از سیر تا پیاز راه اندازی سایت فروش هاست

راه اندازی سایت فروش هاست
خرید هاست
میزبانی وب

هر وب‌سایت به یک “خانه” نیاز دارد، جایی که فایل‌‌های آن در هر زمان و هر مکان قابل ‌دسترسی باشد. این همان کاری است که‌ هاست انجام می ‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد چگونگی راه اندازی یک سایت برای ارائه این خدمات صحبت کنیم. اما قبل از صحبت در مورد چگونگی راه‌اندازی سایت و فروش هاست اجازه دهید کمی در مورد اهمیت هاست با  هم صحبت کنیم.

اهمیت ‌هاست

یک‌ هاست خوب دارای ویژگی‌هایی مانند سرعت بالا، در دسترس بودن یا همان آپتایم بالا(99.9%)، مقرون ‌به ‌صرفه، بکاپ‌گیری منظم، امنیت، پهنای باند مناسب و همینطور مقیاس‌پذیر است. در صورتی که هاست هر کدام از این ویژگی‌ها را نداشته باشد، می‌توان گفت هاست کیفیت مناسب نداشته و در آینده با افزایش میزان بازدید سایت شما، با مشکل مواجه خواهید شد. 

 بهترین روش به سطح تجربه شما بستگی دارد. سیستم ‌عامل‌‌های میزبانی (هاستینگ) بسیار رایج هستند و راه‌اندازی سرور شخصی برای شما یک تمرین و یادگیری خوب برای راه‌اندازی سایت و فروش هاست خواهد بود. اگر هاست محلی شما از انواع پیشرفته آن نیست، ثبت ‌نام در یک ارائه ‌دهنده میزبانی گزینه منطقی است. «ارزان و قابل‌ اعتماد» ترکیبی طلایی در میزبانی وب است و شرکت‌ های هاستینگ این شرایط را ارائه می‌‌دهند. آنها از ملاحظات فنی مراقبت می‌کنند تا بتوانید روی سایت خود تمرکز کنید.

 

راه اندازی وبسایت هاستینگ

چرا راه‌اندازی سایت فروش هاست می‌تواند خوب باشد!؟

بازار در حال تحول میزبانی وب، فرصت‌های جدیدی را برای کارآفرینانی که علاقه‌‌مند به راه‌اندازی مشاغل میزبانی خود هستند، ایجاد می‌کند. برای درآمدزایی از راه میزبانی وب شما به برنامه‌‌ریزی و کار سخت نیاز خواهید داشت. اگر احساس می‌کنید که آماده راه‌اندازی شرکت هاستینگ خود هستید. این راهنمای گام‌ به ‌گام به شما کمک می‌کند، تا فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده کنید.

مفاهیم اصلی در راه‌اندازی سایت فروش هاست

 برای راه‌اندازی سایت فروش وب شما باید مراحل زیر را دنبال کرده و این مفاهیم را مورد توجه قرار دهید.

یک تعریف

راه‌اندازی سایت فروش هاست در واقع کار تهیه فضای ذخیره‌سازی و دسترسی آسان وب‌ سایت‌ها است. این‌ یک زمینه رقابتی شدید است، اما  در صورتی ‌که درست انجام شود، می‌تواند یک تجارت سودآور باشد.

تجارت هاستینگ برای مدت ‌زمان معین مقدار مشخصی از پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی را به مشتریان اجاره می‌‌دهد. پولی که شما به‌ عنوان صاحب  کسب و کار بدست می‌آورید از تفاوت بین هزینه‌‌های کار با سرورها و خدمات ارائه شده به مشتری (هزینه‌‌های نمایندگی فروش) و مبلغی است، که از مشتریان خود می‌گیرید.

در نهایت، تصمیم شما برای راه‌اندازی مشاغل میزبانی به انگیزه‌‌، دانش فنی و حجم کاری که می‌‌توانید تحمل ‌کنید، بستگی دارد. به‌ عنوان ‌مثال، افراد انگیزه‌های مختلفی برای شروع کار دارند. برخی به دنبال آزادی مالی یا چالش‌هایی که در این مسیر با آن روبرو می‌شوند، می‌خواهند. باید به خاطر داشته باشید که فعالیت در این شغل به ‌عنوان منبع درآمد منفعل بسیار دشوار است. این امر به دلیل حجم کاری زیادی که در اجرای آنلاین تجارت مبتنی بر خدمات وجود دارد، خواهد بود.

تعریف هاستینگ

توجه کنید که برای راه‌اندازی این شغل  به حداقل دانش کافی در زمینه طراحی وب نیاز دارید. شما باید دانش لازم در زمینه HTM ، CSS و PHP را داشته باشید و گاهی لازم است که شما تجربه برنامه‌ نویسی شی‌ءگرا نیز داشته باشید.

راه‌اندازی این دسته از مشاغل به تعهد زمانی قابل ‌توجهی نیاز دارد. روزانه با مواردی مانند پشتیبانی مشتریان برطرف کردن مشکلات فنی هاست‌ها و پردازش پرداخت‌ها روبرو هستید. به طور متوسط حداقل زمانی که در طول روز باید به آن اختصاص دهید، دو ساعت است. در صورت رضایت مشتریان و داشتن یک برنامه‌ریزی بازاریابی صحیح و اصولی  به سرعت در این عرصه رشد خواهید کرد، و می‌توانید با رقبای بزرگ این عرصه رقابت کنید. 

شناختن بازار

راه‌اندازی سایت فروش هاست و همینطور میزبانی وب به‌ طور سنتی یک صنعت گسترده و کاملاً رقابتی بوده است. بازارهای متفرقه در این صنعت کم و گسترده است و ما دریافته‌‌ایم که اکثریت قریب به‌ اتفاق شرکت‌ها بر سر قیمت و خدمات به مشتری رقابت می‌کنند.

درآمد برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های میزبانی وب میلیون‌ها دلار است. شاید با چند مورد از آنها آشنا باشید.  همه این شرکت‌‌ها ده تا هزار سرور دارند. در مورد کارکنان پشتیبانی نیز به صورت 24 ساعته و کل هفته در حال پاسخگویی به مشتریان خود هستند. رقابت استارت آپ‌های کوچک مانند مشاغل آینده شما با این غول‌های هاستینگ بسیار دشوار خواهد بود.

در مرحله بعدی مجموعه عظیمی از شرکت ‌های میزبان کوچک تا متوسط قرار دارند. ممکن است یک شرکت متوسط در این گروه، صدها سرور و کارمند پشتیبانی اختصاصی داشته باشد. عمدتاً به دلیل تعداد رقبا در این گروه، برجسته‌‌تر شدن این شرکت‌‌ها دشوارتر است. برای اینکه به ‌عنوان یک متخصص در این حوزه موفق عمل کنید، معمولاً به چیزی منحصر به ‌فرد نیاز دارید، خواه نام باشد یا قیمت ارزان یا خدمات فوق‌ العاده قوی به مشتری.

انتخاب Niche market

نکاتی هست که باید برای تعیین Niche یا همان حوزه اصلی کار و زمینه مورد نظر خودتان که در اینجا میزبانی وب و هاستینگ است توجه کنید و کار راه‌اندازی سایت فروش هاست را منطبق بر Niche خود پیش ببرید. این نکات به شرح زیر خواهند بود.

1. می‌توانید هزینه‌‌هایی که مربوط به Niche market نیست را کاهش دهید.

2. شما می‌توانید تلاش‌‌های بازاریابی خود را فقط بر روی مشتریانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، قرار دهید.

3. می‌توانید محصولات وابسته، مانند پلاگین‌های وردپرس و مضامین وب‌سایت را در جایگاه خود بفروشید.

4- شما قطعاً متوجه مزایایی خواهید شد که در بازارهای دیگر یافت نمی‌شوند. به ‌عنوان ‌مثال، فروش ویژه سریع‌‌تر از فروش میزبانی عمومی رشد می‌کند و نیازی به سرمایه‌ گذاری مداوم در مارک تجاری و ویژگی‌های اضافی نیست.

5- هنگام موفقیت با رقبای نسبتاً کمی در Niche market، شانس موفقیت بیشتری دارید.

همچنین چند نقطه‌ ضعف در Niche market وجود دارد، که فضای کوچک به ‌طور طبیعی، فضای محدودی برای رشد دارد. با این ‌حال، در یک صنعت بزرگ و بالغ مانند هاستینگ، بهتر است در یک بازار خاص شروع کنید و بر ارائه خدمات با کیفیت تمرکز کنید.

چند روز وقت بگذارید تا در مورد جایگاه ایده‌آل هاستینگ خود فکر کنید و در تحقیقات خود دقیق باشید.

مراحلی که برای راه‌اندازی سایت فروش هاست طی کنید

برای راه‌اندازی سایت فروش هاست و ارائه خدمات میزبانی پس از بررسی تعاریف و مفاهیم بررسی شده در بخش قبل و تعیین سیاست‌های موجود شما باید برای راه‌اندازی مراحل دیگری را نیز طی کنید، که مربوط به بازار و تعیین استراتژی شماست. این مراحل به شرح زیر خواهند بود.

مرحله 1: تحقیقات قبل از راه‌اندازی

هنگامی ‌که Niche market مورد نظر خود را شناسایی کردید، نوبت به انجام تحقیقات تکمیلی می‌رسد. شما باید 5 رقبای برتر در زمینه هاستینگ، خدمات ارائه ‌شده و ساختار هزینه آنها را بشناسید.

مرحله 2: تصمیم‌‌گیری در مورد هسته اصلی کار خود

سه نوع مشاغل میزبانی وب وجود دارد:

1. میزبان نمایندگی فروش

2. سرور در خانه

3. همبستگی مرکز داده

اگر شما یک کارآفرین جدید میزبانی وب هستید، توصیه می‌کنیم کار خود را با سیستم میزبانی نمایندگی آغاز کنید. راه‌اندازی تجارت نمایندگی فواید بسیاری از جمله سادگی و هزینه پایین بهره‌‌برداری دارد. دانش فنی در یک تجارت نمایندگی نقش اساسی دارد، و با یک سرور داخلی یا اجاره مرکز داده به ‌طور قابل ‌توجهی پیچیده‌تر می‌شود.

راه اندازی وبسایت فروش هاست

نمایندگی میزبانی وب یا Reseller Hosting

نمایندگی میزبانی نوعی تجارت میزبانی وب است که در آن شما خدمات میزبانی عمده را از یک شرکت بزرگ‌تر خریداری می‌کنید و خدمات را با هزینه بالاتر به مصرف ‌کنندگان می‌‌دهید. در این صورت پولی که می‌گیرید، از اختلاف بین دو قیمت حاصل می‌شود.

میزبانی نمایندگی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به ‌عنوان ‌مثال، می‌توانید یک سرور اختصاصی از شرکت میزبان به‌ عنوان نمایندگی فروش اجاره کنید یا می‌توانید با ثبت‌ نام در حساب فروشنده، خدمات میزبانی مشترکی را که شرکت ارائه می‌دهد، دوباره بفروشید.

نحوه راه‌اندازی سایت فروش هاست

برای راه اندازی سایت فروش هاست شما باید مراحل زیر را طی کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهید.

انتخاب سرویس نمایندگی

یک سرویس نمایندگی فروش را انتخاب کنید که مطابق با نیاز ها و هنجار های خاص شما باشد. برای انتخاب سرویس مناسب و آشنایی با اینکه این نوع از نمایندگی چیست میتوانید به مقاله “گرفتن نمایندگی هاست” و همینطور برای مشاهده بهترین تعرفه نمایندگی ها به صفحه ” نمایندگی هاست ” مراجعه کنید. به ‌عنوان ‌مثال، اگر جایگاه شما وردپرس باشد، خدمات فروشنده شما باید از پشتیبانی و نرم‌افزار گسترده ‌ای برای نصب و نگهداری وردپرس برخوردار باشد.

خریداری بسته نمایندگی هاست

یک بسته نمایندگی هاستینگ خریداری کنید. بسته‌ای که انتخاب می‌کنید می‌تواند به‌ اندازه دلخواه شما بزرگ یا کوچک باشد، اما به خاطر داشته باشید که با به دست آوردن مشتری واقعی، همیشه می‌توانید آن را گسترش دهید.

ساخت و طراحی وب‌سایت

وب‌سایت خود را در اطراف API شرکت فروشنده بسازید و یا سیستم صورت حساب ارائه ‌شده یا سیستم صورت حساب خود را ترکیب کنید. تعیین کنید چه خدماتی می‌ توانید ارائه دهید و چه خدماتی را باید ارائه دهید.

به‌ عنوان‌ مثال، بسیاری از هاستینگ‌ها هاست اشتراکی، میزبانی VPS و سرورهای اختصاصی را ارائه می‌دهند. اگر سه گزینه مختلف برای یک نوع خدمات داشته باشید، مشتریان شما به ‌احتمال ‌زیاد گزینه میانه را از بین سطح پایین و سطح بالا انتخاب می‌کنند تا بیشترین سود را از گزینه میانه داشته باشند.

طراحی سایت هاستینگ

تجارت خود را معرفی کنید

پس از راه‌اندازی سایت فروش هاست باید تجارت خود را با تبلیغات Google و شبکه‌‌های اجتماعی تبلیغ کنید. هر زمان لازم باشد سرورهای خود را گسترش دهید. شما ممکن است هرگز نیازی به مدیریت سرورهای شخصی برای تجارت خود نداشته باشید، غالباً می‌توانید به یک بسته اختصاصی فروشنده سرور برای رسیدگی به هجوم مشتریان ارتقا دهید.

همکاری با مرکز داده Data Center Colocation

Colocation Center یک مرکز داده بزرگ تجاری است که تجهیزات، فضا و پهنای باند را به ‌طور یکسان به کاربران و مشاغل اجاره می‌دهد. در دنیای میزبانی وب، اجاره مرکز داده به معنای بهره‌مندی از مقیاس اقتصادی مرکز همبستگی است. از مزایای آن می‌توان به کاهش هزینه‌های uptime، حفظ دستگاه‌‌های زائد و هزینه‌های عملکرد اشاره نمود.

سرویس‌های Collocation حد فاصل ساخت مرکز داده خصوصی (در این مورد یک سرور در خانه) و ادامه مسیر فروشنده است. اجاره مرکز داده مقیاس‌پذیری فوری، تقریباً 100 درصد به‌ روز بودن، امنیت و پشتیبانی فنی حرفه‌ای را تضمین می‌کند. همچنین به شما امکان کنترل کامل بر روی تنظیمات فیزیکی سرور، داده‌های آن و نرم‌افزار نصب‌ شده بر روی سرور را می‌دهد.

از colocation مدیریت ‌شده اغلب به اجاره اختصاصی سرور یاد می‌شود. اگر برای ساخت، مدیریت و اجرای سرور cool کاملاً آماده یا کاملاً واجد شرایط نیستید و پول کارمندان پشتیبانی را ندارید، استفاده از یک سرور مدیریت‌ شده منطقی‌تر است یا حتی رفتن به مسیر میزبانی نمایندگی فروش!

محصولاتی که ارائه خواهید کرد

پس از راه‌اندازی سایت فروش هاست چه محصولات و خدماتی را ارائه خواهید داد؟ اکنون ‌که پایه‌های راه‌اندازی شرکت میزبان جدید خود را تعیین کرده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که خدمات گسترده‌ای را که می‌توانید ارائه دهید، را بررسی کنید. ما چهار گزینه خدمات مختلف را بررسی خواهیم کرد:

هاست اشتراکی

میزبانی اشتراکی قرار دادن تعدادی از وب‌سایت‌ها روی یک سرور است. این روش همچنان مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین و محبوب‌ترین گزینه میزبانی است. با قرار دادن حداکثر 2500 وب‌سایت روی یک سرور تیغه، میزبان وب می‌ تواند هزینه‌ های عملکرد آن سرور را در بین تمام کاربران توزیع کند.

این به میزبان وب اجازه می‌دهد شارژ بسیار کمی، در ماه داشته باشد و همچنان سودآور باقی بماند. سرویس میزبانی مشترک دارای مدیریت سیستم برای توزیع فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند بین تمام کاربران موجود در یک سرور است، و نگهداری روزانه نیز به اشتراک گذاشته‌ شده است.

هاست اشتراکی اساسی‌ترین شکل میزبانی است که در آن شما به‌ عنوان میزبان وب کلیه سرور و نرم‌افزار کاربر نهایی را تهیه و نصب می‌کنید. تمام‌ کاری که کاربر باید انجام دهد پرداخت ماهیانه هزینه و دسترسی به CPanel در لینوکس و یا Plesk برای سرور ویندوز برای بارگذاری وب‌سایت خود است. غالباً، سرویس اشتراکی مزایای بی ‌شماری را در ذهن کاربر به اشتباه از نظر فنی خواهد داشت، مانند نصب کننده‌های خودکار برای وردپرس، سایت سازهایی با قابلیت درگ و دراپ که امروزه بسیار محبوب هستند و پشتیبانی فنی پایه.

  هاست ابری

میزبانی ابری باعث می‌شود برنامه‌ها و وب سایت‌ها با استفاده از منابع ابری قابل دسترسی باشند. برخلاف میزبانی سنتی ، هاست مشتری‌های شما در یک سرور مستقر نمی‌شوند. در عوض، شبکه‌ای از سرورهای ابری مجازی و فیزیکی متصل، میزبان برنامه یا وب‌سایت هستند و از انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بیشتر اطمینان حاصل می‌کنند.

محصولات هاستینگ

سرور مجازی (VPS)

 سرور مجازی یک ماشین مجازی با نصب سیستم‌ عامل خاص خود است. این امکان را به کاربر می‌دهد تا جدا از سخت‌افزار خود که آزادی بسیار بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد، همه جنبه‌‌های میزبانی را کنترل کند. به‌ عنوان‌ مثال، مشتری شما می‌تواند هر نرم‌ افزاری را که می‌خواهد با بسته میزبانی VPS نصب کند. VPS از نظر عملکردی معادل سرور اختصاصی است و ایجاد و پیکربندی آن بسیار آسان‌تر است زیرا مبتنی بر نرم‌افزار است. VPS با تقسیم یک سرور منفرد در چندین سرور مجازی ایجاد می‌شود. به همین دلیل یک VPS به مراتب نسبت به یک سرور اختصاصی به ‌مراتب ارزان‌تر است.

VPS می‌‌تواند به‌ عنوان یک سرویس مدیریت ‌شده یا بدون مدیریت ارائه شود. در VPSهای کنترل نشده، مشتری به سیستم دسترسی پیدا می‌کند و سپس به سیستم مجازی خود منتقل می‌شود، درحالی‌ که در VPS مدیریت ‌شده با روشی بسیار مشابه بسته میزبانی مشترک، از طریق کنترل پنل دسترسی پیدا می‌شود.

  سرور اختصاصی

در سرور اختصاصی کل سرور به سرویس گیرنده اختصاص یافته و در اختیار آن قرار داده می‌شود تا برای اهداف میزبانی وب از آن استفاده کند. البته توجه داشته باشید منظور از کل سرور، سروری که در اختیار شما قرار داده شده است تا برای عملیات راه‌اندازی سایت فروش هاست مورد  استفاده قرار دهید نیست و یک بخش از آن را بر اساس نیاز مشتری به وی تخصیص خواهید داد.

کاربران و سازمان‌‌هایی که از سرورهای اختصاصی استفاده می‌کنند، کنترل کاملی بر سرورها دارند، ازجمله انتخاب سیستم ‌عامل، سخت‌افزار و نرم‌افزار. تقریباً مانند VPS، میزبان وب به ‌جای اینکه به مشتری اجازه این کار را بدهد، امکان مدیریت سرور را دارد. یک سرور اختصاصی معمولاً برای وب‌سایت‌‌هایی با میزان بازدید بالا استفاده می‌شود.

  نگاهی گذرا به پشتیبانی و خدمات مشتری

پس از راه‌اندازی سایت فروش هاست و ارائه خدمات میزبانی، شاید یکی از مهمترین جنبه‌‌های میزبانی، مزایایی باشد که با ارائه پشتیبانی و خدمات عالی کسب خواهید کرد. در یک بازار اشباع‌ شده، تشخیص تجارت شما از هزاران تجارت دیگر در اینترنت دشوار است. اغلب اوقات، بهترین بازاریابی تبلیغات دهان ‌به ‌دهان است و این فقط از صدها مشتری فراتر از رضایت حاصل می‌شود. اگر خدمات مشتری شما استثنایی باشد، این اطلاعات گسترش می‌یابد. البته، سابقه خدمات ضعیف نیز گسترش می‌یابد.

خدمات مشتری از لحظه ورود مشتری بالقوه به وب‌سایت شما آغاز می‌شود. پشتیبانی باید به ‌صورت مکالمه رایگان یا گفتگوی زنده با کلیک یک دکمه در دسترس باشد. شما باید آماده ‌باشید که ساعت‌های زیادی را برای  رفع مشکلات  کاربر و وب‌سایت خود صرف کنید. روند پرداخت شما باید ساده و ایمن باشد. پس از ثبت ‌نام مشتری برای یک بسته میزبانی، ارسال ایمیل با جزییات ثبت‌نام، اطلاعات پرداخت و راه‌اندازی و ایمیل پشتیبانی و شماره تلفن ارسال می‌شود.

ممکن است مشتری در چند ماه اول خدمات خود دو یا سه بار تماس بگیرد و کارکنان پشتیبانی شما باید آماده پاسخگویی به هر سالی باشند. از نظر اطمینان، اکثر شرکت‌های میزبان 30 تا 90 روزه ضمانت بازگرداندن پول را ارائه می‌دهند! و تجارت شما نیز باید چنین باشد. آماده ‌باشید تا پس از 30 روز اول بخش عمده‌‌ای از مشتریان خود را از دست دهید. حتی برای بهترین میزبان وب نیز معمول است. با داشتن شانس و تلاش از جانب شما، مشتریان باقیمانده تا سال ‌های زیادی به تجارت شما وفادار خواهند بود.

همان ‌طور که در ابتدا ذکر شد، شروع یک تجارت میزبانی و راه‌‍اندازی سایت فروش هاست به تعهد زمانی قابل‌ توجهی نیاز دارد؛ اما اگر انگیزه و مهارت کافی دارید، می‌توانید یک تجارت میزبانی وب موفق ایجاد کنید که منبع درآمد مداوم باشد. این بهترین شانس برای شماست!

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

2 دیدگاه. Leave new

  • جالب بود اما اگر بخواهیم یک سایت هاستینگ ایجاد کنیم مبتنی بر وردپرس و خرید و فروش روی سرویس سایت خودمون ثبت بشه به چه افزونه ها و  ابزارهایی نیاز داریم

    پاسخ
    • تیم تحریریه مارال‌هاست
      15 فروردین 1403 11:49

      سلام کاربر عزیز
      برای ایجاد سایت فروش می‌توانید از سرویس‌های نمایندگی استفاده کنید. این سرویس‌ها بر اساس فضای دیسک پلن‌بندی شدند. بر اساس نوع نیاز می‌توانید پلن مورد نظر خود را تهیه کنید و بین یوزرهای خود این فضا را تقسیم کنید. مدیریت سرویس‌های نمایندگی از طریق WHM انجام می‌شود. همچنین می‌توانید دسترسی یوزرهای خود را نیز مدیریت نمایید. بعد از تهیه نمایندگی، می‌توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید. در صورتی که سایت شما با استفاده از قالب‌های آماده ورودپرس است، نیاز به آخرین ورژن آن و قالب دارید. همچنین در مسیر بعد از طراحی سایت می‌توانید از افزونه‌هایی که در این بین مورد نیازتان هست برای بهبود سایتتان استفاده کنید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید وارد سایت مارال هاست شوید و با واحد فروش ما در تماس باشید تا جزئیات بیشتری را دریافت کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها