آموزش قدم به قدم نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین
خرید هاست

دنیای امروز دنیای تاخت‌وتاز کسب‌وکارهای اینترنتی است و سایت‌های اینترنتی یکی از اصلی‌ترین و مهمترین زمینه‌هایی هستند که می‌شود با استفاده از آنها وارد این دنیای رقابتی بزرگ شد. سیستم‌های مختلفی وجود دارند که در این بازار جهانی و شلوغ مانند یک ابزار حرفه‌ای به شما کمک می‌کنند. در صورتی که به دنبال سیستمی هستید که بتواند برای شما در این اوضاع مانند یک ابزار مفید عمل کند و در واقع برای کسب‌وکار اینترنتی شما یک بستر خوب باشد باید گفت که سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ یکی از کاندیداهای خوب برای سایت‌های فروشگاهی است که این کار را روی سایت شما انجام می‌دهد و اینکه شما بتوانید کار نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین را انجام داده و سایت خود را با آن راه‌اندازی کنید، اولین گام برای این مسیر پرپیچ‌وخم خواهد بود.

ما در این مقاله نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین را بررسی خواهیم کرد. اگر به دستوراتی که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم توجه داشته باشید، قطعا برای راه‌اندازی یک سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی پرستاشاپ مشکلی را نخواهید داشت و می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید. در ادامه با مارال هاست همراه باشید.

پرستاشاپ چه سایتی در اختیار ما می‌گذارد؟

عموما وقتی که پای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با تمامی امکانات ممکن در میان باشد گزینه‌های زیادی در اختیار شما نخواهد بود و سیستم‌های مدیریت محتوای قابل‌اطمینان و کاملی که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند و خیالتان از این بابت که در آخر کار شما یک فروشگاه درست‌و‌حسابی را تحویل خواهید گرفت، از تعداد انگشتان یک دست بیشتر نخواهد بود. پرستاشاپ یکی از همین سیستم‌ها است که بازدهی خوبی را از خود نشان داده است و خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی خوبی که در ایران وجود دارند از این سیستم برای خود استفاده کرده‌اند.

پرستاشاپ چه سایتی در اختیار ما می گذارد

به‌طورکلی سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ یکی از سیستم‌هایی است که از نظر بازدهی و کارایی در رتبه‌های بالایی قرار می‌گیرد و البته باید به این موضوع هم توجه داشت که تعامل خوبی با زبان فارسی داشته و نسخه‌های ترجمه شده این سیستم مدیریت محتوا به‌خوبی می‌توانند برای ما یک سیستم کاملا فارسی که مدیریت ساده‌تری نسبت به سیستم‌هایی مانند OpenCart که آن را در مقاله OpenCart چیست به‌صورت کامل مورد نقد‌ و بررسی قرار دادیم، ارائه کنند.

در این رابطه باید گفت که ما با نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین سایت خود را با سیستم مدیریت محتوای استخوان‌دار و خوبی ایجاد و طراحی کرده‌ایم که در کنار سادگی در استفاده و سازگاری با زبان فارسی قابلیت‌های خوب دیگری مانند فروش انواع محصولات فیزیکی و دیجیتال (دانلودی) را برای ما ایجاد می‌کند با استفاده از این سیستم می‌توانید هر فروشگاهی که مایل باشید را برای خود ایجاد کرده و از این بابت محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این موضوع ماژول‌ها و افزونه‌های متعددی برای سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ وجود دارد که می‌شود از آنها استفاده کرد البته باید گفت هرچند این سیستم نمی‌تواند از نظر تعداد افزونه‌ها و ماژول‌هایی که برای آن ارائه شده است با سیستم‌هایی مانند وردپرس و جوملا رقابت کند اما از نظر سایت‌های فروشگاهی یکی از سیستم‌های سطح بالا به شمار می‌آید که نیاز ما را برطرف می‌کند.

در مورد ساختار پرستاشاپ باید گفت که این سیستم مدیریت محتوا مانند خیلی دیگر از سیستم‌های هم‌رده خود بر پایه زبان برنامه‌نویسی PHP استوار است و هسته آن با این زبان برنامه‌نویسی طراحی شده است که ازاین‌رو آن را تبدیل به یکی از برنامه‌های خوب برای اجرا روی سیستم‌های لینوکسی می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از یک هاست لینوکس اقتصادی و ساده سایت فروشگاهی خود را میزبانی کرده و آن را به بهره‌برداری برسانید. این سیستم مانند وردپرس یک سیستم قالب‌محور هم می‌باشد و قالب‌های مختلفی برای کاربردهای مختلف روی این سیستم ارائه شده است. با نصب یک قالب پرستاشاپ روی این سیستم مدیریت محتوا شما می‌توانید به ظاهر جدید و خیلی از ویژگی‌های ایده‌آل آن دسترسی داشته باشید.

این سیستم برای کار اصلی خود یعنی راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی یک سیستم ایده‌آل می‌باشد. به این صورت که خیلی از امکانات فروشگاهی حرفه‌ای در این سیستم برای شما تعبیه شده است. به‌طورمثال شما با استفاده از این سیستم می‌توانید به کلیه امکاناتی که برای برگزاری جشنواره‌ها و فروش‌های ویژه لازم دارید دسترسی داشته باشید، همین‌طور این سیستم یک سیستم Seo Friendly به شمار می‌آید که شما در آن نگرانی‌ای از بابت سئوی سایت خود نخواهید داشت و با یک برنامه‌ریزی اصولی و صحیح به نتیجه‌ای قابل‌قبول در سئو دست پیدا می‌کنید.

امکانات پرستاشاپ چیست

در این رابطه باید گفت که این امتیاز برای سایت‌های فروشگاهی یک پیش‌نیاز مهم به شمار می‌رود و بهتر است که اصلا برای راه‌اندازی فروشگاه از سیستم‌هایی که مشکلات سئوی تکنیکال دارند استفاده نشود. همین‌طور ویژگی‌های دیگری مانند آپدیت‌ها و پشتیبانی منظم نیز برای این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که یک امکان خوب و ویژه برای پرستاشاپ می‌باشد. این سیستم مدیریت محتوا یک پشتیبانی حرفه‌ای دارد که از لحاظ امنیتی سطح آن را بالا نگه داشته و شما می‌توانید مطمئن باشید که یک تیم دغدغه‌مند در پس این سیستم مدیریت محتوای رایگان و اوپن‌سورس قرار دارد.

ممکن است با توجه به توضیحاتی که ما تا اینجای کار ارائه کردیم و بررسی این مزیت‌ها و ویژگی‌های سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ شما به این نتیجه رسیده باشید که نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین و راه‌اندازی سایت خود بر این پایه بهترین کار برای شما خواهد بود اما این سیستم هم مانند تمامی سیستم‌های دیگر ایرادات مربوط به خود را دارد.

این سیستم تا وقتی شما یک فروشگاه جمع‌وجور و کوچک داشته باشید به‌خوبی به شما خدمت خواهد کرد. اما در صورتی که فروشگاه اینترنتی شما بزرگ شده و محصولات شما زیاد شود، آن‌وقت است که دردسرهای پرستاشاپ برای شما شروع شده و این سیستم عموما توانایی کنترل فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ را ندارد و با باگ‌های عجیب‌وغریب مواجه می‌شود. علاوه بر این موارد این سیستم با وجود رایگان بودن هزینه‌هایی را روی دست شما می‌گذارد. باید گفت که توسعه در این سیستم به هیچ عنوان ارزان نیست و شما نمی‌توانید همان‌طور که یک سایت وردپرسی را با خرید یک افزونه ساده توسعه می‌‌دهید، با سایت پرستاشاپ خود هم  چنین برخورد کنید.

برای توسعه این سایت‌ها شما نیاز به برنامه‌نویسی دارید که با روش کاری این سیستم آشنا باشد و کم بودن برنامه‌نویسان در این حوزه باعث شده است تا قیمت‌هایی که برای توسعه این سایت‌ها ارائه می‌شوند در رنج‌های بالاتری نسبت به سایت‌هایی مانند وردپرس قرار بگیرد. همین‌طور در مورد قالب‌ها و ظاهر این سایت باید گفت که درست است پرستاشاپ امکان پشتیبانی از قالب‌ها را دارد اما این قالب‌ها از نظر تعداد آن‌چنان قابل‌توجه نبوده و معمولا نمی‌شود حساب چندانی روی آنها باز کرد.

معایب پرستاشاپ

روی‌هم‌رفته در مورد این سیستم باید گفت که هرچند با نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین شما یک سیستم حرفه‌ای را در اختیار دارید اما این سیستم به دلیل استفاده کمتر نسبت به سیستم‌های معروف و مشکلاتی که در توسعه دارد و بازار کوچکی که برای آن ایجاد شده است، می‌تواند دردسرهای خاص خود را داشته باشد و مواردی مانند هزینه‌های توسعه موضوعات امنیتی و عدم ماژول کافی در سر راه شما ظاهر خواهد شد. البته در صورتی که شما خودتان از دانش برنامه‌نویسی به زبان PHP برخوردار باشید و یا اینکه قصد یادگیری آن را داشته باشید به‌راحتی از پس این سیستم بر می‌آیید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با این سیستم مدیریت محتوا دارید سری به مقاله پرستاشاپ چیست بزنید.

آموزش نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

در مورد این که کار نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین چطور انجام می‌شود باید گفت که این سیستم مدیریت محتوا هم از روشی برای نصب و راه‌اندازی روی هاست استفاده می‌کند که خیلی از سیستم‌های دیگر هم همان کار را انجام می‌دهند و ما با چیز جدیدی طرف نیستیم. در مورد روشی که سیستم‌های مدیریت محتوا برای نصب خود از آن استفاده می‌کنند باید بگوییم که روال کلی کار ثابت بوده و تنها ظاهر کار با تغییر سیستم‌های مختلف تغییر می‌کند. 

آموزش نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

بر اساس این روال کافی است که شما فایل‌های سیستمی که می‌خواهید روی هاست نصب کنید را دانلود کرده و آنها را روی سایت آپلود کنید، بعد از این کار پایگاه داده‌ای را برای سایتی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید روی سایت خود ایجاد کرده و بعد از آن هم تنظیمات لازم برای اتصال فایل‌ها به پایگاه داده را راه‌اندازی کنید. در اینجا کار ما به پایان رسیده است و شما می‌توانید وارد پنل مدیریتی‌ای بشوید که سیستم مدیریت محتوا برای شما ایجاد کرده است.

اما همان‌طور که گفتیم برای هر سیستم مدیریت محتوایی جزئیاتی خاص وجود دارد و اگر بخواهیم نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین را بررسی کنیم به گزینه‌های مختلفی خواهیم رسید که در ادامه گام‌های این کار را به‌صورت کامل با هم بررسی خواهیم کرد.

گام اول – دانلود فایل پرستاشاپ

مهمترین موضوعی که می‌تواند سیستم‌های مدیریت محتوای پیاده‌سازی شده با زبان برنامه‌نویسی PHP را راه‌اندازی کند فایل‌های این سایت‌ها می‌باشد که توسط ارائه‌کنندگان در اختیار ما قرار داده می‌شود و عموما به‌صورت یک فایل زیپ در اختیار ما قرار می‌گیرد. برای اینکه نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین را انجام دهید لازم است که قبل از هر کاری به سایت رسمی پرستاشاپ رفته و فایل این سیستم مدیریت محتوا را دانلود کنید.

توجه داشته باشید این موضوع که شما این فایل را صرفا از سایت اصلی آن دانلود کرده و به‌سراغ سایت‌های دیگر نروید، از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که فایل سیستم مدیریت محتوا را از منابعی غیر از منابع رسمی تهیه کنید، به احتمال خیلی زیاد یک فایل دست‌کاری شده با اهداف خاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد و عملا می‌تواند سایت شما را با چالش‌های بسیار بدی مواجه کند.

 برای دانلود این سیستم  به‌سراغ سایت prestashop.com بروید.

گام اول – دانلود فایل پرستاشاپ

در اینجا شما با کلیک روی دکمه Get Started به صفحه‌ دانلود این سیستم منتقل خواهید شد. در اینجا شما با پر کردن یک فرم ساده و وارد کردن ایمیل خود و همین‌طور پذیرش قوانین و مقررات پرستاشاپ می‌توانید نسبت به دانلود این سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی اقدام کنید.

دانلود فایل پرستاشاپ

در صورتی که این فایل را باز کنید، می‌توانید چند فایل مختلف به همراه یک فایل زیپ اصلی را مشاهده کنید.

محتویات فایل پرستاشاپ

این فایل که با نام prestashop در فایل زیپ قرار گرفته است و حجمی حدود 70 مگابایت دارد فایل اصلی‌ای خواهد بود که ما برای نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین به آن نیاز داریم.

گام دوم – آپلود فایل پرستاشاپ در هاست

در دومین قدم شما باید فایلی که دانلود کرده‌اید را در پوشه‌ای که می‌خواهید پرستاشاپ را نصب کنید، آپلود نمایید. در صورتی که با نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین قصد دارید صرفا یک سایت فروشگاهی با این سیستم مدیریت محتوا ایجاد کنید، این آپلود باید در پوشه public_html انجام شود و در صورتی که شما می‌خواهید فروشگاه خود را روی یک زیردامنه نصب کنید، ابتدا با استفاده از آموزش‌های ارائه شده در مقاله ساب دامین در دایرکت ادمین یک زیردامنه ایجاد کرده و فایل خود را در پوشه‌ای که با نام زیردامنه شما در پوشه public_html ایجاد شده است آپلود کنید.

برای آپلود شما می‌توانید کار را با استفاده از اکانت FTP و برنامه‌های کلاینت آن مانند فایل زیلا که در مقاله اکانت FTP چیست به‌صورت کامل آن را آموزش دادیم آپلود کرده و یا اینکه به‌سراغ فایل منیجر دایرکت ادمین رفته و کار آپولد را مطابق دستور‌العمل زیر از آنجا انجام دهید.

وقتی که به‌سراغ فایل منیجر بروید در زیر منوی ناوبری سمت چپ گزینه‌های مختلفی را می‌ببینید که برای کار کردن با فایل‌ها وجود دارد.

گام دوم – آپلود فایل پرستاشاپ در هاست

با کلیک روی گزینه Upload File فرمی برای شما نمایش داده خواهد شد که با استفاده از درگ و دراپ فایل زیپ خود را وارد آن کنید:

انتخاب فایل برای آپلود فایل پرستاشاپ در هاست

بسته به سرعت اینترنت شما این آپلود شدن فایل کمی طول می‌کشد. البته به شما توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از اتلاف وقت خصوصا در فایل‌های بزرگ بهتر است که این کار را با استفاده از اکانت FTP خود انجام داده و خود را با آپلودهای معمولی به دردسر نیندازید. بعد از اینکه کار انجام شد لازم است که با نگه داشتن نشانگر ماوس روی فایل زیپ و انتخاب گزینه Extract فایل‌های درون فایل زیپ را خارج کنید و آنها را به‌صورت مستقیم در پوشه‌ای که قرار است عملیات راه‌اندازی و نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین روی آن انجام شود قرار دهید. دقت داشته باشید که اگر به جز فایل زیپ فایل‌ها و یا پوشه‌های دیگری در اینجا قرار داشتند لازم است که آنها را پاک کنید.

تاییدیه اکسترکت فایل پرستاشاپ در هاست

بعد از اینکه عملیات اکسترکت کردن به اتمام رسید فایل زیپ را از این پوشه و از زباله‌دان پاک کنید تا فضای کمتری را برای شما اشغال کند. بعد از آماده شدن فایل‌ها نوبت به این خواهد رسید که به ساخت و بررسی یکی از پیش‌نیازهای اساسی سایت بپردازیم که همان پایگاه داده‌ای است که سایت با آن کار می‌کند.

گام سوم – ساخت پایگاه داده برای سایت

یکی از مهمترین مراحل در نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین ساخت پایگاه داده‌ای است که شما با استفاده از آن بتوانید کار راه‌اندازی سایت را انجام داده و سایت شما داده‌های موردنیاز خود را در آن ذخیره‌سازی کند برای این کار لازم است که به‌سراغ بخش MYSQL Management بروید. شما می‌توانید از طریق منوی Account Manager به این بخش دسترسی داشته باشید.

گام سوم – ساخت پایگاه داده برای سایت

در این بخش شما تمامی پایگاه داده‌هایی که روی سایت شما قرار دارد را مشاهده می‌کنید و در صورتی که برای اولین‌بار به‌سراغ ساخت پایگاه داده در هاست آمده‌اید طبیعی است که با لیستی خالی مواجه خواهید شد. در این بخش برای ساخت یک پایگاه داده جدید لازم است که روی گزینه Create New Database که با یک دکمه آبی‌رنگ مشخص شده است و در بالای کادر پایگاه داده‌های روی هاست قرار دارد کلیک کنید. با این کار فرم زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

فرم ساخت پایگاه داده برای سایت

کاری که در اینجا باید انجام دهید این است که برای پایگاه داده خود یک نام انتخاب کنید. در دو فیلد بعدی هم نام کاربر که می‌تواند با نام پایگاه داده یکی باشد و همین‌طور رمزی که برای پایگاه داده در نظر گرفته‌اید را وارد خواهید کرد. توجه داشته باشید که انتخاب یک رمز طولانی و قوی برای این بخش ضروری خواهد بود و این پسورد یکی از مهمترین پسوردهای شما به شمار می‌آید. بعد از وارد کردن اطلاعات و کلیک روی دکمه سبزرنگ Create Database ساخت پایگاه داده برای شما اتفاق خواهد افتاد و یک پیغام سبزرنگ با مشخصات پایگاه داده‌ای که ایجاد شده است برای شما به نمایش در خواهد آمد.

تاییده ساخت پایگاه داده برای سایت

بعد از انجام این کارها شما پایگاه داده ایجاد شده را در فهرست پایگاه داده‌های هاست خود مشاهده می‌کنید. بعد از ساخت پایگاه داده لازم است که برای ادامه مراحل نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین اقدام کنید و نوبت به این مرحله رسیده است که تنظیمات را از طریق خود سایت انجام دهید.

گام چهارم – تنظیمات نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

در این مرحله کارهای پس‌زمینه‌ای که برای یا نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین لازم بود انجام دهید به‌صورت کامل انجام شده است و لازم است که به‌سراغ خود سایت رفته و کار را از آنجا دنبال کنیم. برای این منظور آدرس دامنه سایت خود و یا زیردامنه‌ای که قرار است این فروشگاه اینترنتی را نمایش دهد را در مرورگر وارد کرده و اینتر را می‌زنیم. صفحه‌ای که شما در اولین برخورد مشاهده خواهید کرد به‌صورت زیر خواهد بود.

گام چهارم – تنظیمات نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

در اینجا شما می‌توانید به کلیه تنظیماتی که برای نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین نیاز دارید دسترسی داشته باشید. در اولین مرحله لازم است که شما زبان را انتخاب کرده و تعیین کنید که سایت شما باید چه زبانی داشته باشد. از منوی آبشاری‌ای که در وسط صفحه قرار دارد، گزینه فارسی را انتخاب می‌کنیم. با این کار زبان صفحه تنظیمات به فارسی تغییر پیدا کرده و گزینه ادامه مراحل در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

تغییر زبان تنظیمات نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

دقت داشته باشید که ممکن است این تغییر زبان مدت کوتاهی طول بکشد و زبان فارسی باید روی هاست شما به‌صورت کامل لود شود تا صفحه برای شما به نمایش در بیاید. برای اینکه به ادامه این تنظیمات دسترسی داشته باشیم روی گزینه بعدی کلیک کرده تا سایت ما را به صفحه‌ای که قوانین و مقررات استفاده از سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ قرار دارد منتقل کند.

قوانین و مقررات پرستاشاپ

با تایید قوانین و کلیک روی دکمه ادامه شما به بخشی منتقل خواهید شد که لازم است اطلاعات مربوط به سایت خود را در آن وارد کنید. در اینجا شما باید عنوان اصلی سایت را وارد کرده و یک حساب کاربری را برای خود بسازید.

اطلاعات سایت

بعد از تکمیل این فرم و وارد کردن اطلاعات کاربری‌ای که می‌خواهید به‌عنوان مدیر سایت تعیین کنید، در ادامه مراحل نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین لازم است که اطلاعات مربوط به اتصال پایگاه داده به سایت را وارد کرده و منتظر اتصال درست آنها باشید.

اتصال به پایگاه داده

بعد از برقرار شدن اتصال شما می‌توانید با زدن دکمه بعدی به مرحله‌ای بروید که در آن فایل‌های موردنیاز برای سایت شما روی آن ایجاد شده و سیستم شروع به انجام کار خود خواهد کرد.

تکمیل نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

در این قسمت سیستم شما در حال ساختن و هماهنگ کردن جداول پایگاه داده‌ و نصب ماژول‌های موردنیاز می‌باشد که در مورد آنها بسته به اینکه منابع سیستم شما چه اندازه باشد زمان انجام این کار متفاوت خواهد بود. بعد از این مرحله کار نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین به‌صورت کامل به انجام رسیده است.

نتیجه‌گیری

نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین موضوعی بود که در این مقاله به‌صورت کامل به آن پرداختیم و با هم آموزش نصب این سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی را روی هاست دایرکت ادمین بررسی کردیم. در مورد این سیستم مدیریت محتوا باید گفت که پرستاشاپ جزو سیستم‌های حرفه‌ای برای راه‌‌اندازی فروشگاه اینترنتی به شمار می‌رود که می‌تواند یک فروشگاه اینترنتی سریع، کامل و کاربردی را در اختیار ما قرار دهد. در صورتی که سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ نتواند نیاز شما برای یک فروشگاه‌ساز قوی را رفع کند می‌توانید سری به مقاله نصب اوپن کارت روی دایرکت ادمین بزنید تا به آموزش کامل نصب یک سیستم فروشگاه‌ساز دیگر روی این هاست دسترسی داشته باشید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها

15% تخفیف خرید 
هاست و سرور مجازی

پایان جشنواره 10 فروردین 

  کد تخفیف:NY1403
close-link