آموزش رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس

خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس
خرید هاست
آموزش وردپرس

سیستم های مدیریت محتوا و به طور خاص سیستم مدیریت محتوای وردپرس به این منظور ارائه شدند که مدیریت سایت ها ساده تر شده و با استفاده از قابلیت هایی که به کاربران خود ارائه دادند، مسیر سخت اداره یک وبسایت را به ساده ترین شکل خود در آوردند و باعث رشد اینترنت شدند. در این موضوع هیچ شکی نیست که این سیستم ها در این مسیر موفق بوده اند اما در بعضی از شرایط و وضعیت ها اتفاقاتی برای سایت ما می افتد که ممکن است قطعیت نظر ما در این مورد را تغییر دهد و ما را به بد و بیراه گفتن به وردپرس و سایت خود مجبور کند. یکی از خطاهایی که می تواند این کار را برای ما انجام دهد، خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس می باشد که دردسر های زیادی را در سایت ایجاد می کند.

فرض کنید که شما کار خود را با سایت انجام داده و همه چیز را به صورت از پیش تعیین شده برای انتشار بر اساس زمانبندی و تقویمی که دارید تنظیم کرده و با خیال راحت به کارهای خود مشغول می شوید. وقتی که بازگردید با دیدن خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس متوجه خواهید شد که هیچ کاری انجام نشده است و سایت شما کار ساده ای که بر عهده آن گذاشته اید را انجام نداده است. در کل می توان گفت که خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس خطایی است که خیلی از ما با آن مواجه می شویم و دلایل متعددی دارد که این اتفاق می افتد. در ادامه این مقاله با این خطا به صورت کامل آشنا شده و خواهید دید که چطور می توانیم از شر آن خلاص شویم.

خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس چیست

در صورتی که بخواهیم یک پاسخ کامل به این سوال که خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس چیست بدهیم باید بگوییم که این خطا یک ارور مربوط به سرویس های زمانبندی شده در وردپرس می باشد که در آن وقتی شما پستی را برای انتشار در زمان های آتی تنظیم می کنید، سیستم این زمانبندی را از دست داده و انتشار این مطلب انجام نمی گیرد و شما یک گزارش مبنی بر رخ دادن خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس دریافت خواهید کرد.

خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس چیست

بخش نوشته ها و وبلاگ شما یکی از قسمت های پرکاربرد در وردپرس است. در صورتی که شما یک سایت خبری و یا یک وبلاگ عمومی و اطلاع رسانی داشته باشید این بخش مهم برای شما همه سایتتان خواهد بود و باید از کار کردن آن اطمینان داشته باشید. در بخش نوشته ها، هر مطلبی که در سایت شما قرار داشته باشد می تواند سه وضعیت داشته باشد:

  • پیش نویس
  • منتشر شده
  • زمانبندی شده

البته این در حالی است که آنچه که در زباله دان قرار دارد را در بین این موارد در نظر نگیریم! وقتی که شما مطالبی تازه را در سایت خود درج کنید، این مطلب به صورت یک پیش نویس برای شما نمایش داده خواهد شد. شما می توانید آن را ادیت کرده و هنوز آن را کسی ندیده است و در صورتی که بخواهید آن را با قالبی که منتشر می شود نگاه کنید، یک پیش نمایش به شما ارائه می شود. در صورتی که شما روی دکمه انتشار کلیک کنید، این پیش نمایش بدون هیچ موردی به وضعیت منتشر شده تغییر حالت داده و در صورتی که به وبلاگ سایت خود سری بزنید می توانید این مقاله را مشاهده کنید.

تا اینجای کار هیچ مورد و موضوعی برای شما پیش نیامده است و به راحتی می توانید کار خود را در سایت انجام دهید. اما یکی دیگر از امکاناتی که شما در سایت های وردپرسی در اختیار دارید این است که تاریخ و ساعت انتشار مقالات خود را تغییر دهید. در این رابطه باید گفت که وقتی این کار را انجام دهید، دکمه انتشار به دکمه زمانبندی تغییر پیدا می کند و در صورتی که روی آن کلیک کنید، وضعیت نوشته شما به زمانبندی شده تغییر پیدا می کند. از آنجایی که نمی توان یک مقاله را با تاریخ و ساعتی که هنوز نرسیده است منتشر کرد، وردپرس این مسئولیت را بر عهده می گیرد که در زمانی که شما مقرر کرده اید، این نوشته را به منتشر شده تغییر وضعیت داده و در بین سایر نوشته ها به نمایش بگذارد.

اینجاست که خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس خود را وسط می اندازد و همه چیز را خراب می کند و در صورتی که بعد از رخ دادن این خطا به سراغ بخش نوشته های خود بروید می توانید یک همچین اروری را در وضعیت نوشته های خود ببینید:

خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس چیست

این خطای قرمز رنگ به این معنی است که تغییر وضعیت ما انجام نگرفته است. البته اگر بخواهیم منصف باشیم و کمی بی طرفانه به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس در واقع یک هشدار است و به این منظور به ما نمایش داده می شود که بدانیم اتفاقی در سایت افتاده است و یکی از مطالبی که ما می خواستیم در تایم مقرر منتشر شود انتشار پیدا نکرده است. پس بهتر است که به صورت دستی آن را منتشر کرده و فکری به حال این نوشته بکنیم.

شاید در اولین برخورد این موضوع چیز زیاد مهمی نباشد که بخواهیم خود را خیلی به آب و آتش بزنیم اما باید گفت شمایی که به دنبال رفع این خطا آمده اید خوب می دانید که این موضوع تا چه اندازه می تواند تاثیرگذار باشد. برای خیلی از سایت هایی که برنامه های سئو خود را بر اساس انتشار مطالب و تولید محتوا پایه ریزی کرده اند می تواند بسیار مهم باشد. داشتن برنامه منظم برای انتشار یکی از مواردی است که گوگل به شدت به آن اهمیت می دهد و برای خیلی از سایت ها مانند سایت های خبری، این مورد که الگوریتم فرشنس گوگل به سراغ آنها بیاید و نظم کاری و سرعت عمل آنها را ببیند یک موضوع حساس و درخشان خواهد بود.

در صورتی که سوال بیشتری در مورد این موضوع که این به موقع منتشر شدن مقالات تا چه اندازه مهم است دارید می توانید به سراغ مقاله سئو چیست بروید. ما در این مقاله می توانیم همین اندازه به این موضوع اشاره کنیم که خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس آنقدر خطای قدرتمند و بدی هست که این نظم را حسابی به هم بریزد و بتواند به سئوی سایت شما آسیب برساند.

اکنون که متوجه اهمیت خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس شدیم و دیدیم که این خطا چه کاری را می کند و چرا ما با چنین خطایی مواجه می شویم، نوبت به این رسیده است که ریشه خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس را بررسی کنیم و ببینیم اصلا چه اتفاقی می افتد که سایت ما به این وضعیت گرفتار می شود.

دلایل ایجاد خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس

اکنون که می دانیم خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس چیست و وقتی که اتفاق می افتد سایت ما با چه مشکلاتی مواجه می شود لازم است در مورد این موضوع که این خطا چرا اتفاق می افتد و چه دلایلی را می تواند داشته باشد، صحبت کنیم. برای اینکه متوجه شویم که دلیل رخ دادن این خطا چیست لازم است کمی به ساز و کار وردپرس بپردازیم.

دلایل ایجاد خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس

در واقع باید گفت که وردپرس یک هسته پردازشی است که به صورت غیر فعال روی هاست قرار می گیرد و کار می کند. این یعنی وردپرس به نوعی در حالت خاموش و غیر فعال باقی می ماند تا زمانی که کسی با آن کاری داشته باشد، وقتی که برای سایت ما در خواستی وارد شد و ریکوئستی به آن برسد، این هسته فعال شده و براساس روند کاری خود به این درخواست پاسخ می دهد. بعد از این پاسخ برای اینکه منابع سرور اشغال نشود، وردپرس باز هم به حالت غیر فعال خود تغییر وضعیت داده و به نوعی به خواب می رود.

وقتی که شما کاری مانند زمانبندی یک مقاله در وردپرس را تعیین می کنید، وردپرس به صورت خود به خودی می تواند از حالت غیرفعال خارج شده و این کار را برای شما انجام دهد، و در واقع این هاست شما است که وردپرس را بیدار می کند که این کار را انجام دهد. این مسئولیت به عهده بخشی از هاست به نام Cron Job است. کران جاب ها در واقع یک برنامه زمانبندی دارند که در آن زمان ها، می توانند وردپرس را فعال کرده تا کاری که برای آن برنامه ریزی کرده اید را انجام دهند.

حالا در صورتی که هر گونه مشکلی در خود کران جاب ها، هماهنگی کران جاب ها و وردپرس و یا درکی که وردپرس از دستورات کران جاب ها دارد پیش بیاید، خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس نتیجه ای است که ما با آن مواجه می شویم و وردپرس ما ممکن است که نتواند کاری که برای آن برنامه ریزی شده است را تکمیل کند. شما می توانید با سرکشی به هاست خود این کران جاب را ببینید و به پنلی که آنها را کنترل می کند دسترسی داشته باشید. به طور مثال در کنترل پنل دایرکت ادمین شما قادر خواهید بود تا از منوی Advanced Features به کران جاب های خود دسترسی داشته باشید:

دلایل ایجاد خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس

در واقع دلیل اصلی و مهمی که برای این اتفاق وجود دارد همین مسئله است. اما موارد مختلفی در جریان این اختلال ها خواهد بود. یکی از مهمترین این موارد منطقه زمانی یا همان Time zone سیستم ما است. که بعضی از مواقع تغییراتی در آن اتفاق می افتد. شما می توانید به این بخش از طریق تنظیمات عمومی در منوی پیشخوان خود دسترسی داشته باشید. در صورتی که به مسیر پیشخوان / تنظیمات / عمومی سری بزنید می توانید به صورت کامل به این موارد دسترسی داشته باشید:

time Zone در وردپرس

در واقع این قسمت تعیین می کند که شما زمان چه شهری را به عنوان مرجع زمان هایی که در سایت وارد می کنید تعیین کرده اید. مشکلاتی که در این بخش وجود دارد هم می تواند در بروز خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس نقش داشته باشد اما باید گفت که تاثیر آنها به اندازه کران جاب ها نیست.

اکنون که می دانیم خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس چیست و چرا برای سایت ما ایجاد می شود وقت آن رسیده است که به روش های حل آن بپردازیم و ببینیم که چطور می توان این کار را انجام داد.

آموزش رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس

برای رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس راه ها و روش های مختلف و زیادی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. شما می توانید کران جاب های داخلی وردپرس را غیر فعال کرده و به صورت کامل سرور را مسئول انجام این کار کنید، و یا اینکه از افزونه هایی که برای این کار وجود دارند برای رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس استفاده کنید. در کل باید گفت که رفع این خطا کار چندان پر دردسری برای شما نمی باشد. 

آموزش رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس

افزونه های زیاد و مختلفی وجود دارند که می توانند رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس را برای ما پیاده سازی کنند و استفاده از آنها هم کار ما را ساده می کند. در ادامه به بررسی دو مورد از این افزونه های کاربردی که می توانند این کار را برای ما انجام دهند می پردازیم:

افزونه Missed Scheduled Posts Publisher

اولین افزونه ای که در این مقاله برای رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس به سراغ آن خواهیم رفت افزونه Missed Scheduled Posts Publisher است که توسط یکی از بزرگترین ارائه کنندگان افزونه های وردپرسی و سایت های آموزشی مطرح یعنی WPBegginer ارائه شده است و بازدهی خوبی را دارد.

در مورد اینکه افزونه Missed Scheduled Posts Publisher چطور کار می کند و چه مکانیزمی برای رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس دارد باید گفت که این افزونه هر 15 دقیقه یک بار وردپرس شما را برای این خطا بررسی کرده و در صورتی که هر یک از کارهایی که قرار بود این افزونه انجام دهد، انجام نشده باشد آن را به صورت مجدد راه اندازی می کند. در واقع این افزونه مانند یک آلارم دائمی برای هسته وردپرس سایت ما عمل می کند.

برای نصب این افزونه بر اساس روشی که در مقاله نصب افزونه در وردپرس به آن پرداختیم لازم است به بخش افزودن افزونه های وردپرس رفته و نام آن را جست و جو کنید.

نصب افزونه Missed Scheduled Posts Publisher

نکته جالبی که در مورد این افزونه وجود دارد این است که نیاز به این که شما آن را تنظیم کرده و به سراغ تنظیمات آن بروید ندارد. در واقع شما برای رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس با استفاده از افزونه Missed Scheduled Posts Publisher تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام افزونه را در مخزن سرچ کنید و آن را نصب کرده و فعال سازی کنید.

اما در صورتی که باز هم بعد از نصب این افزونه با خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس مواجه شدید می توانید از افزونه دیگری که برای این کار ارائه شده است استفاده کنید که در ادامه آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

افزونه Scheduled Post Trigger

افزونه بعدی که می تواند رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس را برای ما انجام دهد افزونه Scheduled Post Trigger می باشد. این افزونه با بیش از 40 هزار بار نصب فعال یکی از بهترین افزونه هایی می باشد که برای رفع این خطا مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا توانسته است که کارکرد قابل قبول و خوبی را از خود نشان دهد. برای استفاده از این افزونه با جست و جوی نام آن به راحتی می توانید آن را پیدا کرده و روی سایت خود نصب کنید.

نصب افزونه Scheduled Post Trigger

در مورد تنظیمات افزونه Scheduled Post Trigger هم باید گفت که این افزونه هم مانند افزونه Missed Scheduled Posts Publisher به کار خاص دیگری نیاز ندارد و می توان با استفاده از آن به راحتی از شر خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس راحت شد.

البته وضعیت هایی هم وجود دارد که شما باز هم با استفاده از این افزونه ها خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس را در سایت خود مشاهده می کنید. در این صورت باید گفت که مشکل از جایی جدی تر به سراغ شما آمده است و در بخش بعد در این مورد صحبت خواهیم کرد.

در صورتی که خطا ادامه داشت چه کار کنیم!؟

معمولا راه حل هایی که برای رفع خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس ارائه می شود در تمامی منابع به این صورت می باشد که شما باید از این افزونه ها استفاده کرده و یا با استفاده از دستکاری کران جاب های وردپرس کار را به گردن سرور بیندازید و کران جاب های خود را روی سرور انتقال دهید، اما احتمال این موضوع هم وجود دارد که این خطا بعد از غیر فعال کردن باز هم برای شما نمایش داده شود.

در این صورت باید گفت که خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس دلیل دیگری دارد و دلیل آن زیادی شلوغ بودن وردپرس شما و سروری است که این خطا روی آن ایجاد شده است. در واقع مفهوم خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس این است که وردپرس شما از حالت غیرفعال خارج نشده است که کار خود را انجام دهد. این بدان معنا است که منابع حافظه ای که سرور در اختیار داشته است، به میزان کافی به سایت ما نرسیده است که این کار انجام شود. در اینجاست که باید بار دیگر گفت که هاست قدرتمند می تواند برای سایت شما یک عنصر حیاتی و هم باشد.

در صورتی که خطا ادامه داشت چه کار کنیم!؟

در صورتی که از سرویس هایی مانند هاست وردپرس و یا هاست ابری استفاده کنید و سایت خود را با استفاده از این سرویس ها سرپا نگه دارید، می توان از این موضوع که این اتفاق به این دلیل برای شما نمی افتد و با نصب یک افزونه بدون تنظیمات ساده کار شما انجام می شود، اطمینان داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس پرداختیم و دیدیم که این خطا به چه علتی پیدا می شود و چطور می توان از دست آن خلاص شد. در واقع باید گفت که این خطا نتیجه این است که وردپرس کاری که برای آن برنامه ریزی کرده بودیم را به دلایل مختلف مانند عدم فعالسازی آن از طرف هاست و سرور و یا تغییرات در منطقه زمانی بین هاست و سرور از دست می دهد. برای حل این مشکل شما می توانید از افزونه ها استفاده کرده و یا کلا وضعیت کران جاب های سایت خود را تغییر داده و کار را به کردن سرور بیندازید.

در نظر داشته باشید در صورتی که شما افزونه های مورد نظر را روی سایت خود نصب کرده و باز هم مشکلات وجود داشتند و با خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس مواجه شدید لازم است که برای این مشکل ابتدا منطقه زمانی یا همان Time Zone سایت خود را کنترل کنید، کش سایت خود را پاک کنید و بعد از آن منابع حافظه را برای سایت خود افزایش دهید تا این خطا برطرف شود.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها