بررسی هاست از نظر کیفیت؛ بهمون انداختن یا نه!؟

بررسی هاست
خرید هاست
میزبانی وب

راه اندازی یک سایت اینترنتی که به منظور یک کسب و کار اینترنتی، یک سایت آموزشی یک سایت شخصی و یا حتی اگر برای شروع طراحی سایت و کسب درآمد از ساخت خود این سایت ها هم که باشد دردسر های خاص خود را دارد و شما باید به مشکلات و موارد ریز و درشت زیادی دست و پنجه نرم کنید. اما در بین تمامی این موضوعات مختلف بعضی از آنها می توانند تاثیرات بیشتر و یا بهتر است بگوییم بدتری را روی سایت ما بگذارند بررسی هاست از همه مهتر است و در صورت غفلت از آن ممکن است چنان آسیبی به سایت شما وارد شود که کل کسب و کار اینترنتی شما را تحت تاثیر قرار داده و حتی به مرحله ای که بتوانید کسب و کار خود را درست و حسابی شروع کنید و وارد رقابت با سایر سایت هایی که در این زمینه تلاش می کنند بشوید، هم نرسید و سایت شما وارد نشده از گردونه رقابت خارج شود.

در واقع در صورتی که روش های درست و حسابی ای را برای بررسی هاست را بدانید و به سراغ آنها بروید و ببینید که چه سرویسی را به شما فروخته اند می توانید از این موضوع که آیا هاستی که در اختیار شما قرار گرفته است می تواند شما را به جای خوبی برساند یا اینکه سایت شما را زمینگیر می کند اطمینان حاصل کنید. در این مقاله قرار است که به صورت کامل در مورد این موضوع صحبت کنیم که برای این که بررسی هاست را چطور باید انجام دهیم و بعد از اینکه هاست خود را بررسی کردیم، نتایجی که بدست می آید را چطور تحلیل کنیم و چه نتیجه ای از آنها بگیریم.قبل از پرداختن به این موضوع که بررسی هاست چطور باید انجام شود لازم است کمی در مورد اینکه نقش هاست در سایت ما چیست و چطور می تواند این همه برای ما دردسر درست کند هم کمی صحبت کنیم.

هاست و سرویس های وب

این موضوع که هاست چیست و برای ما چه کاری را انجام می دهد یکی از مواردی است که هر مدیر وب سایت و یا هر صاحب کسب و کار اینترنتی که برای خود یک سایت دارد، باید به صورت کامل درک کند و البته پیچیدگی های خاص خود را دارد که از حوصله این مقاله خارج است و خود یک مقاله مفصل دارد. در صورتی که نیاز به این توضیحات به زبان ساده دارید به شما پیشنهاد می کنیم که سری به مقاله هاست و دامین چیست بزنید تا با این اطلاعات پایه به صورت کامل آشنا شوید. اما اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم که قضیه از چه قرار است، باید گفت هاست ما همان سیستمی است که در دل اینترنت سایت ما را روشن نگه داشته است و فایل ها و تصاویری که ما در سایتمان به کاربران نمایش می دهیم روی آن آپلود شده است و از آنجا برای کاربران ما نمایش داده می شود.

هاست و سرویس های وب

این سیستم همیشه روشن در دل اینترنت می تواند فایل های سایت ما را روی خود نگه داشته و به نوعی مسئول بالا نگه داشتن و روشن نگه داشتن سایت است، در صورتی که این سوال برای شما پیش آمده است که روشن نگه داشتن سایت به چه معنا است باید گفت که سایت ما هم مانند هر برنامه کامپیوتری دیگری یک برنامه نرم افزاری است و نرم افزار برای اینکه کار کند نیاز دارد تا روی یک بستر سخت افزاری به وسیله یک سیستم عامل اجرا شود.

در مورد سایت ها هم داستان به همین منوال خواهد بود و سایت ما یک برنامه است که برای اجرا هم نیاز به سیستمی دارد که فایل های آن را روی خود نگه دارد و هم اینکه این سیستم باید همیشه به اینترنت متصل باشد تا کاربران از سراسر دنیا با وارد کردن آدرس سایت بتوانند آن را ببینند و از سرویس های آن استفاده کنند. همینطور این سایت باید به صورت دائمی روشن باشد و خاموش شدن این سیستم و از دسترس خارج شدن سایت ما از مواردی است که اصلا قابل قبول نیست. تمامی این ویژگی های اصلی را می توان در هاست ها پیدا کرد.

هاست در واقع یک فضای ذخیره سازی مجازی است که از سرور های بزرگی که درون دیتاسنتر ها قرار رفته اند جدا شده است و به صورت اقتصادی میزان منابعی که شما نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد و البته امکاناتی را هم برای کنترل کرد آن در اختیار شما می گذارند که همان کنترل پنلی است که از طرف هاستینگ در اختیار ما قرار خواهد گرفت. همانطور که دیدم هاست ما همان چیزی است که برای راه اندازی سایت به آن نیاز داشته ایم و این منابع هستند که سایت کار ا بالا نگه می دارند، اما دلیل اینکه ممکن است هاست های بی کیفیت کار ما را خراب کنند موضوعی است که هنوز آن را بررسی نکرده ایم.

در واقع وقتی که ما سایت خود را روی هاست آپلود کرده و از آن استفاده می کنیم، هاست ما یکی از مواردی خواهد بود که اختیار سایت ما به آن سپرده شده است و هر کاربری به سراغ سایت ما بیاید هاست است که باید به آن پاسخ دهند. در واقع اربران ما به هاست ما مراجعه کرده و سرور و هاستی که روی آن قرار گرفته است اطلاعات را از سایت بیرون کشیده و به کاربران تحویل می دهند. در این مورد باید گفت که اگر هاست ما به درستی کار نکند کاربران نیز نمی توانند کیفیت خوبی را بگیرند و دلایل اصلی بررسی هاست هم از همین جا منشا می گیرد.

نقش هاست در سرویس های وب

البته باید گفت که اوضاع به همین سادگی ها هم نیست. یکی از مهمترین مواردی که سایت را می تواند زمینگیر کند تاثیری است که هاست روی سئو دارد. در مقاله تاثیر هاست در سئو این موضوع را به صورت کامل بررسی کردیم و دیدیم که اگر از هاست شما به درستی عمل نکند چه فاجعه ای در انتظار شما خواهد بود. در مورد سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو باید گفت که وقتی که شما سایتی را راه اندازی می کنید، لازم است اقداماتی را انجام دهید که این سایت توسط موتور های جست و جو یا همان گوگل خودمان بررسی شده و محتوایی که روی آن قرار دارد به عنوان یک محتوای درست و حسابی توسط گوگل به کاربران نمایش داده شود.

یکی از مهمترین مواردی که در مورد یک سایت که کسب و کار اینترنتی روی آن بنا شده است وجود دارد سئو است. در صورتی که شما نتوانید سایت خود را در معرض دیده شدن قرار دهید با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد. در این حالت ممکن است که مشتریان احتمالی شما در به در دنبال همان سرویس و کالا با همان قیمتی که شما آن را ارائه می کنید باشند اما نتوانند شما را پیدا کنند و اصلا از وجود چنین خدمات و کالایی آگاه نشوند. در صورتی که از یک هاست بی کیفیت، با سرعت پایین و همین طور دچار قطعی های مکرر استفاده کنید، باید گفت که اوضاع شما به شدت به هم خواهد ریخت و مسلما نمی توانید رتبه های خوبی را در نتایج جست و جو داشته باشید.

وقتی که این اتفاق بیفتد به این معنی است که ترافیک ارگانیک و همان مشتریانی که قرار بود در سایت شما باشند به سایت رقبای شما که در نتایج بالاتر از شما قرار دارند خواهند رفت و باید با بازار بزرگ جهانی خداحافظی کنید و اینجاست که پایان کسب و کار اینترنتی از راه می رسد و باید گفت که کار تمام است. هر چند که در سئو خیلی از موارد دیگری هم وجود دارند که می توانند تاثیر گذار باشند ولی وقت هاست شما در حال آسیب زدن به سئو باشد و سرعت سایت ما را پایین نگه دارد و ربات های گوگل که به سایت شما سر می زنند تا وضعیت آن را بررس ینند با قطعی مواجه شده باشند، دردسر های زیادی به سراغ شما خواهد آمد و باید گفت که بررسی هاست از نظر کیفی را تبدیل به یکی از مهمترین کارهایی می کند که شما باید انجام دهید.

اگر بخواهیم باز هم علاه بر سئو به مسائل دیگری اشاره کنیم، می توانیم بازدهی سایت را به عنوان یک مورد مهمتر از فروش سایت معرفی کنیم که می تواند گریبان سایت ما را بگیرد. حالتی را در نظر بگیرید که کاربران به سراغ سایت شما آمده و در حال بازدید از محصولات شما هستند اما هاست شما به خاطر جمعیت زیادی که وارد آن شده است کرش کرده و به کاربران یک صفحه خطا را نمایش می دهد. این است که شما مشتریان احتمالی خود را هم از دست خواهید داد. این موضوع آنجا وخیم تر خواهد شد که این کاربران از یک کمپین تبلیغاتی وارد سایت شده باشند، یعنی شما هم یک ضرر بابت هزینه تبلیغات بیهوده داده اید و هم کاربران این تفکر را در مورد شما دارند که سایت شما یک سایت بدرد نخور است و دیگر با تبلیغات هم وارد آن نمی شوند و باید گفت که هیچ کدام از این موارد هم تقصیر شما نیست!

تاثیرات هاست روی سئو

اینجاست که باید گفت هاست در عین راه انداختن کار ما می توان از جایی به ما ضربه بزند که جبران آن کار بسیار سخت و پر هزینه و زمان بری خواهد بود. شما با بی توجهی به بررسی هاست از نظر کیفی می توانید از نظر بازدهی، اعتبار برند و همینطور سئو خود را دچار مشکل کنید و باید گفت که اگر دنبال راهی برای رهایی از این اوضاع نباشید، کسب و کار اینترنتی شما صدمات بدی خواهد دید. بررسی هاست از نظر کیفی می تواند معیاری برای ما باشد که بدانیم آیا در مسیر درستی قرار داریم و یا اینکه لازم است فکری به حال اوضاعی که در آن گیر کرده این بکنیم. در ادامه مواردی که باید برای بررسی هاست انجام دهیم و دستور العملی که باید برای این کار طی کنید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بررسی هاست از نظر کیفی چطور انجام می شود!؟

رد صورتی که بخواهیم بگوییم برای بررسی یک هاست از نظر کیفی باید چه کاری را انجام دهیم، لازم است اول به ویژگی ها و کارهایی که ما با هاست داریم بپردازیم. مهمترین موضوعی که در مورد هاست انتظار می رود برای ما فراهم کند تضمین منابعی است که باید در اختیار ما قرار دهد و همینطور کارکرد منظم و اینکه بودن قطعی بتواند برای ما کار کند. در صورتی که بخواهیم این موارد را دنبال کنیم به فهرستی بلند و طولانی می رسیم که می تواند خیلی از موارد بررسی هاست از نظر کیفی را شامل شود.

بعد از اینکه آنچه که هاست قرار بود به ما بدهد تعهد وی بود تکمیل شد، لازم است این موضوع را بررسی کنیم که سطوح دسترسی ای که هاست در اختیار ما قرار می دهد، می تواند برای کاری که ما می خواهیم انجام دهیم کافی باشد یا خیر. این مورد نیز می تواند دردسر هایی را برای ما ایجاد کند که در خیلی از سرویس ها، به خصوص سرویس هایی که از ارائه کنندگان نامعتبر تهیه می شود، این موارد بعدا گریبان گیر شما می شود. به عنوان نمونه ای از این موارد می توانیم به تعدا پایگاه داده های مجاز روی سایت و همینطور تعداد زیر دامنه ها و یا مواردی از این دست اشاره کنیم که در سرویس های اشتراکی محدودیت هایی را روی آنها در نظر می گیرند.

همینطور در سطح بعدی مواردی را باید بررسی کرد که هاست به عنوان امکان اضافه در اختیار ما قرار می دهد. این امکانات شاید اضافی باشند و در این زمینه که سایت شما به خوبی کار می کند یا نه تاثیری نداشته باشند، اما باید گفت که در بررسی هاست حتما باید به آنها توجه شود و اگر این امکانات برای کار کردن خوب با سایت در اختیرا شما قرار نگیرد و نتوانید به درستی تنظیمات سمت هاست را از روی سایت خود اعمال کنید، مشکلاتی برای ما ایجاد خواهد شد.

بررسی هاست از نظر کیفی چطور انجام می شود!؟

بخشی از این موارد مربوط به هنگامی خواهد شد که شما هاست را خریده اید و اکنون سایت شما روی آن قرار دارد، در این حالت شما می توانید یک ارزیابی دقیق و کال را از هاست خود داشته باشید اما برخی دیگر در قبل از اینکه شما هاست را خریداری کنید نیز به شما اعلام خواهد شد. بدیهی است که موارد مربوط به کیفیت سرویس ها در بررسی هاست باید زمانی انجام شود که هاست در اختیار شما است و کاملا روی آن مستقر شده یاد زیرا نتایج سایت های دیگر و آنچه که خود هاستینگ ها اعلام می کند، می تواند با آنچه برای شما اتفاق می افتد کاملا متفاوت باشد.

در صورتی که بخواهیم مواردی که باید برای بررسی هاست از نظر کیفیتی که برای ما دارد را ارائه کنیم، می توانیم بگوییم که این کارها روی هاست شما باید انجام شود این موارد را باید به دقت کنترل کنید:

کنترل منابعی که در اختیار دارید

وقتی که شما هاستی را با 5 گیگ فضای ذخیره سازی 4 گیگابایت رم، و دو هسته سی پی یو با قدرتی مشخص تهیه می کنید، باید در صورتی که از تمام آن استفاده کردید و فضای هاست شما پر شد، هاستینگ به شما اخطار داده اما از کیفیت هاست شما کم نشود. در سرویس هایی که با زیاد شدن حجم دیسک کیفیت هست شما افت می کند و در صورتی که تعداد کاربران حاضر روی سایت شما بالا برود، این سایت افت کیفیت شدیدی پیدا می کند، این منابع کالم در اختیار شما قرار نگرفته است.

در این حالت بهتر است که به فکر تغییر سرویس های هاست خود به هاستینگ های دیگر باشد. کنتل رم و سی پی یو نیز از دیگر مواردی است که لامز است آن را برای بررسی هاست به صورت کامل انجام دهید. در خیلی از این موارد به دلیل اشتراکی بودن سرور ممکن است که سایت های دیگری که روی سرور قرار دارند این منابع را مصرف کرده و سایت شما لنگ بماند. این موضوع یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

کنترل منابعی که در اختیار دارید

تعداد دامنه های فعال روی سرور

یکی از موارد مهمی که در بررسی هاست باید در نظر داشته باشید این است که روی یک سرور چند دامنه فعال وجود دارد و همان چند سایت در حال استفاده از منابع این سرور هستند. در این رابطه باید گفت که وقتی تعداد دامنه ها بالا باشد به شما منابع کمتری می رسد و این مورد را در گزینه قبلی بررسی کردیم، اما آنچه که می تواند از این وضعیت هم مهمتر باشد درخواست هایی است که همزمان برای این سرور ارسال می شود و وب سرور نمی تواند به همه درخواست ها پاسخ داده و در ساعات شلوغی قطعا شما تعداد زیادی از کاربران خود را از دست می دهید.

برای کنترل این موضوع می توانید از روش هایی مانند کنترتل Whois Lookup خود استفاده کنید. در صورتی که ای اطلاعات را کنترل کنید می توانید به اطلاعات متعددی در مورد هاست و سرور خود دسترسی داشته باشید که برای بررسی هاست از نظر تعداد هاست های روی سرور لازم است تعداد دامنه های فعال را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که این تعداد بالا باشد می توان گفت که کار سایت شما بسیار سخت خواهد بود و باید فکری به حال این اوضاع بکنید.

در صوتی که هاست خود را از سرور های  اشتراکی تهیه کرده باشید، تعداد بلای دامنه های فعال برای شما طبیعی خواهد بود اما بعضی از سرور ها حتی بیشتر از هزار دامنه فعال را مدیریت می کنند . بهتر است قبل از تهیه این اطلاعات را از هاستینگ هم سوال کنید و با کنترل آنها یک صحت سنجی کامل را در این مرود داشته باشید.

تعداد دامنه های فعال روی سرور

کنترل آپتایم هاست

یکی از موارد مهم دیگری که باید برای بررسی هاست انجام شود و می توان گفت که از موارد مهم و ضروری است و حتی اگر به هاست خود اعتماد کامل هم درآید بهتر است آن را کنترل کنید، همان آپتایم سایت شما است که در این مورد باید گفت بالا بودن سایت شما را برای کاربران و قابل دسترس بودن آن را نشان می دهد. آپتایم یک واحد عددی است که با استفاده از عددی اعشاری بین یک تا صد نمایش داده می شود و عموما دقتی تا دو رقم اعشار را دارد.

این عدد نمایش دهنده این است که در چند درصد مواقع سایت شما وصل است و کاربران از آن استفاده می کنند. دقت داشته باشید که معمولا برای یک هسات عادی که مشکلی ندارد این عدد باید بیشتر از 99 درصد باشد و در صورتی که عددی زیر 99 یا 98 را دیدید بهتر است بیخیال استفاده از آن شوید. این به این معنی است که در هر 100 دقیقه کارکرد یک دقیقه قطعی خواهید داشت. اگر بخواهیم این موضوع را در ده ساعت بررسی کنیم، 6 دقیقه قطعی و در روز حدود 15 دقیقه سایت قطع خواهد بود. حالت اگر این 15 دقیقه در پیک ترافیک سایت شما اتفاق بیفتد باید گفت که سایت شما خیلی از مشتریان و کاربران خود را از دست خواهد داد.

ابزار های زیادی مانند Uptimerobot وجود دارند که به صورت رایگان با ثبت نام در آنها می توانید آپتایم سایت خود را کنترل کرده و رقم دقیق را به شما ارائه کنند و در صورتی که مشکلی برای سایت شما پیش آمد با ارسال یک ایمیل به شما بگویند که سایت قطع می باشد. این مورد را نیز می توانی یک از حیاتی ترین موارد برای بررسی هاست از نظر کیفی دانست که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

کنترل آپتایم هاست

تعداد پایگاه داده های مجاز

یکی از چیزهای عجیب و غریبی که روی خیلی از هاست های می توانید ببینید و باید گفت که جزو مواردی است که باید قبل از خرید هاست آن را بررسی کنید و در نظر داشته باشید، بررسی هاست از نظر تعداد مجاز پایگاه داده ای است که می توانید روی آن داشته باشید. در اینجا باید گفت که سایت شما تنها به یک پایگاه داده نیاز دارد، اما در بعضی از موارد ممکن است که شما قصد راه اندازی یک سیستم مدیریت محتوای کمکی را روی سایت خود داشته باشید که اهداف زیادی می توانند باعث این موضوع شوند و بسیار کاربردی خواهد بود. در چنین حالتی سایت اصلی شما تنها خواهد بود و نمی توانید این کار را انجام دهید. کار هایی مانند جدا کردن سیستم وبلاگ روی یک ساب فولدر می تواند از این موارد باشد.

تعداد پایگاه داده های مجاز

در صورتی که بخواهیم بگوییم فوایدی که این کار برای ما دارد چیست و اصلا چرا ممکن است به تعداد بیشتری پایگاه داده نیاز داشته باشیم، باید گفت که کار هایی مانند جدا کردن سیستم وبلاگ روی یک ساب فولدر و یا حتی برگزاری کمپین های تبلیغاتی از این دست مواردی هستند که با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای دیگر به بهترین شکل انجام می شوند. همینطور شاید شما بخواهید فروشگاه اینترنتی خود را روی یک سیستم دیگر بنا کرده و به عنوان مثال سایت خود را با دو سیستم پرستاشاپ و وردپرس به صورت همزمان راه اندازی کنید. این کار نیازمند این موضوع است که شما بتوانید پایگاه داده های دیگری را روی هاست خود داشته باشید که سیستم های مدیریت محتوای دیگر هم از آنها استفاده کنند.

همانطور که اشاره کردیم برای بررسی هاست از لحاظ تعداد پایگاه داده لازم است که قبل از خرید هاست از وضعیت آن اطلاع پیدا کنید و عموما می توانید این ویژگی را در جزئیاتی که برای سرویس ها ارائه می شود ببینید. در صورتی که این مورد را پیدا نکردید می توانید از پشتیبانی هاستینگ مربوطه برای این منظور سوال کنید.

زیر دامنه و پارک دامین های قابل استفاده

یکی دیگر از موارد مهم در بررسی هاست که باید به صورت بسیار جدی آن را در نظر داشته باشید، این است که آیا هاست شما قابلیت استفاده از زیر دامنه و پارک کردن دامنه روی آن را دارد یا خیر. یکی از موارد مهمی که معمولا جزو اصلی ترین مشخصه ها در زمان خرید هاست و حتی قبل از بررسی آن اعلام می شود، تعداد دامنه های فعال روی هاست است که معمولا برای سرویس های اشتراکی اقتصادی یک دامنه بیشتر منیم باشد. اما باید گفت که همین یک دامنه هم می تواند به یک یا دو زیر دامنه محدود شده باشد و شما امکان ایجاد زیر دامنه ها را روی آن نداشته باشید.

همینطور پارک دامین نیز یکی از قابلیت های مهم به شمار می رود که در آن شما آدرس یک سایت دیگر را به صورت کامل به سایت خود متصل کرده و از آن استفاده می کنید، در این رابطه باید گفت که این ادرس ممکن است همان آدرس شما در یک پسوند دیگر باشد به طور مثال دو آدرس Maralhost.com و Maralhost.ir را در نظر داشته باشید. هر دوی این آدرس ها متعلق به برند مارال هاست است و کاربر می تواند با هر دوی این آدرس ها به سایت مارال هاست دسترسی داشته باشد، دامنه اصلی در اینجا Maralhost.com می باشد و دامنه ir که کل ترافیک خود را روی آن می فرستد در واقع در اینجا یک دامنه پارک شده است.

در بعضی از سرویس های هاستینگ که به صورت اشتراکی ارائه می شود، این قابلیت ها به خاطر کمتر کردن ترافیک وروردی روی سایت ها و نیاز کمتر به منابع از طرف سایت ها مسدود می شود و یا محدودیت هایی در آن به وجود می آید که در بررسی هاست و قبل از خرید باید به آن توجه کنید و در کارکردن با هاست می تواند دردسر هایی را برای شما داشته باشد.

زیر دامنه و پارک دامین های قابل استفاده

نامحدود هایی که محدود هستند!!!

یکی از عباراتی که معمولا می تواند در زمان خرید یک سرویس مانند هاست تاثیر زیادی را روی خریداران داشته باشد و در زمان بررسی هاست ممکن است که به عنوان یک مزیت بزرگ که خیال خریدار  را در مورد یک مساله مهم راحت می کند داشته باشد، عبارت ” نامحدود ” است. واژه ای که هاستینگ ها تا توانسته اند از آن سو استفاده کرده اند و باید گفت که حسابی عسل ماجرا را در آورده اند. در واقع خیلی از سرویس های نامحدودی که در ایران ارائه می شود محدودیت های مزخرفی را دارند و ما معمولا با آنها سر و کار داریم، اما در مورد هاست باید گفت که وقتی شما در بررسی هاست قبل از خرید با واژه نا محدود مواجه می شوید، معمولا به این فکر نمی کنید که حدودی در این زمینه وجود دارد و این متغیر را از معادلات خود حذف می کنید. اینجا نقطه ای است که هاستینگ با وارد کردن این عبارت تمامی حساب و کتاب را به هم می زند.

در واقع تمامی نامحدود هایی که مشاهده می کنید حدود دارند. در واقع نامحدود به معنای درصدی شناخته شده از سیستم ها می باشد. به عنوان مثال در استفاده نامحدود از فضای ذخیره سازی شما اجازه دارید که 4 درصد از کل دیسک را که بین تمامی سایت ها تقسیم شده است استفاده کنید و در صورت بالا رفتن از این درصد به شما اخطار داده می شود و محدودیت هایی روی سرور شما اعمال می شود. بهتر است در زمان بررسی هاست قبل از خرید حتما این موارد را به صورت کاملا شفاف از هاستینگ سوال کنید.

به طور کلی می توان در مورد این قضیه که در بررسی هاست از نظر کیفی چه مواردی باید بررسی شود همین موارد را نام برد. در این رابطه باید گفت که مقاله راهنمای خرید هاست هم می تواند موارد کلی و خوبی را در خصوص امکانات تخصصی هاست ها برای شما و اینکه هر کدام از این ویژگی های رنگارنگی که می بینید به چه معنا هستند در اختیار شما قرار دهد. همینطور شما می توانید از طریق مقاله موقعیت هاست به اطلاعات کاملی در مورد اینکه هاست ایران را خریداری کنید یا هاست خارج دست پیدا کنید که اطلاعات خوبی را برای این انتخاب در اختیار شما قرار می دهد.

نامحدود هایی که محدود هستند!!!

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل به روش های بررسی هاست از نظر کیفی پرداختیم و دیدیم که برای اینکه متوجه شویم که هاستی که می خواهیم تهیه کنیم و یا آن را خریده ایم یک هاست با کیفیت است یا نه، باید چه موارد و نکاتی را بررسی کنیم و عموما در چه جاهایی بیشترین آسیب را به ما می رسانند. در این خصوص باید گفت که بررسی هاست روش های متعددی دارد که به دو دسته روش های قبل از خرید هاست و روش های بعد از خرید هاست تقسیم می شوند. در مورد روش های قبل از خرید می توان به کنترل منابعی که به نام نامحدود در اختیار ما می گذارند، کنترل تعداد دامنه ها، زیر دامنه ها و همینطور قابلیت پارک دامین، و از همه مهمتر تعداد پایگاه داده های مجاز روی هاست را بررسی کنید. در رابطه با مواردی که بعد از خرید باید به آنها توجه داشته باشید نیز می توان به آپتایمی که سایت دارد و همینطور میزان منابعی که در اختیار شما قرار می دهد اشاره کرد.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed