نصب وردپرس روی هاست ویندوز در کنترل پنل‌های مختلف

نصب وردپرس روی هاست ویندوز
خرید هاست

سیستم‌های مدیریت محتوا یکی از عناصر انقلابی در وب به شمار می‌آیند. سیستم‌هایی که به شما این امکان را می‌دهند که وب‌سایت خود را به صورت خیلی ساده و با استفاده از یک پلتفرم مجزا به نحوی مدیریت کنید که یک سایت جامع، زیبا و کاربردی داشته باشید. در این آموزش قصد داریم تا نصب وردپرس روی هاست ویندوز را با هم بررسی کنیم. در این بررسی به این مورد خواهیم پرداخت که چگونه می‌توانیم روی کنترل پنل‌های مختلفی که برای کنترل منابع یک هاست ویندوز در اختیار شما قرار می‌گیرد، وردپرس را نصب کرده و از آن استفاده کنیم. پیش از آن به بررسی هاست ویندوز و موارد و نکاتی که در مورد آن وجود دارد خواهیم پرداخت.

هاست ویندوزی چیست؟

هاست ویندوز را می‌توان یکی از انواع سرویس‌های ارائه شده در هاستینگ‌ها معرفی کرد که بنا به دلایلی طرفداران نسبتا کمی دارد. اما اگر بخواهیم از نظر اقتصادی به آن نگاه کنیم، به یک گزینه‌ی خوب تبدیل می‌شود.

وردپرس چیست

دلایل مختلفی برای کم‌طرفدار بودن این هاست وجود دارد که یکی از مهمترین آنها را می‌توان عدم وجود کنترل پنل‌های کاربردی‌ای مانند دیگر سرویس‌ها معرفی نمود. وقتی شما از گزینه‌های دیگری مانند هاست لینوکس و هاست وردپرس برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کنید این امکان که از کنترل پنل‌های قدرتمند مانند Cpanel و یا DirectAdmin برای کار خود استفاده کنید که به وسیله‌ی آنها به‌راحتی و با چند کلیک می‌توانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس را راه‌اندازی کرده و خدمات دیگری مانند ارسال خودکار ایمیل را برای خود فعال کنید.

این در حالی است که شاید کنترل پنل‌های ویندوزی کمی ناشناخته باقی‌مانده باشند. علاوه بر این شما در هاست لینوکس این امکان را خواهید داشت که از یک پردازش خوب برای زبان‌هایی مانند PHP بهره‌مند باشید. اما در ویندوز این قابلیت کمی کم‌رنگ بوده و شاید عملکرد هاست ویندوزی با همان منابعی که برای هاست لینوکس به‌خوبی کار می‌کند، در این هاست کمی دچار مشکلات باشد.

البته استفاده از ویندوز برای سرویس‌های تحت وب اصلا در حاشیه نیست و اگر به سرویس‌های رده بالاتری مانند VPSها یا همان سرور مجازی و یا حتی سرور اختصاصی دقت کنید نقش پررنگ ویندوز برای ایجاد ماشین‌های مجازی‌ای که بتوان از این منابع یک استفاده حداکثری را داشت، کاملا مشخص خواهد بود.

پس به‌طور کلی اگر بخواهیم در مورد هاست ویندوزی یک اظهارنظر کنیم می‌توانیم بگوییم یک سرویس خوب که یک هاست را با استفاده از پلتفرم ویندوز و امکاناتی که در اختیار شما می‌گذارد و عموما هم به‌صورت ماشین مجازی است ارائه می‌کند که برای مواردی که شما از ASP استفاده کرده باشید یک گزینه کاملا ایده‌آل محسوب می‌شود. اما در مورد استفاده از مواردی با پایه‌ی PHP گزینه‌های بهتری نیز وجود خواهد داشت. نصب وردپرس روی هاست ویندوز یکی از کارهایی است که شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد. اما در ادامه‌ی مطلب به روش‌های انجام این کار خواهیم پرداخت.

نصب وردپرس روی هاست ویندوز

وقتی صحبت از نصب وردپرس روی هاست ویندوز می‌شود خیلی از افراد درباره این موضوع فکر می‌کنند که این کار به این صورت انجام‌پذیر خواهد شد که شما وردپرس را دقیقا روی هاست ویندوز نصب می‌کنید. اما این تصور اشتباه و غلط است. البته شما می‌توانید از یک ماشین مجازی ویندوز برای مدیریت منابع هاست خود استفاده کنید اما بهترین روش برای کنترل این منابع استفاده از یک کنترل پنل برای بالابردن این منابع می‌باشد.

نصب وردپرس روی هاست ویندوزی

کنترل پنل‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها استفاده کرده و منابع هاست ویندوز خود را با استفاده از آنها مدیریت کنید. نصب وردپرس روی هاست ویندوز نیز از طریق این کنترل پنل‌ها امکان‌پذیر خواهد بود و شما می‌توانید این کار را انجام دهید. البته در بعضی از کنترل پنل‌ها مانند Plesk با چند کلیک ساده و در بعضی دیگر مانند Websitepanel با پیچیدگی‌هایی کمی بیشتر مواجه خواهید شد. در ادامه با معرفی سه مورد کنترل پنل‌های پرطرفدار و همین‌طور بررسی چگونگی نصب وردپرس روی هاست ویندوز در این کنترل پنل‌ها با ما همراه باشید.

نصب وردپرس روی هاست ویندوز روی پلسک

کنترل پنل پلسک یک کنترل پنل حرفه‌ای و کراس پلتفرم است. به این صورت که هم روی سیستم عامل لینوکس کار می‌کند و هم روی سیستم عامل ویندوز. برای همین به عنوان یکی از پلتفرم‌های محبوب مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد که با یادگیری آن هم بتوانید از هاست ویندوزی استفاده کنید و هم از هاست لینوکس. این کنترل پنل حرفه‌ای برای اولین‌بار در سیبری روسیه کار خود را آغاز کرد و روند پیشرفت را ادامه داد تا به یک پلتفرم جهانی تبدیل شده است که پیشرفت و دولوپ آن اکنون به صورت هم‌زمان در چند کشور دنیا مانند کانادا، ژاپن و خود روسیه انجام می‌گیرد. نصب وردپرس روی هاست ویندوز با استفاده از این کنترل پنل یک روند نسبتا ساده را طی می‌کند.

برای نصب وردپرس روی هاست ویندوز با استفاده از پلسک ابتدا باید به کنترل پنل پلسک خود وارد شوید و از بخش هاستینگ سرویس گزینه‌ی Domains را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه روی دامنه‌ی موردنظر خود که می‌خواهید وردپرس را فعال کنید کلیک کرده و آن را انتخاب کنید.

پس از انتخاب دامنه باید گزینه‌ی Application که با آیکون چرخ‌دنده در سمت راست قابل مشاهده است را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه شما می‌توانید از پنلی که برای برنامه‌ها و افزونه‌ها در اختیار شما قرار گرفته است وردپرس را جستجو کرده و ورژن مورد نظر خود را پیدا کنید. برای نصب وردپرس روی هاست ویندوز کافی است که روی Install کلیک کنید و منتظر بمانید تا نصب به پایان برسد.

برای اطمینان از نصب وردپرس روی هاست ویندوز به صورت صحیح این امکان را خواهید داشت تا یکبار سرور را ریستارت کنید. اما اگر این کار را هم نکردید مشکلی ایجاد نخواهد شد و شما می‌توانید به پنل سایت وردپرسی خود دسترسی داشته باشید و از طریق آن تنظیمات مربوطه را پیاده‌سازی کنید.

نصب وردپرس

نصب وردپرس روی هاست ویندوز با استفاده از WebsitePanel

WebsitePanel را می‌توان به عنوان یکی از گزینه‌های اساسی کنترل منابع در ویندوز معرفی نمود. شاید بتوان آن را به‌عنوان بهترین نیز معرفی کرد. کسانی که با سرویس‌های بزرگ مانند سرویس‌های ابری و دسکتاپ‌های مجازی کار کرده باشند قطعا نام این کنترل پنل قدرتمند را شنیده‌اند. آنچه WebsitePanel به شما می‌دهد در واقع یک کنترل کامل است. کنترل تمام آن چیزی که دارید. برای نصب وردپرس روی هاست ویندوز و این کنترل کامل شاید کمی دردسرساز باشد و شما نیاز پیدا خواهید کرد که مراحل بیشتری را به انجام برسانید. این مراحل به این صورت خواهد بود:

برای نصب وردپرس روی هاست ویندوز در اولین اقدام شما باید زیرساخت لازم و ضروری را برای آن فراهم کنید. پس در اولین اقدام باید یک پایگاه داده برای آن بسازید. شما می‌توانید ساخت پایگاه داده را از طریق آیکون دیتابیس انجام دهید. پایگاه داده‌ای که شما برای نصب وردپرس روی هاست ویندوز به آن احتیاج دارید از نوع MySQL خواهد بود. وقتی که شما قصد ساخت این گزینه را داشته باشید کافی است که به قسمتی از کنترل پنل بروید که منوی Database قرار دارد و کار ساخت دیتابیس را دنبال کنید.

این کنترل پنل برای شما هیچ گیج‌کنندگی و به‌هم‌ریختگی را ندارد زیرا قطعا با ویندوز آشنایی خواهید داشت. در صورتی که با ویندوز کار کرده باشید پس باید بگوییم شما با WebsitePanel هم غریبه نخواهید بود. برای نصب وردپرس روی هاست ویندوز با این کنترل پنل باید دقیقا مانند نصب وردپرس روی لوکال عمل کنید. در آنجا شما برنامه را دانلود کرده و در پوشه لوکال هاست خود کپی می‌کردید. WebsitePanel نیز به همین صورت خواهد بود.

برای نصب وردپرس روی هاست ویندوز شما باید در ابتدا نسخه وردپرس موردنظر خود را دانلود کرده و آن را از حالت زیپ خارج نمایید. بعد از آن می‌توانید فایل‌ها را با استفاده از FTP به هاست ویندوزی خود ارسال کنید. بعد از انجام این کار باید اطلاعات فایل Wp-config.php را با توجه به دیتابیس جدیدی که ساخته‌اید تکمیل کنید. برای این ویرایش شما باید در قسمت define، اطلاعات جدید مربوط به پایگاه داده جدید را وارد نمایید.

بعد از اینجا کافی است که به آدرس مورد نظر خود رفته و ادامه نصب وردپرس را دقیقا مانند لوکال هاست در آنجا ادامه دهید. اطلاعات مربوط به وب سرور و همین‌طور بعضی از اطلاعات در رابطه با پایگاه داده در این قسمت تکمیل می‌گردد.

وقتی که این کار انجام گرفت می‌توانیم بگوییم نصب وردپرس روی هاست ویندوز از طریق کنترل پنل WebsitePanel به صورت تمام و کمال انجام گرفته است.

نصب وردپرس روی webmasterpanel

نصب وردپرس روی هاست ویندوز در کنترل پنل SolidCP

SolidCP یکی از کنترل پنل‌های محبوب و معروف برای کنترل هاست ویندوز است که به شما یک پنل کنترلی عالی را به‌صورت گرافیکی ارائه می‌کند که این امکان را دارید که خیلی از برنامه‌ها را به‌صورت افزونه نصب نموده و از آنها استفاده کنید. این کنترل پنل به عنوان یک کنترل پنل کاملا رایگان شناخته می‌شود، امکانات خیلی خوبی را برای کنترل چند سرور به صورت هم‌زمان برای شما فراهم خواهد نمود.

برای نصب وردپرس روی هاست ویندوز در کنترل پنل SolidCP شما باید به صورت ترکیبی از دو روش قبلی کار را دنبال کنید. به این صورت که ابتدا باید روی منوی مربوط به Database در بین گزینه‌های منوی سمت چپ SolidCP کلیک کرده و وارد تنظیمات ایجاد یک پایگاه داده جدید شوید. در مرحله بعدی شما باید یک پایگاه داده جدید را روی هاست ویندوز خود ایجاد نمایید. وقتی که از SolidCP استفاده می‌کنید، پایگاه داده شما از نوع SQL Server خواهد بود.

بعد از ایجاد یک پایگاه داده جدید باید تنظیمات آن را انجام داده و یوزر جدید را ایجاد نمایید. در نظر داشته باشید که بعد از انجام این کار شما باید Username و همین‌طور Password را برای مراحل بعدی و وارد کردن آنها در وردپرسی که نصب می‌کنید به خاطر داشته باشید.

بعد از تکمیل شدن پایگاه داده برای نصب وردپرس روی هاست ویندوز باید به‌سراغ بخش Web App Gallery بروید. در این بخش شما می‌توانید نام وردپرس را جست‌وجو کرده تا آخرین آپدیت آن در فهرست برنامه‌هایی که می‌توانید نصب کنید به شما نمایش داده شود. پس از نصب برنامه وردپرس می‌توان گفت که کار نصب وردپرس روی هاست ویندوز شما با استفاده از کنترل پنل SolidCP به صورت کامل انجام گرفته است.

همانطور که دیدیم با استفاده از کنترل پنل‌هایی که کار کنترل منابع  و همین‌طور مدیریت هاست ویندوزی را بر عهده دارند، این امکان را خواهید داشت تا نصب وردپرس روی هاست ویندوز را به‌طور کامل انجام دهید، اما این کار عاقلانه خواهد بود؟!

نصب وردپرس روی solid

آیا نصب وردپرس روی هاست ویندوز کار درستی است؟!

در این آموزش ما بهترین روش‌های نصب وردپرس روی هاست ویندوز را به شما آموزش دادیم. اما آیا استفاده از یک پلتفرم غیر بومی که برای ویندوز بهینه‌سازی نشده است، روی یک هاست ویندوزی کار درستی است؟ به طور قطع می‌توان جواب این سوال را خیر اعلام کرد.

در صورتی که قصد دارید تا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت صحیح و کارآمد استفاده کنید و وردپرس شما آن وردپرسی باشد که همه دارند تعریف آن را می‌کنند باید در نظر داشته باشید که از هاستی استفاده کنید که برای این کار بهینه شده است. یک هاست ویندوز بیشتر سازگاری خود را معطوف Asp کرده است و مدیریت کردن این حجم از فایل‌های php برای این  نوع از هاست قطعا کار سختی خواهد بود.

در صورتی که قصد دارید تا از وردپرس به‌عنوان یک برنامه‌ی خوب به‌صورت دائم برای مدیریت محتوای سایت خود استفاده کنید و می‌خواهید که سایت شما هم به بازدیدکنندگانتان یک کیفیت خوب را ارائه کند بهتر است از یک هاست وردپرس و یا هاست لینوکس با وب سرور لایت اسپید برای این کار استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

نصب وردپرس روی هاست ویندوز کاری است که به‌راحتی قابل انجام بوده ولی بسته به اینکه از چه کنترل پنلی استفاده می‌کنید نحوه و مدت زمان انجام آن می‌تواند کاملا متفاوت باشد. نصب وردپرس روی هاست ویندوز کاملا شدنی است و وردپرس برای شما کار خواهد کرد اما به طور قطع می‌توان گفت که بهترین نیست. در صورتی که می‌خواهید از این سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید توصیه‌ی ما به شما هاست لینوکس خواهد بود.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها