سراغ ریدایرکت در وردپرس و یا هر سیستم دیگری می‌رود و با انواع ریدایرکت‌ها و دردسرهایی که دارند آشنا می‌شود، به این فکر خواهد افتاد که اصلا فلسفه انجام این کار پردردسر چیست و چرا باید این کار را انجام دهد. در این خصوص باید بگوییم که هدف از ریدایرکت کردن این است که وقتی کاربر و یا موتورهای جستجو می‌خواهند لینکی را بررسی کنند که صفحه موردنظر آن وجود ندارد، به صفحه دیگری منتقل شوند که وجود دارد و می‌توان به اطلاعات سالم دسترسی داشت.

چرا به ریدایرکت نیاز داریم

در صورتی که کمی روی ساختار صفحات وب ریز بشویم، یکی از مهمترین ساختارهایی که با آن سروکار داریم و می‌توان گفت در زمره مهمترین و اصلی‌ترین کاربردهای ارائه‌شده برای یک وب‌پیج قرار دارد، آدرس صفحه است. آدرس صفحه ترکیبی از نام دامنه سایت به همراه پسوندهایی است که در مسیر آن قرار دارد و می‌تواند یک آدرس کوتاه و چند کاراکتره یا یک عبارت بلند و طولانی به زبان‌های فارسی و یا انگلیسی و یا به صورت ترکیبی باشد.

این موضوع که آدرس چه اندازه‌ای دارد اهمیت چندانی ندارد و بسته به این است که سیاست‌های مدیر سایت برای آدرس‌دهی به چه صورتی بوده باشد یا اصلا آدرس‌دهی روال خاصی را داشته است یا خیر. آنچه که در مورد این آدرس‌ها مهم تلقی می‌شود این است که وقتی مطلبی در وبلاگ و یا برگه‌ای با استفاده از این آدرس‌ها منتشر می‌شود، و این مطلب توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شود، دیگر با همان آدرس شناسایی شده و موتورهای جستجو برای بررسی‌های دوباره و همین‌طور رتبه‌بندی این مطالب در فهرست نتایج جستجو از این آدرس استفاده می‌کنند.

حالتی را در نظر بگیرید که آدرس موردنظر شما در رتبه‌بندی نتایج جستجو ظاهر شده است و شما این آدرس را تغییر داده‌اید و یا برگه موردنظر شما به هر دلیلی حذف شده است. وقتی که کاربران روی این لینک کلیک کنند با خطای 404 (جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله خطای 404 چیست مراجعه کنید) مواجه خواهند شد و یا وقتی که خود موتورهای جستجو برای اسکن مجدد برگه به‌سراغ آن بیایند، خطا دریافت می‌کنند. در این حالت است که کاربران به سرعت سایت شما را ترک کرده و هم رتبه‌بندی خود را از دست می‌دهید، هم ترافیکی که می‌توانست بازدهی خوبی برای شما داشته باشد.

 در صورتی که شما آدرسی داشته باشید که این وضعیت را برای شما داشته باشد، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن فکری به حال این آدرس‌ها کرده و اوضاع ایجاد شده را سروسامان دهید. بهترین کاری که می‌توان برای سروسامان دادن به این اوضاع انجام دهید، استفاده از ریدایرکت است. ریدایرکت در وردپرس و یا در هر سیستم دیگری به شما کمک خواهد کرد که به‌راحتی از شر این مشکل خلاص شوید و کاربرانی که می‌خواهند به یک لینک قدیمی که به هر دلیلی وجود ندارد مراجعه کنند به لینک‌های جدیدی که شما می‌خواهید هدایت شوند.

ریدایرکت دقیقا چه کار می‌کند؟

در بخش قبلی دیدیم که نیاز به ریدایرکت تا چه اندازه می‌تواند مهم و ضروری باشد و برای اینکه سایت ما درگیر مشکلات بدی نشود لازم است از ریدایرکت در وردپرس و یا سایر سیستم‌هایی که سایت با آنها پیاده‌سازی شده است استفاده کنیم. اما سوال اساسی اینجاست که ریدایرکت دقیقا چه کار می‌کند و برای اینکه ریدایرکت را انجام دهیم لازم است که دست به چه کارهایی بزنیم.

ریدایرکت دقیقا چه کار می کند!؟

آنچه که مشخص است این است وقتی که ما می‌خواهیم ریدایرکت انجام دهیم، باید یک آدرس به‌طورکلی به آدرس دیگر تغییر پیدا کند و این کاری است که باید توسط سرور انجام شود، پس مکانیزم اصلی ریدایرکت را می‌توانیم به این صورت معرفی کنیم که باید برای سرور این موضوع را مشخص کنیم که از این به بعد تا مدتی که ما می‌گوییم، وقتی کسی خواست به آدرس شماره یک دسترسی داشته باشد لازم است که تو آن را به آدرس شماره 2 بفرستی. به این صورت کار ریدایرکت آدرس شماره یک به آدرس شماره دو انجام می‌شود.

اما یک نکته دیگر در مورد ریدایرکت‌ها وجود دارد و آن دائمی یا موقتی بودن ریدایرکت است. در خیلی از حالات شاید شما لازم ببینید که وقتی کاربری بخواهد به یکی از صفحات سایت شما برود، به صفحه دیگری منتقل شود و صفحه‌ای که می‌خواسته را نبیند، این کار می‌تواند به هر دلیلی از سیاست‌های فروش گرفته تا اعمال تغییرات در بعضی از المان‌های صفحه اصلی ممکن است امکان‌پذیر باشد.

در اینجا کاربران شما به صفحه مربوطه ارسال شده اما یک مشکل ایجاد شده و آن این است که وقتی موتورهای جستجو با این ریدایرکت مواجه می‌شود، فکر می‌کنند که صفحه اول جای خود را به صفحه دوم داده و به‌طور کامل حذف شده است و این می‌تواند مشکلات زیادی را در پی داشته باشد. همین موضوع هم باعث شده است تا انواع مختلفی از ریدایرکت ایجاد شود که بتواند مشکلات این‌چنینی را پشت سر بگذارند. در صورتی که بخواهیم بگوییم انواع اصلی ریدایرکت کدامند می‌توانیم این دو نوع را معرفی کنیم:

ریدایرکت 301

ریدایرکت 301 یا ریدایرکت دائمی زمانی اتفاق خواهد افتاد که لینک اولیه به‌صورت کامل از بین رفته باشد و شما دیگر نخواهید که از لینک اول استفاده کنید. ویژگی اصلی این حالت این است که تمامی اعتباری که لینک اول در موتورهای جستجو داشته است به لینک دوم منتقل شده و تقریبا لینک اول خشک و بی‌ارزش خواهد شد. استفاده از این مورد برای مواردی که شما قصد تغییر کامل آدرس‌ها مثلا از فارسی به انگلیسی را داشته باشید و یا اینکه بخواهید چند تا از صفحات خود را در یک برگه ادغام کنید می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

ریدایرکت 301

در نظر داشته باشید که به هیج عنوان برای موارد موقت نباید از این نوع ریدایرکت استفاده شود و در غیر این صورت اعتباری که لینک اول دارد به‌صورت کلی نابود خواهد شد.

ریدایرکت 302

ریدایرکت 302 یا همان ریدایرکت غیردائمی مربوط به مواردی است که شما قصد دارید موقتا تمامی کاربرانی که می‌خواهند به یک صفحه دسترسی داشته باشند را به صفحه‌ای دیگر هدایت کنید. این کار می‌تواند به این صورت انجام شود که وقتی کاربران می‌خواهند به یک آدرس دسترسی پیدا کنند به صفحه دیگر منتقل خواهند شد اما اعتبار صفحه اول در اختیار وی باقی خواهند ماند و به صفحه دوم منتقل نمی‌شود. در واقع موتورهای جستجو این موضوع را در نظر می‌گیرند که عملیاتی در جریان است که لازم است صفحه اول از کاربران مخفی مانده و صفحه دوم را ببینند اما این به این معنی نیست که صفحه اول دیگر وجود ندارد و این صفحه مجددا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

اما در مورد اینکه ریدایرکت در وردپرس کدام‌یک از انواع این ریدایرکت‌ها می‌باشد و به چه صورتی انجام می‌شود، باید گفت که شما می‌توانید بنا به نیازی که دارید از هر دو نوع ریدایرکت استفاده کنید. این امکان در سیستم مدیریت محتوای وردپرس قرار داده شده است که هر دو ریدایرکت قابل استفاده باشد و این موضوع که شما به‌سراغ ریدایرکت 301 بروید یا 302 بستگی به نوع نیاز شما خواهد داشت. در ادامه این موضوع که ریدایرکت در وردپرس با چه روش‌هایی انجام می‌شود را بررسی خواهیم کرد.

ریدایرکت 302

ریدایرکت در وردپرس با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

اکنون که به‌صورت کامل و جامع می‌دانیم که ریدایرکت در چه زمانی و با چه هدفی دنبال می‌شود و این موضوع که انواع ریدایرکت کدامند و از نظر تخصصی ریدایرکت به چه صورتی عمل می‌کند نوبت به آن رسیده است که این موضوع بررسی شود که ریدایرکت در وردپرس با چه روش‌هایی انجام می‌گیرد و برای یک ریدایرکت در وردپرس کامل بهترین کاری که می‌‌‌توانیم انجام دهیم کدام است.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهترین و کامل‌ترین CMSهایی است که برای راه‌اندازی و مدیریت سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریبا بیش از نیمی از سایت‌هایی که از سیستم‌های مدیریت محتوا برای سایت خود استفاده می‌کنند از وردپرس برای راه‌اندازی و مدیریت سایت خود استفاده می‌کنند. در صورتی که شما هم از این سیستم استفاده می‌کنید باید گفت که انتخاب خوب و قابل اعتمادی را انجام داده‌اید و در صورتی که سری به صفحه هاست وردپرس بزنید می‌توانید به بهترین سرویس‌هایی که برای میزبانی سایت شما وجود دارد هم دسترسی داشته باشید.

وقتی وردپرس تا این اندازه رشد کرده و سیستم بالغی بوده و تا اینجای کار را به بهترین شکل ممکن طی کرده است، باید در نظر داشت که ریدایرکت در وردپرس می‌تواند موارد متعدد و مختلفی را به همراه داشته باشد و باید در نظر داشت که استفاده از ریدایرکت در وردپرس روش‌های گوناگون و متعددی دارد که می‌شود هر کدام از آنها استفاده کرد. به‌طورکلی می‌توان دو روش برای ریدایرکت در وردپرس معرفی کرد که در ادامه این روش‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

ریدایرکت در وردپرس با چه روش هایی انجام می شود

ارتباط مستقیم با سرور

روش اصلی ریدایرکت در وردپرس که می‌توان گفت علاوه بر استفاده برای ریدایرکت در وردپرس به صورت عمومی و برای تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا و یا سایت‌های شخصی هم قابل استفاده است و پایه‌ای‌ترین روش ریدایرکت هم به‌حساب می‌آید، به این صورت می‌باشد که شما مستقیما به سرور خواهید گفت که چه لینک‌هایی را باید به چه لینک‌هایی ریدایرکت کرده و کار هدایت کاربران را انجام دهد.

با استفاده از این روش وقتی که شما یک درخواست برای دسترسی به لینک ریدایرکت شده به سرور ارسال می‌کنید و آدرس را به وی می‌گویید، سرور به‌صورت خودکار آدرس صحیحی که برای آن تعبیه شده است را برداشته و به کاربران شما ارسال خواهد کرد. برای ریدایرکت در وردپرس با استفاده از این روش کاری که باید انجام گیرد این است که به‌سراغ اصلی‌ترین بخشی که با استفاده از آن می‌توان با سرور در ارتباط بود یعنی همان فایل htaccess برویم.

در صورتی که می‌خواهید ریدایرکت در وردپرس را به‌صورت دستی انجام دهید باید به‌سراغ کنترل پنل هاست خود رفته و فایل htaccess را که در پوشه public_html شما قرار دارد را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی به‌سراغ این فایل می‌آیید اولین کاری که باید انجام دهید این است که از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا با یکی از پردردسرترین و خطرناک‌ترین فایل‌های سایت خود طرف هستید که می‌تواند عملکرد سایت را به‌طرز وحشتناکی به هم بریزد و پیدا کردن مشکلات آن کاری سخت خواهد بود. بهترین کار این است که با یک دابل کلیک روی فایل آن را از روی هاست دانلود کرده و در سیستم خود ذخیره کنید. این فایل چند کیلوبایتی به‌راحتی دانلود شده و بکاپ‌گیری از آن انجام می‌شود.

دقت داشته باشید که مجدد تاکید می‌کنیم بکاپ‌گیری از این فایل یکی از کارهای ضروری‌ای است که باید انجام شود و در صورت انجام ندادن این کار، می‌تواند به سایت شما آسیب برساند.

بعد از تهیه بکاپ از نسخه فعال فایل htaccess کاری که باید انجام شود ویرایش این فایل است که شما می‌توانید به‌راحتی با کلیک راست روی آن گزینه edit را انتخاب کنید تا امکان ویرایش این فایل برای شما ایجاد شود.

بعد از آن نوبت به وارد کردن کدهای مربوط به ریدایرکت می‌باشد که می‌توان این نمونه را برای آن معرفی کرد:

Redirect 301 / Old-Address https://yoursite.com/new-Address

Redirect 302 /Old-Address https://yoursite.com/new-Address

در این دو خط کد می‌توانید نمونه‌هایی از انواع ریدایرکت در وردپرس که هم به‌صورت ریدایرکت‌های 301 و هم به‌صورت ریدایرکت 302 نوشته شده‌اند را مشاهده کنید. در کدهایی که مشاهده می‌کنید Old-Address در واقع آدرس قدیمی‌ای است که می‌خواهید ریداریرکت را روی انجام داده و new-Address آدرس‌های جدیدی هستند که باید با آدرس قبلی جایگزین شود. نکته مهمی که باید در مورد آن توجه داشته باشید این است که برای آدرسی که می‌خواهد جایگزین شود، نیاز به ذکر دامنه نمی‌باشد، اما آدرس دوم باید به‌صورت کامل نوشته شود.

ارتباط مستقیم با سرور

این موضوع به این دلیل می‌باشد که شما می‌توانید در صورت نیاز از آدرس‌هایی خارج از این دامنه هم برای ریدایرکت‌های خود استفاده کنید و این امکان در اختیار شما قرار داده شده است. در صورتی که می‌خواهید کار ریدایرکت در وردپرس را از یک دامنه به دامنه دیگری انجام دهید با ذکر کامل آدرس در بخش دوم می‌توانید این کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید که عموما دست‌کاری فایل htaccess می‌تواند کاری خطرناک باشد و بهتر است که این کار را کلا انجام ندهید و یا قبل از اینکه هر تغییری در آن ایجاد کنید از آن بکاپ‌گیری کنید. برای بار دوم تاکید می‌کنیم که بکاپ‌گیری از این فایل حیاتی بوده و بهتر است قبل از اینکه یک نسخه پشتیبان از آن تهیه نکرده‌اید دست به انجام تغییرات نزنید. در ادامه در مورد روش‌های دیگری که می‌توان ریدایرکت در وردپرس را به واسطه آنها انجام داد صحبت خواهیم کرد.

استفاده از افزونه‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توان گفت وردپرس را به یک سیستم مدیریت محتوای طلایی تبدیل کرده است و ریدایرکت در وردپرس را به‌صورت ساده‌تر و راحت‌تر و بدون دردسرهای دست‌کاری فایل‌های سایت بدل ساخته، استفاده از افزونه‌ها در این سیستم مدیریت محتوای کامل است. در این رابطه باید گفت که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای افزونه‌محور و قالب‌محور است که امکانات زیادی را با استفاده از این دو المان در اختیار ما می‌گذارد.

افزونه‌های وردپرس با یک نصب ساده می‌توانند برای ما کاری کنند که پیاده‌سازی قابلیت‌های خاص مانند ریدایرکت در وردپرس به‌سادگی هرچه تمام‌تر انجام شود. وقتی که صحبت از ریدایرکت در وردپرس در میان باشد می‌توان افزونه‌های زیادی را برای این کار پیدا کرد که ویژگی‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما به‌راحتی با رفتن به قسمت افزونه‌ها و انتخاب گزینه افزودن از منوی پیشخوان وردپرس می‌توانید به امکان نصب این افزونه‌ها دسترسی داشته باشید.

برای انجام ریدایرکت در وردپرس افزونه‌های زیادی وجود دارد که یکی از افزونه‌های کاربردی و راحتی که می‌تواند هم ریدایرکت 301 و هم 302 را به‌صورت کاملا حرفه‌ای و راحت برای شما پیاده‌سازی کند افزونه easy Redirect Manager می‌باشد. در ادامه در مورد اینکه چگونه با استفاده از این افزونه می‌توانیم کار ریدایرکت در وردپرس را به انجام برسانیم و این افزونه به چه صورتی کار می‌کند مفصل صحبت خواهیم کرد.

آموزش افزونه easy Redirect Manager

در صورتی که بخواهیم کار ریدایرکت در وردپرس را با استفاده از افزونه easy Redirect Manager به انجام برسانیم لازم است که این افزونه رایگان را در مخزن افزونه‌های وردپرس جستجو کنیم. برای این کار باید به بخش نصب افزونه‌ها رفته و نام easy Redirect Manager را در آنجا سرچ کنیم. بعد از این کار شما می‌توانید این افزونه را در بالای نتایج جستجو مشاهده کنید که با بیش از 100 هزار نصب فعال و همین‌طور پنج ستاره کامل یکی از افزونه‌های سطح بالا و خوب به شمار می‌آید.

آموزش افزونه easy Redirect Manager

کاری که باید انجام دهید این است که افزونه را نصب کرده و آن را فعال کنید. در مقاله نصب افزونه در وردپرس به‌صورت کامل در مورد اینکه افزونه‌ها چگونه نصب شده و باید چه نکاتی را در مورد آنها رعایت کنید صحبت کردیم و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

نصب افزونه easy Redirect Manager

بعد از نصب و فعال‌سازی easy Redirect Manager اتفاقی که برای شما خواهد افتاد این است که یک گزینه تحت عنوان Redirect 301 در بین گزینه‌هایی که در بخش تنظیمات وجود دارند  اضافه خواهد شد و شما با کلیک روی آن می‌توانید به تمامی تنظیماتی که افزونه easy Redirect Manager برای ریدایرکت در وردپرس در اختیار شما قرار می‌دهد دسترسی داشته باشید.

تنظیمات افزونه easy Redirect Manager

همانطور که در تصویر می‌بینید با استفاده از این افزونه می‌توان کار ریدایرکت در وردپرس را به‌صورتی انجام داد که تمامی گزینه‌های لازم و ضروری در اختیار ما قرار دارد. در ادامه هر کدام از تب‌هایی که این افزونه به ما ارائه می‌کند را به‌‌صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

تب Redirect Rules

اصلی‌ترین موارد برای ریدایرکت در وردپرس توسط افزونه easy Redirect Manager در این بخش انجام می‌شود و همانطور که می‌بینید کار اصلی در اینجا انجام خواهد گرفت. در این بخش شما می‌توانید دو بخش ورودی برای آدرس‌هایی که مایل هستید کار ریدایرکت در وردپرس روی آنها انجام گیرد و همینطور آدرس‌های مقصد وجود دارد.

در بخش سمت چپ آدرس‌های مبدا شما و در بخش سمت راست آدرس مقصد وارد شده و بعد از آن لازم است که نوع ریدایرکت تعیین شود. این مقدار به‌صورت پیش‌فرض 301 قرار دارد اما در صورتی که شما منوی آبشاری نوع ریدایرکت را باز کنید می‌توانید این معیار هم مشخص کنید.

تب Redirect Rules

این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر انواع اصلی 301 و 302 ریدایرکت 307 را نیز مورد استفاده قرار دهید. در مورد کارایی این نوع از ریدایرکت باید گفت که این ریدایرکت همان ریدایرکت 302 و موقت است اما برای سرورهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از HTTP نسخه 1.1 استفاده می‌کنند. برخوردی که موتورهای جستجو و گوگل با این ریدایرکت دارند عموما همان برخوردی است که با 302 دارند و به‌صورت یک انتقال موقت و غیردائمی در نظر گرفته می‌شود که اعتبار لینک اصلی در آن محفوظ می‌ماند.

در صورتی که شما آدرس‌های موردنظر را وارد کرده و روی دکمه ذخیره یا همان save که با رنگ آبی‌رنگ در سمت چپ محل ورود آدرس‌ها قرار دارد کلیک کنید آدرس موردنظر شما به فهرست آدرس‌هایی که باید ریدایرکت شوند اضافه خواهد شد.

تب Error log 404

یکی دیگر از بخش‌های این افزونه که به شما امکان مدیریت خوبی را پیشنهاد می‌کند، یک لاگ از ارورهای 404 ایجاد شده در سیستم شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. یکی از امکانات خوبی که ریدایرکت در وردپرس و یا هر سیستم دیگری می‌تواند به ما بدهد این است که با استفاده آن از ایجاد شدن ارور 404 جلوگیری کنیم. شما با بررسی این لاگ متوجه خواهید شد که کاربران قصد دارند به چه لینک هایی از سایت شما که وجود خارجی ندارند دسترسی پیدا کنند و با ارور مواجه می‌شوند، و می‌توانید همین لینک را در همین افزونه به یک ریدایرکت 301 تبدیل کنید تا کاربرانی که می‌خواهند به آن دسترسی داشته باشند با مشکلات این‌چنینی مواجه نشوند.

تب Tools And Options

یکی دیگر از بخش‌های مهم این افزونه تب ابزارها و آپشن‌هایی است که در اختیار شما قرار دارد و این تب به چهار بخش کلی تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام از آنها گزینه‌ها و قابلیت‌های مختلفی را به شما خواهند داد.

تب Tools And Options

در اولین بخش شما قادر خواهید بود که گزینه‌های Pro Options را مشاهده کنید که با انتخاب آنها می‌توانید عموم ارورهای مربوط به لینک‌های خراب را به صورت ایمیل دریافت کرده و یا اینکه تمامی ارورهای 404 را به یک صفحه خاص هدایت کنید. البته اینکه شما همه این کارها را انجام دهید، بستگی به این دارد که سیاست سایت شما در قبال این موارد چه باشد.

در بخش Tools هم به شما این امکان داده می‌شود که به یکباره تمام ریدایرکت‌‌های خود را پاک کرده و همین‌طور کش لاگ را نیز ریست کنید و تمامی مواردی که وجود داشته‌اند و بررسی شده‌اند را حذف کنید.

اما دو بخش مهم دیگری که در ادامه تنظیمات این تب قرار دارند امکانات مهمتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

ایمپورت و اکسپورت در تب Tools And Options

در دو تب Import و Export به شما این قابلیت خواهند داد که تنظیمات مربوط به ریدایرکت‌ها را به‌صورت خروجی دریافت کرده و به سایت دیگری منتقل کنید. در صورتی که می‌خواهید هاست خود را تغییر داده و یا وردپرس سایت خود را عوض کنید و یا اینکه به هر دلیلی احتمال می‌دهید که افزونه خود را از دست بدهید، می‌توانید با خروجی گرفتن از اطلاعاتی که وارد کرده‌اید آن را استخراج کرده و از گزند هر آسیبی دور نگه دارید.

از آنجا که ریدایرکت در وردپرس با استفاده از افزونه کاری نسبتا ناپایدار است و در صورتی که افزونه شما دچار مشکل شده و یا حذف شود، ریدایرکت‌های شما هم از بین می‌روند و سایت به مشکل می‌خورد، به شما توصیه می‌کنیم که اگر از این افزونه استفاده می‌کنید حتما از این قابلیت برای برداشتن ریدایرکت‌های خود در حالتی که سایت شما به یک پایداری نسبی رسید و همه ریدایرکت‌های موردنیاز را انجام دادید، استفاده کنید.

در مجموع افزونه ریدایرکت در وردپرس easy Redirect Manager یکی از افزونه‌های کاربردی و مهم است که با استفاده از آن می‌توانیم به‌سادگی تمامی ریدایرکت‌هایی که به آنها نیاز داریم را پیاده‌سازی کرده و امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری

 در این مقاله در مورد اینکه ریدایرکت در وردپرس به چه منظوری ایجاد می‌شود و هدف از انواع مختلف ریدایرکت چیست صحبت کردیم و دیدیم که در بیشتر مواقع به این منظور که بعضی از آدرس‌ها تغییر کرده و کاربران ممکن است گمراه شده و با ارور 404 مواجه شوند، می‌توان از امکانی به نام ریدایرکت استفاده کرد تا کاربر را به لینک سالمی که می‌خواهیم هدایت کنیم. انواع 301 و 302 از ریدایرکت را می‌توان معروف‌ترین انواع آن دانست که به ریدایرکت‌های دائمی (برای لینک‌هایی که کاملا منقضی شده‌اند) و موقت (برای لینک‌هایی که به‌صورت موقتی ریدایرکت می‌شوند) شناخته می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید کار ریدایرکت در وردپرس را به‌صورت کامل و ساده انجام دهید، افزونه easy Redirect Manager یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید به‌راحتی با استفاده از آن ریدایرکت‌های 301 و 302 را پیاده‌سازی کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها