اتصال به سرور مجازی با موبایل چگونه انجام می شود؟

اتصال به سرور مجازی با موبایل
خرید هاست
میزبانی وب

سرور مجازی را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین سرویس‌هایی معرفی کرد که از آن برای راه‌اندازی سایت و استفاده از برنامه‌های تحت شبکه استفاده می‌شود. این سرویس قدرتمند به شما امکان این را می‌دهد که یک سیستم عامل کامل را روی بستر اینترنت در اختیار بگیرید و از آن استفاده نمایید. همچنین این امکان را خواهید داشت که با استفاده از دسترسی‌های مختلف سرور مجازی خود را کنترل کنید. اتصال به سرور مجازی با موبایل یکی از این همین موارد است که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

قبل از اینکه در مورد اتصال به سرور مجازی با موبایل صحبت کنیم لازم است کمی با سرور مجازی آشنا شویم و ببینیم که وقتی صحبت از این اتصال می‌شود، دقیقا می‌خواهیم به چه چیزی متصل شویم.

سرور مجازی چیست؟!

سرویس‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها به عنوان یک بستر راه‌اندازی سایت و یا برنامه‌های تحت وب استفاده نمایید. بعضی از این سرویس‌ها مانند هاست لینوکس اشتراکی قابلیت‌هایی بسیار پایین و تقریبا تک‌کاره دارند، و بعضی دیگر قابلیت‌های کنترلی سطح بالایی را به شما می‌دهند که حتی این امکان را خواهید داشت تمامی قابلیت‌های سرویس‌های رده پایین‌تر را هم شبیه‌سازی کنید.

به عنوان مثال یک سرور اختصاصی را می‌توان با استفاده از ماشین مجازی به سایر سرویس‌ها تبدیل نموده و حتی به عنوان یک نمایندگی فروش هاست عمل کرد. سرور مجازی قابلیتی است که در این بین قرار دارد و می‌توان آن را یکی از سرویس‌های رده بالا معرفی نمود.

سرور مجازی چیست

سرور مجازی یک کامپیوتر روی سرورهای یک دیتا سنتر در دل اینترنت است که به شما این امکان را می‌دهد که سیستم عامل مورد نظر خود را روی آن نصب کرده و به تمامی ویژگی‌های یک سیستم عامل که روی سیستم شخصی خودتان قابل استفاده است، دسترسی داشته باشید. البته در صورتی که بخواهید منابع بالایی را برای سرور مجازی خود تهیه کنید، قطعا باید پرداختی بیشتری هم داشته باشید.

سرور مجازی به شما این امکان را می‌دهد تا از اینترنت و پهنای باند نامحدودی که روی آن وجود دارد نهایت استفاده را بکنید. همین‌طور می‌توانید در هر لحظه از طریق اتصال به سرور مجازی با موبایل آن را کنترل کنید. سرور مجازی می‌تواند مانند یک هاست وردپرس سایت شما را به خوبی بالا نگه دارد و به درخواست‌ها پاسخ دهد و یا مانند سرور مجازی بایننس به شما در تریدها و انجام تراکنش‌های مالی جهانی و بین‌المللی کمک کند.

برای اینکه شما از امکانات سرور مجازی استفاده کنید اول باید به سرور مجازی خود وصل شوید و به آن دسترسی پیدا کنید. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که اتصال به سرور مجازی با موبایل هم یکی از همین روش‌هاست. در ادامه به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

انواع روش‌های اتصال به سرور مجازی

برای اینکه به سرور مجازی خود متصل شوید و آن را کنترل کنید، روش‌های مختلفی وجود دارد. شما با استفاده از یک برنامه روی موبایل و یا کامپیوتری که در اختیار دارید، این امکان را خواهید داشت تا به سرور مجازی خود متصل شوید. اما تفاوت این روش‌ها در نوع ارتباطی است که خواهید داشت و روشی که باید با سرور مجازی خود تعامل کنید. به طور کلی می‌توان سه روش اتصال به سرور مجازی را عنوان نمود:

اتصال از طریق برنامه‌های PC

این روش را می‌توان به عنوان متداول‌ترین روش اتصال به سرور مجازی نیز معرفی نمود. شما با استفاده از یک کامپیوتر معمولی و یک برنامه واسط که روی سیستم خود نصب کرده‌اید می‌توانید به راحتی به دسکتاپ سرور مجازی خود دسترسی داشته و تمامی سرویس‌هایی که روی این سیستم در حال اجراست را کنترل کنید. همین‌طور مدیریت منابع و فضای سرور مجازی را در اختیار داشته و یک هاست یا ماشین مجازی جدید روی آن راه‌اندازی کنید.

اتصال با استفاده از SSH

در این روش شما این امکان را خواهید داشت تا با استفاده از یک ترمینال خط فرمان به سرور مجازی خود متصل شوید و کلیه دستورات کنترلی خود را به آن بدهید. برای این کار شما می‌توانید از طریق CMD در ویندوز، Terminal لینوکس و یا برنامه‌هایی که برای این کار ایجاد شده‌اند ارتباط خود را برقرار کنید. برنامه PuTTY  یکی از این برنامه‌هاست. این برنامه که به‌عنوان یک SSH Client شناخته می‌شود یکی از مواردی است که به شما این امکان را می‌دهد که به سرور مجازی خود دسترسی پیدا کنید.

اتصال به سرور مجازی

استفاده از مرورگر

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از آن می‌توانید یک ریموت به سرور مجازی خود ایجاد کرده و آن را کنترل کنید بهره‌گیری از افزونه Chrome Remote Desktop است که روی گوگل کروم نصب می‌شود و آن را تبدیل به یک RDP (Remote desktop controller) حرفه‌ای می‌کند.

شما با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا به سرورهای مجازی و یا حتی کامپیوترهای محلی‌ای که به اینترنت وصل باشند، متصل شوید. این افزونه به شما تمامی امکانات کار با یک دسکتاپ از راه دور را خواهد داد و می‌توان گفت دقیقا به خوبی همان برنامه‌هایی است که برای این منظور طراحی شده‌اند.

اتصال به سرور مجازی با موبایل

یکی از روش‌های مرسوم اتصال به سرور مجازی که به شما این امکان را می‌دهد که بدون دردسر و به سادگی با سرور خود ارتباط برقرار کرده و وضعیت آن را بررسی نمایید اتصال به سرور مجازی با موبایل است. شما با استفاده از این امکان می‌توانید در هر لحظه و هر زمان که اراده کنید به سادگی سرور خود را کنترل کنید. برای اتصال از طریق موبایل می‌توانید از برنامه‌های مختلفی که برای این کار وجود دارند استفاده کنید.

وقتی اتصال به سرور مجازی با موبایل برقرار شد، شما یک ویدیو از دسکتاپ سرور مجازی خود را در صفحه موبایل مشاهده خواهید نمود که امکان اعمال تغییرات و کار با آن برای شما فراهم شده است. تنها موضوعی که باید آن را در نظر داشته باشید این است که با توجه به اینکه اتصال به سرور مجازی با موبایل انجام شده است ممکن است شما برای وارد کردن دستورات مورد نظر خود به مشکل بر بخورید. در این حالت شما می‌توانید از ماوس و صفحه‌کلید بی‌سیم برای اتصال به سرور مجازی با موبایل خود استفاده کنید که خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. معمولا اگر این امکانات را در اختیار داشته باشید، سیستم کامپیوتر هم در اختیار شما خواهد بود.

برای راحتی کار با سرور مجازی از طریق موبایل، می‌توانید از برنامه‌هایی استفاده کنید که کیبورد کامپیوتر را روی گوشی به شما ارائه می‌کنند. از این برنامه‌ها می‌توان به Hacker’s Keyboard اشاره کرد. البته برنامه‌هایی که برای اتصال به سرور مجازی با موبایل استفاده می‌شوند تنظیماتی دارند که می‌توانید با استفاده از آنها این امکانات را برای خود ایجاد کنید. و با استفاده از تاچ گوشی به امکانات دسترسی داشته باشید.

در ادامه به بررسی بهترین برنامه‌هایی که از آنها برای اتصال به سرور مجازی با موبایل استفاده می‌شود خواهیم پرداخت.

بهترین برنامه‌ها برای اتصال به سرور مجازی با موبایل

برای اتصال به سرور مجازی با موبایل شما نیاز دارید تا از برنامه‌های خاصی استفاده کنید. این برنامه‌ها به برنامه‌های اتصال از راه دور به دسکتاپ یا همان Remote Desktop مشهور هستند. اگر در گوگل پلی و یا اپ استور این واژه را جست‌وجو کنید، با لیستی طولانی از برنامه‌های رنگارنگ مواجه می‌شوید که به شما این امکان را می‌دهند که به سرور مجازی خود متصل شوید. سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که بهترین برنامه برای اتصال به سرور مجازی با موبایل کدام است و کدام برنامه این قابلیت را دارد تا یک ارتباط امن و سریع را در ضمن ارائه ویژگی‌های خوب برای تعامل با سرور مجازی به شما بدهد.

اگر بخواهیم برای برنامه‌های اتصال به سرور مجازی با موبایل یک فهرست از بهترین‌ها را ارائه کنیم این موارد می‌تواند گزینه‌های خوبی برای این کار باشد:

Remote desktop 8

به جرات می‌توان برنامه Remote desktop 8 را به عنوان بهترین برنامه اتصال به سرور مجازی با موبایل معرفی نمود. این برنامه برای اولین بار توسط خود Microsoft و برای سیستم عامل ویندوز ارائه شده است اما پیشرفت‌های بعدی این برنامه باعث شد تا این انحصار در مورد ویندوز کمی کاهش پیدا کند. اکنون شما این امکان را خواهید داشت تا اتصال به سرور مجازی با موبایل را به صورت کامل از طریق این برنامه اجرا کنید.

این برنامه کاربردی به شما قابلیت‌های کاربردی زیادی را ارائه می‌کنند که برترین آنها به این صورت می‌باشند:

  1.     امکان استفاده و اتصال به چند دسکتاپ به صورت همزمان.
  2.     امکان استفاده از مالتی تاچ در مواردی که ویندوز آنها را پشتیبانی می‌کند.
  3.     امکان دریافت و پخش ویدئو و صدا با کیفیت بالا از سیستمی که به آن متصل است.
  4.     برقراری یک ارتباط امن و مطمئن
  5.     امکان استفاده از SSH ،VNC ،FTP و همین‌طور Telnet را به کاربران می‌دهد.

شما می‌توانید از این برنامه برای اتصال به سرور مجازی با موبایل روی پلتفرم‌های اندروید و iOS استفاده کنید.

Chrome Remote Desktop

وقتی از اتصال به سرور مجازی با موبایل صحبت کنیم، قطعا باید انتظار داشته باشیم که سروکله یکی دیگر از بزرگان این عرصه که در کلود و خدمات ابری به اندازه کل اینترنت گسترده شده است، پیدا شود. گوگل برای این کار هم راه حلی درست کرده است که مبادا آن را فراموش کنید. برنامه گوگل برای اتصال به سرور مجازی با موبایل Chrome Remote Desktop نام دارد و به جرات می‌توان آن را یکی از بهترین برنامه‌ها برای این کار معرفی نمود.

Chrome Remote Desktop نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که برای شما در ردیف‌های بالای جست‌وجو نمایش داده می‌شود. یک برنامه قدرتمند با هسته اصلی گوگل کروم که همه به قدرت پردازشی آن برای صفحات وب و برنامه‌های شبکه آگاه هستند. این برنامه نمونه موبایلی افزونه‌ای می‌باشد که برای گوگل کروم ساخته شده و در بخش قبلی به صورت مفصل آن را معرفی کردیم. شما قادر خواهید بود تا روی هر دو پلتفرم‌های آیفون و اندروید از این برنامه برای اتصال به سرور مجازی با موبایل استفاده نمایید.

VNC Viewer

VNC Viewer یکی از برنامه‌هایی است که کاربران آیفون را قادر می‌سازد تا با استفاده از آن کار اتصال به سرور مجازی با موبایل را به بهترین شکل ممکن و با یک کیفیت استثنایی تجربه کنند. این برنامه به شما امکان اتصال به سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک را خواهد داد و پروتکل‌های امنیتی استفاده شده در این برنامه به صورت تمام‌قد پشت این ارتباط ایستاده‌اند تا هیچ خدشه‌ای به امنیت و جامعیت ارتباط شما وارد نشود.

همین‌طور استفاده VNC Viewer از کلود اختصاصی اپل برای بهینه‌سازی ارتباط این تضمین را به شما می‌دهد که سریع‌ترین و بهترین ارتباط ممکن را داشته باشید. این برنامه اتصال به سرور مجازی با موبایل از آن دست برنامه‌هایی است که می‌تواند یک تجربه‌ی کاربری ایده‌آل را برای شما فراهم نماید.

برنامه اتصال به سرور مجازی با موبایل

برنامه Anydesk

وقتی صحبت از ریموت می‌شود قطعا نام Anydesk برای تمامی کاربران ویندوز آشنا خواهد بود. این برنامه‌ی سبک، روان و حرفه‌ای با قابلیت‌های خوب یک نسخه‌ی موبایل را ارائه داده است که شما علاوه بر استفاده از آن برای کنترل کامپیوتر خود می‌توانید از آن برای اتصال به سرور مجازی با موبایل نیز استفاده کنید.

برنامه AnyDesk به شما این امکان را می‌دهد تا زیر یک دقیقه و با یک سرعت مناسب، ارتباطی بهینه شده را با سرور مجازی خود برقرار کنید. البته Anydesk قابلیت‌هایی برای تعامل با دسکتاپی که به آن متصل شده است مانند چت، صحبت کردن و حتی نمایش وب‌کم را دارد که در مورد اتصال به سرور مجازی با موبایل کمی بی‌فایده به نظر می‌رسد. اما این برنامه همچنان سرحال و سبک می‌تواند یک ارتباط خوب را به شما بدهد. این برنامه هم به کاربران اندروید و هم به کاربران ویندوز سرویس خواهد داد.

برنامه TeamViewer

TeamViewer نامی است که خیلی‌ها آن را شنیده‌اند. یکی از برنامه‌های ریموت دسکتاپ که کاربرد بسیار گسترده‌ای داشت ولی در برهه‌ای از زمان به دلیل مسائل مدیریتی بازار را به رقیب اصلی خود که آن را معرفی کردیم یعنی Anydesk واگذار کرد. TeamViewer همیشه به عنوان یک برنامه پرقدرت باقی‌ماند و ظاهر جمع‌وجور و تم رنگی آبی این برنامه شاید کمی نوستالژیک به نظر برسد.

همان‌طور که گفتیم بعضی از سیاست‌های TeamViewer ممکن است خیلی کاربردی به نظر نرسد، به عنوان مثال در نسخه‌ی موبایل شما می‌توانید 7 نسخه‌ی متمایز از این برنامه را مشاهده کنید که برای کاربردهای مختلفی معرفی شده‌اند، اما شما باید برای اتصال به سرور مجازی با موبایل از نسخه TeamViewer for Remote Control استفاده کنید.

امکانات کلیدی‌ای که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار متنوع بوده و می‌تواند موارد مختلفی را شامل شود. از بهترین این امکانات می‌توان به امنیت بالا با رمزنگاری‌های پیشرفته، قابلیت ارسال و دریافت فایل به صورت دوطرفه، امکان وارد کردن نفر سوم به دسترسی ایجاد شده و قابلیت تاچ حرفه‌ای که به شما امکانات کنترلی خوبی در اتصال به سرور مجازی با موبایل را می‌دهد، معرفی نمود.

همان‌طور که دیدیم برنامه‌های خوبی وجود دارند که می‌توان اتصال به سرور مجازی با موبایل را با تکیه بر آنها به سادگی هرچه تمام‌تر به انجام برسانیم. اما آیا استفاده از موبایل برای این کار صحیح است؟ مزایای اتصال به سرور مجازی با موبایل چیست و چه معایبی ممکن است داشته باشد؟

مزایا و معایب اتصال به سرور مجازی با موبایل

وقتی شما بخواهید از طریق موبایل یک کار را به انجام برسانید باید به موارد مختلفی توجه کنید. در بعضی از کارها موبایل شما می‌تواند خیلی سریع‌تر و بهتر از کامپیوتر کارتان را پیش ببرد. به عنوان مثال پرداخت یک قبض که به سرعت انجام گرفته و شما می‌توانید رسید خود را نیز ذخیره کنید. اما وقتی صحبت از اتصال به سرور مجازی با موبایل به میان می‌آید باید کمی بیشتر به این موضوع فکر کنید.

مزایای اتصال به سرور مجازی با موبایل

اتصال به سرور مجازی با موبایل قطعا هم مزایای خوبی برای شما خواهد داشت، هم معایب بدی! اگر بخواهیم مختصر و مفید بگوییم که این موارد چه هستند و از زیاده گویی بپرهیزیم می‌توانیم دو مزیت و دو مورد از معایب را برای شما مثال بزنیم که به این ترتیب خواهند بود:

مزایای اتصال به سرور مجازی با موبایل

دسترسی همیشگی: در هر جایی که باشید در زیر یک دقیقه امکان اتصال به سرور مجازی با موبایل برای شما فراهم خواهد بود و می‌تواند هر تغییری که لازم دارید را روی سرور خود انجام دهید.

سرعت بالا: معمولا اتصال به سرور مجازی با موبایل از سرعت بالایی برخوردار است و چون صفحه‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود با سایز کوچک بهینه‌سازی می‌شود، سرعت ارتباط بالا خواهد بود.

معایب اتصال به سرور مجازی با موبایل

نمایش در ابعاد کوچک: فرض کنید به یک دسکتاپ که پاورشل ویندوز روی آن فعال است و کدهای ارور مختلفی روی آن نوشته شده است، از طریق موبایل خود نگاه کنید، آیا چیزی از آن متوجه خواهید شد؟! وقتی بخواهید صفحه‌نمایش خود را به اندازه یک‌پنجم کوچکتر کنید قطعا دید شما نیز به یک‌پنجم کاهش پیدا می‌کند. در این حالت امکان پایین آمدن دقت وجود دارد.

قابلیت پایین: در اتصال به سرور مجازی با موبایل شما تمام دسترسی‌ها را خواهید داشت. اما آیا می‌توانید از آنها استفاده کنید؟! صفحه‌کلید موبایل به اندازه‌ای به شما اختیار و قدرت مانور می‌دهد، از طرفی آیا خسته‌کننده نیست که یک پیکربندی را از طریق موبایل به مدت طولانی انجام دهید؟! اگر بخواهیم منصفانه بگوییم برای یک کار جدی خیلی بهتر است که از یک سیستم دسکتاپ استفاده کنیم.

اتصال به سرور مجازی

نتیجه‌گیری

اتصال به سرور مجازی با موبایل یکی از روش‌های دسترسی به سرورهای مجازی است که می‌تواند کاربردهای خوبی را برای ما داشته باشد. البته برای استفاده از این روش باید در نظر داشته باشیم که چگونگی انجام این کار و اینکه از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنید موضوعی است که روی کیفیت اتصال شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. در این مقاله دیدیم که بهترین برنامه‌ها برای اتصال به سرور مجازی با موبایل کدامند و چه امکاناتی برای هر یک ارائه شده است. در نظر داشته باشید که اتصال به سرور مجازی از طریق موبایل شاید کاری سریع و راحت باشد، اما در مواردی که لازم است کار مهم و طولانی‌ای را انجام دهید، هم برای بهتر انجام شدن کار و هم برای شرایط فیزیکی خودتان و حفظ سلامتی بهتر است که زیاد از موبایل استفاده نکنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed