تغییر نسخه php هاست به ساده ترین حالت

تغییر نسخه php هاست
خرید هاست
میزبانی وب

یک سایت اینترنتی از ابتدایی ترین مراحل خود که خرید دامنه برای سایت و شروع راه اندازی آن می باشد، تا زمانی که چند نسخه مختلف از این سایت ارائه می شود و در اختیار کاربران قرار می گیرد لازم است که در خیلی از موارد شما آن را آپدیت کرده و باید گفت که به روز رسانی هایی که این سایت ها به شما ارائه می کنند می تواند از مهمترین و اصلی ترین موارد در این زمینه باشد. ماهیت پویای وب باعث می شود که شما با آپدیت کردن ماژول های خود امکانات حدیدی را به سایت اضافه کنید. اما باید گفت که یکی دیگر از مواردی که می تواند برای شما مفید باشد این است که شما خود زبان برنامه نویسی ای را که این ماژول ها را پیاده سازی کرده اند را هم آپدیت کنید. در این خصوص باید گفت که تغییر نسخه php هاست یکی از همین موارد به شمار می رود.

البته باید گفت که در خیلی از موارد تغییر نسخه php هاست به این علت که ما مزایای ویژه ای را داشته باشیم نیست و در صورتی که از نسخه های قدیمی استفاده کنیم ممکن است ناسازگاری هایی برای ما ایجاد شده و حتی خیلی از موارد روی هاست ما ارائه نشود. به عنوان مثال نصب نشدن سیستم های مدیریت محتوا مانند دروپال و وردپرس روی هاست یکی از مواردی است که در صورتی که شما کار تغییر نسخه php هاست خود را به نسخه های بالاتر انجام نداده باشید برای شما دردسر های زیادی را به راه می اندازد. در این مقاله روش های تغییر نسخه php هاست را به صورت اصولی برای هاست های مختلف آموزش خواهیم داد و این کار را به صورت هر چه ساده رت بررسی می کنیم. قبل از آموزش تغییر نسخه php هاست لازم است این موضوع که دقیقا چرا به آن نیاز پیدا می کنیم را با هم بررسی کنیم.

چرا به تغییر نسخه php هاست نیاز دارید!؟

هاست هایی که از اصلی ترین سرویس ها برا میزبانی وب سایت ها هستند که عموما برای راه اندازی یک سایت اینترنتی از آنها استفاده می شود و امکانات خوبی را به ما می دهند. یکی از امکاناتی که هاست در اختیار ما قرار می دهد این است که بتوانیم تغییراتی را در نسخه ها و نسخه های برنامه هایی که روی آن نصب هستند و سرویس هایی که هاست ما از آنها استفاده می کند ایجاد کرد. تغییر نسخه php هاست هم یکی از همین موارد به شمار می رود که می تواند نسخه مربوط به نسخه php اجرا شده روی سرور که فایل های سایت ما با آن خوانده می شود را تغییر دهد و با این کار قابلیت هایی را به سرور ما اضافه کند.

چرا به تغییر نسخه php هاست نیاز دارید!؟

اما سوال اساسی ای که در اینجا وجود دارد این است که ما اصلا چرا باید این کار را انجام دهیم!؟ در خیلی از موارد شما حتی به صورت اختیاری هم این کار را انجام نمی دهید و مواجه شدن با ارور ها و پیغام های مختلفی که می تواند از طرف وردپرس و یا ارائه کنندگان قالب باشد، یا حتی شما را در زمان نصب سیستم مدیریت محتوا گیر بیندازد مواجه خواهید شد. معمولا این ارور ها به شما اعلام می کنند که سیستم شما شرایط لازم را نداشته و لازم است برای اینکه بتوانید از برنامه ای استفاده کنید و یا آن را نصب کنید، کار تغییر نسخه php هاست و ارتقای آن را به نسخه های بالاتر روی هاست خود انجام دهید.

وقتی که در زمان نصب یک سایت تازه با اروری اینچنینی مواجه شویم، به نظر خواهد رسید که از همین اول کاری سایت ما سر ناسازگاری گذاشته است و قرار است حسابی اعصابمان را به هم بریزد و دردسر درست کند اما باید گفت که با چند کلیک این مشکلات برطرف خواهد شد. اگر بخواهیم بگوییم که اصلا ما چرا باید این کار را انجام دههیم و دلیل اینکه این اتفاق می افتد چیست می توانیم این موارد را معرفی کنیم:

سازگاری قالب ها و ماژول ها

یکی از مواردی که می تواند دلیل محکمی برای تغییر نسخه php هاست باشد و خیلی از مواقع ظاهر سایت شما را هم به هم خواهد ریخت و ممکن است که با آپدیت کردن قالب و یا حتی آپدیت کردن نسخه خود سیستم مدیریت محتوای سایت که از انواع نوشته شده با زبان php مانند سایت های لاراولی و یا وردپرس باشد، ظاهر سایت شما را به صورت کامل به هم بریزد و سایت کارهایی که قبلا انجام می داد را نتواند انجام دهد، عدم سازگاری ماژول ها و فایل های php جدید با نسخه های قدیمی می باشد.

در این رابطه باید گفت که php هم مانند تمامی زبان های برنامه نویسی دیگر استاندارد های خود را دارد که هر کدام از نسخه هایی که ارائه می کند این استاندارد ها به صورت متفاوت بوده و باید گفت که نسخه های بالاتر قابلیت هایی را دارند که ممکن است در نسخه هایی پایین تر شناخته شده نباشند و اصلا این ویژگی ها تعریف نشده باشد. در صورتی که شما سایت خود را آپدیت کنید و فایل های سایت با فایل های نوشته شده با نسخه بالاتر از زبان php که از این توابع استفاده کرده است جایگزین شود، باید گفت که سایت شما با هاست شما به ناسازگاری خواهد خورد.

سازگاری قالب ها و ماژول ها

در واقع با این کار فایل های سایت شما دارند به زبانی که سرور آن را نمی داند صحبت می کنند و سرور نمی تواند کارهایی را که این فایل ها می گویند درک کند مگر اینکه شما کار تغییر نسخه php هاست را انجام داده و زبان سرور نیز به نسخه بالا ارتقا پیدا کند.

رفع باگ های موجود و تازه پیدا شده

در خیلی از موارد وقتی آپدیتی ارائه می شود و یک نسخه جدید از یک زبان برنامه نویسی منتشر می شود، هدف این است که باگ هایی که در زبان قبلی وجود داشته باشد را برطرف کرده و روش هایی که هکر ها و حمله کنندگان از آنها برای دسترسی به سایت و پایگاه داده استفاده می کرده اند مسدود شود. در صورتی که این اتفاق بیفتد شما مجبور به این هستید که تغییر نسخه php هاست را روی هاست خود انجام داده و بهتر است که این کار را در اولین فرصتی که می توانید انجام دهید.

در این مورد باید گفت از آنجایی که php یک زبان پایگاه داده ای می باشد، لازم است که موارد امنیتی ای که برای آن اعلام می شود جدی گرفته شود و در صورتی که ریخته یا در آن به وجود بیاید، تغییر نسخه php هاست و برطرف کردن آن کاملا الزامی می باشد. در خیلی از موارد آن باگ های امنیتی به صورت ترکیبی هستند و به طور مثلا یکی از نسخه های پی اچ پی به همراه ورژن دیگری از وب سرور آپاچی به مشکل خورده و باید هر دوی آنها اصلاح شود و یا ترکیب به کار گیری این دو با هم به هم بریزد و یکی از آنها تغییر کند که در این صورت هم باشد گفت تغییر نسخه php هاست کار بسیار ساده تری خواهد بود.

موارد امنیتی

نیاز به ماژول های جدیدی برای برنامه های خاص

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید، نیاز به برنامه های پیش نیاز است که خیلی از آنها با نسخه های بالای php کار می کنند و ممکن است که برای نسخه فعلی php روی سیستم شما توان پاسخگویی را برای این برنامه ها نداشته باشد. یکی از این برنامه ها Ioncube Loader است که یکی از برنامه های پیش نیاز برای رمزگذاری روی فایل های برنامه های php بوده و با این کارکرد های php را مسدود کرده و می توان روی آنها لایسنس گذاشت.

خیلی از قالب های وردپرسی و افزونه هایی که خریداری می کنید، این برنامه را لازم خواهند داشت و معمولا استفاده از آن دردسر های خاص خود را دارد که تغییر نسخه php هاست یکی از کار هایی است که باید به صورت حتمی انجام شود تا این برنامه بتواند روی سیستم شما کار کند.

این سه دلیل را می توان مهمترین مواردی دانست که ممکن است گذر شما را به تغییر نسخه php هاست بیندازد و باید گفت که این کار برای هر سه این موارد به یک صورت انجام خواهد شد و تفاوت زیاد چندانی ندارد که شما چرا می خواهید کار تغییر نسخه php هاست را انجام دهید و صرفا باید به سراغ هاست خود رفته و این کار را انجام دهید. در ادامه آموزش انجام این کار را با هم بررسی خواهیم کرد و به این مورد می پردازیم.

نیاز به ماژول های جدیدی برای برنامه های خاص

آموزش تغییر نسخه php هاست

همانطور که تا اینجا چند باری هم اشاره کردیم تغییر نسخه php هاست یکی از کارهایی است که برای انجام آن باید به سراغ هاست و کنترل پنل خود رفته و جزو آن دسته از تنظیمات متداولی است که هست ها آن را برای شما در نظر خواهد گرفت. انجام این کار برخلاف کارهایی مانند تغییر نسخه MySQL روی هاست که باید از طریق ارسال دستورات با SSL انجام شود در هر کنترل پنل درست و حسابی و معروفی قابل انجام خواهد بود. در این بخش می خواهیم به بررسی روش های انجام این کار روی سیستم های مختلف بپردازیم و ببینیم که هر کدام از سیستم ها چطور می تواند کار تغییر نسخه php هاست را انجام دهد.

آموزش تغییر نسخه php هاست

در ادامه آموزش تغییر نسخه php هاست را با هم روی سه کنترل پنل معروف دایرکت ادمین، سی پنل و پلسک بررسی خواهیم کرد:

تغییر نسخه php هاست دایرکت ادمین

کنترل پنل دایرکت ادمین را می توان یکی از کنترل پنل های حرفه ای و همه چیز تمام برای مدیریت هاست دانست که ویژگی های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و عموما به عنوان یکی از گزینه های خوب برای مدیریت سرور ها شناخته یمش ود که امکاناتی حرفه یا دارد. در صورتی که به آموزش های موجود برای این کنترل پنل سری بزنید متوجه ظاهر قدیمی خیلی از این آموزش ها خواهید شد که زیاد هم دلچسب نیست ولی در آپدیت های خود این کنترل پنل ظاهری جدید و کاربر پسند پیدا کرده است که می توان گفت دیگر مشکلی از این بابت ندارد. در این بخش از مقاله با هم به آموزش تغییر نسخه php هاست دایرکت ادمین خواهیم پرداخت.

برای اینکه کار تغییر نسخه php هاست را روی این کنترل پنل انجام دهید ابتدا لازم است که روی ان لاگین کرده که روش های کامل آن را در مقاله دایرکت ادمین چیست بررسی کردیم. روش ساده ای که می توانید برای این کار استفاده کنید این است که آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کرده و بعد از آن عبارت :2222 را وارد کرده و اینتر را بزنید تا صفحه لاگین برای شما نمایش داده شود. با وارد کردن اطلاعات کاربری می توانید وارد کنترل پنل هاست خود شوید.

وقتی که این اتفاق بیفتد لازم است که برای تغییر نسخه php هاست لازم است که ابتدا به سراغ بخش مدیریت دامنه خود برویم. در واقع باید گفت که در دایرکت ادمین مدیریت نسخه زبان php برای هر دامنه ای متفاوت می باشد و بر اساس دامنه های سایت شما طبقه بندی می شود. در صورتی که شما چند دامنه و یا زیر دامنه مجزا داشته باشید می توانید از ورژن های مختلفی از زبان برنامه نویسی php روی آنها استفاده کنید. برای دسترسی به تنظیمات دامنه ها لازم است که از منوی Account Manager روی گزینه Domain Setup کلیک کنید:

تغییر نسخه php هاست دایرکت ادمین

بعد از انجام این کار شما وارد صفحه زیر خواهید شد که می توانید فهرستی از دامنه های موجود روی سایت خود را مشاهده کنید:

منوی دامنه های دایرکت ادمین

در اینجا لازم است برای تغییر نسخه php هاست روی دامنه ای که می خواهید این کار را انجام دهید کلیک کنید تا به صفحه ای که تنظیمات مربوطه در آن قرار دارد هدایت شوید:

تغییر ورژن در دایرکت ادمین

با این کار شما می توانید اطلاعات مختلفی از دامنه مورد نظر را مشاهده کنید و برای تغییر نسخه php هاست باید روی گزینه PHP Version Selector کلیک کنید که می توانید موقعیت آن را در تصویر بالا ببینید که در کنار دکمه Back قرار گرفته است. با کلیک روی این لینک پاپ آپ زیر برای شما باز خواهد شد:

انتخاب نسخه php هاست دایرکت ادمین

اکنون تنها کاری که لازم است برای تغییر نسخه php هاست دایرکت ادمین انجام دهید این است که شماره نسخه مربوطه را انتخاب کرده و روی دکمه Save کلیک کنید تا کار تغییر برای شما اعمال شود و سایت شما از این به بعد با ویژگی هایی که این نسخه از زبان برنامه نویسی PHP آنها را می شناسد و برای آن مورد تایید است نمایش داده شود. در ادامه تغییر نسخه php هاست را برای سی پنل بررسی می کنیم.

تغییر نسخه php هاست سی پنل

کنترل پنل سی پنل را هم می توان به عنوان یکی دیگر از سرویس هایی معرفی کرد که محبوبیت بسیار بالایی دارد و عموما آن را به عنوان محبوب ترین کنترل پنل لینوکسی می شناسند. سی پنل به موارد مختلفی معروف است که یکی از مهمترین آنها دم دست بودن همه قابلیت ها و منوی بزرگ و پر گزینه ای که این امکانات را در اختیار کاربران قرار می دهد. در مقالات Cpanel چیست و همینطور آموزش سی پنل هاست به صورت کامل به بررسی این کنترل پنل و کارهایی که می تواند برای ما انجام دهد پرداختیم.

برای اینکه وارد این کنترل پنل شوید عبارت :2083 را در انتهای آدرس خود نوشته و اینتر را بزنید و با وارد کردن اطلاعات کاربری خود می توانید وارد سی پنل شوید. تغییر نسخه php هاست در این کنترل پنل از طریق گزینه یا به نام MultiPHP Manager صورت می گیرد که یکی از برنامه های اضافی ای است که روی این هاست نصب می شود و شما می توانید آن را در قسمت Software پیدا کنید:

تغییر نسخه php هاست سی پنل

وقتی که این صفحه را انتخاب کنید می توانید به صفحه ای بروید که قرار است دامنه ها به شما نمایش داده شده و می خواهید این موضوع را بررسی کنید که کدام یک از سایت های شما قرار است دچار تغییر نسخه php شوند:

انتخاب دامنه برای تغییر نسخه php هاست سی پنل

برای اینکه بتوانید عملیات تغییر را انجام دهید ابتدا لازم است که دامنه یا زیر دامنه ای که می خواهید کار تغییر را روی آن انجام دهید را از این فهرست انتخاب کنید. بعد از انتخاب دامنه می توانید از منوی آبشاری ای که در بالا و سمت راست این لیست قرار دارد نسخه مربوط را انتخاب کرده و روی دکمه Apply کلیک کنید:

انتخاب نسخه php هاست سی پنل

به همین سادگی می توانید کار تغییر نسخه php هاست دایرکت ادمین را انجام دهید و اکنون این ویژگی ها روی دامنه مورد نظر اعمال شده اند.

تغییر نسخه php هاست پلسک

یکی دیگر از کنترل پنل هایی که روی خیلی از هاست ها از آن استفاده می شود و یک کنترل پنل کراس پلتفرم است که بین ویندوز و لینوکس به صورت مشترک کار می کند، کنترل پنل بزرگ پلسک است که از نظر ویژگی ها یکی از کامل ترین ها در رده خود به شمار می رود و عموما با سی پنل و دایرکت ادمین رقابت می کند. در این کنترل پنل هم می توان کار تغییر نسخه php هاست را به راحتی انجام داد.

در صورتی که از این کنترل پنل برای مدیریت هاست خود استفاده می کنید برای ورود به آن می توانید از پنل سایت هاستینگ خود اقدام کرده و یا اینکه عبارت :8443 را در انتهای آدرس خود نوشته و اینتر را بزنید تا به صفحه لاگین هدایت شوید. بعد از این که اطلاعات خود را وارد مرده و اینتر را بزنید، منوی شیک پلسک به شما نمایش داده خواهد شد:

تغییر نسخه php هاست پلسک

بعد از این کار لازم است که شما از منوی سمت چپ گزینه Website and Domains را انتخاب کرده و به صفحه ای که دامنه ها در آن قرار گرفته اند بروید، در آنجا از گزینه هایی که در انتهای هر سطح از دامنه ها قرار گرفته اند گزینه Hosting Setting را برای دامنه مورد نظر خود انتخاب کنید:

تغییر نسخه php هاست پلسک

با این کار شما به صفحه بزرگ تنظیمات مربوط به دامنه منتقل می شوید و در اینجا برای تغییر نسخه php هاست خود به دنبال بخشی که تنظیمات php را ارائه می کند بگردید. بعد از این کار به راحتی می توانید کار تغییر دادن نسخه php را انجام داده و کلیک روی Apply می تواند این تنظیمات را برای شما ذخیره کند.

انتخاب تغییر نسخه php هاست پلسک

همانطور که دیدم تغییر تغییر نسخه php هاست یکی از کار هایی است که می توان آن را با تنظیماتی نسبتا ساده روی هاست پیاده سازی کرد و دردسر چندانی را برای ما نخواهد داشت. همین طور باید گفت که این کار می تواند مزایای زیادی هم برای ما داشته باشد و اگر مجبور به این کار شدید نگران این موضوع نباشید. در ادامه به صورت کامل در مورد مزایای تغییر نسخه php هاست و کارایی ای که می تواند برای ما داشته باشد صحبت می کنیم.

مزایای تغییر نسخه php هاست

ممکن است این برداشت ایجاد شده باشد که تغییر نسخه php هاست یکی از کار هایی است که شما صرفا باید در صورت بروز ارور ها و موارد اینچنینی به سراغ آنها بروید و تاثیر چندانی را برای شما نخواهد داشت. اما باید گفت که اگر تغییر نسخه php هاست را انجام داده و آن را آپدیت کنید، مزایای زیادی برای سیستم شما خواهد داشت و می توان گفت که این موضوع یکی از موارد مهم برای کارایی بهتر و بیشتر سایت شما به حساب می آید.

در این خصوص باید گفت که زبان برنامه نویسی php یکی از زبان های قدیمی و ریشه دار است که قابلیت های خوبی داشته است و در بیست و هفت سالی که از خدمت رسانی آن می گذرد همواره به عنوان یکی از برترین ها کار خود را در حوزه های وب و پایگاه داده انجام داده است. یکی از ویژگی های این زبان آپدیت هایی است که ارائه می کند و می توان آن را یکی از نقاط قوت php این است که با هر آپدیت و ارائه نسخه جدید، ویژگی های زیادی را وارد این زبان کرده است و تقریبا باید گفت که این زبان از نظر ویژگی های ارائه شده در آپدیت ها یکی از بهترین نمونه های توسعه حرفه ای بوده است.

وقتی که ما تغییر نسخه php هاست را به ورژن های بالاتر انجام دهیم، در واقع می توانیم از این ویژگی ها استفاده کنیم و بهینه سازی هایی که روی سیستم ما انجام می شود می تواند اوضاع را بهتر کند. در صورتی که بخواهیم بگوییم این موارد کدامند می توانیم به این فهرست اشاره کنیم:

بالا بردن امنیت

وقتی که در مورد مزایا و ویژگی هایی که تغییر نسخه php هاست می تواند برای ما داشته باشد از کسانی که تجربه کافی را در این زمینه دارند سوال کنید و یا منابع موجود را بررسی کنیم، متوجه این موضوع خواهید شد که بالا بردن امنیت یکی از مزایای اصلی برای این مورد می باشد و از آنجایی که php از زبان هایی است که با پایگاه داده کار می کند و به عنوان یک رابط بین پایگاه داده شما و قابلیت های سایت شما عمل می کند، این آپدیت ها می تواند اوضاع سایت شما را واقعا بهبود بدهد. در این رابطه باید گفت که افزایش امنیتی که تغییر نسخه php هاست به ورژن های بالاتر می تواند برای شما داشته باشد واقعا بیشتر از چیزی است که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم.

مزایای تغییر نسخه php هاست

سریعتر کردن سرعت سایت

کورد دیرگی که می توان در بین مزایای تغییر نسخه php هاست به نسخه های بالاتر اشاره کرد این است که شما سایتی سریع تر خواهید داشت. یکی از مشکلاتی که php همیشه با آن دست و پنجه نرم می کرده است و تقریبا در ساختار با این زبان برنامه نویسی همراه بوده است، موارد مربوط به سرعت است که از آنجا که این زبان یکی از زبان های مفسری است و به جای اجرای یک کد کامپایل شده کد ها را به صورت خط به خط اجرا می کند، همیشه با موارد سرعت مواجه بوده است و در واقع از مواردی مانند چند پردازه ای بودن بی بهره بوده است. البته باید گفت که این ویژگی در آپدیت های جدید به زبان php اضافه شده است و شما می توانید از این ویژگی استفاده کنید.

با بهره گیری از این ویژگی سایت شما بسیار سریعتر خواهد شد و البته باید در نظر داشت که برای استفاده از این ویژگی باید آپدیت هایی در کد های شما هم صورت بگیرد و در صورتی که از هسته های قدیمی استفاده می کنید، بهتر است آنها را هم ارتقا بدهید تا این ویژگی بتواند برای شما کار کند. اما به هر حال می توان گفت که  تغییر نسخه php هاست باز هم ویژگی سرعت را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از آن روی سایت خود استفاده کنید و ارزش این را دارد که بخاطر آن کار تغییر نسخه php هاست خود را انجام دهید و سری هم به کد های خود بزنید و بهینه سازی هایی را اعمال کنید.

فیچر های جدید و امکانات تازه

وقتی که یک زبان برنامه نویسی آپدیت می شود، یکی از مواردی که علاوه بر بهینه سازی های سرعت و همینطور موارد امنیتی در آن اتفاق می افتد و می توان گفت که به نوعی یکی از اهداف اصلی آپدیت ها هم به حساب می آید و بیشتر جلوی چشم است، ویژگی های جدیدی هستند که زبان های برنامه نویسی ارائه می کند. در واقع این موضوع که برنامه نویسان بتوانند با استفاده از امکانات جدیدی که در اختیار آنها قرار می گیرد یک برنامه را ساده تر از قبل و همینطور با الگوریتم های موثرتری طراحی و پیاده سازی کنند از مهمترین مواردی است که باید در یک آپدیت در نظر گرفته شود و همانطور که در ابتدای همین بخش گفتیم آپدیت های php به همین چیز ها معروفند!

فیچر های جدید و امکانات تازه

پس می توان این نتیجه را گرفت که وقتی که شما سایت خود را با استفاده از این ویژگی ها به روزرسانی می کنید، ویژگی های ایده آلی نصیب شما خواهد شد که می تواند فیپر های جدیدی را به سایت شما اضافه کند و با مصرف بهینه منابع کارهای خارق العاده ای را برای شما انجام دهد. البته باید گفت که این کار بیشتر روی فریم ورک ها جواب می دهد و خیلی به درد کار کردن با سیستم های مدیریت محتوا نمی خورد زیرا دست بردن در فایل های این سیستم ها می تواند تغییرات ناخواسته ای را ایجاد کند که بعضی از ماژول های مختلف آن به مشکل بخورد.

نتیجه گیری

تغییر نسخه php هاست موضوعی بود که در این مقاله آن را بررسی کردیم و دیدیم که چطور باید انجام شود. به طور کلی می توان گفت که برای تغییر نسخه php لازم است که به سراغ کنترل پنل خود رفته دامنه مورد نظر که می خواهید این کار را برای آن انجام دهید را انتخاب کرده و نسخه ای که لازم دارید را از بین نسخه های موجود انتخاب کنید. عموما شما می توانید به چند نسخه پایدار آخری که برای این زبان برنامه نویسی ارائه شده است، دسترسی داشته باشید، اما در صورتی که نسخه ای که سایت شما به آن نیاز داشت در بین موارد ارائه شده وجود نداشت لازم است که این موضوع را با هاستینگ خود در میان بگذارید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها