ساخت چت روم در وردپرس به ساده‌ترین حالت

ساخت چت روم در وردپرس
خرید هاست

وقتی که شما یک وب‌گردی ساده داشته باشید، متوجه این موضوع خواهید شد که امکانات و موارد مختلفی وجود دارد که در یک سایت ارائه می‌شود و خیلی از آنها با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه می‌شوند. چرا شما از این ویژگی‌ها در کنار کسب‌وکار اینترنتی خود استفاده نکنید و با کاربرانتان ارتباط برقرار نکنید؟ در این حالت خیلی از سایت‌های تجاری از امکانات مختلف در کنار سایت خود استفاده می‌کنند تا زمینه‌های خوبی را برای حضور کاربران در سایت خود فراهم کنند و با بالا بردن ترافیک سایت هم بتوانند فروش خود را افزایش دهند و هم برندسازی خوبی را داشته باشند. استفاده از چت روم‌ها در سایت یکی از مواردی است که این کار را برای شما انجام می‌دهد و در این مقاله آموزش ساخت چت روم در وردپرس را بررسی خواهیم کرد. قبل از اینکه به‌سراغ آموزش برویم بهتر است کمی در مورد این مسئله که چت روم‌ها دقیقا چه فوایدی را برای ما خواهند داشت را بررسی کنیم.

اهمیت چت روم در سایت

بدیهی است که وقتی شما در سایت خود یک چت‌ روم را راه‌اندازی می‌کنید، در لحظه کاربران زیادی وارد سایت شده و از منابع سایت شما استفاده می‌کنند. اتفاقی که اینجا برای سایت شما می‌افتد این خواهد بود که سایت شما ممکن است کمی کند شده و ایراداتی که در آن بروز می‌کند بیشتر خواهد شد! بله، درست است. ساخت چت روم در وردپرس تمامی این دردسرها را برای ما دارد. چت روم می‌تواند برای ما برندسازی بسیار عالی و ایده‌آلی را داشته باشد و همچنین تاثیرات استفاده از چت روم‌های تخصصی در بالا بردن بازدهی سایت به‌صورت شگفت‌انگیزی بالا می‌باشد. این چت روم‌ها می‌توانند زمینه خوبی برای تعامل با کاربران و فروش محصولات به آنها باشد.

هرچند شما پیشنهادهای خود را در صفحه محصولات خود مطرح کرده‌اید اما می‌توانید در این چت روم‌ها به‌وضوح ببینید که علایق کاربران چه هستند و در چه مواردی نیاز به کمک و اطلاع‌رسانی بیشتری دارند. درکل این چت روم‌ها به مشتری فرصت چانه‌زنی و صحبت با شما را به‌صورت راحت و بی‌پرده می‌دهد. همین‌طور درصورتی‌که فروشندگان مختلفی که به‌صورت همکاری در فروش و یا نمایندگی با سایت شما همکاری دارند، استفاده از این چت روم به آنها فرصت معرفی و نقد و بررسی آنچه که ارائه می‌کنند را می‌دهد.

اهمیت چت روم در سایت

درصورتی‌که بخواهیم تعامل با کاربران را کنار بگذاریم، داشتن یک چت روم در خیلی از سایت‌ها برای این منظور که شما یک محیط خوب برای تبلیغات داشته باشید را هم میسر می‌کند. شما می‌توانید ربات‌های ارسال تبلیغات را در این چت روم‌ها راه‌اندازی کرده و یا اینکه در صفحاتی که چت روم‌ها در آن قرار دارند، لینک‌های تبلیغات کلیکی و تبلیغات هوشمند را قرار دهید که کلیک کردن روی آنها برای شما درآمد خواهد داشت.

ساخت چت روم در وردپرس به‌منظور بالا بردن کلیپ‌های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اهداف و مواردی است که شما را مجاب به ساخت چت روم می‌کند و تمام دردسرهایی که این چت روم‌ها می‌توانند برای شما داشته باشند را به جان بخرید.

یکی دیگر از موارد استفاده از چت روم‌ها، جمع‌آوری اطلاعات تماس برای مشتریان احتمالی است. وقتی که شما سایتی با موضوعی خاص داشته باشید و یک چت روم تخصصی داشته باشید که هرکسی برای فعالیت در آن باید شماره تماس یا ایمیل خود را وارد کند، می‌توانید یک پایگاه‌داده قوی را از مشتریان احتمالی‌ای که سایت شما را می‌شناسند تهیه کنید. تمامی کاربرانی که اطلاعات خود را برای شرکت در مباحث مختلف چت روم‌های شما ارائه کرده‌اند می‌توانند مشتریان آتی شما باشند و این مسیر مارکتینگ و پیگیری‌هایی که انجام می‌دهید است که تعیین می‌کند این اتفاق به چه صورتی و در چه زمانی رخ دهد. ساخت چت روم در وردپرس به شما کمک می‌کند که این اطلاعات طلایی را به ساده‌ترین شکل از کاربران خود دریافت کنید.

همین‌طور یکی دیگر از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد چت روم‌های خصوصی است که ساخت و استفاده از آن به شما امکانات خوبی را خواهد داد و به این صورت شما از طریق سایت خود یک امکان خوب را برای برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی‌هایی که می‌خواهید انجام دهید را بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. استفاده از شبکه‌های اجتماعی سراسری و عمومی برای انتشار مدارک کاری یکی از نگرانی‌هایی است که خیلی از مدیران درگیر آن بوده و بعضی از سازمان‌ها این موضوع را جزو خط‌قرمزهای خود می‌دانند. استفاده از چت روم‌هایی به این صورت راه‌حل خوبی برای این مشکل می‌باشد.

انواع چت روم‌ها

همان‌طور که تا اینجای کار در این مورد صحبت کردیم چت روم‌های متنوعی وجود دارد بسته به اینکه سایت شما برای ساخت چت روم در وردپرس و ارائه آن به کاربرانتان چطور باشد می‌توانید از هرکدام آنها استفاده کنید. در این حالت وقتی که شما قابلیت ساخت چت روم در وردپرس را به سایت خود اضافه کنید، این استراتژی‌های شما خواهد بود که تعیین می‌کند در سایت خود چه چت روم‌هایی را داشته باشید و هرکدام از آنها باید به چه کسانی سرویس‌دهی کند.

انواع چت روم ها

چت روم‌های عمومی

ساخت چت روم در وردپرس به‌صورت عمومی همان کاری است که در ابتدای متن هم آن را بررسی کردیم. با استفاده از این قابلیت هرکسی که وارد سایت شما شود با انتخاب یک یوزرنیم می‌تواند وارد چت رومی که شما ایجاد کرده‌اید بشود و در آن به گفتگو بپردازد. ساخت چت روم در وردپرس به این روش می‌تواند همراه با گزینه‌هایی برای ورود هم باشد به‌عنوان‌مثال وارد کردن شماره تماس، ایمیل و یا ثبت‌نام در سایت. اما این چت روم برای کاربرانی که تازه‌وارد سایت شده‌اند قابل رویت بوده و مطالب و گفتگوهایی که در آن انجام گرفته است را می‌خوانند.

چت روم‌های اختصاصی

ساخت چت روم در وردپرس به‌صورت اختصاصی روشی است که در آن چت روم شما قابل رویت برای تمامی کاربران نبوده و نقش‌های خاصی که شما آنها را تعیین کرده‌اید می‌توانند به چت روم‌های مخصوص به خودشان دسترسی داشته باشند. در مورد روش انجام کار کافی است که چت روم‌های موردنظر را ایجاد کرده و آنها را به پنل کاربری متصل کنید تا کاربر صرفا در صورت ورود بتواند آنها را مشاهده کند.

با به‌کارگیری این استراتژی ساخت چت روم در وردپرس به همان روش معمول امکان خوب و ویژه‌ای را برای شما فراهم می‌کند که یک سرویس ارتباطی خوب را با سایر کارمندان خود داشته باشید.

روش ساخت چت روم در وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سیستم قالب‌محور و افزونه‌محور است و هر ویژگی جدیدی که لازم باشد روی آن پیاده‌سازی شود باید به‌سراغ یکی از این دو مورد بروید. بدیهی است برای اینکه کار ساخت چت روم در وردپرس را انجام دهیم لازم نیست که به‌سراغ تغییر قالب برویم و همین قالب فعلی ویژگی‌های بسیاری را برای ما داشته که کار ما را راه می‌اندازد. پس لازم است که به‌سراغ افزونه‌هایی بروید که با استفاده از آنها این کار را انجام دهید.

روش ساخت چت روم در وردپرس

در واقع این افزونه‌ها به ما کمک خواهند کرد که ساخت چت روم در وردپرس را بدون دردسر و با کمترین انرژی به انجام برسانیم. از مهم‌ترین افزونه‌هایی که ساخت چت روم در وردپرس را پیاده‌سازی کرده و امکانات مدیریتی خوب را برای ما فراهم می‌کنند می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

افزونه LiveChat

این افزونه که با نام رسمی WordPress Live Chat Plugin by LiveChat منتشر شده است و با نام LiveChat شناخته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه امکاناتی که برای چت موردنیاز می‌باشد را در اختیار شما قرار می‌دهد. باید در نظر داشته باشید که به‌صورت رایگان نمی‌توان از آن استفاده کرد و به‌کارگیری آن دردسرهای زیادی دارد.

امکاناتی که این افزونه ارائه می‌کند بیشتر برای چت روم‌ها و چت‌های انفرادی که در پنل کاربری انجام می‌شود مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد اصلی آن برقراری یک سیستم ارتباطی گسترده و کامل در بین کارمندان یک مجموعه می‌باشد و شرکت ارائه‌کننده آن برای ساخت چت روم در وردپرس با استفاده از این افزونه شرکت‌های بزرگی مانند ادوبی، مک‌دونالد و پی‌پال را در رزومه خود معرفی می‌کند. هرچند که سایت‌های این شرکت‌ها بر پایه وردپرس نمی‌باشد اما LiveChat تمامی امکانات روی اسکریپت‌های دیگر را برای افزونه‌ای که ارائه می‌کند در دسترس قرار داده است.

افزونه Tidio

یکی دیگر از افزونه‌های خوب و کارآمد در ساخت چت روم در وردپرس افزونه Tidio می‌باشد. کمپانی ارائه‌کننده این افزونه یکی از بزرگترین ارائه‌کنندگان پلتفرم‌های چت به‌صورت Live می‌باشد و ویدئو چت این شرکت یکی از معروف‌ترین سرویس‌های موجود می‌باشد. این افزونه نه‌تنها برای ساخت چت روم در وردپرس مورداستفاده قرار می‌گیرد، بلکه یک افزونه چندمنظوره است که به شما ابزارهای ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای و یک چت‌بات قوی برای کنترل ارتباط با کاربران در زمانی که شما در سایت خود نیستید را هم می‌دهد.

ساخت چت روم در وردپرس با استفاده از Tidio می‌تواند یک افزونه همه‌کاره را با کاربردهای فراوان به سایت شما بیاورد. درصورتی‌که شما از افزونه‌های تخصصی دیگری برای این کار استفاده می‌کنید بهتر است این افزونه سنگین را کنار گذاشته و به‌سراغ سرویس‌هایی بروید که دردسرهای کمتری برای شما دارند.

پس به‌طورکلی افزونه Tidio هرچند یک افزونه قدرتمند است اما سایت وردپرسی ما را با ایرادات زیادی مواجه خواهد کرد و به‌نوعی هسته وردپرس ما را سنگین کرده و وقتی که شما بخواهید یک چت روم هم روی سایت خود داشته باشید، این افزونه شما را در موقعیت بدی قرار می‌دهد.

افزونه Simple Ajax Chat

درصورتی‌که قصد شما این است که ساده و سریع و در کمترین زمان ممکن ساخت چت روم در وردپرس را به انجام برسانید لازم است که به‌سراغ افزونه‌های سبک و روان بروید که این کار را بی‌دردسر و راحت برای شما انجام دهند. افزونه Simple Ajax Chat یکی از افزونه‌هایی است که این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام خواهد داد و برای کار کردن به آن به هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد.

درصورتی‌که یک جستجوی کوتاه برای ساخت چت روم در وردپرس داشته باشید نام این افزونه مطمئنا بیشتر از سایر افزونه‌ها به گوش شما خواهد خورد و می‌توانید آموزش‌های زیادی را برای کار با این افزونه روان و ساده و درعین‌حال کامل پیدا کنید.

افزونه Simple Ajax Chat

یکی دیگر از موارد مهمی که باید برای ساخت چت روم در وردپرس به آن توجه داشته باشید این است زمانی‌ که به دنبال ساخت یک چت روم به‌صورت پایه هستید و صرفا می‌خواهید سایت شما یک چت روم باشد بهتر است به دنبال یک قالب که ویژگی‌های مناسب چت روم دارد بگردید و از اینکه صرفا به دنبال یک افزونه باشید خودداری کنید، افزونه‌ها در بهترین حالت باز هم امکانات محدودی به ما می‌دهند. اما هنگامی‌ که شما از یک قالب برای این کار استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که یک چت روم کامل را برای سایت جدید خود که قرار است یک سایت چت و به‌نوعی یک شبکه اجتماعی باشد، خواهید داشت.

آموزش ساخت چت روم در وردپرس

همان‌طور که گفتیم ابزاری که می‌‌خواهیم برای ساخت چت روم در وردپرس از آن استفاده کنیم افزونه Simple Ajax Chat می‌باشد که کاربردهای خوبی را در اختیار ما قرار خواهد داد و همچنین سبک بوده و به سایت ما هم فشار وارد نمی‌کند. البته باید در نظر داشته باشید هنگامی که می‌خواهید یک چت روم خوب روی سایت خود داشته باشید و کیفیت دسترسی به سایت شما همچنان بالا بماند لازم است که از یک هاست باکیفیت مانند هاست وردپرس و یا هاست ابری برای این کار استفاده کنید.

مرحله اول – نصب افزونه Simple Ajax Chat

بدیهی است که وقتی بخواهیم کاری را با استفاده از افزونه‌ها روی وردپرس انجام دهیم اولین کاری که باید انجام شود نصب این افزونه خواهد بود که در مقاله نصب افزونه در وردپرس به‌صورت کامل در رابطه با آن صحبت کردیم. وارد پیشخوان وردپرس شده و از منوی افزونه‌ها گزینه افزودن را انتخاب کنید. سپس افزونه Simple Ajax Chat را با نام آن جستجو کرده تا این افزونه در نتایج جستجو نمایش داده شود.

مرحله اول – نصب افزونه Simple Ajax Chat

بعد از نصب و فعال‌سازی این افزونه گزینه‌ای به نام Simple Ajax Chat در تنظیمات سایت شما به نمایش در می‌آید که برای ادامه کار باید روی آن کلیک کنید تا به صفحه موردنظر بروید.

نصب افزونه Simple Ajax Chat

مرحله دوم – تنظیمات چت روم موردنظر

بعد از ورود به صفحه تنظیمات افزونه Simple Ajax Chat تصویری مانند زیر را می‌بینید که گزینه‌های آکاردئونی زیادی را به شما نمایش می‌دهد و هرکدام از آنها منویی پیچیده هستند که امکانات کاملی را در مورد ساخت چت روم در وردپرس در اختیار ما می‌گذارند.

مرحله دوم – تنظیمات چت روم مورد نظر

در مورد هرکدام از این تب‌ها و اینکه چه کاری را برای ما انجام می‌دهند در ادامه صحبت خواهیم کرد:

تب Overview

در این تب شما مشخصات کلی افزونه و کارهایی که برای شما انجام می‌دهد و همین‌طور ارائه‌کنندگان آن را مشاهده می‌کنید. در واقع این تب مطلب خیلی زیادی برای ارائه کردن ندارد و می‌تواند بعضی از لینک‌ها و دسترسی‌ها را سریع‌تر به ما نمایش دهد.

تب Overview

تب Plugin Setting

این تب بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تنظیماتی است که در این افزونه وجود دارد و دقیقا مربوط به این خواهد شد که چت رومی که شما در سایت خود قرار می‌دهید به چه صورتی کار کند و چه مواردی در آن وجود داشته باشد.

تب Plugin Setting

این افزونه خود به شش زیربخش مجزا تقسیم می‌شود که هرکدام از آنها موارد مختلفی را ارائه می‌دهند که ازاین‌قرار است:

بخش General options: در این قسمت شما تنظیمات عمومی افزونه مانند نام چت روم، نحوه نام‌گذاری کاربر در چت روم، نیاز لاگین به سایت و مواردی ازاین‌دست را مدیریت می‌کنید.

بخش Notifications: در این بخش اطلاعات مربوط به نوتیفیکیشن‌ها و هشدارها را مشاهده می‌کنید که می‌توانید متن هشدار، تصویر آن و پیام صوتی‌ای که پخش می‌شود را تغییر دهید.

بخش Times and colors: در این بخش زمان‌بندی پیام‌ها، رفرش شدن چت روم و موارد مربوط به آن قرار خواهد داشت. همین‌طور شما رنگ‌بندی پیام‌ها را نیز در اینجا تعیین می‌کنید.

بخش Appearance: در این قسمت شما استایل CSS مربوط به چت روم که می‌خواهید روی سایت شما اعمال شود را وارد می‌کنید. شما به‌‌راحتی با این کار یک چت روم زیبا و کامل شخصی‌سازی شده خواهید داشت.

بخش Targeted loading: در اینجا می‌توانید این موضوع که چت روم در چه صفحاتی باید نمایش داده شود را تعیین کنید.

بخش Custom content: در این بخش شما صفحه چت خود را ویرایش کرده و قبل و بعد از آن مطالب موردنظر را وارد می‌کنید. به‌صورت پیش‌فرض صفحه چت تمام سکشنی که به آن تعلق دارد را خواهد گرفت. در‌صورتی‌که می‌خواهید بخشی از این سکشن را مورداستفاده قرار دهید می‌توانید از اینجا آن را تغییر دهید. البته شما این قابلیت را دارید که با استفاده از المنتور کل صفحه را تغییر داده و سکشن چت را از سایرین جدا کنید.

تب Banned Phrases

در این تب شما به بخشی دسترسی دارید که می‌توانید کلماتی که می‌خواهید در چت روم شما استفاده نشود را فیلتر کنید. این کلمات دیگر در متن نمایش داده نمی‌شود و در‌صورتی‌که آنها تایپ شود به‌صورت کلی حذف شده و در گفتگو نمایش داده نمی‌شود.

تب Banned Phrases

تب Manage Chat Messages

در این بخش یک امکان مدیریتی خوب و کامل دارید که می‌توانید با استفاده از آن تمامی چت‌های موجود در چت روم خود را مشاهده و آنها را ویرایش کنید.

تب Manage Chat Messages

تب Export Chat Messages

با استفاده از این تب شما از تمامی مطالب و چت‌هایی که در چت روم شما وجود دارد خروجی می‌گیرید. درصورتی‌که بخواهید لاگی از چت‌های سایت خود داشته باشید این موضوع به شما کمک می‌کند.

تب Export Chat Messages

تب Restore Defaults

همان‌طور که دیدیم تا اینجای کار برای ساخت چت روم در وردپرس تنظیمات بسیار زیاد و مهمی وجود دارند که ممکن است تغییرات بعضی از آنها چت روم شما را از حالت طبیعی خارج کرده و کار را خراب کند و ما نتوانیم آن مورد را پیدا کنیم. در اینجا به شما این امکان داده می‌شود که تمامی این موارد را ریست کرده و همه چیز را به حالت پیش‌فرض باز گردانید.

تب Restore Defaults

تب Shortcode & Template Tag

در این تب شما شورت کد و یا تگ HTML موردنیاز برای درج چت روم در صفحات خود را به‌ دست می‌آورید.

تب Shortcode & Template Tag

تب Show Support

در این تب از افزونه شما می‌توانید به اطلاعاتی دررابطه‌با اسپانسرهای این افزونه و پرداخت‌ها دسترسی داشته باشید.

به‌طورکلی کارهایی که افزونه Simple Ajax Chat برای ساخت چت روم در وردپرس انجام و امکاناتی که به ما می‌دهد همین مورد می‌باشد. شما برای اینکه بتوانید کار ساخت چت روم در وردپرس را تکمیل کنید صرفا به انجام تنظیمات روی بخش Plugin Setting نیاز خواهید داشت و سایر بخش‌ها برای ساخت چت روم در وردپرس ضروری نخواهد بود.

مرحله سوم –  درج چت روم در سایت

در این مرحله که می‌توان آن را مرحله نهایی ساخت چت روم در وردپرس نامید لازم است که شما به‌سراغ تب Shortcode & Template Tag رفته و شورت کد موردنظر را از آن دانلود کنید. بعد از انجام این کار شورت کد را با استفاده از المنتور و یا گوتنبرگ در یک صفحه از سایت خود درج کنید و کاربران شما می‌توانند با مراجعه به این صفحه از این امکان استفاده کنند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به‌صورت کامل و جز‌به‌جز به بررسی این موضوع که ساخت چت روم در وردپرس به چه صورتی انجام می‌گیرد صحبت کردیم و دیدیم که برای اینکه یک چت روم در سایت وردپرسی خود داشته باشیم باید چه مواردی را طی کنیم. باید گفت که افزونه‌های بزرگ و کامل‌تری هم از افزونه Simple Ajax Chat وجود دارد که می‌توان کار ساخت چت روم در وردپرس را با آنها انجام داد ولی لازم است که شما به این موضوع توجه داشته باشید که این کار سایت شما را به شدت سنگین کرده و اتفاقات بدی برای سایت شما بیفتد و شما عامل سرعت و کارایی را برای سایر خدمات اصلی سایت خود از دست بدهید. پس بهتر است برای این کار به منابع سایت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها