5 روش جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس

جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس
خرید هاست

امنیت از آن دست واژه هایی است که همه جا نفوذ خود را دارد اما وقتی صحبت از راه اندازی و مدیریت یک سایت اینترنتی در میان باشد باید بگوییم که امنیت چنان جایگاه ویژه ای را برای ما پیدا می کند که می توان گفت بیشتر فعالیت هایی که در اینترنت صورت می گیرد به منظور برقرار کردن امنیت بوده و کمی تداخل در این موضوع می تواند به شست صد در صدی یک کسب و کار اینترنتی و از دست رفتن یک سایت منجر شود. بسته به اینکه شما سایت خود را با چه سیستمی پیاده سازی کرده باشید تهدیدات امنیتی می تواند برای شما متفاوت باشد. به طور مثال در مورد سیستم وردپرس در کنار امنیت خوبی که دارد، می توان گفت که شناخته شدن آن توسط حمله کنندگان یک نقطه  ضعف بزرگ است و همین موضوع باعث شده است که نیاز باشد برای مقابله با حملات روش های مختلفی استفاده شود. جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس موضوع اصلی بحث ما در این مقاله خواهد بود.

حملات دیداس یکی از حملاتی است که می تواند سایت شما را از کار انداخته و کارایی آن را به طور کامل مختل کند. اما وقتی که سیستم شما وردپرس باشد، علاوه بر این مختل شدن کارایی این حملات به حمله کنندگان اجازه نفوذ را هم خواهد داد و با شرایط خاصی که روی سایت شما ایجاد می کند باعث می شود که حتی کنترل سایت خود را هم از دست بدهید. از این رو وجود روش های خاص و ویژه برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس یکی از مهمترین موارد برای وبمستر هایی می باشد که می خواهند از سایت خود به خوبی مراقبت کنند. البته لازم است قبل از اینکه روش های جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس را معرفی کنیم، کمی در مورد اینکه این حمله چه می باشد و با چه نوعی از حملات در اینجا سر و کار داریم صحبت کنیم.

حمله DDoS چه نوع حمله ای است

حملات DDoS را می توان یکی از انواع گسترده حملات اینترنتی معرفی کرد که هدف اصلی آن از کار انداختن سایت شما و سرویسی است که در آن ارائه می کنید. DDoS یا همان دیداس سرواژه ای است که از عبارت Distributed Denial-of-service ایجاد شده است و به معنی اختلال در خدمات توزیع شده می باشد. در این نوع از حملات اتفاقی که می افتد این است که سایت هدف با استفاده از ترافیک جعلی ای که توسط حمله کنندگان به سایت تحمیل می شود، هنگ کرده و از کار می افتد.

حمله DDoS چه نوع حمله ای است

وقتی که سایت شما در حال کار کردن است و کاربران تان به سایت شما می آیند و از آن استفاده می کنند و خارج می شوند، یک ترافیک روی سایت شما ایجاد می شود. این ترافیک، همان داده های سایت شما هستند که به کاربر ارسال شده و همان درخواست هایی که کاربران برای شما می فرستد. بدیهی است که سایت و سرور شما قادر است تعداد خاصی کاربر را پاسخدهی کند و در ساعات شلوغی که تعداد این کاربران بالا می رود، سایت شما کند تر شده و حتی ممکن است که سایت شما داون(Down) شود و از کار بیفتد.

هکر هایی که روی سایت شما حملات دیداس را اجرا می کنند کاری میکنند که ترافیک سایت شما به اندازه ای بالا برود که هاست شما انگار می خواهد به چند هزار کاربر به صورت همزمان سرویس دهی کند. در این حالت هکر ها با استفاده از شبکه های ربات هایی که دارند اقدام به ارسال درخواست به سایت شما می کنند. این درخواست ها به صورت پیوسته به وب سرور سایت شما رسیده و سایت شما که قادر به پاسخ دهی به همه آنها نیست زیر فشار گیر کرده و کاربرانی که واقعا به سایت شما آمده و می خواهند از سایت شما استفاده کنند هم نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند.

حمله DDoS به این صورت انجام می شود که تمامی این درخواست ها از طریق ربات های متعدد به سمت سایت شما ارسال می شود. این ربات ها در بستر اینترنت و از IP های متعددی برای اینکار استفاده می کنند که تشخیص آنها و بن کردن آنها توسط سرور ها کاری سخت باشد و به این راحتی نمی توان این موضوع را متوجه شد که حمله از طرف چه کسی و با چه IP خاصی انجام می شود. به این ربات ها بات نت(Bot Net) گفته می شود و یکی از عناصر مهم در حملات دیداس به شمار می آیند.

اما در مورد اینکه دیداس در وردپرس می تواند چه مواردی را به بار بیاورد و چه داستان هایی را برای ما ایجاد کند موضوع دیگری است که می توان گفت با سایر سیستم های دیگر کمی متفاوت است.

حمله DDoS در وردپرس چه تبعاتی دارد

اکنون که می دانیم دیداس چیست و چه طور انجام می شود، باید به این موضوع بپردازم که آیا دیداس در وردپرس تفاوتی با سایر فریم ورک های دیگر برای طراحی سایت دارد و وقتی که از وردپرس برای پیاده سازی سایت خود استفاده کرده باشیم، چه اتفاقاتی ممکن است با حملات دیداس برای سایت ما بیفتد. در مورد اینکه سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست و چه طور کار می کند به صورت مفصل در مقاله وردپرس چیست صحبت کردیم و دیدیم که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به ما یک سایت خام را می دهد و ما می توانیم روی هسته ای که در اختیار ما قرار گرفته، سایر مواردی که لازم داریم را با استفاده از قالب ها و افزونه ها پیاده سازی کنیم و سایتی که می خواهیم را از آن بیرون بکشیم.

حمله DDoS در وردپرس چه تبعاتی دارد

در مورد امنیت باید گفت که وردپرس یک سیستم با سابقه بیش از بیست سال است که یک گروه حرفه ای و خوب برای خود دارد و تیم امنیتی آن از هیچ موردی کوتاهی نمی کند. اما در بعضی مواقع عدم رعایت نکات امنیتی توسط وب مستر ها ممکن است که باعث پایین آمدن امنیت این سیستم شود.

در صورتی که یک حمله دیداس روی سایت وردپرسی رخ دهد با توجه به اینکه معمولا سایت های وردپرسی هسته های سنگین تری نسبت به سایر سایت ها دارند احتمال اینکه سریعتر از کار بیفتند وجود دارد و می توان گفت که سایت شما دیگر بالا نخواهد آمد. همینطور در صورتی که شما بعضی از پورت ها و قابلیت ها را مسدود نکرده باشید، در این بساط و شلوغی ای که روی سایت شما راه می افتد بعضی از هکر ها می توانند از طریق راه هایی که برای کار با سایر پلتفرم ها و برنامه ها در وردپرس تعبیه شده است به سایت شما نفوذ کنند.

وردپرس امکان کار کردن با برنامه های ثالث . پلتفرم های دیگر را از طریق API ها فراهم کرده است و همین موضوع باعث شده است که یک راه ورود بالقوه در آن وجود داشته باشد. در صورتی که شما برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس کاری را نکرده باشید ممکن است که این ورودی ها مورد حمله قرار گرفته و هکر به راحتی وارد سایت شما شود.

در صورتی که فکر می کنید سایت شما مورد حمله قرار نمی گیرد و کسی کاری به کار آن ندارد باید گفت که در صورتی که هوشیار نباشید عموما موقعی متوجه موضوع خواهید شد که خیلی دیر شده است. در مورد احتمال حمله هم باید گفت به محض اینکه در نتایج جست و جو خود را نشان دهید و مخصوصا وقتی که برای یکی از کلمات کلیدی که محصولی پر سود است به صفحه اول بیایید کم کم حملاتی که به قصد تخریب شما انجام می گیرد آغاز خواهد شد. اما در مورد اینکه روش جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس چیست و برای این کار باید چه کارهایی را انجام دهید در ادامه به صورت کامل و مفصل صحبت خواهیم کرد.

حمله DDoS در وردپرس

روش جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس چگونه است

به طور کلی می توان گفت که جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس یکی از مهمترین اقداماتی است که هر وبمستر باید در دستور کار خود قرار دهد و با استفاده از آن کارهای خود را پیش ببرد. در این رابطه که برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس باید چه کار هایی صورت گیرد می توانیم به 5 مورد اصلی و اساسی اشاره کنیم که هر کدام از آنها می توانند برای حفظ امنیت سایت موضوعی حیاتی و مهم باشند.

در ادامه هر کدام از مهمترین و بزرگترین مواردی که باید برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس رعایت کنید را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

روش جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس چگونه است

استفاده از هاست قدرتمند

یکی از مهمترین موارد و نکاتی که باید برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس در نظر داشت این است که از هاست قدرتمند و کارآمد استفاده کنیم. یکی از مهمترین نقاطی که در زمان رخ دادن حملات دیداس درگیر می شوند، هاست و سرور سایت شما هستند در صورتی که سرور شما بتواند با قدرتی که دارد، حمله را هندل کرده و قبل از اینکه با درخواست های زیادی که از طرف بات نت شبکه را پر کرده و سرور را درگیر می کند، اشغال شود، بتواند IP های نود های مخرب را پیدا کند، تقریبا می توانیم بگوییم که سایت شما نجات پیدا خواهد کرد.

در مورد اینکه بهترین هاستی که می توانید برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس از آن استفاده کنید کدام مورد می باشد باید بگوییم که هاست ابری در درجه اول و بعد از آن هاست وردپرس می تواند عملکرد های خوبی را به شما ارائه کند. جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس به وسیله هاست های ابری می تواند به راحتی انجام شود، سیستم های ابری با توجه به ماهیت توزیع شده ای که دارند در صورتی که یکی از IP های سرور مورد حمله دیداس قرار بگیرند، از سایر سرور های ابر سرویس دهی را انجام داده و همینطور سایر سرور های سالم به دنبال پیدا کردن نود های مخربی که به یک سرور حمله کرده اند خواهند رفت.

احتمال اینکه هاست ابری بتواند حمله دیداس را پیدا کرده و بات نت را از پا درآورد بسیار زیاد است و معمولا سرور های ابری به سختی دچار حملات بات نت خواهند شد. در مورد هاست وردپرس هم باید گفت این هاست با منابع بالایی که دارد می تواند حملات را پشت سر بگذارد و ماژول های امنیتی آن می توانند کار را به خوبی انجام دهند.

استفاده از هاست قدرتمند

استفاده از CDN

به کارگیری و استفاده از شبکه توزیع محتوا یا همان CDN یکی از قابلیت هایی است که با استفاده از آن می توانیم جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. سی دی ان ها در واقع امکانی هستند که محتوای سنگین پیج شما شامل ویدئو ها و همینطور تصاویر را در خود ذخیره کرده و در سرور های ابری پخش می کنند تا در صورتی که کاربری خواست به سایتی دسترسی پیدا کند، تصاویر و محتوای سنگین از نزدیکترین و همینطور خلوت ترین سرور به وی رسیده و توزیع محتوا با بهترین کیفیت انجام شود.

کاری که این سرویس ها برای محافظت از دیداس انجام می دهند این است که بار کاری لود سایت را کاهش داده و سرور را خلوت نگه می دارند. با این کار حتی ممکن است که هکر ها حمله را اشتباها روی یکی از سرور های سی دی ان اجرا کنند. در مورد این CDN ها باید یک نکته دیگر را هم در نظر داشت و آن هم خدمات آنتی دیداسی است که ارائه می کنند. خیلی از CDN ها مانند سیستم معروف کلودفلر که حتما تا الان با صفحات کنترلی آن آشنا شده اید، از سایت شما به صورت کامل در برابر دیداس محافظت می کنند.

در واقع کاری که کلودفلر برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس انجام می دهد این است که تمامی درخواست هایی که از IP های مشکوک و به صورت دستکاری شده به سرور می رود را کنترل کرده و هر کدام را که کمی مشکوک ببیند از کار می اندازد. در بعضی از مواقع هم برای نمایش سایت از شما می خواهد که کدهای کپچای مورد نظر را تکمیل کرده و یا ثابت کنید که ربات نیستید. جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس با استفاده از ابزار هایی مانند کلودفلر و یا CDN ابر آروان می توانند به صورت کامل انجام شوند و کار زیادی را به گردن شما نخواهد انداخت.

استفاده از CDN

بستن XML-PRC

یکی دیگر از قابلیت هایی که برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس حتما باید به آن توجه داشت این است که ورودی هایی از سایت که می توانند در زمان انجام حملات دیداس توسط هکر ها مورد سوء استفاده قرار گیرد را به طور کامل مسدود کنید. یکی از مهمترین این ورودی ها امکانی است که وردپرس برای کار کردن با برنامه های دیگر مانند اپلیکیشن های موبایل که برای سایت های وردپرسی استفاده می شود ارائه کرده است. XML-PRC ورودی ای است که با استفاده از آن می توان به سایت لاگین کرد و باید گفت که در بین حملات دیداس که سرور را درگیر می کند عموم عملیاتی که برای احراز هویت این بخش ها انجام می گیرد با شکست مواجه می شود.

باید در نظر داشته باشید که بستن این پورت ها در صورتی که از این برنامه ها استفاده نمی کنید و یا محدود کردن آنها در صورتی که شما برای سایت خود یک اپلیکیشن هم دارید، یکی از مهمترین کار ها برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس و همینطور نفوذ به سایت شما می باشد. در صورتی که لاگ سرور خود را در طول این حملات کنترل کنید قطعا متوجه تلاش هایی برای ورود به سایت از طریق این پورت خواهید شد که می توان گفت به همین منظور بوده است.

بستن XML-PRC

غیر فعال کردن REST API

یکی دیگر از مواردی که می توان گفت برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس نیاز است به سراغ آن بروید، غیر فعال کردن REST API می باشد. امکانی که به سایت وردپرسی شما اجازه می دهد با سایت های دیگر و برنامه های دیگر تعامل داشته باشید. در صورتی که ماژول های دیگری از سایت های دیگر با استفاده از رابط کاربری برنامه نویسی یا همان API به سایت شما متصل نیستند لازم است که این قابلیت ها را در وردپرس خود غیر فعال کرده و سایت خود را در برابر حملاتی که از این بخش برای نفوذ اتفاق می افتد مصون کنید.

غیر فعال کردن REST API

استفاده از افزونه های امنیتی

یکی از موارد مهمی که می توان آن را جزو برترین و موثرترین روش های جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس دانست استفاده از امکان خوب وردپرس است که در اختیار کاربران خود قرار می دهد و آن چیزی جز افزونه های قدرتمندی که برای این سیستم مدیریت محتوا ارائه شده است و می تواند هر قابلیتی را برای سایت پیاده سازی کند نیست. به طور کلی می توانیم بگوییم که نقش افزونه ها در وردپرس بسیار پررنگ بوده و باید گفت که یکی از اصلی ترین اجزایی هستند که در همه حال به داد سایت های وردپرسی می رسند.

یکی از مواردی که باید مستقیم به سراغ افزونه ها رفت جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس است که برای آن افزونه های متعدد و رنگارنگی وجود دارد. شما می توانید این افزونه ها را به دو نوع از افزونه های امنیتی که برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس استفاده می شوند و همینطور افزونه هایی که برای برطرف کردن و جلوگیری از آسیب های پیچیده در زمان اتفاق افتادن حمله دیداس هستند، تقسیم کنید.

استفاده از افزونه های امنیتی

افزونه هایی مانند وردفنس و سکیوریتی آی تمز که در مقاله های آموزش افزونه Wordfence و افزونه iThemes Security آنها را به صورت کامل معرفی کردیم می توانند با سایت شما کاری کنند که به صورت کامل ضد گلوله شده و اجرای عملیات حمله دیداس روی آن ممکن نباشد. برای اینکه حمله دیداس به خوبی عمل کند، ربات هایی وجود دارند که در ابتدا سایت شما را اسکن می کنند این دو افزونه و به طور خاص افزونه وردفنس این قابلیت را دارند که این ربات ها را شناسایی کرده و اگر کسی قصد بررسی ساختار سایت شما را داشت آن را از ادامه این موارد باز دارند و کاربر را مسدود کنند.

همینطور افزونه های دیگری مانند Sucuri و یا All In One WP Security هم از مواردی هستند که می توانند در زمان شروع ترافیک های مشکوک آنها را کنترل کرده و از ورودی های سایت شما به خوبی مراقبت کنند. به طور کلی می توانیم بگوییم که استفاده از افزونه های مختلف برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس می تواند یکی از کارهایی باشد که تاثیر زیادی در امنیت سایت دارد و عملکرد خوبی را از خود نشان خواهد داد.

در ادامه هر کدام از این افزونه ها و کاربردی که میتوانند بررای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس در سایت ما داشته باشند را مورد بررسی قرار می دهیم تا ببینیم برای داشتن سایتی امن لازم است به سراغ کدام یک از این افزونه ها رفته و کدام یک از آنها کاری که ما می خواهیم را برای ما انجام می دهند.

افزونه امنیتی وردفنس

در مورد این افزونه داستان های زیادی وجود دارد و شما می توانید بازخورد این افزونه را از بیش از 4 میلیون کاربری که از آن استفاده می کنند بپرسید و مطمئنا درصد بالایی از این کاربران و وب مستر ها از آن راضی بوده اند. در واقع می توان گفت که این افزونه معروف ترین و محبوب ترین افزونه امنیتی برای وردپرس است که به عنوان بهترین افزونه رایگان هم شناخته می شود. در واقع حقیقت این است که این افزونه رایگان نیست و لازم است که شما برای استفاده از تمامی امکانات و ویژگی های آن هزینه پرداخت کنید، اما نسخه هایی که از این افزونه به صورت رایگان ارائه می شود، می تواند بهترین امکانات را در اختیار شما بگذارد و در واقع باید گفت که بخش رایگان این افزونه کاربردی تر از بخش پرمیوم و اشتراکی آن می باشد.

شما می توانید کلیه قابلیت های امنیتی مورد نیاز برای سایت خود را روی این افزونه پیدا کنید و صرفا موارد مربوط به CDN ها هزینه بر خواهند بود. همانطور که اشاره کردیم این افزونه می تواند امنیت سایت شما را قبل از این که حملات برای شما اتفاق بیفتند بالا برده و در واقع مکانیزمی که برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس استفاده می کند این است که ارتفاع دیوار های امنیتی دور تا دور سایت شما را تا اندازه ای بالا خواهد برد که کسی جرات حمله به آن را نداشته باشد. در واقع این کار باعث می شود که خیلی از روبات ها و خزنده هایی که سایت ها را برای حمله بررسی می کنند نتوانند از این سایت اطلاعاتی بدست بیاورند و سایت شما را ترک کنند.

در کنار تمامی ابزار های قدرتمند برای بالا بردن امنیت سایت این افزونه امکان خوبی را هم برای بررسی سوابق کاربران فراهم کرده است که شما با استفاده از آن می توانید اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع که آیا کاربری که روی سایت شما در حال بازدید است را مورد بررسی قرار داده و ببینید که آیا این IP قبلا فعالیت مشکوکی داشته است و یا این که از جا آمده است و اطلاعات مربوط به Whois آی پی های آنها را مشاهده کنید.

علاوه بر این موارد این سیستم به شما این امکان را خواهد داد که کنترل خوبی را روی پسورد های کاربران داشته باشید، احراز هویت های دو مرحله ای و همین طور ارائه قوانین سختگیرانه برای انتخاب پسورد در سایت از مواردی هستند که این افزونه می تواند برای ما ایجاد نماید.

افزونه iThemese Security

دومین افزونه معروف و پر سر و صدا برای برقرای امنیت در سایت های وردپرسی که اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده است، افزونه سکیوریتی آیتمز می باشد که امکانات خوبی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. البته باید گفت که این فا وزنه به صورت کامل با امکانات غیر رایگان خود (البته به جز موارد مربوط به CDN) توسط ارائه کنندگان داخلی و مجاز افزونه ها ارائه می شود و شما می توانید به صورت پرداخت های ریالی آن را از این ارائه کنندگان خریداری کرده و در سایت خود استفاده کنید.

باید گفت که افزونه سکیوریتی آیتمز یکی از افزونه های قدرتمندی که هر فعالیت مشکوکی را روی سایت شناسایی می کند. این افزونه تا اندازه ای دقیق است که در صورتی که شما IP های مدیریتی را برای آن مشخص نکنید در خیل از مواقع ممکن است خود شما را هم از دسترسی به سایت منع کند. در واقع این افزونه به صورت 24 ساعته در حال چک کردن و به نوعی پاییدن سایت است و اگر کسی دست از پا خطا کند آن را مسدود می کند. این خطا ها ممکن است گشتن به دنبال صفحه ورود به سایت، تلاش برای دستیابی به آدرس های رندوم که وجود ندارند و یا تلاش بیش از اندازه برای وارد کردن یوزرنیم ها و پسورد های مختلف روی سایت باشد.

علاوه بر این موارد این افزونه می تواند امکانات مختلف دیگر ی را هم برای شما فراهم کند که از آنها می توانیم به تغییر آدرس صفحه ورود، کنترل انتخاب پسورد توسط کاربران، پیاده سازی کد کپچا به صورت خودکار روی صفحات مربوط به ورود و به طور کلی کلیه امکاناتی که برای جلوگیری از حملات بروت فورس مورد نیاز باشد اشاره کرد. اما در مورد این موضوع که این افزونه برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس چه کاری انجام می دهد باید گفت که این افزونه تحلیل خوبی را روی درخواست های کاربران پیاده سازی کرده و خیلی از درخواست های نا مشخص و بدون اعتباری که در حملات دیداس به سایت ارسال می شود توسط این افزونه از چرخه درخواست های معتبر سایت خارج شده و این افزونه می تواند تاثیر این نوع از حملات را بسیار محدود کند.

همین طور این افزونه می تواند اجرا کنندگان حملات دیداس را شناسایی کرده و آنها را به صورت کلی از دسترسی به سایت و ارسال بسته های مخرب منع کند و از طرف آنها درخواستی را قبول نکند. البته باید گفت این موضوع که این افزونه بتواند به این راحتی کار خود را انجام دهد تا حدود زیادی هم به منابع سایت شما وابسته خواهد بود و سایت باید بتواند مجال بررسی این موارد را داشته باشد و با یک هاست ضعیف اصلا این افزونه فرصت این که بخواهد کاری انجام دهد را پیدا نخواهد کرد.

علاوه بر این موارد افزونه آیتمز سکیوریتی می تواند به شما گزارش های خوبی را با استفاده ایمیل ارسال کند که این گزارش ها مبنی بر وضعیت فعلی سایت می باشند. در صورتی که حمله ای روی سایت در شرف وقوع باشد شما با استفاده از این گزارش ها می توانید متوجه آن شده و این اطلاعات در ساعات ابتدایی حملات از آنها می تواند به شما در رفع حمله به صورت موثر و کنترل آن کمک بسیار زیادی بکند.

افزونه Sucuri

این افزونه که ارائه شده توسط یک شرکت چند منظوره امنیتی است و واقعا بیشتر از یک افزونه ساده وردپرسی می باشد، از بهترین گزینه هایی است که می توان در مورد جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس به آن اشاره کرد و باید گفت که کارایی بالایی را از خود نشان داده است. در مورد کارایی این افزونه باید گفت که مجموعه اقداماتی که Sucuri برای ما انجام می دهد به دو بخش اقدامات قبل از حمله و بعد از اتفاق افتادن حمله تقسیم می شود. در واقع این افزونه هم می تواند به جلوگیری از حملات کمک کند و هم این که بعد از اتفاق افتادن حمله، می تواند آن را هندل کرده و از داده های شما در برابر مهاجمانی که به سایت وارد شده اند و سایت شما را از کار انداخته اند حفاظت کند.

این افزونه برای اقدامات قبل از خود مکانیزم های خوبی را دارد که بتواند کار جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس را به صورت کامل برای ما انجام دهد. در واقع این افزونه ارتباط خارجی خود را با ارائه کننده حفظ کرده و به نوعی می تواند از اسکن هایی که Sucuri Security Solutions روی سایت ما انجام می دهد، بدون استفاده از منابع سایت و بر اساس جدیدترین متدولوژی ها و آخرین آپدیت های امنیتی اطلاعات دقیقی را در رابطه با نقطه ضعف های احتمالی سایت ما پیدا کرده و آنها را به ما اطلاع دهد.

علاوه بر این موارد، استفاده از بلک لیست هایی که شرکت های امنیتی معتبر در مورد سرور های مشکوک ارائه می کنند می تواند، در مسدود کردن ترافیک های مشکوک روی سایت، توسط این افزونه جلوگیری به عمل می آید. از مهمترین این لیست ها می توان به بلک لیست های گوگل، بلک لیست های نورتون سکیوریتی و همین طور IP های ارائه شده توسط شرکت بزرگ امنیتی ESET اشاره کرد.

اما در مورد اقداماتی که بعد از حمله به سایت ما صورت می گیرد باید گفت که رد خیلی از موارد حملات دیداس برای اشغال کردن منابع سایت و فلج کردن آن به قصد اجرای حملات نفوذ صورت می گیرد. رد صورتی که ای افزونه تشخیص دهد که جامعیت سایت به خطر افتاده است یک رمزنگاری را روی داده های حساس فعال کرده و آنها را به نوعی قفل می کند که حتی با داشتن رمز عبور هم نمی توان به آنها دسترسی پیدا کرد و باید شرایط سایت به صورت پایدار در بیاید. می توان گفت که این افزونه امنیتی مهم بیشتر شهرت خود را مدیون این دسته از فعالیت ها می باشد که بازدهی خوبی را از خود نشان داده است.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد اینکه جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس چگونه انجام می گیرد و این موضوع که اتفاق افتادن این نوع از حملات می تواند چه آسیب هایی را به سایت ما برساند و چه اتفاقی برای سایت خواهد افتاد صحبت کردیم. در مورد اینکه جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس چگونه می تواند انجام میگیرد باید بگوییم که برای این کار پنج روش اصلی وجود خواهد داشت. پایه ای ترین روش ها به انتخاب یک سرویس میزبانی حرفه ای و خوب و همینطور استفاده از CDN و ضد دیداس هایی مانند کلودفلر باز می گردد.

در گام های بعدی شما باید ورودی های سایت را جهت جلوگیری از خسارت بیشتر بسته و در صورتی که از API ها و همینطور قابلیت XML-RPC را روی سایت خود استفاده نمی کنید آنها را به صورت کامل ببندید. در آخرین لول هم نوبت به استفاده از افزونه های امنیتی می شود که برای این کار ارائه شده اند و باید گفت که این کار می تواند یکی از موثرترین کارهایی باشد که لازم است برای جلوگیری از حمله DDoS در وردپرس انجام شود.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها