بهترین قالب آموزشی وردپرس (۶ قالب برتر در سال ۲۰۲۳)

بهترین قالب آموزشی وردپرس
خرید هاست
آموزش وردپرس

ویژگی‌های مهم بهترین قالب آموزشی وردپرس

طبیعتا وقتی که شما به دنبال این موضوع باشید که بهترین قالب آموزشی وردپرس کدام است انتظار دارید به بخشی برسید که تمامی قالب‌ها را با شماره پشت‌سرهم ارائه کرده باشد و به شما بگوید که به‌ترتیب این قالب‌ها را می‌توانید به‌عنوان بهترین قالب آموزشی وردپرس روی سایت خود نصب کرده و کار خود را با استفاده از آن انجام دهید. در صورتی که مایلید بدون اینکه بدانید این رده‌بندی‌ها از کجا می‌آید و چه چیزی در پس آنها است می‌توانید از این بخش گذر کنید و به‌سراغ بخش بعدی بروید. اما اگر می‌خواهید بدانید که چرا این لیست‌ها را تحویل شما می‌دهیم و چه ویژگی‌هایی وجود دارد یک قالب را تا بهترین قالب آموزشی وردپرس بالا می‌آورد این قسمت جایی است که باید آنها را ببینیم.

ویژگی های مهم بهترین قالب آموزشی وردپرس
  • طراحی و UI قوی
  • ریسپانسیو بودن
  • دسترسی راحت به امکانات برای کاربران
  • سازگاری راحت با پلاگین‌ها
  • سازگاری با صفحه‌سازها
  • ارائه امکانات آموزشی به‌صورت تمام و کمال

معرفی بهترین قالب آموزشی وردپرس

اکنون که دقیقا می‌دانیم بهترین قالب آموزشی وردپرس باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد و برای ما چه کاری را انجام دهد، در صورتی که نگاهی را به قالب‌های ارائه‌شده برای وردپرس بیندازیم، خواهیم دید که گزینه‌های چندان زیادی در فهرستی که می‌خواستیم ارائه کنیم باقی نمانده است و تعداد آنها انگشت‌شمار است. در این رابطه باید گفت که قالب‌های زیر بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توان برای این لیست به آنها اشاره کرد:

قالب Eduma

در مورد این قالب باید گفت که با پرفروش‌ترین قالب وردپرس آموزشی در تم فارسی طرف هستیم که یکی از اصلی‌ترین مراجع برای ارائه قالب و افزونه وردپرس می‌باشد. در واقع باید گفت که این قالب حرفه‌ای توسط خیلی از سایت‌های آموزشی استفاده شده است و بازدهی خوبی را هم ارائه کرده است. از نظر ویژگی‌ها و امکانات قالب Eduma تمامی کارهایی که یک قالب حرفه‌ای انجام می‌دهد را برای شما انجام خواهد داد.

در مورد ساختار کلی این قالب باید گفت که این قالب با دو افزونه اصلی المنتور که در مقاله المنتور چیست آن را بررسی کردیم و همین‌طور افزونه لرن پرس بنا شده است که یکی از افزونه‌های حرفه‌ای در زمینه راه‌اندازی سایت آموزشی می‌باشد. پس می‌توانید از بابت سازگاری با صفحه‌سازها و امکانات آموزشی خیالتان از بابت آن راحت باشد. از نظر ویژگی‌های ظاهری و ریسپانسیو بودن هم این قالب ویژگی‌های خوبی را دارد و بهینه‌سازی‌های خوبی برای نمایش موبایل روی آن انجام شده است.

قالب Eduma به شما بیش از 20 دموی آماده را می‌دهد که به‌راحتی می‌توانید آن را با یک کلیک روی سایت خود نصب کرده و از آنها برای طراحی‌های مختلف سایت آموزشی خود استفاده کنید. این قالب به‌عنوان پرفروش‌ترین قالب آموزشی در Envato شناخته می‌شود و کاربردهای بسیار زیادی دارد، شما می‌توانید با استفاده از نمونه‌های ترجمه شده این قالب را از ارائه‌کنندگان فارسی قالب و افزونه تهیه کرده و با خیال آسود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین موارد بهترین قالب آموزشی وردپرس مورد استفاده قرار دهید.

قالب Eduma

قالب Education Pack

مورد بعدی که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از اولین گزینه‌ها برای بهترین قالب آموزشی وردپرس معرفی کرد قالب Education Pack است. در مورد این قالب باید گفت با یکی از گزینه‌هایی طرفیم که لازم است در قالب‌هایی که می‌خواهید از آنها استفاده کنیم، حتما آن را هم در نظر داشته باشیم و از امکانات حرفه‌ای که به ما ارائه می‌کند غافل نشویم. این قالب همیشه پشتیبانی حرفه‌ای و خوبی را برای کاربران خود ارائه کرده است و به‌عنوان یکی از قالب‌هایی شناخته می‌شود که از نظر کاربری و استفاده از آن کاملا ساده عمل کرده و پیچیدگی‌های سایر قالب‌ها در آن دیده نمی‌شود.

اصطلاح Easy to Use یکی از مهمترین شعارهایی است که این قالب روی آن مانور می‌دهد و ظاهرا در فراهم کردن این ویژگی برای کاربران خود نیز تا حد زیادی موفق بوده و کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده است. از نظر طراحی سایت با این قالب باید گفت که سفارشی‌سازی‌های خاص این قالب گزینه‌های خوبی را برای شما فراهم خواهد کرد و می‌توان از صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر که در مقاله ویژوال کامپوزر چیست آن را معرفی کردیم، برای ساخت صفحات در این قالب استفاده کنید.

از نظر امکانات آموزشی این قالب مجموعه از ویژگی‌های اختصاصی خود را ارائه می‌کند و روش‌های خاص خود را دارد که مجموعه‌ای کامل از امکانات آموزشی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای طراحی ظاهر هم علاوه بر افزونه ویژوال کامپوزر شما می‌توانید از اسلایدر رولوشن در این قالب بهره بگیرید که کمک خوبی را برای داشتن یک سایت با ماژول‌های تعاملی پیشرفته به شما خواهد کرد (جهت اطلاعات بیشتر در مورد این افزونه به مقاله اسلایدر رولوشن چیست مراجعه کنید)

قالب WPLMS

قالب WPLMS یا همان Learning Management System for WordPress یکی از قالب‌های مهم و پرفروش برای سایت‌های آموزشی می‌باشد که امکانات و ویژگی‌های بسیار زیادی را برای کاربران خود ارائه می‌کند و می‌توان به‌نوعی از نظر کاربردهایی که ارائه می‌دهد آن را از سایر موارد گسترده‌تر دانست. در واقع در این مورد ما با یکی از قالب‌های استخوان‌دار و درست‌و‌حسابی که امکانات حرفه‌ای زیادی را ارائه می‌کند طرف هستیم. البته این امکانات بیشتر به معنی اینکه این قالب از سایرین بهتر است نیست و ممکن است که این امکانات باعث سنگین‌تر شدن سایت ما شده و عامل مهم سرعت را از دست بدهیم که این اتفاق اصلا خوب نیست. باید گفت که این قالب کاربردهای خود را دارد و در صورتی که سایت شما به آنها نیاز داشته باشد می‌توانید با خیال راحت این قالب را انتخاب کنید.

قالب WPLMS

یکی از ویژگی‌هایی که این قالب ارائه می‌کند ارائه یک وب اپلیکیشن حرفه‌ای با استفاده از یک فرانت‌اند از نوع ریکت است که روی هسته وردپرس مستقر شده است. در واقع باید گفت این امکان می‌تواند سرعت و همین‌طور کیفیت ظاهر این قالب بزرگ را به‌صورت کامل نجات داده و کیفیت خوبی را برای کاربران فراهم کند. وقتی که شما از این قالب برای ساخت سایت خود استفاده کنید، کاربران شما می‌توانند سایت را به‌صورت PWA روی تلفن همراه خود ذخیره کنند و در واقع یک برنامه کامل هم همراه با سایت ارائه خواهد شد.

بدیهی است وقتی که این قالب ویژگی‌های این‌چنینی را ارائه می‌کند ریسپانسیو بودن صفحات را هم در کنار خود دارد. در صورتی که این موضوع که PWAها یا همان برنامه‌های پیش‌رونده چه هستند در ذهن شما سوال ایجاد کرده است می‌توانید سری به مقاله PWA چیست بزنید تا با این نوع از اپلیکیشن‌های وب بیشتر آشنا شوید. علاوه بر ویژگی‌هایی که این قالب در ساخت صفحات ارائه می‌کند برای محتوای آموزشی‌ای که شما روی سایت خود ارائه می‌دهید هم گزینه‌های خوب و قابل‌قبولی را دارد که می‌توان از مهمترین آنها به ایجاد بسته‌های آموزشی SCORM و پلیرهای حرفه‌ای برای ارائه ویدئوهای آموزشی اشاره کرد.

قالب Masterstudy

یکی دیگر از قالب‌هایی که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بهترین و اصلی‌ترین قالب‌های مدعی عنوان بهترین قالب آموزشی وردپرس جای داد قالب Mastersudy است. یک قالب سریع و ساده و روان که امکانات فوق العاده‌ای را در کاربردهای مختلفی که برای یک سایت آموزشی متصور می‌شویم در اختیار ما قرار می‌دهد. در این رابطه باید گفت که این قالب امکانات خوبی را برای ارائه دروس گذاشته است و در صورتی که شما کیفیت ارائه محتوا به کاربران خود را به کیفیت آنچه که می‌بینند ترجیح می‌دهید می‌توان گفت که این قالب گزینه قابل استفاده برای شما خواهد بود.

در مورد این گزینه از لیست بهترین قالب آموزشی وردپرس باید گفت که امکانات ایده‌آلی برای کوییزها و امتحانات پیشرفته دارد و همین‌طور امکانات خوبی برای ارزیابی پیشرفت به‌صورت نموداری را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید وضعیت کلی ارائه دروس را از طریق آنها ارزیابی کنید.

این قالب سازگاری خوبی را با نمایش در موبایل و اپ‌های اندروید و آی‌او‌اس دارد که از بهترین‌ها در این زمینه به شمار می‌رود. همین‌طور شما می‌توانید از سرویس‌های کلاس آنلاین این قالب در سایت خود استفاده کنید که البته این موضوع برای شما هزینه‌های اضافی بر می‌دارد. با استفاده از دموهای این قالب می‌شود به‌راحتی کاری که می‌خواهید انجام دهید را روی این سایت پیاده‌سازی کرده و طرح موردنظر خود را از آن بیرون بکشید.

صفحه‌سازهای این قالب المنتوری بوده و برای ساخت ظاهر سایت خود با این قالب می‌توانید به‌راحتی از آنها استفاده کنید، همان‌طور این قالب یک ورژن به صورت رتینا و با رزولوشن‌های بزرگ برای مانیتورهای بزرگ ارائه می‌کند که کیفیت سایت شما را بالا نگه خواهد داشت.

قالب Masterstudy

قالب School

یکی دیگر از قالب‌هایی که می‌توان آن را در فهرست بهترین قالب آموزشی وردپرس قرار دارد قالب School است که یکی از محصولات حرفه‌ای ارائه‌شده توسط MyThemeShop می‌باشد. در صورتی که با این ارائه‌کننده حرفه‌ای قالب آشنایی ندارید باید بگوییم قالب‌هایی که ارائه می‌کند به سریع بودن و سبک بودن معروف هستند و قالب School نیز از این موضوع مستثنی نیست.

طراحی سایت با این قالب به شما کمک می‌کند که با استفاده از ویژگی‌های خاص و زیادی که دارد بهترین سایت آموزشی را برای خود ایجاد کرده و در آخر هم سایتی که به شما می‌دهد به وسیله HTML5 و CSS3 ساخته شده است که کارایی و بازدهی آن را هم برای کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند و هم موتورهای جستجو تضمین می‌کند.

قالب Divi

قالب Divi را می‌توان یکی از قالب‌های معروف دانست که در هر کاری از راه‌اندازی فروشگاه و وبلاگ گرفته تا سایت‌های شرکتی و رسمی همیشه از پیشتازان بوده است. در واقع Divi یک هسته قوی و سازگار دارد که به‌صورت سبک طراحی شده و می‌توان آن را با استفاده از قابلیت‌هایی که با افزونه‌ها روی آن نصب می‌شود به هر شکلی که می‌خواهیم در آوریم.

در مورد راه‌اندازی سایت آموزشی با Divi باید گفت که یک افزونه Learn Press می‌تواند آن را برای شما به یک سایت آموزشی تمام‌عیار تبدیل کند. از نظر ساخت صفحات با این قالب باید گفت که این قالب یک صفحه‌ساز مخصوص به خود را دارد که روی خیلی از سایت‌ها به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام می‌دهد. در واقع این صفحه‌ساز به شما امکان ساخت یک سایت با استفاده از درگ و دراپ را خواهد داد که می‌تواند تمامی انتظاراتی که از یک صفحه‌ساز ویژوال می‌رود را برآورده کند.

همین‌طور این قالب یک قالب ریسپانسیو و سازگار با افزونه‌ها است که مشکلی را از نظر طراحی و کارکردن با آن برای برنامه‌نویسان و طراحان ایجاد نخواهد کرد و شما می‌توانید روی ویوی موبایل حرفه‌ای سایت خود برای جذب مخاطب حساب کنید.

قالب Divi

مواردی که در این لیست برای بهترین قالب آموزشی وردپرس بیان شد می‌تواند تمامی ویژگی‌هایی که شما برای یک سایت آموزشی حرفه‌ای که بتواند یک کسب‌وکار موفق را به پیش ببرد نیاز دارید، در اختیار شما قرار خواهد داد.

نتیجه‌گیری

این سوال که بهترین قالب آموزشی وردپرس کدام است و هر کدام از قالب‌هایی که می‌خواهند در این رده قرار بگیرند چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشند موضوعی بود که در این مقاله آن را بررسی کردیم. در زمان راه‌اندازی یک سایت آموزشی موارد مختلفی وجود دارند که انتخاب قالب مناسب در بالاترین قسمت برای آنها قرار گرفته است. قالب‌های متعدد با حوزه‌های فعالیت مختلفی در زمره قالب‌های آموزشی قرار می‌گیرند که با توجه به اینکه شما چه چیزی نیاز داشته باشید انتخاب شما کاملا متفاوت خواهد بود و این موارد را در بخش‌های بالا بررسی کردیم.

توجه داشته باشید یکی از اصل‌ترین مواردی که می‌تواند استفاده از بهترین قالب آموزشی وردپرس را برای شما ساده کرده و با خیال راحت بتوانید از این قالب‌ها که عموما قالب‌هایی سنگین هستند، بدون افت کیفیت استفاده کنید، هاست و میزبانی قوی می‌باشد. هاست وردپرس و هاست ابری لینوکس گزینه‌های ایده‌آلی هستند که می‌توان با استفاده از آنها یک سایت آموزشی را بدون مشکل و به‌راحتی مدیریت کرد و باید این نکته را در نظر داشته باشید که سرویس‌های میزبانی تاثیر بسیار بالایی را در کارکرد یک سایت آموزشی دارد.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها