استخراج ارز چیا ؛ بررسی بهترین روش های استخراج

استخراج ارز چیا
خرید هاست
میزبانی وب

استخراج ارز چیا چطور انجام می شود

استخراج ارز چیا یکی از کار هایی است که سایر استخراج کنندگان رمز ارز به آن علاقه زیادی دارند و می توان آن را کاری به نسبت ساده تر و راحت تر که به روش های ساده ای مانند استفاده از سرور های استخراج ارز چیا انجام میگیرد انجام داد. در این خصوص باید بگوییم که ارز چیا ارزی است که از الگوریتم PoST برای کار خود استفاده می کند. الگوریتم های ارز های دیجیتال روشی هستند که این ارز ها برای این که بدانند چه کسی چه میزان در نگهداری و استخراج از آنها تلاش کرده است و به چه اندازه باید پاداش بگیرند از آن استفاده می کنند.

استخراج ارز چیا چطور انجام می شود

معروف ترین الگوریتم ارز های دیجیتال PoW یا همان Proof of Work است که ارز هایی مانند بیت کوین و اتریوم از آن استفاده می کنند و هر کس که بیشتر کار پردازشی انجام دهد و بلاک های بیشتری را برای بلاک چین تولید کند، تعداد کوین بیشتری را جایزه خواهد گرفت. در این حالت ماینر ها از GPU ها برای پردازش استفاده می کنند. حالت بعدی الگوریتم های PoS یا همان Proof of Stake است. در اینر شو شخصی که کوین و یا توکنی را خریداری کرده و آن را نگهداری می کند، بر اساس مدتی که از آن نگهداری کرده است، کوین یا توکن دریافت می کند. به عنوان مثال می توان پنکیک سوآپ را به عنوان یکی از بهترین این ارز ها نام برد که در صورتی که شما آن را برای مدتی در کیف پول خود داشته باشید، به صورت ماهانه مقداری کوین به دارایی شما افزوده خواهد شد.

الگوریتمی که برای استخراج ارز چیا از آن استفاده می شود، الگوریتم PoST است که می توان آن را یکی از الگوریتم های خاص در ارز های دیجیتال دانست این الگوریتم که به صورت Proof of Space and Time شناخته می شود، الگوریتمی است که فضا و زمانی که به آن اختصاص داده شده است را معیار استخراج در نظر می گیرد و کسی که فضای زیادی را برای مدتی مشخص در اختیار داشته باشد و بتواند یک پلات(Plot) را تکمیل کند، پاداش خواهد گرفت.

در واقع اگر بخواهیم بگوییم که استخراج ارز چیا به چه صورتي است باید گفت که شما پلات ها را برای مدتی مشخص روی رسانه های ذخیره سازی خود ذخیره کرده و بعد از آن می توانید با تکمیل کردن یک پلات یک کوین چیا جایزه دریافت کنید. این الگوریتم تکمیل شده الگوریتم PoC یا همان Proof of Capacity است که در آن معیار اصلی فضایی و بد که برای ذخیره سازی در اختیار داشتید.

روش عملی استخراج ارز چیا

در مورد اینکه استخراج ارز چیا چگونه انجام می شود باید گفت که در ابتدا لازم است که شما مقدار زیادی حافظه داشته باشید که عموما از نوع SSD باشند و باید این موضوع را در نظر داشت که هر چه حافظه های شما سریعتر باشد سهم بیشتری از استخراج را دریافت می کنید بعد از فراهم کردن این میزان حافظه کاری که لازم است انجام شود این است که رسانه ذخیره ساز خود را به یکی از استخر های استخراج ارز چیا یا مستقیما به خود شبکه چیا نتورک متصل کنید. شما با ثبت نام به عنوان یک استخراج کننده می توانید شناسه خود را دریافت کرده و کار خود را با استفاده از آن انجام دهید و از آن به بعد کار استخراج ارز چیا آغاز خواهد شد.

روش عملی استخراج ارز چیا

برای استخراج ارز چیا شما باید از پلات های تولید شده خود نگهداری کرده تا به نوعی عملیات استخراج ارز چیا و یا فارم کردن آن برای شما آغاز شود، در این حالت شما می توانید با فارم کردن 10 ترابایت اطلاعات، به مدت یک ماه تقریبا یک واحد ارز چیا استخراج کنید و این در حالتی است که اندازه شبکه آن بزرگتر شود و برای این موضوع هم باید کسی وارد آن نشود. در غیر اینصورت مدت زمان استخراج ارز چیا افزایش پیدا می کند و یا باید منابع ذخیره سازی خود را افزایش دهید.

بعد از اینکه شما پلات های خود را ایجاد کردید و در اصطلاح کار فارم را انجام دادی نوبت به این میرسد تا پلات های تولید شده را مجدد به چیا نتورک متصل کرده و آنها را سینک کنید، به این کار هاروست کردن(Harvest) یا همان برداشت محصول فارم شده می گویند که تقریبا کاری زمانبر خواهد بود.

به طور کلی می توانیم بگوییم بسته به اینکه شما از چه هارد دیسک هایی برای استخراج ارز چیا استفاده می کنید، ساخت یک پلات که گیگ سایز دارد، می تواند از 2 ساعت تا 2 روز به طول بینجامد. وقتی که این پلات ها در کنار هم قرار بگیرند، شما با استفاده از اتصال به شبکه می توانید که یک بلاک را درست کنید، به طور میانگین با سختی شبکه ای که در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله وجود دارد می توان گفت که با 100 ترابایت پلات در مدت حدودا یک هفته می توانید یک چیا کوین را استخراج کرده و آن را به عنوان پاداش دریافت کنید.

همانطور که دیدیم استخراج ارز چیا داستان های مربوط به خود را دارد و در مورد این ارز باید گفت که خبری از ماینینگ نیست و شما با فارم کردن پلات ها و هاروست آنها طرف هستید. عملیات تولید پلات می تواند در سیستم شما انجام شود اما برای هاروست کردن و دریافت ریوارد لازم است که به یک اینترنت قوی متصل شوید و این کار می تواند وقت زیادی را بگیرد و در این بین حتی ممکن است ارزش شبکه پایین بیاید. باید در نظر داشته باشید که استخراج ارز چیا نکات و داستان های زیادی را می تواند داشته باشد.

نکات مربوط به استخراج ارز چیا

تای اینجای کار این موضوعات که ارز چیا چیست و چطور می توان کار استخراج ارز چیا با اسفتاده از فارم کردن پلات ها انجام داد را با هم دیدیم و این موضوعات را بررسی کردیم. اما همانطور که قابل حدس است استخراج ارز چیا آنقدرها هم که به نظر می رسد کار ساده ای نیست و می تواند کمی پر دردسر باشد. مهمترین ایراداتی که می توان در استخراج ارز چیا به آنها اشاره کرده و مهمترین نکات برای استخراج ارز چیا به حساب می آیند از این قرار خواهند بود.

خراب شدن هارد دیسک ها و بحران رسانه های ذخیره سازی

ظاهرا رمز ارز دوستدار طبیعت ما آنقدر ها هم که باید با لطافت برخورد نکرده و پر و خالی شدن پلات ها در هارد دیسک ها باعث شد تا عمر هارد هایی که صرفا برای ذخیره سازی های طولانی مدت ایجاد شده بودند، به سرعت خراب شوند و اتفاق افتادن این موضوع با کمی بدشانسی های طبیعی و غیر طبیعی مانند ایجاد طوفان در تگزاس و متوقف شدن کار یکی از بزرگترین تولید کنندگان تراشه و چیپست و یا آتش سوزی در کارخانه تولید تراشه ژاپن که سهم بزرگی را در تولید قطعات مورد نیاز برای صنعت تولید قطعات و تجهیزات کامپیوتری در آسیا داشت همه دست به دست هم داد و تنها مدت کوتاهی بعد از ارائه ارز دیجیتال چیا بحران هارد به صورت جهانی درآمد.

این کاهش تولید و همزمان با آن افزایش نیاز باعث شد تا اوضاع بازار عرضه و تقاضای هارد دیسک به شدت به هم بریزد و کم کم کار داشت به جاهای باریکی می کشید که استخراج ارز چیا از الگوریتم PoC به PoST تغییر پیدا کرد و کمی اوضاع آرام تر شد.

در مورد اینکه آیا استخراج ارز چیا واقعا هارد دیسک را خراب می کند یا خیر باید بگوییم که بله کاملا درست است و استخراج ارز چیا می تواند عمر یک هارد دیسک SSD را از ده سال به 2 ماه کاهش دهد. دلیل آن هم کپی های مکرر و کار کشیدن سنگین برای تولید و نگهداری از پلات ها در مراحل فارم کردن برای استخراج ارز چیا است. اگر این سوال برای شما پیش آمده که چرا این اتفاق می افتد باید گفت که طراحی هارد دیسک ها به این منظور انجام گرفته که داده های ثابتی را برای مدت زیادی در خود ذخیره کنند و در واقع هارد دیسک با نام اصلی رسانه ذخیره سازی جانبی در علوم کامپیوتر شناخته می شود.

خرابی هارد در استخراج ارز چیا

قطعه ای که می تواند به خوبی در برابر این استخراج ها مقاومت کند رم ها هستند که قرار است به طور مکرر پر و خالی شوند و طوری طراحی شده اند که آخ هم نگویند. اما استفاده از رم برای این کار هم پر هزینه خواهد بود و هم به دلیل نیاز به مادربورد برای راه اندازی آنها کاملا غیر منطقی خواهد شد. پس اتصال هارد می توانست فضای مورد نیاز را برای استخراج ارز چیا فراهم کند و همین روش هم به کار گرفته شد که ظاهرا هارد هایی که در این شرایط قرار می گیرند، به زودی از کار می افتند و باید به فکر جایگزینی آنها هم باشد. از همین رو می توان بحران هارد دیسک را یکی از مشکلات در زمینه استخراج ارز چیا دانست که باید جدی هم گرفته شود.

اتصال به اینترنت

یکی از موارد دیگری که می تواند زحمات شما را برای استخراج ارز چیا تقریبا به باد داد، اتصال اینترنت ضعیف است. شما در فارم کردن ارز چیا نیازی به اینترنت ندارید و یک بار برای اتصال و تایید فارم پلات ها نیاز دارید که اتصالی را با سرور های چیا نتورک داشته باشید، اما برای هاروست کردن و بعد از اینکه فارم پلات ها را به اتمام برسد لازم است که آنها را روی سرور های چیا نتورک یا استخری که از آن استفاده می کنید سینک کنید. 

اتصال به اینترنت در استخراج ارز چیا

اینجاست که اینترنت باید با شما یاری کند در اینصورت مدت زمان زیادی برای Synching طول خواهد کشید و در همین مدت ممکن است شما شانس دریافت ریوارد بلاک را از دست داده و یا با بزرگتر شدن شبکه سود خود را از دست بدهید. هر چند این درصد ها بزرگ نیستند اما می تواند از چیزی که برنامه ریزی کرده اید سهم شما را کمتر کند و مطمئنا شما نمی خواهید که این مورد را تجربه کنید.

قطعی برق

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان فارم کردن برای استخراج ارز چیا به آن توجه ویژه داشته باشید، قطعی های برق است. این مورد را در نظر داشته باشید که وقتی در حال تولید پلات ها در روی هارد ها و رسانه های ذخیره سازی خود هستید، اگر قطعی برقی داشته باشید، پلات شما از دست رفته و باید کل کار دوباره انجام شود.

در صورتی که از رسانه هایی که دو ساعته یک پلات را تحویل می دهند استفاده کنید ممکن است خیلی خسارتی به شما وارد نشود ولی اگر هارد شما یک هارد عادی باشد که 48 ساعت وقت برای تکمیل پلات نیاز دارد و برق شما در ساعت چهل و هفتم برود تنها چیزی که برای شما باقی می ماند هزینه برق دو روز کارکرد بیخود و همینطور استهلاکی است که هارد های شما داشته است و این پلات را از دست خواهید داد. پس بهتر است اگر قصد استخراج ارز چیا را دارید و همه دردسر هایی که تا  اینجا گفته ایم را به جان خریده اید، از یک UPS هم برای تامین برق در مواقع حساس استفاده کنید.

اما باید گفت که درآمد داشتن از استخراج ارز چیا به روش هایی بسیار ساده تر هم امکان پذیر است و خیلی از کسانی که می خواهند این کار را انجام دهند، با روش هایی بسیار ساده تر این کار را انجام داده و هیج یک از این دردسر ها را نمی بینند. در ادامه به معرفی بهترین روش برای استخراج ارز چیا می پردازیم.

بهترین روش برای استخراج ارز چیا

اجازه دهید برای اینکه به درستی بهترین روش استخراج ارز چیا را معرفی کنیم یک مرور کلی روی مشکلاتی که برای اینکار داشتیم بیندازیم و ببینیم که دقیقا چه ویژگی هایی را باید فراهم کنیم تا این موضوعات برطرف شود.

اولین مورد در مورد ضعف رسانه های ذخیره سازی بود. در این خصوص باید گفت که ما به هارد ها و تجهیزاتی قوی نیاز داریم و ترجیحا باید این منابع بالا باشند تا به دردسر آن بیارزد و همینطور از نظر هزینه هم مقرون به صرفه باشد.

مورد دوم مربوط به یک اینترنت تضمین شده بود که در مواقع حساس مارا لنگ نگذارد و تا حد امکان بتواند کار همگام سازی و هاروست کردن را سریع انجام دهد.

مورد سوم هم وضعیت تثبیت انرژی و استفاده از UPS ها بود که بتواند سیستم های ما را همیشه روشن نگه دارد.

اگر این سه مورد را کنار هم بچینیم می توانیم به این نتیجه برسیم که ما به یک بستر نیاز داریم که:

  • منابع بالایی داشته باشد
  • سریعترین اینترنت ممکن را داشته باشد
  • سیستم ها همیشه روشن باشد

در صورتی که شما اطلاعات کافی را از علوم کامپیوتر داشته باشید و در حوزه وب فعالیت کرده باشید، قطعا متوجه شده اید که این سه مورد دقیقا همان ویژگی هایی هستند که دیتاسنتر ها می توانند به شما بدهند(برای اطلاعات بیشتر به مقاله دیتاسنتر چیست مراجعه کنید) سرور های استخراج ارز چیا می توانند این کار را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام دهند و در صورتی که قصد استخراج ارز چیا را دارید بهتر است که به سراغ یکی از این سرور ها رفته و از آنها استفاده کنید.

بهترین روش برای استخراج ارز چیا

به طور کلی می توان استفاده از سرویس سرور ماینر رمز ارز Chia را بهترین گزینه برای استخراج ارز چیا در نظر گرفت که همه این دردسر ها را از بین برده و با استفاده از آن می توانید روی استخراج ارز چیا و مدیریت سرمایه خود تمرکز کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها