تغییر پسورد هاست های دایرکت ادمین و سی پنل

تغییر پسورد هاست
خرید هاست
میزبانی وب

اینترنت را می توان یکی از ابزار هایی دانست که خود به جهانی بزرگ تبدیل شده است و ما برای کار های ریز و درشت به آن مراجعه می کنیم. در واقع باید گفت که گستره اینترنت امروز یکی از ارکان اصلی تجارت به شمار می رود و مفاهیمی مانند تجارت الکترونیک امروز بسیار گسترده تر از هر زمان دیگری در حال پیشرفت و توسعه است و باید گفت که در هیچ دوره ای به این اندازه بزرگ نبوده است. هر چند که اینترنت به یک ابزار بزرگ ارتباطاتی تبدیل شده است و ما می توانیم کسب و کار خود را روی آن داشته باشیم، اما باید توجه داشت که حفظ امنیت نیز یکی از موارد مهم در این زمینه است که باید به آن توجه شود. شما به عنوان یک دارنده کسب و کار اینترنتی و یا یک مدیر سایت لازم است که به موارد متعددی در این راستا توجه داشته باشید که در مورد ابتدایی ترین آنها می توان به تغییر پسورد هاست اشاره کرد.

وقتی که شما یک سایت را در اختیار دارید که قرار است از آن مدیریت و نگهداری کنید اقدامات زیادی وجود دارد که لازم است برای افزایش امنیت در مورد آن انجام دهید که یکی از اصلی ترین آنها این است که درب ورودی را به خوبی محافظت کنید. در این رابطه باید گفت که خیلی از این موارد در کنترل شما نی باشد اما این موضوع که شما به صورت دوره ای پسورد های ورود خود را تغییر دهید از اصلی ترین کارهایی است که باید آن را انجام دهید و تغییر پسورد هاست از اولین اولویت های شما خواهد بود که در این مقاله به آموزش کالم آن خواهیم پرداخت. البته قبل از این موضوع باید به بررسی این مورد بپردازیم که این کار تا چه اندازه می تواند موثر و مفید باشد.

تاثیر تغییر پسورد هاست برای افزایش امنیت

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، این موضوع که شما ورودی های سایتی که در اختیار دارید را کنترل کنید از اصلی ترین مواردی است که باید برای مدیریت امن سایت در نر داشت و تغییر پسورد هاست در همین رده قرار می گیرد. در خیلی از مواقع وب مستر ها برای افزایش امنیت به سراغ پیدا کرده راه های نفوذ و سوراخ سمبه های سایت می روند که البته باید گفت که این کار واقعا موثر است. اما در موارد زیادی هکر ها و حمله کننده ها مستقیم از در جلو و در روز روشن وارد خواهند شد و در صورتی که مراقب نباشید اتفاقات خوبی در انتظار سایت شما نخواهد بود.

تاثیر تغییر پسورد هاست برای افزایش امنیت

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت این است که عموما ما تمام تنبلی خود را در زمان انتخاب نام کاربری و پسورد ها به خرج می دهیم و هر چه ساده تر و خلاصه تر این موارد را انتخاب می کنیم و یا در صورتی که یک پسورد سخت داشته باشیم آن را روی چندین سیستم ذخیره کرده و یا آن را این طرف و آن طرف یادداشت می کنیم که بعدا برای ما دردسرساز نشود.

در این مورد باید گفت که واقعا پسورد هاست ما لیاقت خیلی بیشتر از این حرف ها را دارد و تقریبا این پسورد قرار است از هر چیزی که در سایت ما وجود دارد برای ما محافظت کند و از آنجا که دسترسی به کنترل پنل ها برای سایت های مختلف یکی از موارد به نسبت عمومی است و شما می توانید به راحتی و با روش های ساده به صفحه لاگین کنترل پنل سایت های مختلف دسترسی داشته باشید، یکی از مواردی است که باید واقعا به آن توجه کرد.

به طور کلی باید گفت که تغییر پسورد هاست یکی از کار های مهم و الزامی برای افزایش امنیت هاست ما می باشد و تقریبا اولین کاری است که باید برای این مورد به سراغ آن برویم. پیشتر در مقاله افزایش امنیت هاست در رابطه با این موضوع به صورت جزئی صحبت کرده بودیم و همینطور در مورد سایر روش هایی که برای افزایش امنیت هاست وجود دارند و کارهایی که باید انجام دهیم هم صحبت کرده بودیم و دیدیم که تغییر پسورد هاست به هیچ وجه تنها راه نیست اما باید گفت که یکی از موثر ترین ها و اولین روشی است که شما باید به سراغ آن رفته و باید جدی گرفته شود.

بهتر است که شما برای تغییر پسورد هاست خود استراتژی هایی را هم داشته باشید و به عنوان مثال این پسورد را به صورت دوره ای و در تایم فریم های زمانی مشخصی تغییر داده و به طور مثال هر یک ماه و یا هر 40 روز کار تغییر پسورد هاست خود را انجام دهید. اما یکی از سوال های اساسی ای که در اینجا پیش می آید و لازم است که به آن بپردازیم این است که کار تغییر پسورد هاست به چه صورتی انجام می شود و ما باید برای این اقدام امنیتی دقیقا چه کار کنیم. در ادامه این موضوع را با هم بررسی خواهیم کرد.

روش های تغییر پسورد هاست

کنترل پنل هاست یکی از مهمترین المان های سایت به شمار می رود که وقتی که ما هاست خود را خریداری می کنیم، و می خواهیم سایتمان را روی آن راه اندازی کنیم در اختیار ما قرار می گیرد. در واقع باید گفت که کنترل پنل سایت برنامه ای است که به ما اجازه می دهد تا منابعی که سرور در اختیار ما گذاشته است را مدیریت کرده، فایل های سایت خود را با استفاده از آن ویرایش کنیم و به آن دسترسی داشته باشیم و همینطور در صورتی که تنظیمات سطح بالایی را برای کار خود نیاز داشتیم این کار ها را با استفاده از این برنامه انجام دهیم. در واقع این برنامه قرار است مطمئن شود ما بدون اینکه روی سرور خرابی ای را به بار بیاوریم بتوانیم از یک پنل امن و محدود نیاز های خود را برای شخصی سازی سایت و ویژگی هایی که نیاز داریم برآورده کنیم.

روش های تغییر پسورد هاست

پس می توانیم در مورد این کنترل پنل بگوییم که یک برنامه میانی بین ما و سرور است و بدیهی است که تامین امنیت آن نیز بین ما و سرور می باشد و با توجه به این موارد می توانیم این نتیجه را بگیریم که کار تغییر پسورد هاست از دو روش کلی قابل انجام است:

تغییر پسورد هاست از پنل هاستینگ

یکی از روش هایی که می توانید کار تغییر پسورد هاست خود را انجام دهید این است که از طریق رکن بالا دستی و مافوق هاست وارد عمل شوید. به این صورت که ارائه کننده ای که این هاست را در اختیار شما قرار داده است در پنل کاربری ای که شما دارید، به شما امکاناتی را برای تغییر پسورد هاست و دسترسی هایی که برای آن نیاز دارید را برای شما تعبیه کرده است و باید گفت که این روش می تواند کار تغییر پسورد هاست را به خوبی برای شما انجام دهد.

برای این کار کافی است که به سراغ پنل کاربری خود در سایت هاستینگ رفته و به دنبال گزینه های تغییر پسورد بگردید که در هر هاستینگ وضعیت متفاوتی دارد. همینطور در صورتی که موفق به تغییر پسورد هاست از این بخش نشدید می توانید موضوع را با پشتیبانی در میان بگذارید.

در رابطه با این روش باید گفت که اگر هاست شما به وسیله حمله های مختلفی که به آن شده است هک شده باشد و شما امکان وارد شدن به آن را نداشته باشید، این بخش می تواند امکان تغییر رمز هاست را با اولویت بالاتر در اختیار شما قرار دهد و با این کار می توانید کنترل هاست خود را در دست بگیرید.

تغییر پسورد هاست از پنل هاستینگ

تغییر پسورد هاست از کنترل پنل

یکی دیگر از روش های تغییر پسورد هاست این است که از طریق خود کنترل پنل وارد عمل شوید و رمز هاست خود را عوض کنید. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که به صورت ساده وارد عمل شده و با تنظیماتی که خود هاست در اختیار شما می گذارد این کار را انجام دهید. استفاده از این روش می تواند برای خیلی از مدیران سایت ها که با پنل اصلی هاستینگ دسترسی ندارند و صرفا به عنوان یک اکانت مدیریتی هست را اداره می کنند یک روش خوب و راحت به حساب بیاید که دردسر اضافی برای آنها نخواهد داشت و می توانند به صورت کامل از این روش استفاده کنند.

هر کنترل پنلی برای این کار روش خاص خود را دارد و باید گفت که تغییر پسورد هاست از طریق کنترل پنل های مختلف با تنظیمات اعمال شده مختلف و سطوح دسترسی های خاصی که از طریق هاستینگ روی آنها اعمال می شود متفاوت خواهد بود و ممکن است که بعضی از کنترل پنل ها این ویژگی را در اختیار کاربران خود نگذارند و یا حداقل بعضی از نقض های کاربری به این امکان دسترسی نداشته باشند. در ادامه در مورد اینکه روش تغییر پسورد هاست از طریق کنترل پنل به چه صورتی می باشد و ما چطور باید این کار را انجام دهیم را بررسی خواهیم کرد.

آموزش تغییر پسورد هاست روی کنترل پنل

معمولا وقتی که حرف از کنترل پنل هاست در میان باشد دو کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل یکه تاز میدان هستند و قابلیت های زیادی را ارائه می کنند و امروزه اکثر هاست های با کیفیت مانند سرویس های هاست ابری و هاست وردپرس از این نوع کنترل پنل ها برای مدیریت منابع استفاده می کنند. در این بخش از مقاله قصد داریم تا با هم به بررسی این موضوع بپردازم که برای تغییر پسورد هاست باید چه کاری را انجام دهیم و باید از چه دستورالعملی طببعیت کنیم. در ادامه هر یک از این دو کنترل پنل را با هم بررسی می کنیم

آموزش تغییر پسورد هاست روی کنترل پنل

تغییر پسورد هاست در دایرکت ادمین

دایرکت ادمین را می توان یکی از کنترل پنل های روان و راحت معرف یکرد که استفاده از آن دردسر های کمی دارد و مسائلی مانند تحریم های بین المللی لایسنس های آن را درگیر نمی کند و می توان گفت شما قادر خواهید بود تا می کنترل پنل امن و کامل را داشته باشید که از نظر امنیتی پشتیبانی کاملی را دارد. البته باید گفت در صورتی این اتفاق خواهد افتاد که سرویس خود را از یک هاستینگ معتبر تهیه کنید.

دایرکت ادمین امکان یک تغییر پسورد هاست خوب و کامل را در اختیار شما قرار می دهد که برای استفاده از آن ابتدا باید وارد کنترل پنل هاست خود شوید. برای این کار می توانید به روش های مختلفی عمل کنید که در مقاله دایرکت ادمین چیست همه آن را توضیح دادیم اما ساده ترین کاری که می توان انجام داد این است که در انتهای آدرس دامنه عبارت :2222 را وارد کرده و اینتر را بزنیم تا صفحه لاگین برای ما نمایش داده شود. بعد از اینکار با وارد کردن اطلاعات کاربری شما وارد کنترل پنل شده و منو دایرکت ادمین و همینطور چکیده ای از اطلاعات هاست در اختیار شما قرار می گیرد:

منوی کنترل پنل دایکرت ادمین

بعد از اینکه وارد کنترل پنل هاست خود شدید برای دسترسی به بخش پسورد ها باید روی تصویر پروفایل کاربری خود که در بالا و گوشه سمت راست قرار گرفته است کلیک کرده تا منوی آبشاری برای شما باز شده و می توانید از این گزینه ها به Password دسترسی داشته باشید.

پسورد ها در دایرکت ادمین

با کلیک روی این گزینه شما به صفحه زیر راهنمایی خواهید شد که می توانید در آن به امکانات لازم برای تغییر پسورد دسترسی داشته باشید:

تغییر پسورد هاست در دایرکت ادمین

در این بخش لازم است که در فیلد اول که با لیبل Current DirectAdmin Password به شما نمایش داده می شود، پسورد فعلی که از آن استفاده می کنید را نوشته و در بخش دوم که با لیبل Enter new password مشخص شده است پسورد تازه ای که می خواهید آن را جایگزین کنید را درج نمایید.

شما می توانید با کلیک روی آیکون کوچک چرخ دنده ای شکلی که در ابتدای این فیلد قرار دارد به صورت خودکار یک پسورد جدید را برای سایت خود ایجاد نمایید که ویژگی های یک پسورد امن را هم دارد.

علاوه بر این دو فیلد سه گزینه به صورت چک باکس در اختیار شما قرار داده شده است که باید آنها را نیز تکمیل نمایید. کاربرد این گزینه ها عبارتند از:

DirectAdmin Account: با این کار رمز و پسورد اکانت دایرکت ادمین فعلی که برای برقراری ارتباط با سایر پروفایل ها و پشتیبانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد هم تغییر خواهد کرد.

Main FTP Account: با انتخاب این گزینه اکانت FTP اصلی هاست که می توان با دسترسی کامل کار انتقال فایل ها با برنامه های FTP را روی هاست از این طریق انجام داد هم تغییر می کند. در صورتی که تیک این مورد را بردارید برای اتصال به هاست از طریق FTP می توانید از همان پسورد قبلی استفاده کنید. توجه داشته باشید که سایر اکانت هایی که روی هاست ایاد کرده اید تغییری نخواهند داشت. برای اطلاعاتی بیشتر در خصوص این اکانت ها و کارایی آنها می توانید به مقاله اکانت FTP چیست سری بزنید.

Main Database Account: در این بخش اکانت اصلی ای که می تواند تمامی پایگاه داده های هاست را هم کنترل کرده و به سیستم مدیریت اطلاعات پایگاه داده دسترسی دارد نیز تغییر خواهد کرد و از این به بعد باید از رمز جدید برای آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که پسورد یوزر های پایگاه داده که سیستم های میدریت محتوایی مانند وردپرس برای دسترسی به پایگاه داده از آنها استفاده می کنند در اینجا تغییری نخواهند داشت.

با تکمیل این موارد و کلید روی دکمه سبز رنگ Submit که در پایین این فیلد ها و سمت راست قرار گرفته است می توانید عملیات تغییر پسورد هاست را به صورت کامل انجام داده و از این بع بعد اکانت شما با پسورد های جدیدی قابل دسترس خواهد بود.

در ادامه تغییر پسورد هاست روی سی پنل را با هم بررسی خواهیم کرد.

تغییر پسورد هاست در سی پنل

یکی دیگر از کنترل پنل هایی که عموما آن را به عنوان محبوبترین کنترل پنل سرور های لینوکسی می شناسند و یکی از پرکاربردترین کنترل پنل ها هم به شمارمی رود، سی پنل است. سی پنل یک کنترل پنل خرفه ای است که ویژگی اصلی آن منوی پر از گزینه آن است که می تواند با چند کلیک ساده هر کاری را برای شما انجام داده و می توان گفت که تنظیمات هاست در این کنترل پنل از کمترین پیچیدگی ممکن برخوردار است.

برای تغییر پسورد هاست در سی پنل ابتدا لازم است که وارد این کنترل پنل شد که تمامی روش های آن را در مقاله آموزش هاست سی پنل ارائه کردیم اما روش ساده آن که می توان مانند مورد قبلی از آن استفاده کرد این است که عبارت :2083 را در انتهای آدرس دامنه وارد کرده و اینتر را بزنید  تا صفحه لاگین این کنترل پنل به شما نمایش داده شود. بعد از وارد کردن اطلاعات کاربری منوی معروف سی پنل به شما نمایش داده خواهد شد:

تغییر پسورد هاست در سی پنل

برای این نوع از کنترل پنل نیز مانند دایرکت ادمین باد روی آیکون پنل کاربری خود کلیک کنید و در بین گزینه هایی که به شما ارائه می شود گزینه Password and Security را انتخاب کنید:

پسورد ها در سی پنل

در اینجا شما باید فیلد های مورد نظری که به شما ارائه می شود را تکمیل کرده تا کار تغییر پسورد به طور کامل روی هاست شما انجام شود.

تغییر پسورد هاست در سی پنل

فیلد ها به این صورت می باشد که در اولین فیلد پسورد قدیمی شما و در دو فیلد بعدی پسورد جدید خود را وارد می کنید. سی پنل یک ارزیابی از قدرتی که این پسورد دارد را ارائه می کند و می تواند به شما بگوید که این پسورد یک رمز قوی است و یا یک رمز ضعیف که نیاز است آن را عوض کنید، نتیجه این ارزیابی یک عدد از صفر تا صد خواهد بود که به شما در نواری که در زیر فیلد ها دراد نمایش داده می شود.

بعد از انتخاب یک پسورد قدرتمند با کلیک روی دکمه آبی رنگ Change your password now کار تغییر رمز برای شما انجام شده و می توانید از این به بعد با رمز جدید خود وارد سایت شوید.

نکات مهم در انتخاب پسورد جدیدی برای هاست

در صورتی که ما پسورد های خود را به صورتی که باید و با امنیتی که لازم دارد انتخاب نکنید این موضوع که کار تغییر پسورد هاست را تا چه اندازه اصولی انجام می دهید برای شما تفاوتی نخواهد داشت و حتی ممکن است که شما کار را از این که هست خهم خراب تر گرده و امنیت را پایین تر بیاورید و شانس پیدا شدن این پسورد را افزایش دهید، در این رابطه باید گفت که نکات مختلف و مهمی وجود دارند که باید آنها را برای انتخاب پسورد های خود در نظر داشته باشید.

البته باید گفت که این نکات تنها محدود به تغییر پسورد هاست نیستند و برای سایر مواردی که نیاز به تغییر پسورد دارید هم می توانید از آنها استفاده کنید، اما باید گفت با توجه به اهمیتی که تغییر پسورد هاست دارد باید روی هاست خود آنها را بیشتر از جاهای دیگر جدی بگیرید. این نکات به این صورت می باشد:

از تعداد کاراکتر بالا استفاده کنید

این موضوع که شما از تعداد کاراکتر های بالا برای رمز خود استفاده کنید می تواند یکی از مهمترین مواردی باشد که شما را با یک پسورد قدرتمند تقویت می کند و باید گفت هر چه تعداد کاراکتر ها بیشتر باشد و رمز طولانی تری داشته باشید، پیدا شدن آن توسط الگوریتم های مختلف سخت تر خواهد شد و می توان گفت که به این راحتی ها پیدا نمی شود. در رابطه با تعدادی که پسورد ما باید به آن برسد باید بگوییم که معمولا رمز های 8 کاراکتری تا 12 کاراکتری به عنوان رمز های قوی در حد معمولی شناخته می شوند. البته باید گفت که استاندارد های مایکروسافت رمز های بین 8 تا 16 کاراکتری را به عنوان رمز قوی می پذیرند و استانداردی است که تعداد کاراکتر های یک پسورد باید داشته باشد. 

بهتر است که شما برای تغییر پسورد هاست از رمزی با بیش از 12 کاراکتر استفاده کرده و از رمز های کوتاه خودداری کنید.

از عبارات Alphanumeric استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که از عباراتی که به نام Alphanumeric شناخته می شوند در تغییر پسورد هاست خود استفاده کنید. در مورد این عبارات آلفانومریک باید گفت که همان ترکیب عدد و حروف خودمان است که در خیلی از سایت ها و موارد مختلفی که می خواهیم یک رمز عبور انتخاب کنیم با آن مواجه می شویم و چیز غریبه ای نیست. استفاده از اعداد، حروف و همینطور کاراکتر های مجاز مانند @ و !  یکی از مواردی هستند که می توانند در داشتن یک پسورد امن به شما کمک کنند.

عدم استفاده از عبارات قابل حدس

دقت داشته باشید که بهتر است از عبارات قابل حدس برای پسورد خود خودداری کنید و بیخیال به کار بردن کلماتی مانند Admin و یا نام سایت خود بشوید، زیرا پیدا کرده این کلمات توسط سیستم های پسورد یاب بسیار ساده تر خواهد بود و این دقیقا جایی است که این سیستم ها کار را از آن شروع می کنند. در این مورد باید گفت که تغییر پسورد هاست نیازمند استفاده از اسامی و نام هایی است که به صورت تصادفی انتخاب شده باشند و یک پسورد خوب پسوردی است که کسی نتواند آن را حدس بزند.

نکات مهم در انتخاب پسورد جدیدی برای هاست

مراقب پسورد جنریتور ها باشید!

در خیلی از موارد ما برای تغییر پسورد از تولید کننده های پسورد استفاده می کنیم که می توانند پسورد های قدرتمندی را از کاراکتر های کوچک و بزرگ به صورت آلفا نومریک در اختیار ما قرار دهند و باید گفت که یکی از بهترین و قوی ترین انواع پسورد را تولید می کنند اما تقریبا باید گفت که به خاطر سپردن این پسورد ها غیر ممکن است و لازم است که شما آنها را یادداشت کرده، کپی کنید و یا روی سیستم ذخیره کنید. در این صورت باید گفت که تغییر پسورد هاست به جز این که در خاطر شما باشند در جای دیگری هم ذخیره شده اند و این مورد می تواند دردسر های زیادی را به همراه داشته باشد.

در صورتی که روی سیستمی هستید که به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است که از انتخاب این پسورد ها که مرورگر ها ارائه می کنند و یا خود دایرکت ادمین و سی پنل در اختیار شما قرار می دهند خودداری  کنید. همین طور دقت داشته باشید که اگر آن را یادداشت هم می کنید باید در جای امنی باشد و به برگه ای که آن را نوشته اید و یا در اختیار شما قرار دارد، توجه داشته باشید. شاید برای شما جالب باشد که روشی به نام Dumpster Diving برای هک وجود دارد که در آن زباله های شرکت ها و سازمان ها برای پیدا کردن اطلاعاتی از این دست بررسی می شود و اگر شما این کاغذ حاوی پسورد را دور بیندازیم احتمال پیدا شدن آن توسط کسانی که به دنبال آن می گردند وجود دارد.

به طور کلی باید گفت انتخاب پسورد مناسب در زمان تغییر پسورد هاست یکی از موارد مهمی است که شما باید به صورت کامل آن را در نظر داشته باشید و احتمال در آن می تواند در بعضی از موارد زحمات شما را به باد دهد.

نتیجه گیری

تغییر پسورد هاست را می توان یکی از اقدامات امنیتی معرفی کرد که بهتر است به صورت دوره ای روی سایت انجام گیرد و می توان گفت در ارتقای امنیت هاست امتیاز بسیار بالایی را دارد. در این رابطه باید گفت که بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند هکر ها به دنبال راه های نفوذ عجیب و غریبی برای وارد شدن به سایت هستند باید گفت که خیلی از حمله کننده ها روش هایی ساده مانند حمله به صفحه لاگین و استفاده از حملاتی مانند بروت فورس و یا پیدا کردن رمز عبور را به تمامی روش ها ترجیح داده و بسیاری از این حملات هم موفق آمیز خواهد بود. پس می توان گفت که تغییر پسورد هاست یک کار ضروری برای جلوگیری از این اوضاع می باشد و یکی از موارد مهمی است که باید آن را مدنظر قرار داد.

در این رابطه باید گفت که تغییر پسورد هاست می تواند نکات مهمی را شامل شود که مهمترین آنها آن پسوردی است که شما انتخاب می کند. بهتر است برای انتخاب رمز عبور جدید از رمزهایی که خود سیستم رمز ساز در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید و یا در صورتی که می خواهید رمز خود را به خاطر بسپارید و به چیزی بیشتر از یک رمز رندوم نیاز دارید، لازم است که رمز شما از کلمات غیر قابل حدسی که با اعداد ترکیب شده اند تشکیل شده باشد. بهتر است از کلماتی مانند Admin و یا نام سایت در آنها استفاده نکنید. همینطور یک تکنیک این است که از اعداد به جای بعضی از حروف استفاده کنید. به عنوان مثال اعداد 1 به جای حرف i، 3 به جای e و 5 به جای حرف s می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها