انتقال کاربران وردپرس (بررسی و آموزش کامل)

انتقال کاربران وردپرس
خرید هاست

مدیریت یک سایت وردپرسی یکی از کارهایی است که با توجه به قابلیت‌های بالای وردپرس به نظر می‌رسد که به‌‌سادگی قابل انجام باشد. اما باید گفت که وقتی وارد این کار شوید هر روز با یک داستان جدید مواجه خواهید شد. البته این داستان‌ها برای سایت‌هایی است که فعال هستند و کار می‌کنند و به فکر افزایش بازدهی سایت هستند، وگرنه سایت‌های وردپرسی‌ای که هیچ کاری انجام نمی‌دهند و فقط وجود دارند زیاد هستند. یکی از بخش‌های سایت وردپرسی که می‌تواند کارهای مدیریتی زیادی را داشته باشد و برای یک سایت پربازده و فعال بسیار مهم است، بخش کاربران سایت است. این کاربران می‌توانند مشتریان شما و یا مشتریان آینده شما باشند. انتقال کاربران وردپرس یکی از کارهایی است که شما در سایت خود به آن نیاز خواهید داشت و باید بتوانید آنها را جابه‌جا کنید.

مطمئنا هر مدیر سایتی می‌داند که جمع کردن کاربران برای یک سایت تا چه اندازه می‌تواند دشوار و زمان‌بر باشد و از آن مهمتر اینکه کاربران وفادار خود را مدیریت کرده و بدون اینکه اطلاعاتی که آنها در سایت دارند آسیب ببیند، بتوانید این کارها را انجام دهید، از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشت انتقال کاربران وردپرس یکی از کارهایی است که می‌تواند این حساسیت را بیشتر کند و در این مقاله هم به صورت اختصاصی به آن می‌پردازیم. اما قبل از آموزش روش‌های درست و اصولی برای انتقال کاربران وردپرس لازم است که کمی در مورد اینکه اصلا چرا باید کاربران سایت خود را انتقال دهیم هم صحبت کنیم و ببینیم که چه چیزهایی ما را مجبور به انتقال کاربران وردپرس می‌کند.

چرا به انتقال کاربران وردپرس نیاز داریم

وقتی که صحبت از انتقال کاربر می‌شود، یکی از مهمترین موارد این است که بدانیم اصلا چرا به انتقال کاربران نیاز داریم و چرا باید کاربران خود را به سایتی دیگر ببریم. مطمئنا گزینه‌های خوبی برای توضیح این سوال وجود دارد و به احتمال زیاد همین موارد باعث شده است که شما به این مقاله کشیده شوید و به دنبال روش‌های انجام این کار باشید.

چرا به انتقال کاربران وردپرس نیاز داریم

در کل می‌توانیم در پاسخ به این سوال که چرا به‌سراغ انتقال کاربران وردپرس می‌رویم این موارد را به‌عنوان اصلی‌ترین موضوعات معرفی کنیم:

انتقال کاربران وردپرس به سایت دیگر

خیلی از کسب‌وکارهای اینترنتی ممکن است که دامنه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف و مرتبط داشته باشند و بخواهند که کاربران خود را از یک سایت به یک سایت دیگر برده تا بتوانید آنها را هم در سناریوهای مارکتینگی که ایجاد می‌کنند و پلن‌های فروشی که دارند در نظر گرفته و بتوانند به‌صورت یکپارچه روی مشتریان خود نظارت داشته باشند.

این مورد یکی از روش‌های مرسوم در کسب‌وکارهای اینترنتی است و هرچند می‌تواند کاربران را از اینکه در یک دامنه و برند دیگر پیام و ایمیل دریافت کنند کمی شوکه کرده و باعث سلب اعتماد کاربر شود، اما باید گفت که در صوتی که شما کاربران خود را به‌خوبی مجاب کرده و به آنها بگویید که داستان از چه قرار است، این انتقال کاربران وردپرس می‌تواند برای ما مزایای زیادی را در پی داشته باشد.

تغییر سایت

هر سایت اینترنتی در طول فعالیت خود ممکن است که چند بار به‌صورت کامل تغییر کرده و مدیران سایت و تیم توسعه تغییرات اساسی‌ای را از پایه روی آن اعمال کنند. در سیستم‌های لایه‌ای مانند وردپرس این موضوع که هسته پس از کمی توسعه خراب شده و آن‌طور که باید کار نکند موضوعی است که خیلی از سایت‌های بزرگ با آن مواجه می‌شوند. در این جا بهتر است که با یک وردپرس تازه و انتقال اطلاعات سایت، سایت توسعه‌یافته تازه‌نفسی ساخته شود که بتواند بهتر از سایت قبلی کار کند. البته باید در نظر داشت که این کار یکی از پردردسرترین کارها می‌باشد و ممکن است آسیب‌های مختلفی مانند آسیب‌های سئو (جهت اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید به مقاله سئو چیست مراجعه کنید) را برای سایت در پی داشته باشد.

تغییر سایت

انتقال کاربران وردپرس یکی از اقدامات مدیریتی است که در اینجا لازم و ضروری می‌باشد و در صورتی که این کار انجام نگیرد یعنی کار قبلی رها شده و از صفر شروع شده است. تقریبا می‌توان گفت که خیلی از مواردی که برای انتقال کاربران وردپرس اقدام می‌کنند در همین رابطه می‌باشد و بیشترین کاربرد به همین منظور اتفاق می‌افتد.

انتقال کاربران وردپرس به CRM و سیستم‌های مارکتینگ

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث انتقال کاربران وردپرس می‌شود و می‌تواند تاثیر زیادی را در این کار داشته باشد انتقال کاربران به سیستم‌های CRM یا همان Customer Relation Management است. سیستم‌های کنترل ارتباط با مشتری سیستم‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ارتباطاتی که با مشتری دارید را کنترل کرده و یک سناریو را بر اساس پنل‌های مارکتینگی که ایجاد کرده‌اید برای آنها داشته باشید.

از معروف‌ترین سیستم‌هایی که انتقال کاربران وردپرس در آنها صورت گیرد سیستم‌های ایمیل مارکتینگ است. با این کار شما می‌توانید با توجه به خریدهایی که هر مشتری انجام داده است پلن‌های مختلفی را روی آن اعمال کرده و از آنها استفاده کنید. از این نظر باید گفت که انتقال کاربران وردپرس یکی از مهمترین کارهای لازم خواهد بود و شما باید بتوانید چند هزار اطلاعات تماس را به‌سادگی وارد برنامه‌های دیگر کنید.

اکنون که می‌دانیم انتقال کاربران وردپرس چه دلایلی می‌تواند داشته باشد، نوبت به این رسیده است که بگوییم دقیقا برای این کار باید چه اطلاعاتی جابه‌جا شود. این موضوع مستلزم این است که کمی در مورد ساختار کاربران در وردپرس صحبت کنیم و ببینیم که اصلا سیستم عامل وردپرس برای کاربران چه کارهایی را انجام می‌دهد و اگر بخواهید آنها را منتقل کنید چه کاری را باید انجام دهید.

ساختار کاربران در وردپرس

سایت‌های وردپرسی عموما موارد مختلفی را در خود جای می‌دهند که می‌توان از مهمترین آنها به سه جز اصلی هسته وردپرس، قالب وردپرس و افزونه‌‌هایی که روی آن نصب هستند اشاره کرد. در مورد اینکه هسته وردپرس که اصلی‌ترین بخش از وردپرس به‌حساب می‌آید می‌تواند تمامی امکانات پایه برای یک سایت را در اختیار کاربران خود قرار دهد. یکی از مهمترین این امکانات، قابلیت وجود کاربران، کنترل آنها و همین‌طور تعیین نقش‌های کاربری به آنها می‌باشد.

در این خصوص باید گفت هرکس که بخواهد در سایت کاری را انجام دهد باید یکی از کاربران سایت باشد، مدیران، نویسندگان وبلاگ، مشتریان سایت و به‌طورکلی هر کسی که در سایت کاری را انجام می‌دهد، یکی از کاربران خواهد بود. روشی که وردپرس برای ذخیره‌سازی کاربران و کار با آنها استفاده می‌کند این است که دو جدول مخصوص برای آنها در پایگاه داده در نظر گرفته شده است که به نام‌های wp_users و wp_usermeta می‌توانید این موارد را پیدا کنید و اطلاعات آنها را مشاهده کنید. جدول wp_usermeta جدولی است که در آن اطلاعات مربوط به کنترل لاگین کاربران وردپرسی قرار دارد و در زمانی که کاربر بخواهد به سایت وارد شود، اطلاعات مربوط به کاربر که در این جدول قرار گرفته‌اند کنترل شده و گزینه‌هایی که کاربر باید در اختیار داشته باشد از اینجا استخراج می‌شود.

ساختار کاربران در وردپرس

جدول wp_users تمامی اطلاعات مربوط به کاربران را در خود نگهداری می‌کند. در صورتی که بخواهیم بگوییم این جدول چه فیلدهایی را دارد می‌توانیم بگوییم تمامی این موارد مربوط به اطلاعات شخصی کاربر می‌باشد که در ادامه بعضی از مهمترین این فیلدها را معرفی خواهیم کرد و با روش کار آنها آشنا خواهیم شد:

User_login: اطلاعات مربوط به نام کاربری که برای کاربر موردنیاز است.

User_pass: در اینجا پسورد کاربر ذخیره شده که البته یک هش رمزنگاری شده به‌صورت MD5 است و چیزی که شما آن را برای رمز خود وارد می‌کنید به‌صورت مستقیم در پایگاه داده ذخیره نمی‌شود. در زمان ورود این هش مجددا برای آنچه که وارد می‌کنید حساب شده و با محتویات این ستون از جدول کنترل می‌شود.

User_nickname: نام مستعاری که برای خود انتخاب می‌کنید در این بخش قرار خواهد گرفت.

User_email: ایمیل کاربر که در زمان ثبت‌نام وارد می‌شود.

User_url: این صفحه در واقع همان آدرس وب‌سایت است که در زمان ثبت کاربر جدید وارد می‌شود.

User_registered: زمانی که کاربر برای اولین‌بار در سیستم ثبت‌نام می‌کند.

سایر فیلدها نیز اطلاعاتی را مربوط به ورود و خروج و ثبت‌نام کاربر ارائه می‌کنند. در مورد این جدول باید گفت که یکی از مهمترین جداول در وردپرس بوده و خیلی از مواقع وقتی که حمله‌ای به سایت صورت بگیرد، این جدول یکی از اهداف اساسی برای هکرها و حمله‌کنندگان خواهد بود.

اکنون که می‌دانیم کاربران در وردپرس با استفاده از چه مکانیزمی ذخیره‌سازی و مدیریت می‌شوند نوبت به این رسیده است که به‌سراغ انتقال کاربران وردپرس برویم و این موضوع را بررسی کنیم. در این خصوص باید گفت که روش‌های مختلفی برای انتقال کاربران وردپرس وجود دارد که در ادامه این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

روش‌های انتقال کاربران وردپرس

وقتی که بخواهیم کاری را در وردپرس انجام دهیم به‌صورت کلی می‌توان دو روش پایه و اساسی برای این کارها معرفی کرد. روش اول این است که دست به کد شده و به‌سراغ تنظیمات و فایل‌های وردپرس رفته و با توجه به اینکه این سیستم اوپن‌سورس همه چیز را در اختیار شما قرار می‌دهد، هر جا که تغییری نیاز بود آن را اعمال کنید. و روش دوم این است که به‌سراغ یکی از بهترین امکانات وردپرس یعنی استفاده از افزونه‌ها رفته و کار خود را با استفاده از آنها انجام دهید. برای انتقال کاربران وردپرس هم این دو روش برای ما کارگر خواهد بود و می‌توانیم هر کدام از آنها را بنا به نیازی که داریم استفاده کنیم.

روش های انتقال کاربران وردپرس

در ادامه انتقال کاربران وردپرس با هر کدام از این روش‌ها توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد:

انتقال کاربران وردپرس به‌صورت دستی

یکی از کارهایی که می‌توان برای انتقال کاربران وردپرس انجام داد این است که به‌سراغ کوئری زدن در پایگاه داده سایت خود بروید. برای این کار لازم است که شما ابتدا به هاست خود لاگین کرده و از طریق کنترل پنل به سیستم مدیریت پایگاه داده یا همان DBMS سایت خود دسترسی پیدا کنید. بعد از اینکه این دسترسی برای شما ایجاد شد و وارد پایگاه داده خود شدید، از بین جداولی که وجود دارد جدول wp_users را پیدا کرده و باید از آن یک خروجی یا اکسپورت بگیرید.

در جریان باشید که این فایل خروجی می‌تواند برای شما تا حدودی به‌عنوان یک فایل خطرناک قلمداد شود زیرا تمامی اطلاعات کاربران شما در آن واقع شده است و در صورتی که این اطلاعات لو برود هر کسی می‌تواند مجموعه کاربران و مشتریان شما را در اختیار داشته باشد.

سپس باید برای انتقال کاربران وردپرس به‌سراغ سایت جدید خود رفته و جدولی که از کاربران تهیه کرده بودید را وارد سایت جدید خود کنید. در این مورد باید دقت داشته باشید که این کار را به‌صورتی انجام دهید که به کاربران فعلی سایت آسیبی نرسانید. در صورتی هم که می‌خواهید انتقال کاربران وردپرس را با یک سیستم CRM تازه انجام دهید همین فایل خروجی برای شما کفایت می‌کند.

انتقال کاربران وردپرس با افزونه

همان‌طور که از ابتدای قاله هم به این موضوع اشاره‌‌هایی داشته‌ایم، استفاده از افزونه‌ها یکی از روش‌های اصلی برای انجام خیلی از قابلیت‌ها در وردپرس می‌باشد که انتقال کاربران وردپرس هم یکی از آنها بوده و در صورتی که بخواهید این کار را با استفاده از یک افزونه انجام دهید، گزینه‌های زیادی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به‌سراغ مخزن وردپرس رفته و افزونه موردنظر را نصب کرده و آن را راه بیندازیم و فایلی که به ما تحویل می‌دهد را روی سایت دیگری که همین افزونه را دارد ایمپورت کنیم. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید انتقال کاربران وردپرس را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهید و مشکلی هم برای شما پیش نخواهد آمد.

آموزش انتقال کاربران وردپرس

همان‌طور که تا اینجا این موضوع را بررسی کردیم، انتقال کاربران وردپرس با استفاده از افزونه‌ها یکی از کارهای متداول و ساده و تقریبا بهترین روش برای انجام این کار است و افزونه‌ای که آن را در اینجا بررسی می‌کنیم افزونه Import and export users and customers می‌باشد. در رابطه با این افزونه باید گفت که با یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها برای این کار طرف هستیم که با امتیاز ۴ و نیم ستاره و بیش از 70 هزار نصب فعال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این کار به شمار می‌رود.

در ادامه به صورت مرحله‌به‌مرحله به آموزش انتقال کاربران وردپرس با استفاده از افزونه Import and export users and customers می‌پردازیم.

مرحله اول – نصب افزونه

وقتی که شما بخواهید با استفاده از افزونه‌ها کاری را انجام دهید، اولین کاری که باید انجام شود این است که افزونه خود را روی سایت نصب کنید که خود این کار روش‌های مختلفی دارد و بسته به اینکه افزونه شما چه باشد می‌‌تواند پیچیدگی‌های خاص خود را داشته باشد. در مقاله نصب افزونه وردپرس می‌توانید به این موارد دسترسی داشته باشید، هر چند که افزونه Import and export users and customers نیازی به این موارد ندارد و این افزونه انتقال کاربران وردپرس یک افزونه ساده و بی‌دردسر خواهد بود که کافی است نام آن را در مخزن افزونه‌ها سرچ کنید.

برای این کار باید به پیشخوان وردپرس خود رفته و گزینه افزودن را از قسمت افزونه‌ها انتخاب کرده و نام افزونه Import and export users and customers را در آن جستجو کنید. این افزونه در گزینه اول جستجو به شما نمایش داده خواهد شد.

مرحله اول – نصب افزونه

بعد از نصب و فعال‌سازی این افزونه گزینه‌ای تازه به‌منظور انتقال کاربران وردپرس در بخش ابزارها ایجاد خواهد شد که Import and export users and customers نام دارد و با کلیک روی آن می‌توانید گزینه‌های موردنظر برای این کار را مشاهده کنید.

گزینه ایجاد شده در ابزار ها

مرحله دوم – تنظیمات خروجی گرفتن از کاربران

وقتی که شما روی گزینه Import and export users and customers کلیک کرده و به تنظیمات افزونه بروید، اولین بخشی که به شما نمایش داده خواهد شد ایمپورت می‌باشد که البته برای انتقال کاربران وردپرس لازم است ابتدا آنها را از سایت مبدا بردارید، برای این‌ کار از بالا و بین تب‌های زیادی که وجود دارد، تب دوم (Export) را انتخاب کنیم.

مرحله دوم – تنظیمات خروجی گرفتن از کاربران

با انتخاب این تب شما امکانات مربوط به خروجی گرفتن کاربران به‌منظور انتقال آنها را مشاهده می‌کنید. در اولین بخش شما می‌توانید نقش‌های کاربری را انتخاب کنید. در صورتی که قصد داشته باشید صرفا مشتریان را انتقال دهید این جایی است که باید تعیین کنید چه کاربرانی منتقل شود. ممکن است شما نقش‌های کاربری‌ای مانند نقش مدیران را برای این انتقال نیاز نداشته باشید.

بعد از این بخش در قسمت User Created بازه‌های زمانی را مشخص کنید که کاربران در آن وارد سایت شما شده و ثبت‌نام کرده‌اند. این بخش از user_registered که در ساختار جدول کاربران به آن اشاره کردیم برای انتقال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که این بازه را مشخص نکنید، به معنی این است که تمام کاربران خود را برای این انتقال آماده کرده‌اید.

گزینه Delimiter جداکننده مورد استفاده در فایل CSV را برای شما مشخص کرده و می‌توانید با استفاده از آن تعیین کنید که فاصله این اطلاعات چه باشد. در صورتی که بخواهید این اطلاعات را در یک سیستم CRM وارد کنید، این جداکننده ممکن است برای سایر سیستم‌ها متفاوت باشد. سایر گزینه‌ها نیز گزینه‌های کمکی به‌منظور تعیین نوع زمان و همین‌طور مرتب‌سازی الفبایی و تکرار مواردی هستند که یکبار در لیست وجود دارند. با تکمیل این فرم و کلیک روی دکمه Download فایل CSV کاربران وردپرس برای شما دانلود خواهد شد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

مرحله سوم – وارد کردن کاربران به وردپرس

اکنون که کار خروجی گرفتن از کاربران سایت خود را انجام داده نوبت به این رسیده است که با این افزونه آنها را به سایت جدیدی که داریم وارد کنیم. در اینجا برای انتقال کاربران وردپرس باید از تب بالای افزونه گزینه Import را انتخاب کنیم تا موارد زیر برای ما نمایش داده شود.

مرحله سوم – وارد کردن کاربران به وردپرس

همانطور که مشاهده می‌کنید در این قسمت موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها کار انتقال کاربران وردپرس را با استفاده از افزونه Import and export users and customers به انجام برسانید و وارد کردن کاربران دارای گزینه‌های بیشتری نسبت به خارج کردن آنها می‌باشد. در این خصوص باید گفت که امکانات کنترلی در زمانی که شما کاربران را وارد می‌کنید باید بیشتر باشد تا امکان خطا و ورود کاربرانی با دسترسی‌های سطح بالا از این طریق گرفته شود.

اولین کاری که برای انتقال کاربران وردپرس در اینجا باید انجام گیرد این است که فایل موردنظر را روی سایت بارگذاری کنید. با کلیک روی گزینه Browse فایل را به سایت خود معرفی کنید. در قسمت بعدی یعنی Roles کاری که باید انجام دهید این است که نقش‌های پیش‌فرض را برای تمام مواردی که می‌خواهید وارد کنید در نظر بگیرید. شما می‌توانید نقش‌های مختلفی را با توجه به آنچه که در سایت شما دارد انتخاب کنید. این نقش‌ها می‌توانند از مشتری، کاربر عادی، ادمین‌های فروشگاه و یا مدیرکل متفاوت باشند و از این نظر دست شما باز خواهد بود.

در بخش Options گزینه‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان کار انتقال کاربران وردپرس را به‌صورت موثرتری انجام داد. اولین گزینه مربوط به این خواهد بود که پلاگین با گزینه‌ها و فیلدهای خالی چکار کند.

گزینه های وارد کردن کاربران به وردپرس

در این بخش شما می‌توانید این موارد را حالا بگذارید و یا اینکه متادیتای آنها را به‌صورت کامل حذف کنید تا در صورت نیاز موارد صحیح جدیدی جایگزین شود. علاوه بر این موضوع ارسال ایمیل‌ها با اطلاعات جدید و همین‌طور اجبار کاربران برای تغییر پسوردها هم در این مورد می‌تواند انجام شود.

در بخش Update Users به شما گزینه‌هایی را برای آپدیت کردن یوزرهایی که روی سیستم وجود دارند داده خواهد شد. شما می‌توانید برای این یوزرها اطلاعات ورودی جدید را جایگزین کرده یا اطلاعات قدیمی را در نظر بگیرید همین‌طور ادغام آنها نیز با این گزینه‌ها برای شما امکان‌پذیر خواهد بود.

آپدیت کردن کاربران در انتقال

بعد از تکمیل این اطلاعات با کلیک روی گزینه Start Importing کار وارد کردن اطلاعات به سایت را تکمیل کرده و در این حالت انتقال کاربران وردپرس با کمک افزونه Import and export users and customers روی سایت شما به‌صورت کامل انجام خواهد شد و می‌توانید با رفتن به بخش کاربران، به کاربران تازه‌وارد خود دسترسی داشته باشید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد اینکه انتقال کاربران وردپرس چطور انجام می‌شود و این کار می‌تواند چه نکات و مواردی را که باید به آنها توجه داشته باشیم را در بر داشته باشد، صحبت کردیم. به‌طور‌کلی باید گفت که انتقال کاربران وردپرس یکی از کارهای مدیریتی است که ممکن است به دلایل مختلفی مانند انتقال به سایت جدید و یا انتقال کاربران به سیستم‌های کنترل ارتباط با مشتری و مارکتینگ انجام شود. شما به دو روش انتقال جدول پایگاه داده و استفاده از افزونه‌ها می‌توانید این کار را انجام داده و این کار با افزونه بسیار ساده‌تر خواهد بود. افزونه Import and export users and customers از معروف‌ترین و محبوب‌ترین‌ها برای این کار است که امتحان خود را در این زمینه پس داده است و در این مقاله آموزش کار کردن با آن را به‌صورت کامل ارائه دادیم.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها