7 گام برای تغییر دامنه سایت بدون افت سئو

تغییر دامنه سایت
خرید هاست

وقتی که شما بخواهید به صورت اصولی و رسمی یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنید که برای خود یک هویت ثابت و قابل پیگیری داشته باشد و در واقع بتوان به آن اتکا کرد و آینده ای دنباله دار را برای آن متصور شد، باید به سراغ راه اندازی یک سایت اینترنتی رفت و این رسمیت را نمی توان در مواردی مانند شبکه های اجتماعی مثل پیج های اینستاگرام پیدا کرد. وقتی که شما کار خود را با یک دامنه شروع می کنید این دامنه به آدرسی تبدیل می شود که کاربران شما را با آن می شناسند و از طریق آن به سایت و کسب و کار شما دسترسی دارند. تغییر دامنه سایت یکی از مواردی است که ممکن است برای هر کسب و کار اینترنتی در مواردی مانند ریبرندینگ و یا ارتقای سطح کسب و کار ایجاد شود.

در این مقاله قصد داریم تا با هم به بررسی این موضوع که چطور باید تغییر دامنه سایت را انجام دهیم که آسیبی به سایت ما نرسد و زحماتی که برای سایت کشیده ایم هدر نرود. مطمئنا تا الان متوجه این موضوع شده اید که تغییر دامنه سایت به خصوص برای سایت هایی که قدیمی هستند و مدتی است که از کار آنها می گذرد، اصلا کار ساده ای نیست و می تواند باعث آسیب های زیادی به سایت بشود. در ادامه قبل از اینکه گام های تغییر دامنه سایت اصولی را بررسی کنیم لازم است که کمی در مورد نقش و اهمیت دامنه در سایت صحبت کنیم و ببینیم که اصلا چه می شود که کار ما  به تغییر دامنه سایت می افتد.

اهمیت دامنه برای سایت

وقتی که شما یک سایت اینترنتی داشته باشید، در واقع سایت شما سه عضو اساسی دارد که می توان آنها را به این صورت معرفی کرد: دامنه سایت، هاست و سرویس میزبانی سایت و در آخر سیستم مدیریت محتوا و برنامه ای که سایت تحت آن پیاده سازی شده است. پس وقتی که شما یک سایت اینترنتی را می بینید، این سه بخش مجزا از هم در کنار هم کار می کنند که بتوانند یک سایت را برای شما سر پا نگه دارند.

همانطور که قابل حدس است، هر کدام از این بخش ها اهمیت خاص خود را داشته و کار خود را انجام می دهند، به طور مثال هاست مسئولیت این را بر عهده دارد که سایت شما را بالا نگه دارد و اطلاعاتی که کاربران نیاز دارند را از فایل های سایت استخراج کرده و آنها را به کاربران برساند، همینطور سیستم مدیریت محتوا اسکلت اصلی سایت را سر پا نگه داشته و ساختار سایت را تشکیل داده است. اما دامنه در بین این سه مورد جایگاهی فوق العاده ویژه دارد و روش دسترسی کاربران به سایت شما خواهد بود.

اهمیت دامنه برای سایت

در واقع این دامنه است که هم کاربران و هم موتور های جست و جو آن را به عنوان یک سایت می شناسند و وقتی که بخواهند به آن سایت دسترسی پیدا کنند آن را در مرورگر خود وارد کرده و اینتر را می زنند. پس باید گفت به نوعی دامنه سایت آدرسی است که برای دسترسی به سایت از آن استفاده می شود. اهمیت دامنه به اندازه ای است که کل اعتبار سایت روی آن قرار گرفته است و باید گفت که به نوعی این دامنه سند مالکیت سایت به حساب می آید، در صورتی که سیستم مدیریت محتوا دچار مشکل شود می توان آن را تغییر داد، و یا هاست موردی است که به راحتی تغییر می کند، اما در مورد دامنه باید گفت که اگر دامنه را از دست بدهیم، باید گفت سایت به صورت کامل از دست رفته است و دیگر کاربران قبلی شما نمی توانند شما را در اینترنت پیدا کنند.

وقتی که شما دامنه ای را برای خود ثبت می کنید، این دامنه به صورت انحصاری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته باید گفت که این دامنه ها مدت اعتبار خاص خود را دارند و در صورتی که این اعتبار به پایان برسد لازم است که آنها را تمدید کنید، در این رابطه می توان گفت که در واقع دامنه ها به صورت اجاره ای می باشند و اگر سری به مقاله دامنه چیست بزنید می توانید به اطلاعات جامعی در خصوص این دامنه ها دسترسی داشته باشید.

هر چند که دامنه یکی از اعضای مهم در سایت می باشد اما در بعضی از کسب و کار های اینترنتی استراتژی ها به صورتی رقم می خورد که تغییر دامنه سایت اجتناب ناپذیر خواهد بود. در ادامه در مورد این موضوع و دلایلی که می تواند داشته باشد صحبت خواهیم کرد.

دلایل تغییر دامنه سایت

وقتی که شما یک سایت اینترنتی را راه اندازی می کنید و یک دامنه برای خودتان تهیه کرده و روی آن کار می کنید و اعتبارش را بالا می برید، در واقع ثمره تمام زحمات شما روی آن دامنه قرار گرفته است و در نظر داشته باشید که به راحتی نباید آن را تغییر دهید. اما بر اساس خیلی از استراتژی ها ممکن است که شما نیاز داشته باشید که این کار را انجام دهید.

دلایل تغییر دامنه سایت

 در مورد تغییر دامنه سایت باید گفت که جای نگرانی نیست و این موضوع که شما بخواهید دامنه سایت خود را تغییر دهید از موضوعاتی است که معمولا برای کسب و کار های مختلف اتفاق می افتد. هر چند که این اتفاق به نوعی اتفاقی پر دردسر بوده که می توانند آسیب هایی به پیشرفت سایت قبلی داشته باشد، اما باید گفت که تغییر دامنه سایت در خیلی از مواقع اجتناب ناپذیر خواهد بود.

از جمله معروف ترین دلایلی که می تواند باعث شود شما به سراغ تغییر دامنه سایت بروید این موارد خواهند بود:

تغییر پسوند های سایت به پسوند های TLD(از ir به com)

یکی از مواردی که معمولا در راه اندازی یک کسب و کار جدی گرفته نمی شود، استفاده از TLD ها یا همان Top Level Domain ها است. پسوند های دامنه سطح بالا یا همان پسوند های بین المللی اصلی که com، net و org را می توان معروف ترین آنها دانست، پسوند هایی هستند که از نظر اعتبار کرای و سئو در جایگاه های بالاتری قرار دارند، اما باید گفت که کمی هم هزینه بر خواهند بود.

در خیلی از کسب و کار های اینترنتی ابتدای کار از پسوند های کم هزینه ای مانند ir استفاده می کنند که قیمت آنها تقریبا یک دهم بوده ولی بعد از مدتی که اعتبار کسب و کار آنها بالا می رود به فکر تغییر دامنه سایت به دامنه های سطح بالاتر می افتند. در صورتی که شما هم برای همین منظور قصد تغییر دامنه سایت را دارید باید بدانید که تنها نیستید و این یکی از متداول ترین دلایلی است که برای این تغییر وجود دارد.

تغییر از http به https

مورد دیگری که می توان آن را هم شایع ترین نوع تغییرات دانست از مواردی است که در چند سال اخیر یکی از شایع ترین و اصلی ترین موضوعات برای تغییر دامنه سایت بوده است. در این مورد باید گفت که با توجه به افزایش امنیت سایت ها با استفاده از پروتکل های مانند SSL و TLS که در مقاله های SSL چیست و TLS چیست به آنها پرداختیم، استفاده می کنند، این موضوع که سایت خود را به این پروتکل های امنیتی مجهز کنیم به یک ضرورت بدل شده است. این موضوع علاوه بر اینکه ارتباطات سایت ما را امن می کند می تواند در سئو هم تاثیرات زیادی داشته باشد که در مقاله تاثیر SSL روی سئو آن را به صورت کامل بررسی کردیم.

وقتی که شما به سراغ استفاده از این پروتکل های امنیتی بروید دامنه شما از http://yoursite.com به https://yoursite.com تغییر خواهد کرد و در این مورد باید گفت که این دو دامنه برای گوگل دو مورد جدا از هم می باشند و لازم است که اقدامات لازم در زمینه تغییر دامنه سایت از http به https را روی آنها انجام دهید. پس این موضوع را هم می توان در زمره یکی از دلایل تغییر دامنه سایت که دلیلی شایع هم می باشد طبقه بندی کرد.

تغییر زیر دامنه ها

در بخش قبلی دیدیم که یک s کوچک در http اول آدرس می توانست چه داستان هایی را برای ما درست کند، اکنون که وقت تغییر زیر دامنه ها رسیده است هم باید گفت که داستان از همین قرار است. در واقع باید گفت که هر چند دامنه شما تغییری نداشته است، اما رویکردی که گوگل در مورد زیر دامنه های سایت ها دارد این است که زیر دامنه ها هم هر کدام یک سایت جدا هستند. شاید به نظر شما این کار زیاده روی به نظر برسد، اما اگر نگاهی به وبلا گ های بزرگی مانند Blogger، WordPress.com و infoblog بیندازید،  متوجه خواهید شد که چرا این مورد اتفاق افتاده است.

تغییر زیر دامنه ها

در واقع خیلی از زیر دامنه هایی که روی دامنه های مختلف ارائه می شود خود یک سایت مجزا با مدیریت مجزا می باشد و به همین منظور گوگل این رویکرد را برای تمامی دامنه ها در پیش گرفته است. پس وقتی که قصد داشته باشید تغییراتی در زیر دامنه های سایت خود ایجاد کنید، لازم است که اقدامات مربوط به تغییر دامنه سایت را جدی بگیرید و به آنها توجه داشته باشید.

تغییر نام دامنه

در بین تمامی مواردی که می توان برای تغییر دامنه سایت ذکر کرد این مورد از همه کمتر اتفاق می افتد و معمولا تغییر نام دامنه برای زمانی است که یک سایت قدیمی با مشکلاتی در اعتبار و رشد دامنه خود مواجه شده است و نیاز به یک ری برندینگ کامل دارد و به طور کل باید نام سایت تغییر پیدا کند. البته باید گفت در این حالت هم باید همان کارها انجام شود ولی با یکی دو پله بیشتر و می توان گفت که تغییر دامنه سایت از این نوع تفاوت چندانی با موارد قبلی ندارد.

در کل می توان این موارد را برای تغییر دامنه سایت عنوان کرد و البته باید گوشزد کرد که این کار، کاری خطرناک بوده و جنبه های زیادی دارد که نیاز به توجه دارد. باید در نظر داشته باشید که وقتی این اتفاق می افتد تمامی جنبه های آن خصوصا سئو سایت را در نظر بگیرید، سئو یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی است که می توان آن را وابسته به تغییر دامنه سایت دانست و این تغییرات آن را به صورت کامل زیر و رو خواهند کرد. در ادامه در مورد این موضوع که تغییر دامنه و وضعیت سئو چطور تا این اندازه به هم پیچیده شده اند صحبت خواهیم کرد.

تاثیرات تغییر دامنه سایت روی سئو

همانطور که تا اینجای کار متوجه شده اید، تغییر دامنه سایت و سئو رابطه ای بسیار پیچیده دارد و در صورتی که به سراغ مقاله های دیگر هم بروید این موضوع را کاملا متوجه خواهید شد که هر جا صحبت از تغییر دادن دامنه سایتی باشد، یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر گرفته شود و همه در مورد آن صحبت می کنند سئو دامنه شما می باشد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا در مورد این موضوع مهم صحبت کنیم و ببینیم که این پیچیدگی و تاثیرات تا کجا می تواند ادامه داشته باشد.

در خصوص اینکه سئو و تغییر دامنه سایت چه ارتباطی با هم می توانند داشته باشند باید گفت که دو جنبه اساسی و مهم برای این کار وجود دارد که هر کدام از آنها دردسر های خود را دارند. به طور کلی می توان این دو جنبه را بک لینک های سایت و اعتبار دامنه معرفی کرد. در ادامه در مورد اینکه تغییر دامنه سایت روی هر یک از این بخش ها چه تاثیری دارد توضیح خواهیم داد.

 اعتبار دامنه و صفحه

یکی از جنبه های مهم که به دست آوردن آن مدت زمان زیادی را از شما خواهد گرفت، اعتباری است که دامنه و صفحات سایت قدیمی شما در طول زمان بدست آورده اند وقتی که شما یک مطلب  را در برگه ای از سایت خود منتشر کرده و این برگه ایندکس می شود، خزنده ها و روبات های گوگل به سراغ این برگه آمده و آن را ارزیابی می کنند. با توجه به محتوایی که این برگه دارد نمره ای به آن داده شده و این برگه در گوگل ایندکس خواهد شد.

بعد از اینکه این برگه به کاربران معرفی شد، شما با استفاده از تکنیک های سئو و کلیک هایی که این برگه دریافت می کند، می توانید سایت خود را بالا آورد و این برگه در این مسیر یک اعتبار مشخص را دریافت می کند که بعد از مدتی مرتب بالاتر خواهد رفت. این اعتبار می تواند یکی از تعیین کننده ترین عناصر در سئو این صفحه و رتبه ای که دارد باشد.

حالا حالتی را در نظر بگیرید که شما تغییر دامنه سایت را روی آن انجام داده اید و آدرس این برکه تغییر کرده است. گوگل برگه های سایت شما را با آدرس هایی که دارند می شناسد و در واقع این آدرس URL است که این اعتبار را کسب کرده است نه خود برگه که آن را با خود به سایتی دیگر ببرید. پس وقتی که دامنه را تغییر داده و URL این برگه عوض می شود نمی توان آن را همان برگه سابق با همان اعتبار دانست. مگر اینکه با استفاده از روش هایی مانند ریدایرکت 301 آن را به سایت مرتبط کنید.

بعد از گذشت مدتی که این اعتبار صفحات مختلف بالا برود، با توجه به تعداد صفحات خوبی که شما دارید و کلیکی که از کاربران تعریف می کنید یک معیار مهم به نام اعتبار دامنه که با نام DA یا همان Domain Authority شناخته می شود، در سایت شما رشد کرده و در واقع تعیین کننده قدرتی است که دامنه سایت شما دارد. البته خود گوگل این معیار را ارائه نمی کند ولی سایت های دیگری مانند Moz وجود دارند که با توجه به معیار های مختلف این اعتبار را محاسبه می کنند. در مورد این اعتبار باید گفت که همه آن به نام دانه شما می باشد و در صورتی که تغییر دامنه سایت را برای دامنه فعلی خود داشته باشید، این اعتبار به آن تعلق نمی گیرد و در نتیجه سرعت رشد آن کمتر می باشد. البته راه هایی وجود دارد که بتوانید این اعتبار را انتقال دهید و باید کار تغییر دامنه سایت به صورت اصولی و بر اساس روندی که در بخش های بعدی بررسی می کنیم انجام شود.

تاثیرات تغییر دامنه سایت روی سئو

بک لینک های سایت

دومین مورد اساسی که باید برای ارتباط بین تغییر دامنه سایت و سئو آن مطرح کنیم بک لینک هایی است که به سایت شما داده شده است. در مورد بک لینک ها به صورت مفصل در مقاله بک لینک چیست صحبت کردیم و دیدیم که این بک لینک ها می توانند برای ما چه کارهایی را انجام دهند، در این خصوص باید گفت که بک لینک ها جزو مهمترین و اصلی ترین موارد در سئو می باشند و به نوعی تایید و اعتباری می باشد که سایر سایت ها به دامنه ما دارند.

در واقع بک لینک ها همان لینک هایی هستند که از دامنه ها و سایت های دیگری به صفحاتی از سایت ما داده شده است. این بک لینک ها یکی از مهمترین دلایلی هستند که یک سایت رتبه خوبی می گیرد و در نتایج جست و جو بالا می آید و در صورتی که تغییر دامنه سایت را برای سایت خود داشته باشید، بک لینک های دامنه قبلی که به آن ارجاع داده شده اند را از دست خواهید داد. در این رابطه ممکن است بتوانید تعدادی از آنها را به دامنه جدید بازگردانید، اما چون این بک لینک ها روی سایت شما قرار نگرفته اند، انتقال آنها به دامنه جدید می تواند تقریبا غیر ممکن باشد، و شما صرفا با استفاده از ریدایرکت ها می توانید این بک لینک ها را نجات دهید.

با توجه به موارد گفته شده باید گفت که تاثیر تغییر دامنه سایت روی سئو سایت شما به حدی زیاد خواهد بود که می تواند کل بازدهی سایت را زیر و رو کند. همینطور باید در نظر داشته باشید که وقتی کار تغییر دامنه را برای سایت خود انجام دادید، کار شما با دامنه قدیمی به هیچ عنوان تمام نشده است و این دامنه است که تمام اعتبار شما را در خود ذخیره کرده و لازم است که آن را ذره ذره از این دامنه پس بگیرید و به دامنه جدید بدهید.

در صورتی که شما مالکیت دامنه قبلی را بر اثر انقضا از دست بدهید کار تمام است و این مورد می تواند شما را مجبور کند که کار خود را از صفر شروع کنید، پس در نظر داشته باشید که تغییر دامنه سایت به صورت یکباره و بدون توجه به اصولی که می تواند برای ما داشته باشد مشکلات زیادی را برای کا ایجاد خواهد کرد. در این باره باید گفت که تغییر دامنه سایت قواعد و اصول خود را دارد که برای نجات وضعیت سئوی آن باید به آنها پایبند باشید.

به طور طبیعی باید گفت که شما وقتی به سراغ تغییر دامنه سایت بروید، در صورتی که کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده و آن را اصولی جلو ببرید، یک افت ترافیک شدید و حدود 60 درصدی را در مدت 2 تا 6 هفته ابتدایی کار، از ترافیک گوگل خود مشاهده می کنید، بعد زا این مدت تمامی لینک های قبلی به لینک های جدید ایندکس شده و در صورتی که کلمات کلیدی ای که با آنها بالا بوده اید و در گوگل رتبه داشته اید را سرچ کنید، می توانید خود را در نتایج جست و جو با دامنه جدید مشاهده کنید.

اما این موضوع که برای تغییر دامنه سایت باید چه کاری را انجام دهید و چه روش هایی را استفاده کنید، مواردی است که باید به آن دقت ویژه ای داشته باشید و روش های آن را که در 7 گام خلاصه می شود در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

روش تغییر دامنه سایت چیست

تا ایجای کار اهمیت تغییر دامنه سایت را دیدیم و دیدیم که چه موارد مهمی می تواند ما را به سراغ این کار بفرستد. از طرفی، در صورتی که این کار به درستی انجام نشود، اتفاقات بدی برای سایت ما خواهد افتاد و می توان گفت که این موارد می تواند آسیب های زیادی به سایت ما بزند. در صورتی که شما مراحل تغییر دامنه سایت را به درستی انجام ندهید اعتبار سئوی سایت شما از بین خواهد رفت و باید گفت که این تغییر دامنه سایت می تواند تبدیل به رها کردن سایت و شروع از نقطه صفر باشد.

پس باید در نظر داشت که وقتی وارد تغییر دامنه سایت می شوید به این موضوع که ارتباط با سایت قبلی به درستی برقرار شده باشد، توجه ویژه داشته باشید. در ادامه هفت گام اساسی که برای این کار لازم است طی کنید را معرفی کرده و آنهار ا با هم بررسیی می کنیم.

گام اول –  تعیین وضعیت مالکیت دامنه ها

یکی از مهمترین کار هایی که باید برای تغییر دامنه سایت انجام دهید این است که تکلیف دامنه های خود را مشخص کنید، دامنه جدیدی که می خواهید سایت را به آن انتقال دهید، با یک روال عادی می تواند با مراجعه به صفحه ثبت دامنه خریداری شده و شما می توانید در انتخاب نام دامنه جدید و یا همان نام با پسوند TDL یا یک پسوند دیگر که قصد انتقال به آن را دارید، این کار را براحتی انجام دهید.

اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این سات که دامنه قدیمی شما به هیچ عنوان بدردنخور نمی باشد و باید آن را از دامنه جدید خود بیشتر جدی بگیرید. در صورتی که شما دامنه قبلی را رها کنید، این دامنه می تواند توسط شخص دیگری خریداری شده و در واقع تمام اعتبار سایت قبلی شما به جایی که به سایت جدید منتقل شود، در اختیار شخص دیگری قرار خواهد گرفت. پس در نظر داشته باشید بعد از خرید دامنه جدیدی بهتر است که دامنه قبلی را برای دوره ای طولانی تمدید کنید.

این تمدید به شما کمک خواهد کرد که تغییر دامنه سایت را به صورت درستی انجام دهید و مطمئن باشید که دامنه قدیمی شما انقدر وقت دارد که اعتبار خود را به شما بدهد و آن را از دست نخواهید داد.

گام دوم – جمع و جور کردن سایت فعلی

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سایت فعلی ای که از آن استفاده می کنید را جمع و جور کنید. در این رابطه باید گفت که تغییر دامنه سایت دقیقا مانند یک اسباب کشی می باشد که شما باید همه چیز را با خود به یک سایت حدیدی ببرید، این موضوع می تواند از تمامی کاربرانی که در سایت شما وجود دارد تا تمامی محتوا و نوشته هایی که در سایت خود درج کرده اید و محصولاتی که می فروشید متفاوت باشد.

گام دوم – جمع و جور کردن سایت فعلی

برای اینکار می توانید از فول بکاپ ها استفاده کنید و باید توجه داشته باشید که هیچ چیز را از قلم نیندازید. در صورتی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای سایت خود استفاده می کنید، می توانید با استفاده از داپلیکیتور این کار را انجام داده و یا اگر می خواهید از سیستمی به سیستم دیگر انتقال پیدا کنید باید فکر همه چیز را روی دامنه جدید خود بکنید.

گام سوم – سایت جدید را ایجاد کنید

وقتی که شما دامنه خود را خریدید و آماده استفاده شد لازم است که با استفاده از آپدیت هایی که داشتید، سایت جدید خود را راه اندازی کنید، شما می توانید با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا این کار را به صورت کامل انجام داده و تمامی اطلاعاتی را که می خواستید به این دامنه انتقال دهید. در صورتی هم که از سیستم های اختصاصی برای سایت خود استفاده کرده اید لازم است که با کمک برنامه نویسانی که این کار را برای شما انجام داده اند، سایت جدید را بر پا کنید.

از این به بعد این سایت سایت اصلی شما خواهد بود و می توانید با راه اندازی کامل این سایت سایت قبلی را به عنوان سایت قدیم در نظر بگیرید اما در صورتی که میخواهید تغییر دامنه سایت به درستی و تمام و کمال انجام شود راه زیادی در پیش رو دارید.

گام چهارم – تغییر دامنه ها در سایت جدید

وقتی که شما سایت خود را تغییر دهید، به احتمال زیاد دامنه های قدیمی هنوز در خیلی از صفحات شما باقی مانده است. برای رفع این مشکل ابتدا لازم است که از طریق سیستم مدیریت محتوا و بعد از آن با استفاده از کوئری در پایگاه داده سایت خود که از کنترل پنل هاست می توانید به آن دسترسی داشته باشید، آدرس های قدیمی را به آدرس های جدید انتقال دهید.

گام چهارم – تغییر دامنه ها در سایت جدید

گام پنجم – ثبت سایت جدید در گوگل سرچ کنسول

وقتی که شما یک سایت اینترنتی داشته باشد که بخواهید آن را به بازدهی برسانید و از آن انتظار داشته باشید که برای شما کار کند، مهمترین عنصری که باید در آن در نظر گرفت این است که سایت خود را از طریق گوگل سرچ کنسول بررسی کرده و باید گفت که این مهمترین ابزاری است که در اختیار شما قرار دارد و می توانید به آن تکیه کنید. این ابزار می تواند به شما بگوید که اوضاع ترافیک ورودی از گوگل در سایت شما چگونه است و همینطور شما هم می توانید موراد مختلفی را با گوگل در میان بگذارید و تمامی تعامل شما با این موتور جست و جو از طریق این ابزار می باشد.

گوگل سرچ کنسول را می توان یکی از ابزار هایی معرفی کرد که تغییر دامنه سایت اصولی به شدت به آن وابسته است. وقتی که شما سایت جدید را ایجاد کردید، لازم است که با استفاده از آموزش های ارائه شده در مقاله ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول سایت خود را در این سایت ثبت نام کنید و نقشه های سایت را به آن بدهید.

گام ششم – ریدایرکت دامنه قبلی

گام بعدی که شما باید برای تغییر دامنه سایت باید انجام دهید این است که دامنه قبلی ای که داشتید را به این دامنه فعلی ریدایرکت کنید، برای این کار لازم است که دامنه قبلی شما روی هاست شما باید و آن را با استفاده از کدهایی که به سایت می دهید، ریدایرکت کنید. این کار با استفاده از درج کد در فایل htaccess انجام می شود.

با این کار وقتی کاربران بخواهند به آدرس های قدیمی سایت شما مراجعه کنند به آدرس های جدید ریدایرکت می شوند، در این خصوص باید گفت که برای این ریدایرکت ها باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید که اعتبار دامنه نیز به لینک های جدیدی ریدایرکت شوند.

گام ششم – ریدایرکت دامنه قبلی

گام هفتم – اطلاع دادن انتقال به گوگل

بعد از اینکه کار ریدایرکت ها انجام شد در واقع سایت قدیم شما به صورت رسمی از اعتباری که داشته است به نفع سایت جدیدی که ایجاد شده است کناره گیری کرده است. اما هنوز لنک های گوگل آن ایندکس شده هستند و باید به گوگل هم این موضوع که سایت جدید شما همان سایت قدیمی است که با نامی تازه کار می کند را هم اطلاع دهید.

به همین منظور برای تکمیل این کار و اتمام تغییر دامنه سایت لازم است از طریق بخش Setting در گوگل سرچ کنسول خود این موضوع را برای گوگل تعیین کرده و انتقال دامنه به آن را اطلاع دهید.  در اینجا می توان گفت که تمام کار هایی که برای تغییر دامنه سایت لازم بود انجام دهید انجام شده است و کار چندان زیاد دیگری برای شما نمانده است که باید انجام دهید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که به توسعه سایت خود بپردازید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد اینکه تغییر دامنه سایت به چه صورت انجام می شود و چه دلایلی ممکن است ما را مجبور به انجام این کار پردردسر کند پرداختیم. در واقع باید گفت که تغییر دامنه سایت می تواند دردسر های زیادی را به همراه داشته باشد و در صورتی که آن را اشتباه انجام دهید و یا ترتیب کار هایی که باید انجام دهید به هم بریزد، سایت شما به شدت دچار مشکل خواهد شد. به یاد داشته باشید که حفظ ترتیب این کار ها و به موقع انجام دادن آن ها ضروری خواهد بود. همینطور دامنه قدیمی شما باید تا مدت های زیادی در اختیار شما باشد و در صورتی که اعتبار آن را از دست بدهید و دامنه شما منقضی شود ممکن است دامنه جدید در بک لینک های خود با مشکلات زیادی مواجه شده و افت سئوی شدیدی را داشته باشد.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها