دکمه شبکه اجتماعی در وردپرس – آموزش ساخت و استفاده

دکمه شبکه اجتماعی
خرید هاست

وقتی که شما مدیریت یک سایت بزرگ را برعهده داشته باشید و یک کسب و کار اینترنتی را اداره کنید، یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید و می توان گفت که به دلایل متعدد و مختلفی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این است که به وضعیت کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی بپردازید و حتما این موضوع که برنامه ای برای آن داشته باشید را در اولویت های خود قرار دهید. یکی از روش های مهم و مفیدی که با استفاده از آن می توانید اوضاع شبکه های اجتماعی را برای سایت خود بهبود بدهید، استفاده از دکمه شبکه اجتماعی در سایت است که می تواند مطالب شما را درون شبکه های اجتماعی منتشر کند و هر آنچه که از این شبکه ها انتظار دارید را برآورده سازد.

در این مقاله می خواهیم به بررسی این که چگونه می توان این سیستم را در یک سایت وردپرسی مورد استفاده قرار داد و برای اینکه دکمه شبکه اجتماعی در سایت ما نمایش داده شود باید چه کاری را انجام دهیم را بررسی کنیم. اما قبل از آن بهتر است کمی در مورد اینکه این دکمه قرار است چه هدفی را برای ما پیاده سازی کند و باید به چه صورتی مورد استفاده قرار بگیرد صحبت کنیم.

نقش شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک

اگر بخواهیم این موضوع را که شبکه های اجتماعی در کسب و کار های اینترنتی تاثیر دارند و می توانند سرنوشت این این نوع از کسب و کارها را تغییر دهند را نادیده بگیریم باید گفت که به شدت کم عقلی است و به هیچ عنوان نمی توان منکر این موضوع شد. چه خوشمان بیاید و چه نیاید، یک پیج ساده اینستاگرامی که فروش های خود را با کارت به کارت کردن و تماس تلفنی و عکس های موبایلی انجام می دهد، در شرایط امروز می تواند با یک سایت تماما فروشگاهی ساخته شده بر اساس بهترین تکنولوژی های برنامه نویسی ساخته شده است و شرایط فروش محصول را با امکانات مختلف و تصاویر عکسبرداری شده حرفه ای ارائه می کند، رقابت کرده و بعضا از آن هم جلو بزند.

نقش شبکه اجتماعی در شبکه اجتماعی

پس باید این موضوع را به صورت جدی در نظر داشته باشید که برنامه ای مدرن برای سایت و برند کسب و کار اینترنتی خود در شبکه های اجتماعی داشته باشید و برندسازی و فروش خود را به آنجا هم بکشانید. علاوه بر بالا بردن فروش به خدمت رفتن شبکه های اجتماعی برای کسب و کار می تواند فواید بسیار بزرگی را هم برای شما داشته باشد که می توانید از آنها بهره ببرید. اما این موضوع که استراتژی شما چه باید باشد و این که آیا باید سایت خود را رها کنید، موردی است که لازم است در مورد آن صحبت کنیم.

در واقع به هیچ عنوان لازم نیست که شما سایت خود را رها کنید و تقریبا می توان گفت لازمه داشتن یک کسب و کار اینترنتی به صورت رسمی و معتبر، داشتن یک سایت معتبر است. اما برای اینکه بازار داغ و همینطور پربازدید شبکه های اجتماعی را از دست ندهید می توانید مطالب سایت خود را با نام خود در شبکه های اجتماعی گسترش دهید. این کار فواید زیادی خواهد داشت که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

چرا باید مطالب خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهیم

وقتی صحبت از استفاده  اینترنتی در میان باشد باید قبول کنیم که عموما زمانی که خیلی از افراد برای چک کردن شبکه اجتماعی خود به کار می برند، بسیار بسیار بیشتر از زمانی است که برای سرچ کردن در گوگل و وبگردی آن را بررسی می کنند. همین مورد برای اینکه باید به آن توجه داشته باشیم را دارد، اما مورد دیگری هم وجود دارد که ممکن است به نظر برسد با این موضوع تناقض دارد.

در واقع می توان گفت که وقتی پای خرید محصول در میان باشد قطعا بیشتر افراد به سراغ جست و جو در گوگل و پیدا کردن بهترین فروشنده خواهند رفت. اما شبکه های اجتماعی می تواند برای شما موارد متعددی داشته باشد که به این صورت معرفی می گردند:

برند سازی

وقتی صحبت از یک کسب و کار اینترنتی در میان باشد، این موضوع که برند شما و اسم کسب و کار شما را چند نفر می شناسند یکی از مهمترین عناصری است که می توان از آن به عنوان تبلیغ اصلی شما یاد کرد. اگر از ده نفر که تا به حال سابقه خرید اینترنتی را نداشته اند، بپرسند که چه فروشگاه اینترنتی را می شناسند احتمالا تعدادی از آنها نتوانند این موضوع را پاسخ دهند. اما بیشتر آنها نام فروشگاهی که آن را دیده و یا شنیده اند را بازگو خواهند کرد.

اگر شما بتوانید نام خود را در وب جا بیندازید و کاری کنید که اسم شما برای آنها آنقدر آشنا شود که اگر از آنها همین سوال را بپرسند، شما را معرفی کنند، آن وقت است که اولین خرید اینترنتی این افراد از شما خواهد بود. این موضوع که نام خود را با حرفه ای که دارید همسو کنید تا در صورتی که زمینه کاری شما مورد نیاز بود، نام شما هم در ذهن شخص تداعی شود موضوعی است که شبکه های اجتماعی آن را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام خواهند داد.

بالا بردن اعتبار در شبکه های اجتماعی

خیلی از مواردی که شما از سایت خود در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، می تواند از موارد مفید و خوبی باشد که در وبلاگ شما هم منتشر شده است. وقتی که افراد زیادی ببینند شما به صورت تخصصی به بررسی یک موضوع در زمینه خاصی پرداخته اید، قطعا این موضوع که شما در حوزه کاری خود یک حرفه ای و متخصص هستید برای آنها جا می افتد و اینگونه است که برند شما با همین نام اعتبار بیشتری پیدا خواهد کرد.

نمایش نمونه کارهای خاص و خفنی که انجام داده اید نیز می تواند همین موضوع را بازگو کند و اگر بتوانید علاوه بر شناساندن نام این موضوع که شما یک حرفه ای و متخصص هستید را هم جا بیندازید، اعتبار خود را به شدت بالا برده اید و بازخوردی فوق العاده برای شما خواهد داشت.

بالا بردن اعتبار در شبکه های اجتماعی

ایجاد احساس راحتی برای کاربر

همانطور که در ابتدای متن نیز به این موضوع اشاره کردیم وقتی شخصی بخواهد یک استفاده راحت و بی دغدغه را در اینترنت داشته باشد، به سراغ شبکه های اجتماعی خود خواهد رفت و چک کردن اینستاگرام و چنل های تلگرام و گروه های واتساپ تقریبا جای وبگردی های مختلف را گرفته است. پس وقتی که کاربر هدف شما با خیال آسوده در حال چک کردن تلگرام و یا اینستای خود است، بهترین موقعی است که یک مطلب از طرف شما می تواند برای وی خوانده شود، به بهترین شکل ممکن با برند شما آشنا می شود و می تواند بیشترین تاثیر گذاری را روی آن داشته باشد.

این در حالی است که اگر همین کاربر از گوگل وارد سایت شما شده و کالایی که در سایت دیگری ارزانتر ارائه شده باشد را در سایت شما ببیند، ممکن است شما را گرانفروش خطاب کرده و از سایت شما خارج شود. اما همین کاربر که از شبکه اجتماعی با این ذهنیت خوب به سایت شما می آید، حتی اگر کالای گرانتر را هم ببیند، با خود میگوید که حتما جنس اصلی است و کیفیت بهتری دارد.

پس این راحت بودن کاربر در شبکه های اجتماعی را می توانیم از آندست موضوعاتی معرفی کنیم که با بکارگیری صحیح آن می توانید یک اعتبار دائمی برای خود ایجاد نمایید.

تاثیرات سئو

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در مورد انتشار مطالب سایت در شبکه های اجتماعی در نظر داشت امتیازی است که سئوی سایت شما می تواند از آن استفاده کند. وقتی که مطالب شما در شبکه های اجتماعی دست به دست بچرخد و شما به یک ترند تبدیل شوید، یکی از کسانی که این تغییرات را به سرعت دنبال می کند و از این موضوع حسابی استقبال خواهد کرد، گوگل است.

این امتیاز می تواند باعث شود تا رتبه صفحات سایت شما با سرعت بیشتری بالا رفته و جایگاه های صفحه اول برای شما تثبیت شود. البته باید به این نکته توجه داشت که تبلیغاتی برخورد کردن با این قضیه می تواند کمی به اعتبار شما آسیب برساند.

پس به طور کلی در مورد اشتراک گذاری مطالب در سایت های اینترنتی می توانیم بگوییم که این کار تا حد بسیار زیادی می تواند برای سایت ما تاثیرات مثبت داشته باشد و عدم انجام آن در این برهه از زمان و با این وضعیت شبکه های اجتماعی، به منزله بی فکری خواهد بود. اما اینکه شما چگونه می توانید این کار را انجام دهید، در ادامه معرفی خواهد شد.

دکمه شبکه اجتماعی یک ابزار حرفه ای

یکی از مهمترین روش هایی که قرار است استفاده از آن را در این مقاله آموزش دهیم استفاده از دکمه شبکه اجتماعی در سایت است که می تواند تا حد زیادی به گسترش اطلاعات سایت شما در شبکه های اجتماعی کمک کند. قطعا وقتی از سایت های مختلف بازدید کرده و مطالب مختلفی را دیده اید، دکمه های کوچکی را که به منزله اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی هستند را مشاهده کرده اید. در صورتی که روی این دکمه ها کلیک کنید، مطلب مورد نظر در قالب یک لینک قابل اشتراک که می تواند در استوری های اینستاگرام، پست های فیسبوک، توییت های توییتر و یا هر نوع از محتوای شبکه های دیگری که روی آن کلیک کرده اید در آمده و توسط شما منتشر شود.

در واقع کار دکمه شبکه اجتماعی این است که امکان انتقال مطالب سایت شما را برای هر کسی که آن را می خواند فراهم کرده و خود شما و یا هر کس دیگری که مایل باشد می تواند این محتوا را، که می تواند توضیحات مربوط به یک محصول و یا یک مقاله تخصصی از وبلاگ باشد را، به همراه توضیحاتی که خود وی از این مورد منتشر می کند، در شبکه های اجتماعی انتشار دهد.

این موضوع که دیگران این کار را برای شما انجام دهند و صرفا خود شما تنها کسی نباشید که این کار را انجام می دهد، موضوع مهمی است که از خیلی از جهات خصوصا از نظر سئو می تواند مهم و حیاتی باشد. در ادامه به معرفی بهترین روش برای فعالسازی دکمه شبکه اجتماعی در وردپرس خواهیم پرداخت.

فعالسازی دکمه شبکه اجتماعی

فعالسازی دکمه شبکه اجتماعی در وردپرس

وردپرس یکی از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوا است که در مقاله وردپرس چیست به این مورد پرداختیم و دیدیم که می تواند چه ویژگی هایی داشته باشد. البته قطعا شما که به دنبال ساخت دکمه شبکه اجتماعی در سایت وردپرسی  خود هستید قطعا با این سیستم آشنا هستید و به اندازه کافی در مورد این سیستم و کارکرد آن اطلاع دارید. وقتی که ما بخواهیم دکمه شبکه اجتماعی را در سایت وردپرسی خود راه اندازی کنیم، مانند خیلی از موارد دیگر لازم است که به سراغ افزونه های وردپرس برویم.

البته باید توجه داشته باشید که منظور ما از دکمه شبکه اجتماعی در واقع دکمه ای است که با کلیک روی آن به صورت خودکار پست شما برای انتشار در شبکه های اجتماعی آماده شده و در آنجا ارائه شود. در صورتی که می خواهید کاربران خود را به صفحه اینستاگرام و یا چنل تلگرام خود راهنمایی کنید، شما می توانید خیلی راحت این کار را با صفحه سازهایی مانند المنتور و یا کامپوزر که در مقاله های المنتور چیست و ویژوال کامپوزر چیست آنها را معرفی کردیم، این کار را انجام دهید و صرفا با قرار دادن یک آیکون و لینک صفحه این موضوع برای شما انجام خواهد شد. اما در اینجا ما می خواهیم یک دکمه شبکه اجتماعی را به صورت کامل و حرفه ای داشته باشیم.

در ادامه به آموزش کامل راه اندازی دکمه شبکه اجتماعی با استفاده از افزونه ها خواهیم پرداخت.

نصب افزونه AddToAny Share Buttons

اگر یک جست و جوی کوتاه را برای پیدا کردن افزونه هایی که این کار را برای شما انجام خواهند داد و می توانند یک دکمه شبکه اجتماعی را برای شما بسازند بگردید، می توانید ده ها و صدها افزونه را ببینید که هر کدام از آنها پیچیدگی های خاص خود را خواهند داشت. اما در مورد این که ساده ترین و کاربردی ترین افزونه برای پیاده سازی دکمه شبکه اجتماعی چیست می توانیم بگوییم که افزونه AddToAny Share Buttons می تواند این عنوان را داشته باشد.

پس اولین کاری که برای پیاده سازی دکمه شبکه اجتماعی باید انجام دهید این است که برای نصب این افزونه و استفاده از آن اقدام کنید. بنا به روال معمول شما باید برای نصب این افزونه دکمه شبکه اجتماعی از پنل مدیریت سایت وردپرسی خود به سراغ بخش افزونه ها رفته و روی افزودن کلیک کنید و نام افزونه مورد نظر را کلیک کنید.

نصب افزونه دکمه شبکه اجتماعی

با انجام این کار افزونه AddToAny Share Buttons با آیکون آبی رنگ خود به عنوان اولین نتیجه جست و جو به شما نمایش داده خواهد شد و با یک کلیک روی نصب شما باید منتظر باشید تا به جمع بیش از صد هزار نفری استفاده کنندگان از این افزونه بپیوندید.

وقتی که عملیات نصب به پایان رسید و افزونه شما فعالسازی خود را تکمیل کرد، یک گزینه برای افزونه AddToAny Share Buttons در انتهای بخش تنظیمات ایجاد خواهد شد که می توانید آن را مشاهده کنید.

نصب افزونه برای دکمپه شبکه اجتماعی

با کلیک روی این گزینه پنل تنظیمات افزونه AddToAny Share Buttons برای شما نمایش داده می شود و می توانید برای ساخت دکمه شبکه اجتماعی به آن مراجعه کنید.

تنظیمات افزونه AddToAny Share Buttons

بعد از نصب افزونه نوبت به این رسیده است که به سراغ تنظیمات افزونه رفته و انتخاب کنیم که چه ویژگی هایی را از این افزونه می خواهیم و برای سایت خود به چه نوعی از دکمه شبکه اجتماعی احتیاج داریم. بعد از کلیک روی گزینه تنظیمات به این صفحه منتقل خواهیم شد:

تنظیمات افزونه دکمه شبکه اجتماعی

همانطور که در تصویر می بینیم افزونه AddToAny Share Buttons یک افزونه ساده است که در آن دو تب وجود دارد. تب اول که Standard نام دارد کلیه تنظیماتی را مشخص خواهد کرد که می توان از آنها برای ایجاد تغییرات در دکمه شبکه اجتماعی که به صورت استاندارد نمایش داده می شود استفاده کرد و در بخش دوم نیز می توانید دکمه های شناور را مشاهده کنید که به صورت کناری نمایش داده شده و همیشه همراه با سایت شما خواهند بود.

در ادامه به بررسی تنظیمات مربوط به نشان دادن دکمه شبکه اجتماعی در هر یک از این حالت ها خواهیم پرداخت.

تنظیمات حالت استاندارد

این بخش برای وقتی است که دکمه شبکه اجتماعی سایت شما به صورت ساده و ثابت در زیر محتوای اصلی که برای یک صفحه ارائه می کنید و بالاتر از فوتر شما قرار خواهد گرفت. شما با استفاده از این تنظیمات می توانید تعیین کنید که وضعیت این دکمه ها به چه صورت باشد.

تنظیمات حالت استاندارد دکمه شبکه اجتماعی

در اولین قسمت بخشی به شما نمایش داده می شود که با استفاده از آن می توانید اندازه آیکون ها را تغییر دهید. این بخش که با نام Icon Style معرفی می شود، امکانات خوبی را برای تغییر اندازه(که به صورت پیشفرض 32 پیکسل در 32 پیکسل و مربعی می باشد) را در اختیار شما قرار خواهد داد. همینطور شما می توانید وضعیت شفافیت پس زمینه و آیکون را هم مشخص کنید.

در بخش بعدی نوبت به این میرسد که انتخاب کنید که از چه شبکه های اجتماعی خاصی می خواهید در سایت خود دکمه داشته باشید. در صورتی که روی ” اضافه/حذف کردن خدمات ” کلیک کنید، این بخش برای شما باز خواهد شد و می توانید آیکون ها مد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب شبکه های اجتماعی

هر کدام از این آیکون ها را که انتخاب کنید با یک کادر سفید رنگ در دور آن مشخص خواهد شد و در بخش بالایی شما با درگ و دراپ کردن این آیکون ها می توانید تعیین کنید که چه ترتیبی را در فهرست داشته باشند. همانطور که مشاهده می کنید تعداد این آیکون ها بسیار زیاد بوده و شبکه اجتماعی ای نیست که افزونه AddToAny Share Buttons از پس آن بر نیاید.

تقریبا می توان گفت که کار پیکربندی استاندارد تمام است و شما می توانید از آن استفاده کنید اما هنوز یک بخش به نام Universal Button باقی مانده است که بسیار مهم می باشد.

دکمه شبکه اجتماعی بیشتر

در این بخش شما یک دکمه با آیکون + را مشاهده می کنید. این دکمه در انتهای آیکون هایی که در بالا انتخاب کرده بودید نمایش داده شده و در واقع کار آن این است که تمامی آیکون های دیگری که نمایش داده نشده است را در یک پاپ آپ به کاربر ارائه می کند تا اگر کاربر آیکون مورد نظر خود را در بین آنچه که شما برای وی تعیین کرده اید مشاهده نکرد، آن را در بین سایر آنها جست و جو کند.

این آیکون می تواند کمی دردسر ساز باشد پس خیلی از مدیران سایت ها آن را ویرایش کرده و تعداد آیکون ها را کم می کنند، و یا اینکه آن را به صورت کلی حذف کرده و از بین خواهند برد. شما می توانید با انتخاب گزینه هیچکدام این آیکون را به صورت کامل حذف کنید و یا خودتان برای آن تصمیم گیری کنید.

در ادامه این تب هم تنظیمات کنترلی مختلفی مانند موقعیت قرار گرفتن صفحه ای که برای انتشار مطلب در اختیار کاربر قرار می گیرد و یا امکان وارد کردن کد ها و اسکریپت های اضافی به زبان جاوا اسکریپت(برای آشنایی بیشتر با جاوا اسکریپت می توانید به مقاله جاوا اسکریپت چیست سری بزنید) را داشته باشید.

اما به طور کلی می توان گفت که در این رابطه کار انجام شده است و افزونه اکنون برای شما فعال می باشد.

تنظیمات حالت Floating

مورد دیگری که باید به سراغ آن بروند، تنظیمات حالت شناور یا همان Floating است که مربوط به دکمه شبکه اجتماعی در وضعیت متحرک می شود. در واقعه شما می توانید انتخاب کنید که دکمه های شما استاندارد و ساده باشد و یا اینکه به صورت متحرک به سمت چپ صفحه شما چسبیده باشد و با اسکرول کردن کاربر، این دکمه ها نیز با وی جابه جا شود.

دکمه شبکه اجتماعی شناور

در این قسمت شما می توانید تنظیمات مربوط به این دکمه ها را در دو حالت عمودی و افقی داشته باشید و موقعیتی که دارند را تنظیم کنید. در اولین قسمت تنظیمات بخش ” قرار دادن ” واقع شده است که که امکان این را می دهد که تعیین کنید که این دکمه ها سمت راست، چپ و یا چسبیده به محتوا باشند. در صورتی که گزینه None را انتخاب کنید، این نوع از دکمه غیر فعال خواهد شد.

توجه داشته باشید که شما می توانید هر سه نوع از دکمه ها یعنی شناور عمودی، شناور افقی و همینطور دکمه شبکه اجتماعی استاندارد را به صورت همزمان روی سایت خود داشته باشید و اگر می خواهید از یکی از آنها استفاده کنید باید سایرین را غیر فعال کنید.

در بخش Responsiveness شما می توانید به امکاناتی  دسترسی داشته باشید که تنظیمات مربوط به دکمه شبکه اجتماعی در نمایش های مربوط به موبایل را ویرایش کنید، مطمئنا شما دوست ندارید که وقتی کاربر شما در حال خواندن مطالب شما با عرض یک پنجم از صفحه نمایش است، دکمه شبکه اجتماعی با همان اندازه قبلی زیر دست و پا مانده باشد.

در صورتی که سایر معیار هایی که در اینجا مشاهده می کنید را تغییر دهید و اتفاقی که می افتد را مشاهده کنید، متوجه این خواهید شد که چگونه می توانید بهترین وضعیت را برای خود داشته باشید و با استفاده از آن می توانید دکمه شبکه اجتماعی مورد نظر خود را به صورت کامل طراحی کنید.

همانطور که در این آموزش ساخت دکمه شبکه اجتماعی با هم دیدیم، به خدمت گرفتن این المان مهم می تواند بسیار کاربردی باشد. اما باید به این موضوع هم توجه داشت که استفاده از آنها و زیاد جذاب بودن این دکمه ها می تواند باعث این شود که کاربران شما به سراغ انتشار و چک کردن شبکه های اجتماعی خود رفته و شما نتوانید منظور اصلی مطلب خود را به کاربر نشان دهید. توجه داشته باشید که این دکمه ها در پایان مطلب و بیشتر برای مقالات وبلاگ استفاده شود.

نتیجه گیری

به صورت کلی می توانیم ویژگی های زیادی را برای دکمه شبکه های اجتماعی که به شما کمک می کند تا از این قابلیت در سایت خود استفاده کنید وجود خواهد داشت، و این داستان جالب تر هم خواهد شد وقتی که بدانیم تمامی این کار ها با استفاده از یک افزونه می تواند پیاده سازی شود. در صورتی که مراحل گفته شده در این آموزش را به خوبی انجام داده و کمی با تنظیمات این افزونه سر و کله بزنید، بهترین قابلیت ها را می توانید برای دکمه شبکه اجتماعی سایت خود با آن پیدا کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed