نصب قالب وردپرس به صورت قدم به قدم (آموزش کامل)

نصب قالب وردپرس
خرید هاست
میزبانی وب

آموزش نصب قالب وردپرس

به طور کلی باید گفت که برای نصب قالب وردپرس سه روش اصلی وجود دارد که بسته به این که قالب شما از چه نوعی باشد می تواند متفاوت باشد و باید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آموزش نصب قالب وردپرس

یک نکته مهم که قبل از نصب قالب وردپرس باید به آن توجه داشت این است که در ابتدا باید وردپرس را روی سیستم خود نصب کنید و یکی از ملزوماتی که برای راه اندازی یک سایت وردپرسی با قالب جدید مورد نیاز است این است که حتما روی سیستم خود وردپرس داشته باشید. بعد از اینکه نصب وردپرس انجام گرفت و سایت شما با قالب پیشفرض وردپرس به شما نمایش داده شد وقت آن رسیده است که به سراغ یکی از روش های زیر بروید:

نصب قالب استاندارد از مخزن وردپرس

تقریبا می توانیم بگوییم ساده ترین روشی که از آن برای نصب قالب وردپرس استفاده می شود و شما می توانید با این روش قالب های استاندارد را روی وردپرس خود نصب کنید، همین روش می باشد. البته قالب هایی که امکان نصب آنها با این روش وجود دارد برای ما محدود است. برای این کار باید از منوی کنترل وردپرس خود با انتخاب پوسته ها از منوی نمایش وارد صفحه قالب های فعال سایت خود بشوید.

روش استاندارد در نصب قالب وردپرس

در این بخش شما می توانید قالب هایی که در حال حاضر روی سایت شما است را ببینید. در صورتی که وردپرس خود را تازه نصب کرده باشید دو قالب پیش فرض با نام سالی که قالب را نصب کرده اید و سال قبل از آن مشاهده می کنید. در این صفحه برای اینکه کار نصب قالب وردپرس را به انجام برسانید، باید به سراغ گزینه افزودن در بالای صفحه بروید و آن را انتخاب کنید.

بعد از انجام این کار شما به صفحه ای هدایت خواهید شد که می توانید قالب های استاندارد مخزن وردپرس را مشاهده کنید. در فرصتی که قالبی که برای سایت خود انتخاب کرده اید از قالب های استاندارد باشد و نیازی به ترجمه آن نداشته باشید و یا یک قالب رایگان باشد می توانید آن را از همینجا نصب کنید. این کار دقیقا مانند نصب یک افزونه می باشد و به سادگی انجام پذیر خواهد بود.

نصب قالب وردپرس به صورت مستقیم

با نگه داشتن ماوس روی قالب مورد نظر خود و کلیک روی گزینه نصب قالب شما شروع به نصب می کند و روی وردپرس شما دانلود خواهد شد. بعد از نصب کامل می توانید آن را فعال کرده و خواهید دید که صفحه اول سایت شما به قالب مورد نظر تغییر می کند.

نصب قالب وردپرس از مخزن

این نصب ساده برای قالب هایی که به صورت استاندارد وجود دارند کار خواهد کرد و در صورتی که شما یک قالب داشته باشید که آن را از یک ارائه کننده دیگر خریداری کرده اید و فایل دیگری به شما تحویل داده است که حاوی دمو های مختلف است کار نخواهد کرد و باید به سراغ روش دیگری برای این کار بروید.

نصب قالب وردپرس با آپلود دستی

در مواقعی که شما فایل قالب را دانلود کرده اید و یا آن را از ارائه کننده خاصی گرفته اید باید از روش دیگری برای نصب قالب وردپرس استفاده کنید. در این روش تمامی مراحل را تا رسیدن به فهرست قالب ها در مرحله قبل انجام می دهیم. یعنی از منوی وردپرس خود، نمایش و سپس پوسته ها را انتخاب کرده و از بالا افزودن را می زنیم. وقتی به این صفحه بریم در بالا سمت راست یک گزینه به نام بارگذاری پوسته برای ما نمایش داده می شود که لازم است رو آن کلیک کنیم.

نصب قالب وردپرس دستی

 اتفاقی که در زمان کلیک روی این گزینه می افتد این است که یک تب مخصوص بارگذاری فایل قالب در اختیار ما قرار خواهد گرفت. در اینجا باید قالب مورد نظر را که به صورت یک فایل زیپ است به همان حالت روی سایت آپلود کنیم و منتظر بمانیم که کار آپلود و نصب انجام شود.

نصب قالب وردپرس در حالت دستی

بعد از تکمیل عملیات نصب ممکن است که شما برای راه اندازی قالب خود به برنامه ioncube Loader احتیاج داشته باشید، می توانید جزئیات مربوط به این برنامه را از طریق مقاله ioncube loader چیست مشاهده کنید.

بعد از اینکه نصب قالب شما تکمیل شد از طریق منوی وردپرس خود به سراغ بخش پوسته ها رفته و آن را فعال کنید. شما قادر خواهید بود که در بین برگه های خود دمو هایی که قالب به شما ارائه کرده است را ببینی. در خیلی از مواقع قالب های کامل تر به صورت بسته های سنگین تری در اختیار شما قرار می گیرند که باید با استفاده از Installer آنها را روی سایت خود نصب کنید.

نصب قالب وردپرس با استفاده از Installer

یکی از بهترین روش هایی که برای نصب قالب وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند قالب های سنگین را روی وردپرس نصب کند، استفاده از فایل های دارای نصاب یا همان Installer است. در این نوع از قالب ها شما یک فایل زیپ دارید که در واقع یک بکاپ گرفته شده از یک سایت وردپرس خام با قالب مورد نظر شما و تمامی افزونه های مورد نیاز است که باید آن را روی دامنه خود نصب کنید. برای اینکار باید به سراغ هاست خود رفته و فایل های زیپ و همینطور فایل Installer.php را روی هاست خود آپلود کنید، بعد از آن باید آدرس سایت را در مرورگر خود وارد کرده و همینطور در انتهای آن عبارت /installer.php را هم وارد کنید تا این فایل برای شما اجرا شده و تمامی کارهای لازم برای نصب قالب وردپرس روی سایت شما را انجام دهد.

نصب قالب وردپرس با installer

بعد از اینکه این فایل نصاب راه اندازی شود شما می توانید موارد مختلفی که باید در این نصب در نظر داشته باشید را مشاهده کنید. در اینجا ادامه کار با استفاده از بکاپی که داپلیکیتور برای شما گرفته است ادامه پیدا می کند. برای ادامه مراحل باید تیک تایید و پذیرش شرایط و قرارداد ها را بزنید و گزینه next را انتخاب کنید.  

شروع به نصب قالب وردپرس با installer

بعد از انجام این کار و اکسترکت شدن فایل صفحه اطلاعات مربوط به پایگاه داده برای شما نمایش داده خواهد شد، شما باید با استفاده از phpMyAdmin دقیقا مانند زمانی که برای نصب وردپرس پایگاه داده ای را آماده می سازید، برای این قالب نیز یک پایگاه داده ایجاد کرده و اطلاعات مربوط به آن را در Installer وارد کنید.

مراحل نصب و بازگشایی فایل های قالب و همینطور یک وردپرس که از آن استفاده کنید برای شما به اجرا در خواهد آمد و شما باید از آن استفاده کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed