برای گرفتن نمایندگی هاست باید چه کار کنیم؟

گرفتن نمایندگی هاست
خرید هاست
میزبانی وب

حتما شما شرکت‌هایی که خدمات مربوط به هاست ارائه می‌دهند را دیده‌اید. ارائه این خدمات یکی از مشاغلی است که می‌توان با توجه به اینترنتی شدن اکثر کسب‌وکارها و نیاز به سایت و دامنه و هاست و المان‌های مربوط به اینترنت، آن را یک شغل روبه‌رشد دانست. اما شما چگونه می‌توانید وارد این کار شده و خودتان به ارائه خدمات هاستینگ بپردازید. در این مطلب با هم به بررسی تمامی چالش‌ها و کارهایی که شما باید برای گرفتن نمایندگی هاست انجام دهید خواهیم پرداخت.

آیا گرفتن نمایندگی هاست امکان‌پذیر است؟!

پاسخ این سوال قطعا بله است چون شرکت‌های نمایندگی هاست نیز بالاخره نمایندگی خود را به طریقی دریافت کرده‌اند! اما اینکه چگونه و از چه روشی شما می‌توانید این کار را انجام دهید مسئله‌ای مهم است که باید بیشتر به آن بپردازیم. اجازه دهید قبل از بررسی این موضوع کمی در مورد هاستینگ و نمایندگی هاست صحبت کنیم و ببینیم منظور ما از نمایندگی هاستینگ چیست و آیا برداشت شما از این نوع نمایندگی‌ها درست بوده است یا خیر.

نمایندگی هاست جایی است که خدمات مربوط به هاست را با پلن‌های مختلف و امکانات کامل در اختیارتان قرار می‌دهد. همین‌طور در مواقعی که نیاز داشته باشید می‌تواند به شما خدمات پشتیبانی ارائه داده و با توجه به بکاپ‌ها اطلاعات از دست رفته شما را بازگرداند. همین‌طور راهنمایی کاملی را برای کنترل پنل‌ها در اختیار شما قرار خواهد داد و در صورت نیاز به راهنمایی برای انتخاب از بین سرویس‌ها به انتخاب سرویس مناسب کارتان به شما کمک خواهد.

فروش هاست

هاست چیست؟! فضایی که شما برای راه‌اندازی سایت خود به آن نیاز دارید. پیشتر در مقاله‌های مختلف عنوان کردیم که کارایی هاست مانند یک سیستم همیشه روشن و پاسخگو است که به هرکس که داخل سایت شما وارد شود سرویس‌دهی می‌کند. انواع مختلفی از هاست مانند هاست لینوکسی، هاست وردپرس و هاست ابری وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های مربوط به خود را دارند.

یک تصور اشتباه در مورد گرفتن نمایندگی هاست این است که شما یک نمایندگی هاست گرفته، یک سایت را راه می‌اندازید، و بعد از آن منتظر می‌نشینید تا به فروش محصولات برسید. با اشاره به خدماتی که در پاراگراف قبلی بررسی کردیم دیدیم که این تفکر به هیچ عنوان صحیح نیست و شما برای این کار نیاز به سطح بالایی از تخصص دارید. البته جای نگرانی نیست و قرار نیست شما با این کارها بترسید و دور گرفتن نمایندگی هاست را خط بکشید. در همین مقاله ما به شما مطالبی را ارائه خواهیم کرد که گرفتن نمایندگی هاست تبدیل یک کار ساده شود و هیچ چیز را از قلم نیندازید.

خیلی از سرویس‌دهندگان هاست و دامنه و شرکت‌هایی که در این طیف کار می‌کنند می‌توانند نمایندگی هاست را به شما بدهند و شما با برند شخصی خود وارد این کار شوید. معمولا سرویس‌هایی که تحت عنوان گرفتن نمایندگی هاست توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود تفاوت‌هایی با هم دارند و خیلی از آنها اصلا شبیه به هم نیستند. در بعضی از این سرویس‌ها شما نماینده‌ای خواهید بود که به فروش سرویس‌های سایت اصلی خواهید پرداخت و در ازای آن حق‌الزحمه خود را دریافت کرده و پورسانت شما درآمد شما خواهد بود. در بعضی دیگر از خدمات نیز شما این امکان را خواهید داشت که فضای دریافتی و همین‌طور پهنای باندی که از سایت مادر دریافت کرده‌اید را تقسیم‌بندی نموده و با تعرفه‌هایی که خود شما در نظر دارید و با برند شخصی خودتان آن را به فروش برسانید.

تفاوت در قابلیت تعیین تعرفه‌ها، استفاده از برند شخصی، تعیین قیمت و خدمات ارائه شده مقوله‌هایی هستند که باعث تفاوت در انواع نمایندگی‌های اعطا شده می‌شوند. ما در بخش بعدی به طور کامل به بررسی این تفاوت‌ها برای گرفتن نمایندگی هاست خواهیم پرداخت.

تفاوت گرفتن نمایندگی هاست و عاملیت فروش

موردی که در گرفتن نمایندگی هاست باید به آن دقت کنیم این است که آیا قرار است نمایندگی هاست بگیریم، یا یک عاملیت فروش  به شما اعطا خواهد شد. این دو مورد تفاوت‌های زیادی با هم دارند و می‌توان گفت که ماهیت هر دوی آنان فروش هاست به‌عنوان یک نماینده است. اما سازوکار اصلی در اختیار عمل شما و سیاست‌گذاری است که نمایندگی‌ها دارند ولی عاملین فروش خیر. به‌طورکلی می‌توان گفت عاملیت فروش مانند بازاریابی است که شما برای فروش بر اساس تعرفه‌های دیگران نسبت به این کار اقدام می‌کنید. اجازه دهید به‌صورت موردی تفاوت‌هایی که عاملان فروش و نمایندگان فروش دارند را با هم بررسی کنیم.

اختیار در تعریف پلن‌های فروش

یک نمایندگی فروش می‌تواند خود تعریف کند که چه پلن‌هایی برای ارائه خدمات داشته باشد. چه میزان فضا را با چه قیمتی پرداخت نماید و چه پهنای باندی را برای سرویس‌هایی که ارائه می‌کند در نظر بگیرد. این در حالی است که شما در عاملیت فروش (بازاریابی) محدود به پلن‌هایی خواهید شد که سایتی که از آن عاملیت را گرفته‌اید به شما ارائه کرده است. در عاملیت فروش شما این امکان را ندارید که حتی برای سایت خودتان یک پنل بدون هزینه تعریف کنید و از آن استفاده کنید. البته عموم سایت‌های ارائه‌دهنده هاست امکان فروش خدمات در سایت نمایندگان را به‌صورت رایگان در اختیار آنها خواهند گذاشت!

اختیار در تعیین استراتژی

در یک نمایندگی فروش شاید شما با پلن‌های پیشنهادی سایت مادر مواجه شوید که مزیت‌های بیشتری نسبت به آنچه شما تعریف کرده‌اید دارند. اما اینکه استراتژی فروش خود را چگونه تنظیم کنید، چه نوع جشنواره‌ها و چه تبلیغاتی را برگزار کنید نیز مسئله‌ای مهم است که باید به آن پرداخت.

در عاملیت فروش از این موارد خبری نیست و شما امکان تعریف یک استراتژی جامع را ندارید و با محدودیت‌هایی مواجه هستید. این در حالی است که در گرفتن نمایندگی هاست شما هیچ محدودیتی از این جهت نداشته و می‌توانید تعیین کنید که چه زمانی با چه قیمتی بفروشید.

محدودیت منابع

تا اینجا دو مورد از تفاوت‌ها را بررسی کردیم که در آن کفه ترازوی ما به نفع گرفتن نمایندگی هاست سنگینی می‌کرد. اما اجازه دهید به بررسی نکاتی هم بپردازیم که فواید عاملیت را نشان دهند. فرض کنید که در کار فروش هاست و پلن‌های مختلف متبحر شده و به فروش خوبی دست پیدا کرده‌اید. اگر تعداد مشتریان شما از حدی تجاوز کند، در نمایندگی شما قادر نخواهید بود که پاسخگوی نیاز آنها باشید زیرا منابعی که دریافت کرده‌اید محدود خواهند بود. این در حالی است که در عاملیت فروش (بازاریابی) شما محدودیتی از این جهت نخواهید داشت و پول خود را هر طور که باشد دریافت خواهید کرد.

اگر یک نمایندگی فروش با محدودیت منابع مواجه شود و قصد افزایش را داشته باشد باید هزینه بیشتری را بپردازد و دچار تغییر پلن‌های خرید خود می‌شود که ممکن است تعداد مشتریان او آن‌قدری نباشند که بتواند پلن جدید را مقرون‌به‌صرفه بداند. پس ممکن است این نماینده فروش مجبور به رد پذیرش مشتریان جدید شود. اما عموما این اتفاق نمی‌افتد و تعرفه‌ها به نحوی طراحی می‌شوند که این مورد پیش نیاید و مقرون‌به‌صرفه بودن پلن جدید برای منابع تضمین شود. در اینجا نیز اشکال دیگری وجود دارد که ممکن است تعرفه‌های جدید باعث کاهش فروش شود.

پس می‌توان گفت مشکل محدودیت منابع در گرفتن نمایندگی هاست می‌تواند باعث این شود که شما نتوانید مانور خوبی را روی فروش پلن‌ها و تعرفه‌های خود بدهید، و این در حالی است که عاملیت فروش این مشکل را ندارد.

نیاز به سرمایه اولیه

در گرفتن نمایندگی فروش شما نیاز دارید تا یک سرمایه اولیه داشته باشید تا منابع موردنیاز خود را خریداری کرده و سایت و تشکیلات خود را راه بیاندازید. این سرمایه یکی از الزامات این کار است و شما باید بابت منابعی که تهیه می‌کنید هزینه بپردازید، چه فروش داشته باشید و چه نداشته باشید. اما در عاملیت فروش شما هر چقدر که بفروشید سود می‌کنید و از زیان خبری نیست.

دردسر مدیریت و مجوزها

وقتی که می‌خواهید خودتان نماینده فروش باشید و فروش خود را مدیریت کنید نیاز دارید تا سایت داشته باشید یا در صورت تمایل مجوزهای لازم را دریافت کنید، با گسترش شرکت با اداره دارایی و پرداخت مالیات کنار بیایید و داستان‌های دیگر از این دست. این در حالی است که شما در عاملیت فروش پس از اخذ این عاملیت کار فروش خود را آغاز نموده و لازم نیست این دردسرها را تحمل کنید ولی شما فقط یک بازاریاب هستید و صاحب کسب‌وکار خودتان نیستید.

به‌طورکلی هم گرفتن نمایندگی هاست و هم عاملیت فروش هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و اینکه کدام یک بهتر عمل می‌کنند به عهده خود شما خواهد بود. شما می‌توانید با توجه به برنامه کاری خود در این مورد تصمیم‌گیری کنید.

برای گرفتن نمایندگی هاست باید چه کار کنیم؟

برای گرفتن نمایندگی هاست در ابتدا وارد سایت مارال هاست شده و به صفحه ثبت نمایندگی میزبانی وب بروید.

نمایندگی مارال هاست

پس از انتخاب سرویس موردنظر خود از بین پلن‌های موجود روی سفارش کلیک کنید تا به صفحه بعد منتقل شوید.

ورود سایت نمایندگی

در این صفحه باید سایت نمایندگی خود را وارد کنید. شما این قابلیت را خواهید داشت تا درجا یک دامنه جدید برای خود سفارش دهید و یا اینکه از دامنه‌هایی که داشتید استفاده کنید. بعد از آن شما به صفحه پرداخت منقل خواهید شد و با وارد کردن اطلاعات دیگر و پرداخت هزینه گرفتن نمایندگی وب، این نمایندگی به شما داده خواهد شد.

اما برای دسترسی به فضای خریداری شده خود باید چه کار بکنید؟ پس از پرداخت و ثبت نهایی نمایندگی، اطلاعات مربوط به پنل نمایندگی شما در اختیارتان قرار داده خواهد شد که می‌توانید از طریق آن به فضای خریداری کرده خود دسترسی کامل داشته و المان‌های مورد نیاز خود را تغییر دهید.

پنل فروش هاست دایرکت ادمین

شما از طریق این منو می‌توانید پلن‌های فروش خود را اعمال کرده و به هر کاربری که از شما هاست خریداری می‌کند، فضا اختصاص دهید.

این پنل قابلیت‌هایی مانند تخصیص فضا، مدیریت فضاهای قبلی و پهنای باند، تعلیق و یا بستن فضاهای قبلی و مواردی از این دست را در اختیار شما خواهد گذاشت. همچنین شما می‌توانید این تنظیمات را به‌صورت اتوماتیک کنترل کرده و فضایی که کاربر خریداری می‌کند را به‌صورت آنی تحویل داده و مدیریت آن را نیز به‌صورت خودکار انجام دهید.

پلتفرم WHMCS به شما این امکان را می‌دهد که کلیه این موارد را به‌صورت کامل کنترل نمایید. این پلتفرم در واقع یک پلتفرم هاست‌ساز است که به شما این امکان را می‌دهد تا یک سیستم مدیریت هاست برای خود داشته باشید. در واقع کارکرد این سیستم شبیه به وردپرس است که یک پلتفرم سایت‌ساز است، با این تفاوت که در مورد WHMCS محصول نهایی شما هاست خواهد بود.

WMHCS

نکات مهم در گرفتن نمایندگی هاست

گرفتن نمایندگی هاست کاری است که اگر آن را به دقت انجام ندهید و سرسری وارد آن شوید ضررهای مالی‌ای را به شما متحمل خواهد نمود. البته ممکن است این خسارت‌ها کم و ناچیز باشند اما شما با کمی تفکر و بررسی می‌توانید از کلیه آنها جلوگیری نمایید. این نکات عبارتند از:

پیدا کردن ارائه‌دهنده مطمئن

بهتر است قبل از خرید حتما به سابقه ارائه‌دهنده خدمات، نظرات مشتریان، میزان رضایت از محصولات و سابقه کاری او دقت کنید. این در کیفیت هاستی که شما قرار است دریافت کنید خیلی تاثیرگذار خواهند بود.

تیم فنی خبره و حرفه‌ای

در صورتی که می‌خواهید کار خود را در ابعاد وسیعی شروع کنید، شما به یک تیم حرفه‌ای و خوب نیاز دارید که بتوانند وضعیت فروش، پشتیبانی، پاسخ به تماس‌ها و تیکت‌ها و کارهایی از این دست را برای شما مدیریت کنند. اگر به تنهایی وارد این کار شوید و سفارشات شما بالا بروند، ممکن است تنهایی از پس حجم کار برنیایید و این باعث می‌شود که شما بخشی از سفارش‌ها و تماس‌ها را از دست بدهید. یا بدتر از آن مشتریان فعلی را ناراضی کنید که به مراتب می‌تواند مشکلات بدتری برای شما ایجاد نماید و به برند شما لطمه بیشتری بزند.

بررسی تعرفه‌ها و پنل‌ها

قبل از خرید و پرداخت باید تکلیف کار خود را مشخص کنید. در ابتدا مشخص کنید که چه پلن‌های فروشی خواهید داشت و می‌خواهید چطور هاست بفروشید. وقتی که به این نتیجه رسیدید دقیقا می‌دانید که چه می‌خواهید، حال در بین تعرفه‌های مختلف به دنبال آن گزینه بگردید که مناسب شماست.

البته این احتمال وجود دارد که با کمی تغییر در پلن‌های خود و برنامه کاری خود پلن دیگری مزایای بهتری را برای شما داشته باشد که تصمیم‌گیری در مورد این انتخاب یک مورد استراتژیک است که فقط شما می‌توانید آن را انتخاب کنید. اما در نظر گرفتن تمام احتمالات و پلن‌ها موردی است که نباید از آن صرف‌نظر کنید.

نمایندگی فروش هاست

بررسی امکانات مدیریتی که به شما داده می‌شود

فروشنده‌های مختلف پنل‌های مختلفی را تحت عنوان Reseller به شما می‌دهند. این پنل همان پنل مدیریتی‌ای است که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خود را با آن مرتب کنید و آنچه که لازم دارید را روی هاست‌هایی که می‌فروشید پیاده‌سازی کنید.

اینکه فروشنده به شما یک پنل کاربری ایده‌آل با امکانات خوب ارائه دهد گزینه قابل توجهی برای گرفتن نمایندگی هاست از یک شرکت خواهد بود.

بسترهای فروش خود را تقویت کنید

شما برای فروش هاست می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. بازاریابی تلفنی، ایمیل به شرکت‌ها، فروش از طریق تلگرام و یا سایت فروشگاهی همه مواردی هستند که شما با استفاده از آنها می‌توانید فروش خود را گسترش دهید. به این موارد توجه داشته و در هر کجا که می‌خواهید کار فروش را انجام دهید کاملا با زیروبم آن بستر آشنا شوید.

نباید به میدانی وارد شوید که راه و چاه را نمی‌دانید. ممکن است شانس خوب خود را برای دستیابی به یک فروش خوب با رعایت نکردن چند نکته ساده، از دست بدهید. که رعایت آنها می‌توانست به کار شما یک رونق خوب و عالی را بدهد.

یک وب‌سایت حرفه‌ای ایجاد کنید

تقریبا همه کسانی که به سایت شما می‌آیند تا هاست خریداری کنند، از طراحی سایت و انواع مختلف آن سر در می‌آورند. پس سایت شما زیر ذره‌بین خواهد بود و ایرادات زیادی از آن گرفته خواهد شد. اگر شما از سایتی کند استفاده کنید که رابط کاربری ضعیف و خوبی نداشته باشد به احتمال زیاد مشتری را از دست خواهید داد.

پس سایت شما معرف خدمات شما خواهد بود. پس شما باید برای این ویترین اصلی کار خود هر چه در توان دارید بگذارید. آن را از نظر سئو تقویت کرده و رابط کاربری را در حدی بهینه کنید که کار خرید و کسب اطلاعات در مورد شما برای مشتری سخت نباشد. اگر می‌خواهید مشتریان شما با گفتن جمله «عجب سایت مزخرفی هم دارن» یا اینکه «اینا سایت خودشونو نمی‌تونن راه بندارن» از سایت شما خارج نشوند، باید به سایت خود برسید.

تعامل با مشتریان

با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. هاست چیزی نیست که مشتری یکبار از شما خرید کند و برود. شما با مشتری‌های خود به‌صورت بلندمدت کار خواهید کرد و اینکه رضایت آنها را جلب کنید می‌تواند در ماندگاری آنها و معرفی شما به سایرین، خیلی موثر باشد.

نتیجه‌گیری

گرفتن نمایندگی هاست و فروش هاست برخلاف کار بزرگی که انجام می‌پذیرد روالی کوتاه دارد. اما دقت در آن و انتخاب تصمیم‌هایی که شما می‌توانید اتخاذ کنید، موردی است که بیشترین تمرکز را از شما طلب می‌کند. اگر قصد ورود به این کار را دارید ابتدا باید مشخص کنید می‌خواهید به‌صورت یک عاملیت فروش کار را دنبال کنید و یا به‌صورت یک نمایندگی با امکانات کامل و برند خودتان. در هر دو صورت نکات زیادی هست که باید به آنها توجه کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها