5 ابزار طلایی برای تست سرعت سایت (نقد و بررسی)

تست سرعت سایت
خرید هاست
میزبانی وب

اینترنت شرایط پیچیده ای دارد و می توان گفت که امروزه این پیچیدگی ها توانسته اند خود را برای کاربران به صورت ساده ای بیان کنند و تا جایی که کسب و کارهای اینترنتی روز به روز در حال رشد هستند و می توان با استفاده از آنها به درآمد خود رسید. خیلی از کسب و کارهای سنتی اکنون به دنبال اینترنتی شدن هستند و خیلی دیگر از موارد هم کسب و کارهایی را شامل می شوند که پایه اصلی آنها اینترنت بوده است. در این میان بسته به اینکه شما در مورد چه کسب و کاری فعالیت داشته باشید و بخواهید چه کارهایی را انجام دهید، مواردی که باید در سایت خود رعایت کنید تا آن را در بین رقبا بالا بکشید متفاوت است. اما کارهایی مانند تست سرعت سایت به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرند و از آن دست مواردی است که باید برای هر سایتی در نظر گرفته شود.

در این مقاله قصد داریم تا به ارائه روش ها و ابزارهای تست سرعت سایت بپردازیم و این موضوع را ببینیم که اگر بخواهیم سرعت سایت خود را بسنجیم و ببینیم که آیا برای کاربران خوب است یا خیر، باید از چه ابزار هایی استفاده کنیم و چطور می توانیم این آزمایش را به صورت بی طرفانه و از نگاه کاربران انجام دهیم. قبل از اینکه به ارائه ابزار های تست سرعت سایت بپردازیم، لازم است کمی در مورد اهمیت موضوعی که به آن رسیده ایم صحبت کنیم و باید این موضوع که تست سرعت سایت می تواند برای یک سایت تا چه اندازه حیاتی و مهم باشد را بررسی کنیم تا بتوانیم به یک درک کلی از این موضوع برسیم.

اهمیت سرعت در وب

در ده سال گذشته وقتی که شما می خواستید از یک سایت اینترنتی بازدید کنید و از خدمات آن استفاده کنید، لازم بود که سیم تلفن را به کامپیوتر خود متصل کنید، کانکشن دیال آپ را راه اندازی کنید، اطلاعات را از روی کارت اینترنت وارد کرده و منتظر باشید تا سیستم شما بعد از حدود 30 ثانیه صداهای عجیب و غریب درآوردن از خود یک ارتباط با نهایت سرعت 40 کیلوبیت بر ثانیه را برای شما دست و پا می کرد که لود شدن هر سایت در آن زمان زیادی را می برد و شما برای باز کردن یک سایت ساده که چیز زیادی هم روی آن نبود باید در حدود 30 ثانیه ای صبر می کردید تا کم کم اطلاعات سایت برای شما نمایان شود.

اکنون اوضاع کمی متفاوت شده است و وقتی که موبایل خود را از جیبتان درآورید و روی آیکون داده در بالای صفحه یک توپ کوچک را انجام دهید، یک خط اینترنت پرسرعت برای شما فعال خواهد شد که می توانید با آن هر کاری را انجام  دهید و شاید بتوانیم بگوییم که سرعتی که این خط به شما می دهد در برابر سرعت آن موقع تا اندازه 1000 برابر رشد داشته است. اما اگر در وب سایت های مختلف دقت کنیم باز هم می توانیم سایت هایی را ببینیم که در این عصر و این سرعت اینترنت باز هم همان 30 ثانیه زمان را برای لود شدن نیاز دارند.

اهمیت سرعت در وب

اینجاست که باید به سلامت سایتی که می خواهیم به آن دسترسی پیدا کنیم شک کرده و کاری که 99 درصد کاربران انجام می دهند را انجام دهیم و در همان 20 ثانیه اول سایت را ببندیم و به دنبال مورد بعدی برویم. در این مورد باید گفت که استفاده از اعدادی مانند 20 ثانیه و 30 ثانیه یک شوخی بیشتر نیست و اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه سرعت سایت نگاه کنیم باید اعدادمان را در بازه های زمانی 3 تا 8 ثانیه انتخاب کنیم.

بر اساس آمار ها و بررسی هایی که گوگل از سایت هایی که در صفحه اول نتایج جست و جو بودند انجام داد. سایت هایی که باز شدن آنها بیشتر از 3 ثانیه برای کاربران طول می کشید در حدود 50 درصد کاربران خود را تا ثانیه 5 از دست می دادند. به این معنا که اگر یک سایت در ثانیه پنجمی که روی آن کلیک می کردیم برای ما به نمایش در می آمد، از هر 10 نفری که روی آن کلیک کرده بودند، 5 نفر دیگر برای دیدن محتوای سایت منتظر نمی ماندند. این آمار می تواند برای یک وبمستر واقعا یک فاجعه باشد، اما داستان زمانی ترسناکتر می شود که در صورتی که این زمان از 5 به 8 ارتقا پیدا کند تعداد کسانی که سایت را ترک می کنند به 90 درصد خواهد رسید.

شما با سختی زیاد سایت خود را سئو کرده و به کاربران ارائه داده اید تا محصولات خود را بفروش برسانید و از هر 10 نفری که دنبال کالای شما می گردند و می خواهند آن را پیدا کنند 9 نفر که حتی روی نام شما کلیک کرده بودند هم نمی توانند آن را ببینند. در صورتی که اسم این اتفاق را فاجعه نگذاریم پس نباید به هیچ چیز دیگری هم این واژه را اطلاق کنیم! سرعت پایین سایت می تواند باعث شود که نمودار های فروش شما سقوط هایی با شیب تند را تجربه کنند و با صعودی بودن خداحافظی کنند!

اما برای این موضوع که سایت خود را هر چه سریعتر از این وضعیت نجات دهیم یا اینکه هرگز به چنین وضعی دچار نشویم راه های زیادی وجود دارند که باید به سراغ آنها برویم. از مهمترین این راه ها می توان به استفاده درست و بهینه از سیستم مدیریت محتوا، استفاده از روش های افزایش سرعت، استفاده از CDN ها که در مقاله CDN چیست به بررسی آنها پرداختیم و از تمامی آنها مهمتر از یک سرویس میزبانی و هاست حرفه ای و خوب مانند هاست وردپرس و هاست ابری استفاده کنیم که کیفیت مورد نیاز ما را برای سایت فراهم کند.

در صورتی که به سراغ مقاله راه های افزایش سرعت سایت بروید می توانید به این موارد به صورت کامل دسترسی داشته باشید اما یکی از مهمترین کارهایی که بعد از اینکه سرعت سایت خود را بالا بردید این است که به سراغ تست سرعت سایت خود بروید و این موضوع که آیا کارهایی که می کنید توانسته سایت شما را از این وضعیت نجات دهد. یا اصلا نیازی هست که کاری را برای سایت خود انجام دهید، را به صورت کامل بررسی کنید تا بتوانید بهترین کیفیت ممکن را دریافت کنید.

اهمیت سرعت سایت

در صورتی که شما در وب کاری را انجام دهید و آن را ارزیابی کنید هیچ تضمینی برای این موضوع که کار درست انجام شده است وجود ندارد و با توجه به پیچیدگی های پیاده سازی و همینطور دلایل مختلفی که می تواند موجب اتفاقات در یک سایت شود این موضوع که شما کاری که انجام داده اید را ارزیابی کنید می تواند برای سایت حیاتی و بسیار مهم باشد. کاری که باید برای سرعت سایت انجام دهید این است که تست سرعت سایت را روی آن انجام داده و به صورت کامل این موضوع که سرعت سایت شما چطور است را بررسی کنید.

اکنون که می دانیم تست سرعت سایت چه اهمیتی دارد و باید آن را تا چه اندازه جدی بگیریم لازم است در مورد این موضوع که این تست دقیقا می تواند چه چیزی را برای ما روشن کند و ما باید از آن چه چیزی را انتظار داشته باشیم صحبت کنیم و ببینیم که دقیقا از جان تست سرعت سایت چه می خواهیم و باید به ما چه چیزی را تحویل دهد.

تست سرعت سایت چه کمکی به ما می کند

تا اینجای کار دیدیم که تست سرعت سایت قرار است برای ما چه کارهایی را انجام دهد و ما باید چه مواردی را از آن انتظار داشته باشیم. در این مورد باید بگوییم که این تست ها به این صورت عمل نمی کنند که ما سایت خود را به آنها تحویل دهیم و آنها به ما بگویند که سرعت سایت شما پایین است یا سرعت سایت شما بالا است. وقتی که تست سرعت سایت را روی یک سایت انجام دهید، معیار های زیادی وجود دارند که به شما ارائه شده و در واقع نتیجه ای که شما با آن مواجه هستید یک نتیجه عددی با معیار های مختلف است.

معیار های متعددی در خواب تست سرعت سایت به شما بازگردانده می شود که می توان از آنها موضوعات مختلفی را درک کرد. یکی از این معیار ها این است که سایت شما در چه مدت زمانی برای کاربر نمایش داده می شود و در واقع باید گفت که سطحی ترین و اولین چیزی است که ما از تست سرعت سایت خود در می یابیم. این موضوع می تواند یکی از مهمترین موضوعاتی باشد که درگیر آن هستیم اما اگر بخواهیم بگوییم که در واقع هدف اصلی از تست سرعت سایت چیست می توان گفت که این کار به این منظور انجام می شود که ما بدانیم مشکلات سایت ما از کجا می باشد و برای اینکه این مشکلات را برطرف کنیم لازم است چه کارهایی را انجام دهیم.

تست سرعت سایت چه کمکی به ما می کند

تست سرعت سایت یکی از مواردی است که در صورتی که شما بتوانید آن را تفسیر کنید به نتایج  عالی دست پیدا می کنید. در واقع وقتی که شما تست سرعت سایت را انجام دهید، معیار های مختلفی وجود دارند که می توان به سراغ آنها رفت.  در ادامه به صورت معمول بعضی از این معیار ها که می توانند به ما کمک کنند تا یک سایت سریع داشته باشیم و ارزیابی ها را برای ما انجام می دهند را معرفی خواهیم کرد:

معیار های وابسته به زمان

یکی از مهمترین انواع معیار ها که اصلا ما مقاله خود را هم با آنها شروع کردیم، معیار های وابسته به زمان هستند. در این رابطه باید گفت که تست سرعت سایت می تواند معیار های مختلف زمانی را برای ما داشته باشد. به عنوان مثالی از این موارد می توان این زمان ها را معرفی کرد که هر کدام از آنها به یک منظور ارائه می شوند.

 TTFB یا همان Time to first byte: این معیار که یکی از معیار های اصلی در زمان می باشد مدت زمانی است که طول می کشد تا سرور اولین پاسخ را به ما بدهد. در صورتی که با سایت کند طرف باشیم که این زمان زیاد باشد، مشکل از سروری است که سایت روی آن قرار گرفته است. در غیر اینصورت باید در جای دیگری به دنبال آن بگردیم که چرا سایت کند است.

Time to Interactive: این زمان، مشخص کننده این است که اولین مطالب قابل استفاده از سایت ما که می تواند به کاربر ارائه شود و نشان می دهد که سایت ما برای کاربر چیزی دارد و می توان آن را به کاربر داد در چه زمانی نمایش داده می شود. در صورتی که این زمان را بتوان به 3 ثانیه رساند می توانیم بگوییم که سایت ما از نظر سرعت مشکلی ندارد.

Largest Contentful Paint: این زمان تعیین می کند تا چه زمانی طول می کشد که بزرگترین محتوایی که روی صفحه قرار دارد لود شود و در واقع لود شدن محتوایی که از سایت کامل شده بود به صورت کامل تکمیل شود. در صورتی که این زمان بالا باشد یعنی تصاویری که روی سایت خود دارید بهینه نیست و باید به سراغ روش هایی برای بهینه کردن آنها بروید.

در کل می توان گفت معیار های زیادی را برای این بخش ارائه کرد که بسته به اینکه شما از چه ابزار هایی برای تست سرعت سایت خود استفاده کرده باشید می توانند متفاوت باشند و اسامی آنها کمی فرق کند اما معیار های آنها همین است و معمولا این موارد را ارائه می کنند.

معیار های وابسته به زمان

وضعیت کدهای سایت

یکی دیگر از مواردی که در تست سرعت سایت می تواند بسیار حیاتی باشد این است که کدهای CSS و همینطور JS های سایت شما به چه صورتی عمل می کنند. در تست سرعت سایت این کدها بررسی شده و در مواقعی بعضی از کدها که می توانند عملکرد سایت شما را مختل کنند شناسایی و به شما اعلام می شود. همه ما می دانیم که بعد از مدتی که از فعالیت سایت می گذرد و قابلیت های مختلف به آن اضافه می شود، JS های درون صفحات زیاد شده و خیلی از آنها می توانند در کار سایت اختلال ایجاد کنند. کاری که این بخش از ابزار های تست سرعت سایت انجام می دهند این است که کد ها را برای وجود چنین مواردی پیگیری می کنند.

اصطلاحا به کدهایی که عملکردی به این صورت دارند کدهای Render Blocking گفته می شود که می تواند جلوی المان های مختلف سایت شما را بگیرد. در این حالت در واقع این کد ها نمایش سایر بخش ها را مختل کرده و منتظر جواب تابعی می مانند که روی آنها فعالیت دارد و بعضا به یک سرور خارجی لینک می دهد و منتظر پاسخ از جای دیگری است. از انواع این کدها می توان به کدهایی که مربوط به کنترل کوکی ها برای این است که ببینند کاربر قبلا هم به سایت آمده تا بخش خاصی که مخصوص کاربران تازه است را به وی نمایش ندهند می باشد.

همینطور موارد دیگری برای بهینه سازی کد هم کنترل می شود که به عنوان مثال می توان خلاصه سازی کد های CSS و استاندارد سازی HTML را از این موراد نام برد. البته این ابزار ها این کار را برای شما انجام نمی دهند و آن کار ابزار های بهینه سازی کد است. اما اگر موردی در سایت شما مشاهده شود که قابل اصلاح باشد به شما گزارش خواهند داد.

درخواست های منطقه ای مختلف

مورد دیگری که در ابزار های تست سرعت سایت به آن اشاره می شود این است که سایت شما با چه مرورگری و همینطور از کجا تست شده است که شما می توانید آن را برای خود تغییر دهید. به طور مثال ابزار GTMetrix که در ادامه در مورد آن صحبت می کنیم، با استفاده از مرورگر کروم و از کانادا سایت شما را چک می کند و این در حالی است که این معیار های برای ابزار Webpage test قابل تغییر می باشد. در این خصوص باید گفت که این مورد می تواند برای سایت هایی که به صورت لوکال برای کشور های مختلف فعالیت دارند بسیار مهم و ضروری باشد. به صورتی که کاربران هدف این سایت ها در کشوری خاص وجود داشته باشند.

به طور مثال یک سایت فارسی زبان که عمده کاربران آن ایرانی هستند لازم است که تست سرعت سایت را از سرورهای داخل ایران انجام دهد و این موضوع می تواند بسیار مهم باشد. زیرا عمده کاربرانی که دارد از داخل ایران می خواهد به سایت دسترسی پیدا کنند.

درخواست های منطقه ای مختلف

در کل می توانیم این سه مورد را از مهمترین و اصلی ترین روش هایی که در نتایج تست سرعت سایت از آنها استفاده می شود معرفی کنیم و بهتر است که برای اینکه بتوانیم کار تست سرعت سایت را به صورت کامل توضیح دهیم به سراغ معرفی ابزار هایی که با استفاده از آنها می توان سرعت سایت را سنجید برویم و ببینیم که چطور می توانیم این کار را انجام دهیم.

ابزار های اصلی برای تست سرعت سایت

در این بخش از مقاله نوبت به این رسیده است که به معرفی این بپردازیم که کارهایی که تا اینجا گفته ایم را چه کسی برای ما انجام خواهد داد. به طور کلی می توانیم بگوییم برای تست سرعت سایت دو نوع بازار در اختیار ما است که می توانند نتایج خوبی را به ما بدهند. اولین دسته از آنها ابزار های تحلیلی است که خود مرورگر ها با آنها کار می کنند و می توان آنها را به صورت افزونه روی مرورگر نصب کرد و با باز کردن یک سایت زمانی که طول کشیده است این اتفاق انجام شود با جزئیات به ما اطلاع داده می شود.

دسته بعدی ابزار های آنلاین هستند که به صورت تخصصی می توانند این کار را برای ما انجام دهند و از آنجا که پایگاه داده های آماری آنها بزرگتر است می توانند نتایج مقایسه ای خوبی را با جامعه آماری سایت های دیگر انجام داده و باید گفت که این بازار ها قادر هستند که با مقایسه ما با میانگین سایت های پربازده به ما بگویند که سرعت ما کم یا زیاد است و علاوه بر اعداد به ما دقیقا بگویند که اوضاع چطور دارد پیش می رود.

ابزار های اصلی برای تست سرعت سایت

در صورتی که بخواهیم بهترین و اصلی ترین ابزار های تست سرعت سایت را به شما معرفی کنیم می توانیم این موارد را در این رابطه فهرست کنیم:

GTMetrix

یکی از مهمترین ابزار هایی که می توانید برای تست سرعت سایت به سراغ آن بروید و می توان گفت که یک انقلاب در این حوزه ایجاد کرده است GTMetrix بزرگ است که به صورت رایگان دقیق ترین آنالیز موجود را به شما ارائه می کند. در رابطه با این ابزار باید گفت که این سایت یکی از ابزار هایی است که به صورت آنلاین سایت شما را چک کرده و با مراجعه به این سایت و وارد کردن دامنه می توانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

در صورتی که به اطلاعات تکمیلی نیاز دارید می توانید به مقاله آموزش GTMetrix بروید و به صورت کامل با هر آنچه که مربوط به این تحلیلگر می شود آشنا شوید.

Google PageSpeed Tools

این برنامه که به عنوان Pagespeed Insight هم شناخته می شود که از سرویس های مهم ارائه شده در بسته نرم افزاری Google Developer به حساب می آید که می توان آن را به عنوان یکی از بهترین و مهمترین برنامه هایی معرفی کرد که می توان از آن برای اینکار استفاده کرد و می تواند دقیق ترین نتایج را در تست سرعت سایت به ما ارائه کند.

خیلی از وب مستر ها با این تفکر که این برنامه چون از طرف خود گوگل ارائه شده است توجه به نکات آن می تواند سئوی شما را بهبود بدهد، به سراغ استفاده از این برنامه می روند. این تفکر می تواند تا حدودی درست باشد اما این موضوع که شما بخواهید صرفا به آن بپردازید و ساختار سایت خود را برای این برنامه به هم بریزید صرفا به سایت شما آسیب خواهد زد. گوگل اعلام کرده است که نتایج این برنامه در رتبه بندی ها تاثیری ندارد و الگوریتم های دیگری مسئول بررسی سرعت برای رتبه سایت می باشند، اما می توان گفت که این برنامه کمک خوبی به منظور ارتقای سایت به ما می کند.

Webpagetest

این سایت که می توانید از طریق لینک وب پیج تست آن را مشاهده کنید و به آن دسترسی داشته باشید یکی از مواردی است که به شما امکان استفاده از موارد پیشرفته در تست سرعت سایت را می دهد و می توان آن را هم به عنوان یکی از بهترین ابزار هایی که برای این کار وجود دارد معرفی کرد. در واقع این سایت می تواند تست ها را به صورت تخصصی روی سرور ها انجام دهد و دو نوع تست سایت ساده و پیشرفته دارد. همینطور امکانات خوبی برای بررسی مسیریابی ها دارد و شما با استفاده از آن می توانید جریان های ترافیکی دارای تداخل را با سایت خود شناسایی کنید.

یکی از ویژگی های خوبی که این ابزار می تواند برای شما فراهم کند این است که تست هایی که انجام می دهد را با استفاده از کیفیت های مخلتف اینترنت انجام داده و شما می توانید نوع سرویسی که این این تست کننده به شما ارائه می کند را انتخاب کنید، به طور مثال می توانید سایت خود را با اینرتنت 4G قوی، 4G ضعیف، 3G قوی و ضعیف و همینطور انواع سرویس های اینترنتی بررسی کرده و ببینید که هر دسته از کاربران چه نمونه سایتی را از شما می بینند. این کار به شما کمک می کند تا این موضوع که چه تداخل هایی با سرعت اینترنت می تواند برای سایت شما پیش بیاید را به طور کامل بررسی کنیم. با توجه به اختلالات همیشگی ای که در اینترنت ایران وجود دارد، باید گفت که وجود چنین موردی می تواند یک گزینه بسیار عالی برای تست سرعت سایت باشد و به شما کمک های زیادی را بکند.

Pingdom

مورد دیگری که باید در بین ابزار های سطح بالا که برای تست سرعت سایت مورد استفاده قرار می گیرد در نظر داشت Pingdom نام دارد. این مورد توسط شرکتی به نام Solarwind ارائه می شود می تواند تا حد زیادی به تست سرعت سایت کمک کند اما باید در نظر داشت که این ابزار یک ابزار غیر رایگان است. البته شما می توانید از یک مدت 30 روزه رایگان و همینطور دمو هایی که دارد اطلاعات خوبی را برای سایت خود بدست آورید. اما اگر آن را برای کار خود یک ابزار حرفه ای و رایگان دیده اید می توانید آن را به صورت پرمیوم خریداری کنید.

در مورد کارایی و فعالیتی که این ابزار برای سایت های اینترنتی انجام می دهد باید گفت که این ابزار در واقع یک مانیتور کننده بازدهی و در دسترس بودن سایت است و عملکرد اصلی آن به این صورت خواهد بود که بخش های مختلف سایت شما را زیر نظر گرفته و هر مورد و مشکلی که پیش بیاید به شما گزارش خواهد داد. کلا این ابزار تمامی فعالیت های سایت شما را در نظر گرفته و مواردی که نیاز به توجه شما داشته باشد و بتوان آن را بهینه کرده یا با مشکلی مواجه باشید را با استفاده از گزارش هایی که ارائه می کند به شما اطلاع خواهد داد.

تست سرعت سایت با پینگدام

Light house

مورد دیگری که می توان آن را از موارد اساسی در تست سرعت سایت دانست استفاده از لایت هاوس است که یکی از قابلیت های مرورگر کروم می باشد. در صورتی که دقت کرده باشید، کروم می تواند در شروع کار خود کمی کند به نظر برسد و همینطور به منابع بالایی هم نیاز دارد. در این خصوص باید گفت که این مرورگر تحلیل های زیادی را در پس جریان ترافیکی خود دارد و یکی از امکاناتی که کروم در اختیار ما قرار می دهد قابلیتی به نام لایت هاوس است که می توان از طریق دولوپر تولز کروم که با کلیک راست کردن روی یک صفحه و انتخاب Inspect یا فشردن کلیک F12 برای شما نمایش داده می شود به آن دسترسی داشت. در این قسمت شما می توانید تحلیل های پیچیده ای را از سایتی که در حال تماشای آن هستید داشته باشید.

امکاناتی که این افزونه پیشفرض کروم در اختیار شما قرار می دهد، بسیار زیاد بوده و می توانید علاوه بر تست سرعت سایت روی آن مواردی مانند اوضاع سئوی سایت و همینطور بک لینک هایی که سایت دارد را هم مشاهده کنید. تا قبل از سال 2021 عموم سئو کار ها بر این موضوع که این نتایج در رتبه بندی ها تاثیر زیادی دارد تاکید داشتند و خیلی از افراد سعی داشتند که با دستکاری هایی این نتایج را بهبود بدهند که به نوعی سئوی کلاه سیاه تلقی می شد. البته گوگل به تازگی هر گونه دخالت این نتایج را در رتبه بندی ها تکذیب کرده است و همچنان تاکید خود بر محتوا و کاربر محور بودن سایت را اصلی ترین موضوع در این رابطه می داند. در این مورد باید گفت که هر چند نتایج اعلام شده از طرف لایت هاوس می تواند مهم باشد و به شما کمک کند، اما باید توجه داشته باشید که بیش از اندازه درگیر آن نشوید و خود را از بقیه موارد جا نگذارید.

این موضوع در مرود تمامی ابزار هایی که در این مقاله آنها را بررسی کرده ایم صادق است. در بعضی موارد مشاهده شده است که وب مستر ها با دیدن ارور های زیادی که این ابزار ها به آنها می دهند، به شدت به برطرف کردن آنها و سبز کردن چراغ ها چسبیده اند و کلا هدف اصلی سایت خود را فراموش کرده اند. به یاد داشته باشید این ابزار ها صرفا می توانند تلنگری برای سایت شما باشند و هیچ تضمینی ندارد سایتی که همه چراغ ها را سبز بگیرد در سئو و همینطور در بازدهی نتایج بهتری را از سایتی که بعضی از نمرات آن زرد و قرمز است داشته باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی کامل این موضوع که تست سرعت سایت چیست و در صورتی که بخواهیم آن را انجام دهیم باید به سراغ چه ابزار هایی برویم صحبت کردیم. در مورد اینکه تست سرعت سایت چه اهمیتی برای ما دارد باید گفت که سرعت یکی از معیار های اصلی بازدهی سایت است و کاربران دیگر حوصله قدیم را ندارند و برای لود شدن یک سایت صبر نمی کنند. اینجاست که تست سرعت سایت می تواند وارد کار شده و به ما بگوید که سرعت ما در چه محدوده ای است. برای اینکه سرعت سایت خود را تست کنیم می توانیم از سایت هایی مانند GTMetrix و همینطور Pingdom استفاده کنیم و یا اینکه به سراغ افزونه های کروم مانند Lighthouse برویم.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها