افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی کدامند؟

افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی
خرید هاست

ساخت یک سایت فروشگاهی به‌منظور راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی معمولا ساده‌ترین نوع کسب‌وکار شناخته می‌شود که دردسرهای زیادی را ندارد. اما اگر روی این موضوع که فروشگاه ما چطور ساخته می‌شود و برای نگهداری از آن به چه امکاناتی نیاز داریم موضوعی کاملا پیچیده خواهد بود که وب‌مسترها و یا صاحبان کسب‌وکارها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. در مورد این سایت‌ها باید گفت که در یک فروشگاه اینترنتی شما هم باید موارد مختلفی مانند امنیت سایت، زیبایی و ظاهر آراسته را در نظر داشته و هم این موضوع که بتواند برای موتورهای جستجو به خوبی ایندکس شود. در این مقاله با بررسی افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی به ارائه روش‌هایی برای اینکه سایت شما این امکانات را داشته باشد خواهیم پرداخت.

وردپرس امکانات ایده‌آل و خوبی را برای کسانی که می‌خواهند فروشگاه خود را در این بستر راه‌اندازی کنند دارد و از قالب‌های فروشگاهی گرفته تا افزونه‌های حرفه‌ای هر چیز که نیاز داشته باشید در اختیار شما قرار دارد. قبل از اینکه مستقیم به‌سراغ معرفی افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی برویم، لازم است کمی درباره سایت‌های فروشگاهی‌ای که با وردپرس راه‌اندازی می‌شوند و همین‌طور ویژگی‌هایی که این سایت‌ها دارند بپردازیم و بگوییم که برای مدیریت بهتر یک سایت فروشگاهی لازم است که آن را به چه روشی اداره کنیم و چه ابزارهایی را روی آن نگه داریم.

سایت فروشگاهی در وردپرس

راه‌اندازی یک سایت اینترنتی با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌تواند امکانات مختلفی را در زمینه‌های مختلف در اختیار شما قرار دهد. در این رابطه باید گفت که امکانات زیادی که این سیستم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد از هر جهت آن را مناسب این کار می‌کند و خیلی از سایت‌های اینترنتی امروزه با این سیستم راه‌اندازی می‌شوند.

سایت فروشگاهی در وردپرس

در مورد این سیستم باید گفت که یک هسته پردازشی به‌صورت کامل رسالت اصلی وردپرس یعنی دریافت درخواست کاربران و ارائه پاسخ مناسب بر اساس اطلاعات پایگاه داده به آنها را برای ما انجام می‌دهد. در کنار این هسته پردازشی یک قالب و افزونه‌ها نیز وجود دارند که می‌توانند سایت را به هر تم و زمینه‌ای که ما بخواهیم تغییر داده و در واقع مسئولیت اضافه کردن ویژگی‌ها و امکانات مختلف روی آن را بر عهده دارند. در مورد روش‌های کاری و برتری‌هایی که این سیستم مدیریت محتوا دارد در مقاله وردپرس چیست به‌صورت کامل صحبت کردیم، اما در مورد اینکه این سیستم برای راه‌اندازی یک فروشگاه به چه صورتی عمل می‌کند باید گفت که خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی موفق از این سیستم برای ترافیک خود استفاده کرده‌اند.

در مورد این سیستم باید گفت که افزونه تجارت الکترونیک و فروشگاهی بزرگ ووکامرس می‌تواند تمامی نیازهای ما برای یک فروشگاه را به‌سادگی برطرف کرده و باید آن را یکی از اصلی‌ترین افزونه‌هایی دانست که وردپرس ارائه کرده است. این افزونه که به‌نوعی از افزونه‌های رسمی خود وردپرس به‌حساب می‌آید و می‌تواند تمام آن چیزی که شما در فروشگاه اینترنتی خود برای فروش، ثبت سفارش، انبارداری و هر چیز که تا مرحله ارسال کالا ها نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد. همین‌طور شما با به‌ کار گرفتن این افزونه می‌توانید هم کالاهای فیزیکی و هم کالاهای نرم‌افزاری و دانلودی را در سایت خود به فروش برسانید.

البته این افزونه تنها افزونه‌ای نیست که در سایت‌های فروشگاهی استفاده می‌شود و افزونه‌های تجارت الکترونیک دیگری هم وجود دارند که می‌توانند کار این افزونه را برای شما انجام دهند. در صورتی که شما بخواهید مستقیم‌ترین راه را برای فروشگاه‌های وردپرسی انتخاب کنید، ووکامرس جواب این نیاز خواهد بود. در مورد این افزونه در مقاله ووکامرس چیست به‌صورت کامل توضیح دادیم.

در کنار تمامی کارهایی که این افزونه و وردپرس در کنار هم برای ما انجام می‌دهند انتقادهایی هم به سایت‌های فروشگاهی وردپرسی وارد است که باید گفت خیلی از آنها حقیقت دارد. از این موارد می‌توان به سنگین بودن سایت‌های فروشگاهی وردپرسی اشاره کرد و همین‌طور این موضوع که عموم سایت‌های پرترافیک از این سیستم استفاده نمی‌کنند یکی از مهمترین دلایل برای مخالفت با این ترکیب در ساخت یک سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس است. ما تمامی این موارد را در مقاله بهترین فروشگاه ساز اینترنتی بررسی کردیم و در صورتی که در این مورد شک دارید می‌توانید سری به این مقاله بزنید. اما در کل باید بگوییم که اگر بدانید افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی وردپرسی که بتواند امکانات موردنیاز را در اختیار سایت شما قرار داده و سایت شما را هم سنگین نکنند کدامند و شما یک سایت سبک و سریع طراحی کنید، می‌توانید از سایت فروشگاهی وردپرسی خود به یک بازدهی خوب برسید.

سایت فروشگاهی وردپرسی

البته باید گفت که استفاده از یک هاست قدرتمند مانند هاست وردپرس و هاست ابری لینوکس هم می‌تواند در این مورد بسیار تاثیر گذار باشد. اما در صورتی که شما بهینه‌سازی‌های لازم را برای سایت خود و افزونه‌هایی که دارد انجام ندهید نمی‌توان مطمئن بود که این صفحه می‌تواند کار خود را به‌خوبی انجام دهد. در این خصوص که برای کار با یک سایت فروشگاهی لازم است چه افزونه‌هایی را روی آن نصب کنید به‌صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

لیست افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی

در این بخش به بررسی افزونه‌های مهمی که می‌توانید از آنها برای سایت فروشگاهی خود استفاده کنید و یا بهتر است بگوییم که لازم است در سایت خود از آنها استفاده کنید می‌پردازیم. در رابطه با اینکه این افزونه‌ها کدامند باید گفت که عموم موارد قابل ذکر افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی، افزونه‌هایی به‌صورت دسته‌بندی‌های مختلف هستند. به‌عنوان‌مثال برای سئوی وردپرس یک افزونه کافی است اما اینکه شما از بین رنک مث و یوآست کدام را روی سایت خود نصب کنید، تصمیمی است که گرفتن آن بستگی به شما دارد و این موضوع که کدام یک از آنها جزو افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی است به‌راحتی قابل تشخیص نیست.

لیست افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی

در صورتی که بخواهیم افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی را معرفی کنیم باید گفت در این دسته‌بندی‌ها به افزونه‌های مختلفی برای سایت فروشگاهی خود نیاز دارید تا یک سایت عملیاتی و کارآمد را داشته باشید و تمام آنچه که نیاز دارید را به‌صورت کامل در اختیار شما قرار دهد

افزونه‌های بهینه‌سازی ووکامرس و تجارت الکترونیک

در واقع این افزونه یکی از اصول فروشگاه است و اندازه آن بسیار بزرگتر از آن است که بخواهیم آن را به‌عنوان موارد معرفی شده در لیست افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی نام ببریم. اما باید گفت که ابزارهای زیادی وجود دارند که این افزونه از آنها برای داشتن یک رابط کاربری بهتر و اتصال راحت‌تر به درگاه‌ها و یا پنل‌های پیامکی استفاده می‌کنند. به عیبارت دیگر این افزونه‌ها، افزونه‌های مهمی هستند که روی عملیات اصلی سایت شما تمرکز دارند و از اولین گزینه‌هایی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید.

دقت کنید در صورتی که تازه در حال راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید و به دنبال افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی نمی‌گردید اولین کاری که باید بکنید این است که با استفاده از افزونه‌هایی که دارید کاری کنید تا کاربری که در سایت شما وارد شده و به دنبال محصولات شما می‌گردد بتواند آنها را به‌راحتی خرید کرده و انجام عملیات خرید از ابتدا تا انتها به‌صورت کامل از مهمترین مواردی است که باید آن را کنترل کنید.

در مورد این افزونه‌ها باید گفت که افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی که بتوانند این کار را برای شما انجام دهند کم نیستند. اما اگر بخواهید همه آنها را برای بهینه‌سازی روند خرید خود نصب کنید، سایت شما بازدهی خود را از نظر سرعت و روان بودن از دست داده و با دردسر مواجه خواهد شد. در مورد اینکه اصلی‌ترین مواردی که باید به آنها توجه کنید کدامند می‌توانیم به این افزونه‌ها اشاره کنیم:

افزونه ووکامرس فارسی

در صورتی که شما یک سایت ایرانی و به زبان فارسی دارید ممکن است که کاربران شما در سایت با ناسازگاری‌هایی مواجه شوند که می‌تواند برای شما و فروش سایت شما دردسرساز باشد. اولین افزونه‌ای که از بین گزینه‌های موجود برای سایت فروشگاهی پیشنهاد می‌شود افزونه ووکامرس فارسی است.

افزونه ووکامرس فارسی

این افزونه با بیش از 80 هزار بار دانلود در مخزن وردپرس یکی از افزونه‌های کاملا حرفه‌ای است که ووکامرس را هم با محصولات فارسی شما و هم با فیلدهایی که کاربران اطلاعات خود را در اختیار شما قرار می‌دهند هماهنگ می‌کند . همین‌طور ترجمه خوبی از ووکامرس را به فارسی ارائه می‌کند که البته باید گفت خود افزونه ووکامرس یک ترجمه فارسی دارد. اما این مورد تنها یکی از کارایی‌های خوب این افزونه است و برای سایت‌هایی که با ووکامرس کار می‌کنند استفاده از آن یکی از اولین توصیه‌ها به شمار می‌رود.

افزونه پیامک ووکامرس یا همان persian-woocommerce-sms

این افزونه یکی از افزونه‌های کاربردی در ووکامرس و سایت‌های فروشگاهی است که قابلیت ارسال پیامک با استفاده از شماره‌های ایرانی و متن‌های فارسی را به‌راحتی برای شما فراهم کرده و با نصب آن در سایت خود می‌توانید از امکانات فوق العاده‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد استفاده کنید. این افزونه می‌تواند با ارسال پیامک به کاربران شما از درست انجام شدن خرید و اینکه شما در حال پردازش سفارش آنها می‌باشید اطمینان خاطر دهد و این موضوع در معرفی برند شما به‌عنوان یک فروشگاه حرفه‌ای کاملا موثر خواهد بود.

افزونه Checkout Field Editor

در صورتی که از فرم‌های خرید خود ووکامرس اطلاع داشته باشید و با آنها کار کرده باشید، متوجه این موضوع هستید که فیلدهایی که در این فرم‌ها وجود دارند زیادتر از اندازه استاندارد بوده و برای کار با آنها ممکن است که کاربران در میانه راه خرید قید خرید را زده و در واقع این اطلاعات لازم هم نیستند. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید فرم‌های بلند و طولانی‌ای که برای خرید از ووکامرس لازم است تکمیل شوند را با فرم‌های کوچکتر جایگزین کنید. این کار تمامی فیلدهای مختلف و مترادف را برای شما یکی کرده و یکی از افزونه‌های مهم برای کار کردن با ووکامرس و همین‌طور از اعضای اصلی فهرست افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی می‌باشد.

افزونه Checkout Field Editor

شما به‌راحتی می‌توانید از این افزونه برای سایت خود استفاده کرده و فیلدهای غیرضروری را از آن حذف کنید.

افزونه Direct Checkout

افزونه دیگری که باید برای فهرست افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی از آنها استفاده کرد افزونه Direct Checkout نام دارد. دلیل قرارگیری این افزونه در فهرست این است که می‌تواند به شما این امکان را بدهد که مراحل پیچیده خرید از ووکامرس را به ساده‌ترین حالت ممکن دنبال کنید و مستقیم شما را به مرحله قبل از پرداخت می‌برد. در این افزونه شما می‌توانید هرچه سریع‌تر کاربر خود را به صفحه پرداخت برسانید و تمامی موارد ناخوشایندی که در آن وجود دارد را از بین ببرید.

افزونه Direct Checkout

اینم افزونه به‌صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید آن را از مخزن وردپرس روی سایت خود نصب کنید و به‌راحتی از آن استفاده کنید.

در کل می‌توان گفت که با نصب این سه افزونه می‌توانید از مزایای بی‌شماری که این افزونه‌ها برای کار کردن با ووکامرس در اختیار شما قرار می‌دهند برای سایت خود استفاده کرده و از این بابت نگرانی‌ای نخواهید داشت. در ادامه به‌سراغ سایر دسته‌بندی‌هایی که می‌توان آنها را در بین افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی معرفی کرد خواهیم رفت.

افزونه‌های بهینه‌سازی سایت

در این خصوص باید گفت یکی از مشکلاتی که خیلی از سایت‌های فروشگاهی با آنها مواجه می‌شوند این است که بعد از گذشت مدتی از کار آنها این سایت‌ها به شدت سنگین شده و این سنگین شدن می‌تواند باعث شود که سایت کند به نظر برسد.

سایت‌های فروشگاهی به‌خاطر پایگاه داده بزرگی که دارند و همین‌طور تعداد بالای محصولات و تصاویری که برای آنها استفاده شده‌اند در زمره سایت‌های سنگین قرار می‌گیرند. از همین رو اینکه شما یک مکانیزم خوب برای کنترل اندازه آنها و بهینه‌سازی داشت باشید یکی از موارد ضروری برای سایت‌های فروشگاهی می‌باشد. در ادامه دو افزونه حرفه‌ای را برای این کار معرفی خواهیم کرد.

افزونه WP Optimize

در مورد این گزینه از فهرست افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی باید گفت که افزونه WP Optimize می‌تواند در این زمینه به شما کمک‌های زیادی را ارائه کند و. در واقع یکی از روش‌های بهینه‌سازی و سبک کردن سایت است که توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که این افزونه را در مخزن وردپرس جستجو کنید می‌توانید به این افزونه که بیش از 1 میلیون نفر آن را روی سایت خود راه‌اندازی کرده و از آن استفاده می‌کنند و هم‌ینطور توانسته است در نظرسنجی‌ها 5 ستاره را به خود اختصاص دهد دسترسی داشته باشید.

افزونه WP Optimize

این افزونه یکی از مهمترین افزونه‌هایی است که به شما کمک می‌کند که سایت خود را یک سایت سریع و کاربردی نگه دارید. با کمک این افزونه شما می‌توانید پایگاه داده خود را مدیریت کرده و یک سایت حرفه‌ای را برای خود ایجاد کنید. در مورد این افزونه باید گفت که بیشتر ویژگی‌های حرفه‌ای مربوط به آن رایگان بوده و شما به‌راحتی می‌توانید کار بهینه‌سازی سایت را با آن به انجام برسانید.

در صورتی که سری به مقاله افزونه WP Optimize بزنید می‌توانید به اطلاعات کامل و خوبی در رابطه با نحوه کار با این افزونه و نصب و راه‌اندازی آن دسترسی داشته باشید. در مورد این افزونه رایگان باید گفت که خیلی از وب‌مسترهای حرفه‌ای ترجیح به استفاده از یک افزونه حرفه‌ای‌تر را دارند که در ادامه آن را هم معرفی خواهیم کرد.

افزونه WP Rocket

WP Rocket یکی از افزونه‌های حرفه‌ای و معروف برای وردپرس به شمار می‌رود که به‌صورت کاملا پرمیوم ارائه شده و در صورتی که بخواهید به‌سراغ آن بروید لازم است که هزینه آن را پرداخت کرده و فایل آن را از سایت ارائه‌کنندگان دانلود کنید.

معرفی افزونه WP Rocket

در مورد این افزونه به‌صورت کامل در مقاله wp Rocket چیست صحبت کردیم و دیدم که کار به چه صورتی دنبال می‌شود. در این مقاله می‌توانید به تمامی آموزش‌های لازم برای این افزونه و کارایی‌هایی که می‌تواند از جهات مختلف برای سایت شما داشته باشد پرداختیم.

افزونه‌های سئو

یکی از مهمترین رازهایی که در هر فروشگاه اینترنتی و یا هر سایتی که کسب‌وکار اینترنتی خاصی را روی آن راه‌اندازی کرده‌اند برای موفقیت باید در نظر گرفته شود این است که این سایت بتواند آنچه که ارائه می‌کند را در معرض دید کاربران خود قرار دهد که سئو و افزونه‌هایی که برای آسان‌تر شدن این فرایند پیچیده در سایت ارائه شده‌اند می‌توانند این کار را انجام بدهند. در مورد اینکه ما می‌توانیم از کدام موارد برای این کار استفاده کنیم باید گفت که افزونه‌های زیادی وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

افزونه Yoast Seo

در مقاله‌ای که به‌صورت اختصاصی در مورد این افزونه نوشتیم همه چیز را از ویژگی‌ها و تاریخچه افزونه تا مزایای و معایبی که دارد و همین‌طور آموزش کامل نصب و پیکربندی و کار کردن برای سئوی برگه‌ها با این افزونه ارائه دادیم و در صورتی که سری به مقاله افزونه yoast seo بزنید می‌توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

معرفی افزونه Yoast Seo

این افزونه با بیش از 5 میلیون نصب فعال به‌عنوان محبوب‌ترین افزونه سئو در وردپرس شناخته می‌شود و خیلی از وب‌مسترها از آن استفاده می‌کنند. یکی از نقاط قوت این افزونه پشتیبانی حرفه‌ای آن است که توسط تیم حرفه‌ای این افزونه به کاربران ارائه می‌شود و می‌توان گفت که یکی از بهترین منابع برای سئو و بهینه‌سازی سایت می‌باشد.

افزونه Rank Math

در مورد این افزونه و کاربردهای آن باید گفت که با رقیب حرفه‌ای و سرسخت یوآست سئو که می‌تواند امکانات ایده‌آلی را برای کاربران خود فراهم کرده و با محبوبیتی که بدست آورده است در دو سال گذشته گوی سبقت را از یوآست ربوده است. هرچند که تعداد نصب فعال این افزونه که نزدیک یک میلیون نصب فعال است از یوآست کمتر است اما باید گفت که رشد ناگهانی این افزونه تازه‌وارد توانسته است که توجه خیلی از افراد را به خود جلب کند و باید گفت که این افزونه هم با کارایی خوبی که دارد پاداش اعتماد کاربران خود را پرداخت کرده است.

معرفی افزونه Rank Math

در مورد این افزونه باید گفت که می‌توانید از طریق مقاله افزونه سئو رنک مث به تمامی آموزش‌های موردنیاز دسترسی داشته باشید.

در مورد افزونه‌های سئو باید گفت که گزینه‌های متعدد دیگری هم وجود دارد که می‌توانید برای سایت خود آنها را هم مورد استفاده قرار دهید در صورتی که قصد بررسی این افزونه‌ها را داشته شاید مقاله بهترین افزونه سئو در وردپرس بتواند به شما کمک کند تا یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مورد استفاده در فهرست افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی را برای خود پیدا کنید.

افزونه‌های امنیتی

به جرئت باید گفت یکی از مواردی که برای هر سایتی مهم است و باید آن را جدی بگیریم، افزونه‌های امنیتی هستند که با نصب آنها روی سایت می‌توان از اینکه یک سایت امن دارید که در برابر حملات مختلف که به قصد ورود، سرقت اطلاعات فروش و کاربران شما و یا حتی از کار انداختن سایت انجام می‌شود مقاوم است. شاید به نظر برسد که سایت‌های فروشگاهی از این حملات به‌ دور هستند اما باید گفت که یک سایت پردرآمد که در صفحات اول گوگل به کاربران نمایش داده می‌شود، همیشه در معرض این تهدیدات قرار دارد.

در صورتی که بخوایم مهمترین افزونه‌های امنیتی که می‌توان آنها را در فهرست افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی جای داد را نام ببریم، این موارد از مهمترین‌ها به‌حساب می‌آیند:

افزونه Wordfence

در مورد این افزونه باید گفت که با بهترین افزونه امنیتی رایگان در وردپرس سروکار داریم که بیش از 4 میلیون نصب فعال در وردپرس دارد که می‌تواند امکانات خیلی خوبی را به شما ارائه کند. البته باید گفت که این افزونه پلن‌های غیررایگان هم دارد اما از نظر ارائه امکانات در حالت رایگان در بهترین سطح از امکانات نسبت به افزونه‌های دیگر قرار دارد.

معرفی افزونه Wordfence

شما با نصب این افزونه می‌توانید کار تغییر آدرس صفحه ورود به پیشخوان وردپرس، را به‌صورت کامل انجام دهید، همین‌طور می‌توانید رمزهای عبور تقویت شده روی سایت خود راه‌اندازی کرده و ایجاد محدودیت زمانی برای لاگین از حملاتی مانند بروت فورس جلوگیری کنید. در کل باید گفت که این افزونه یکی از مهمترین و اصلی‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توان آن را در بین افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی جای داد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد این افزونه و کارایی‌ای که دارد نیاز دارید به مقاله آموزش افزونه Wordfence سری بزنید تا با روش کامل نصب و راه‌اندازی آن آشنا شوید.

افزونه Security iThemes

در مورد این افزونه باید گفت که یکی از افزونه‌های پرطرفدار است که شما می‌توانید به‌راحتی از آن روی سایت خود استفاده کرده و امکانات حرفه‌ای را با ظاهری کاملا ساده و سبک در اختیار شما قرار می‌دهد. سبک بودن این افزونه و سادگی کار کردن با آن دو مزیتی است که که این افزونه را به یکی از گزینه‌های خوب برای امنیت تبدیل کرده است و محبوبیت آن را بالا برده است. در مورد کارکرد این افزونه باید گفت که با استفاده از این افزونه تمام امکاناتی که وردفنس در اختیار شما قرار می‌دهد را روی یک افزونه سبک‌تر و به نسبت سریع‌تر در اختیار خواهید داشت.

معرفی افزونه Security iThemes

البته باید گفت که این افزونه غیررایگان بوده و در پلن‌های رایگان خود امکانات زیادی را به کاربران ارائه نمی‌کند. اما شما می‌توانید به‌راحتی آن را از ارائه‌کنندگان افزونه و قالب تهیه کرده و برای سایت خود به کار بگیرید. این افزونه یکی از افزونه‌های قدیمی در وردپرس به‌حساب می‌آید که به نام WP Security شناخته می‌شد که امتحان خود را به‌خوبی پس داده است و شما با خیال راحت می‌توانید از آن افزونه برای برقراری امنیت در سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. درمقاله افزونه iThemes Security در مورد این افزونه و ویژگی‌هایی که برای ما فراهم می‌کند به طور کامل صحبت کردیم و دیدیم که چطور می‌توان از آن استفاده کرد. 

فرم‌سازها

دسته‌بندی از افزونه‌ها که می‌‌تواند نقشی بسیار مهم در یک سایت فروشگاهی داشته باشد و در صورتی که بخواهیم موارد مربوط به افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی را ارائه کنیم باید حتما به آنها هم اشاره کنیم افزونه‌های فرم‌ساز هستند که می‌توانند فرم‌های مختلف را برای جمع‌آوری اطلاعات در اختیار ما قرار دهند. از این فرم‌ها می‌توان برای گرفتن سفارش‌های خاص از کاربران و مشتریان و هم برای جمع آوری اطلاعات مفیدید مانند ایمیل و یا علاقه‌مندی‌های کاربران استفاده کرد که یک امکان فوق‌العاده در این خصوص به‌حساب می‌آید.

اگر بخواهیم بگوییم مهمترین موارد این افزونه‌ها که باید در بین افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی به‌سراغ آنها برویم کدامند می‌توانیم به این دو افزونه اشاره کنیم:

افزونه WPForms

در رابطه با این افزونه و کارایی‌هایی که برای ما دارد باید گفت که با یکی از افزونه‌های مهم در وردپرس طرفیم که یکی از بهترین و محبوب‌ترین فرم‌سازها با قابلیت‌های حرفه‌ای و ویژه را در اختیار ما قرار می‌دهد. از این نظر باید گفت افزونه WPForms یک فرم‌ساز کاملا رایگان و حرفه‌ای است که می‌تواند فرم‌های مورد استفاده برای جمع‌آوری اطلاعات سفارش‌ها، اطلاعات کاربر و یا هر مورد دیگری را برای ما فراهم کند. این افزونه با بیش از 5 میلیون نصب فعال از بهترین افزونه‌های وردپرس به شمار می‌رود.

معرفی افزونه WPForms

در مورد این گزینه از افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی باید گفت که این افزونه دو ورژن رایگان و غیررایگان دارد که نسخه رایگان آن با نام Lite شناخته می‌شود. اما همین نسخه رایگان تمام امکانات موردنیاز را به شما ارائه کرده و می‌توانید از فیلدهای هوشمند در این فرم‌ها استفاده کنید، فرم‌هایی با قابلیت ساخته شدن به‌صورت درگ و دراپ و همین‌طور گزارش‌گیری‌های خاص و حرفه‌ای که در مقاله افزونه WPForms تماما در مورد آنها و مزایا و معایبی که دارد صحبت کردیم.

افزونه Gravity Forms

افزونه دیگری که می‌تواند کار ساخت فرم‌ها را برای ما انجام دهد و به اندازه‌ای اعتبار دارد که در فهرست افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی قرار بگیرد افزونه گرویتی فرم است که یکی از بهترین‌های ساخت فرم‌ها به‌صورت ویژوال و با قابلیت درگ و دراپ می‌باشد. در این افزونه شما امکانات متعدد و مختلفی را برای راه‌اندازی یک سایت در اختیار دارید که می‌توان از آنها به ساخت فرم‌های چند‌مرحله‌‌ای، راه‌اندازی فرم‌های سفارش‌گیری، اتصال فرم‌ها به ووکامرس و همین‌طور بهره‌گیری از فیلدهای هوشمند در فرم‌های ساخته شده اشاره کرد.

معرفی افزونه Gravity Forms

در کل باید گفت که استفاده از این افزونه می‌تواند  امکانات خوبی را در اختیار شما قرار دهد و در صورتی که از گرویتی فرم فارسی برای این کار استفاده کنید امکانات ایده‌آل‌تر و بهتری را هم در اختیار خواهید داشت که به‌راحتی می‌توانید آنها را برای کسب‌و‌کار خود به‌ کار بگیرید. اگر سری به مقاله افزونه گرویتی فرم بزنید می‌توانید به اطلاعات تکمیلی و روش استفاده از این افزونه در سایت خود دسترسی داشته باشید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی اینکه برای افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی باید به‌سراغ چه افزونه‌هایی برویم تا بتوانیم یک سایت حرفه‌ای داشته باشیم پرداختیم و دیدیم که دسته‌بندی‌های مختلفی از افزونه‌های گوناگون وجود دارند که لازم است برای یک فروشگاه حرفه‌ای از آنها استفاده شود. اولین دسته که باید به‌سراغ آن بروید، افزونه‌های تجارت الکترونیک است که می‌تواند کارایی فروشگاه شما را دوچندان کند و این افزونه‌ها از مهمترین اعضا در فهرست افزونه‌های لازم برای سایت فروشگاهی می‌باشند.

بعد از این موضوع که خیال شما از کارکرد اصلی سایت راحت شد لازم است که بازدهی سایت خود فکر کرده و روی آن تمرکز کنید از همین رو افزونه‌های بهینه‌سازی، و افزونه‌های سئو در دنبال آن قرار می‌گیرند، اینکه سایت شما بدون دردسر کار کند هم مورد بعدی است که افزونه‌های ضداسپم راه خود را در این مرحله به سایت شما باز خواهند کرد. بعد از تمامی این موارد نیز قابلیت‌های جانبی مانند حالت شب، فهرست مطالب برای مقالات و دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی هستند که می‌توانند به‌عنوان مکمل در این سایت‌ها به‌ خدمت گرفته شوند.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها

15% تخفیف خرید 
هاست و سرور مجازی

پایان جشنواره 10 فروردین 

  کد تخفیف:NY1403
close-link