چگونه ارور Bad Gateway 502 را رفع کنیم

ارور Bad Gateway 502
خرید هاست
میزبانی وب

علل ایجاد ارور Bad Gateway 502

سوال اصلی که اینجا با آن روبرو هستیم دلایل ایجاد ارور Bad Gateway 502 است. بسته هایی که در Gateway ها جابجا می شوند با روش های مختلفی بسته بندی می شوند و معمولا سیستم های شماره گذاری و ترتیب این بسته ها با سایر کدینگ های مختلف متفاوت است. در بین این نگاشت ها به یکدیگر، احتمال اینکه بسته ای جا بماند و برخلاف ترتیب در پکت های جدید تنظیم شود، وجود دارد.

وقتی این اتفاق بیفتد و این بسته ها دچار آسیب شدند، داده ای که بعد از جمع بندی نهایی از سرور رهسپار می شود، دچار اختلال می باشد. وقتی که این داده از Gateway خارج شده و به سرور بعدی برسد، جامعیت بسته های آن مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورتی که این بسته ها تغییر کرده باشد و برخلاف هش هایی که برای صحت داده استفاده می شوند باشد، به عنوان یک داده تخریب شده در نظر گرفته می شود و ارور Bad Gateway 502 به مقصد نهایی این بسته ها اعلام می شود تا درخواست به صورت مجدد ارسال شود.

به طور کلی در مورد ارور Bad Gateway 502 می توانیم بگوییم که این ارور زمانی ایجاد می شود که یکی از gateway های مسئول تبدیل قالب بسته ها و داده ارسالی از سایت، نتواند کار خود را درست انجام دهد و در بسته ها خلل ایجاد شود، این ایراد توسط سرور ها شناسایی شده و کلیه بسته ها در شبکه حذف خواهد شد که به آن دراپ شدن کل بسته ها می گویند. حالا که دیدیم ارور Bad Gateway 502 چیست نوبت به آن رسیده است که روش های برطرف کردن آن را معرفی کنیم.

رفع ارور Bad Gateway 502

برای رفع ارور Bad Gateway 502 مانند هر ارور سمت سرور دیگری عموما کاری از کاربر ساخته نیست، در صورتی هم که یک وبمستر هستید و دنبال رفع این ارور هستید که برای سایتتان ایجاد شده است، همچنان نمی توانید کار زیادی را انجام دهید و این موضوع به سایت شما مربوط نیست. میتوانید در این باره با هاستینگ خود صحبت کنید و یا از CDN استفاده کنید که با تغییر مکان سرور ها به نزدیک کاربران تان تاثیر کیفیت را بالا ببرد.

رفع ارور Bad Gateway 502

اما برای کاربرانی که در دسترسی به سایت مورد نظر خود و ای استفاده از آن دچار ارور Bad Gateway 502 روش هایی وجود دارد که میتواند این ارور را برطرف سازد و سایت برای شما قابل نمایش باشد. معمولا وقتی که ارور Bad Gateway 502 اتفاق می افتد همه ما یک بار سایت را رفرش می کنیم و درخواست را مجددا ارسال می کنیم. در بیشتر موارد این ارور رفع شده و سایت برای ما به نمایش در خواهد آمد. این ساده ترین اقدام برای رفع این ارور است و ما این گزینه را به صورت یک مورد جدا اعلام نمی کنیم. اما اقدامات دیگری وجود دارند که باید برای رفع ارور Bad Gateway 502 انجام دهید. این اقدامات به این صورت میباشند:

بستن و تغییر مرورگر

یکی از اولین کارهایی که میتوانید به صورت بی دردسر انجام دهید این است که مرورگر خود را باز و بسته کرده و یا از یک مرورگر ساده استفاده کنید. این اقدام در عین سادگی باعث می شود تا Session ها یا جلسات شما قطع شده و درخواست جدیدی که ارسال می کنید به صورت مجدد و از مسیر دیگری دنبال شود، این مسیر تازه ممکن است به ارور Bad Gateway 502 برنخورد و اطلاعات شما به صورت کامل به شما برسد.

تعویض مرورگر نیز همین کار را برای شما انجام خواهد داد. اگر با یک مرورگر دیگر نیز سایت شما به مشکل بخورد، می توان گفت که بحث حدی است و باید دنبال راه حل دیگری برای موضوع باشید. بهتر است قبل از هر کاری یک بار اینترنت خود و سایت های دیگر را چک کنید.

چک کردن ارتباطات داخلی

یکی از اصلی ترین Gateway هایی که احتمال زیادی برای خراب شدن موقتی آن و ارائه داده های نا مفهوم دارد، مودم اینترنت شما است. بهترین کار این است که ابتدا از برقرار بودن ارتباط اینترنت خود مطمئن شوید. برای این کار بهتر است که سایت دیگری را امتحان کرده و ببینید که روی سایر سایت ها و اپلیکیشن ها مشکلی وجود دارد یا خیر.

در صورت وجود مشکل می توانید با ریست کردن مودم، و یا ریست کردن تنظیمات از طریق Internet Option یک بار ارتباط خود را قطع کرده و مجددا ارتباط را برقرار کنید. همینطور می توانید دسترسی به سایت را با استفاده از یک IP دیگر امتحان کنید. استفاده از یک VPN ساده می تواند به شما در این کار کمک کند.

پاک کردن کش و کوکی ها

اقدام موثر دیگری که برای رفع ارور Bad Gateway 502 می توانید از آن استفاده کنید، پاک کردن کوکی ها و کش مرورگر است. این مرورگر به شما کمک می کند تا یک ارتباط کاملا جدید را با سایت مقصد خود برقرار کنید. این کار به شما کمک می کند تا یک ارتباط تمیز و جدید را بدون در نظر داشتن سابقه مرور با سایت برقرار کنید و میتواند یکی از اقدامات موثر برای رفع این ارور باشد. شما می توانید از طریق تنظیمات مرورگر خود این کار را انجام دهید.

ریست کردن مودم

در صورتی که مورد اول را چک کرده و دیدید که اینترنت شما مثل ساعت کار می کند و به این نتیجه رسیدید که نیاز به ریست کردن مودم نیست و تا اینجای کار هم موفق به رفع ارور Bad Gateway 502 نشدید، اکنون دیگر باید از روی صندلی بلند شده و به سراغ مودم خود بروید و آن را خاموش و روشن کنید. ترجیحا میتوان مودم را ریست کنید.

خاموش و روشن کردن یکی از مواردی است که در برطرف کردن خیلی از ایرادات کامپیوتری موثر است. رفع ارور Bad Gateway 502 هم یکی از مواردی است که می توان به فهرست این ایرادات برطرف شده اضافه کرد. وقتی شما مودم خود را ریست کنید، در ارتباط جدیدی که با اینترنت و ISP خود برقرار می کنید، تمامی جلسات قبلی شما بسته شده و در صورتی که درخواستی را برای سایتی ارسال کنید، شما به عنوان یک کاربر تازه وارد به بستر اینترنت وارد خواهید شد و تمامی سوابق ناشی از اینکه درخواست های شما دچار ارور Bad Gateway 502 شده اند از بین می رود. احتمال اینکه این ارتباط جدید با سایت مورد نظر شما به صورت سلامت برقرار شود، خیلی زیاد می باشد.

رفع ارور 502

تماس با ISP و صبر کردن برای رفع مشکل

ارور Bad Gateway 502 کمی با ارور های دیگر فرق دارد. مسبب این ارور نه سایت اینترنتی مورد نظر شماست و نه ایراد از سمت کلاینت و مرورگر است. اتفاقاتی که برای داده های شما رخ می دهد در میانه راه خواهد بود و شما باید در نظر داشته باشید که اقداماتی که میتوان برای آن انجام دهید، محدود خواهد بود. در صورتی که نیاز دارید به صورت فوری از وبسایت مورد نظر استفاده کنید، میتوانید با پشتیبانی ISP یا همان ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس بگیرید. در صورتی که ارور پیش آمده برای شما از سرور های ISP باشد، این ارور برطرف خواهد شد.

عموما درصد قابل توجهی از این ارور ها در سرور های ISP اتفاق می افتد و با یک تماس به سرعت برطرف خواهد شد. اما در بعضی موارد این ارور به صورت سراسری بوده و باید برای رفع آن مدتی را منتظر بمانید. معمولا وقتی این اتفاق می افتد که یکی از سرور های اصلی که در یک شاهراه اینترنتی باشد دچار مشکل شود. در اینصورت معمولا بخشی از ترافیک از بین خواهد رفت و باعث می شود که دسترسی به مجموعه ای از سایت ها از بین برود. معمولا در اینگونه موارد بهترین راه مقابله با ارور Bad Gateway 502 این است که صبر کنید تا این مشکل برطرف شود.

البته شما این امکان را هم دارید که از یک اپراتور و یک سرویس دهنده دیگر استفاده کنید، به عنوان مثال از اینترنت موبایل به جای اینترنت ADSL استفاده نمایید. ISP های مختلف از مسیر ها و سرویس های مختلفی برای دسترسی به سایت ها استفاده می کنند و با این تغییر مسیر ممکن است اطلاعات به صورت صحیح به شما برسند.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها