آموزش ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین

ساب دامین در دایرکت ادمین
خرید هاست
میزبانی وب

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

دایرکت ادمین یکی از کنترل پنل های محبوب و رایگان برای هاست های لینوکسی است که می توان از امنیت و امکاناتی که در اختیار کاربران خود می گذارد مطمئن بود و به طور کلی باید گفت یکی از گزینه های خوب برای استفاده در هاست های لینوکسی می باشد. انجام عملیات مختلف در دایرکت ادمین می تواند به صورت ویژوال انجام شود و کار جندان سختی نخواهد بود.

به طور کلی می توان گفت که ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین کاری است که انجام آن چند مرحله ساده را بیشتر ندارد اما با وجود شلوغی هایی که رد منو های بزرگ دایرکت ادمین وجود دارد کمی می تواند گیج کننده باشد. در ادامه به صورت مرحله به مرحله ساخت و ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین را با هم بررسی خواهیم کرد.

مرحله اول –  ورود به دایرکت ادمین

شما برای اینکه بتوانید کار ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین را انجام دهید، اولین کاری که باید بکنید این است که وارد کنترل پنل سایت خود شوید. به همین منظور می توانید از بخش پنل کاربری هاست خود این کار را انجام داده و یا اینکه از طریق آدرس سایت خود وارد کنترل پنل خود شوید.

برای اینکه به کنترل پنل دایرکت ادمین وارد شوید لازم است در انتهای آدرس سایت خود یک دو نقطه ( : ) قرار داده و بعد از آن عدد 2222 را تایپ کرده و اینتر را بزنید. همینطور می توانید از عبارت /config برای دسترسی به این مورد استفاده کنید. بعد از اینکه این کار را انجام دهید صفحه لاگین زیر به شما نمایش داده خواهد شد:

مرحله اول -  ورود به دایرکت ادمین

شما با وارد کردن اطلاعات کاربری خود می توانید وارد کنترل پنل هاست خود شده و منوی مانند تصویر زیر در اختیار شما خواهد بود که می توانید کار ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین و یا هر کار دیگری که می خواهید با سایت خود انجام دهید را از این بخش کنترل کنید.

پنل دایرکت ادمین

مرحله دوم – انتخاب Subdomain Management

وقتی که شما وارد کنترل پنل سایت خود شوید می توانید زا داخل آن تمامی موارد مربوط به ساب دامین در دایرکت ادمین را در بخش Subdomain Management مشاهده کنید. شما برای کار با ساب دامین در دایرکت ادمین می تواند از این بخش به خوبی استفاده کرده و هر موضوعی اعم از حذف و یا ایجاد زیر دامنه ها و همینطور مشاهده وضعیت آنها را انجام داده و در واقع اصلی ترین بخش برای کار با ساب دامین در دایرکت ادمین همین جا می باشد.

برای دسترسی به این بخش می توانید ماوس خود را روی Account Manager از منو های بالای صفحه نگه داشته و گزینه Subdomain Management را از ستون اول که در تصویر زیر هم قابل رویت است، انتخاب کنید.

مرحله دوم - انتخاب Subdomain Management

در این بخش شما می توانید تمامی گزینه های مربوط به زیر دامنه های سایت خود را مشاهده کنید که البته همانطور که در تصویر میبینید به دلیل اینکه در حال حاضر زیر دامنه ای وجود ندارد این فهرست خالی است.

مرحله سوم – اضافه کردن ساب دامین در دایرکت ادمین

در این مرحله به اصلی ترین بخشی که برای ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین وجود دارد رسیده ایم. برای اینکه کار اضافه کردن ساب دامین در دایرکت ادمین را انجام دهید لازم سات روی دکمه سبز رنگی که مربوط به اضافه کردن ساب دامین است و با متن Add Subdomain این موضوع را مشخص می کند کلیک کنید تا صفحه زیر به شما نمایش داده شود.

مرحله سوم – اضافه کردن ساب دامین در دایرکت ادمین

کاری که شما باید انجام دهید این است که نامی را که برای ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین در نظر گرفته اید را در بخش اول کادر وارد کرده و در بخش دوم نیز دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که شما روی هاست خود بیش از یک دامنه به صورت فعال داشته باشید می توانید کار ساخت و ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین را برای هر کدام از آنها که مایل باشید انجام دهید. بعد از این کار لازم است که روی Add Subdomain کلیک کنید.

وقتی که این کار انجام  بگیرد زیر دامنه مورد نظر شما به لیستی که در مورد آن صحبت کردیم اضافه شده و همانطور که در تصویر می بینید زیر دامنه ساخته شده ما به لیست ساب دامین در دایرکت ادمین اضافه شده سات و لیست ما دیگر خالی نیست. در صورتی که کار به درستی انجام شده باشد پیام موفقیت سبز رنگ کوچکی که در پایین و سمت راست صفحه نمایش داده شده است نیز به شما ارائه خواهد شد.

ساب دامین ها در دایرکت ادمین

اکنون شما یک زیر دامنه برای خود دارید اما برای اینکه با این زیر دامنه کار کنید لازم است که یک کار دیگر را هم انجام دهید و آن نصب یک سیستم مدیریت محتوا و یا هر برنامه دیگری است که برای زیر دامنه خود دارید.

مرحله چهارم – نصب سیستم مدیریت محتوا برای ساب دامین در دایرکت ادمین

آخرین مرحله ای که لازم است برای راه اندازی ساب دامین در دایرکت ادمین انجام می گیرد این است که شما یک سیستم مدیریت محتوا را برای استفاده در ساب دامین در دایرکت ادمین نصب کنید تا بتوانید با وارد کردن آدرس زیر دامنه خود به آن دسترسی داشته باشید. همانطور که گفتیم ساب دامین ها به صورت کلی سایتی جدا محسوب شده و زا سایت اصلی شما تبعیت نمی کنند و شما یم توانید روی آنها یک سیستم جدا را راه اندازی کنید.

به فرض مثال در صورتی که سایت اصلی شما با سیستم هایی مانند نود جی اس و یا جنگو پیاده سازی شده است می توانید سیستم وبلاگ دهی خود را با استفاده از وردپرس راه اندازی کرده و از امکانات خوبی که برای شما ارائه می کند استفاده کنید. و یا در صورتی که قصد دراید یک لندینگ پیج را برای یک کمپین راه اندازی کنید، این موضوع می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

برای راه اندازی و عملیاتی کردن ساب دامین در دایرکت ادمین لازم است که به سراغ فایل منیجر بروید. در این بخش و در پوشه Public_html می توانید پوشه ای را با نام زیر دامنه خود مشاهده کنید که در واقع پوشه ای است که شما باید محتویات مربوط به زیر دامنه خود را در آن بارگذاری کنید. شما می توانید داخل این پوشه یک زیر سیستم مدیریت محتوای جدا مانند یک وردپرس کامل را نصب کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها

15% تخفیف خرید 
هاست و سرور مجازی

پایان جشنواره 10 فروردین 

  کد تخفیف:NY1403
close-link