جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از مشاهده و تغییر پورت دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

مشاهده و تغییر پورت دایرکت ادمین

پورت پیش فرض دایرکت ادمین 2222 است. اگر قصد تغییر این پورت را دارید یا با پورت های پیش فرض دایرکت ادمین، دسترسی لاگین ندارید، میتوانید با بررسی فایل تنظیمات دایرکت ادمین این مشکل را حل کنید. برای اینکار ابتدا باید با سرور اتصال ssh برقرار کنید. در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید.

پس از برقراری ارتباط ssh مطابق تصویر کد زیر را در ترمینال وارد کنید تا فایل directadmin.conf را مشاهده و در صورت نیاز ویرایش کنید.

 

nano /usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf

 

در این فایل کلمه‌ی Port را پیدا کنید. عددی که در مقابل این کلمه نوشته شده است پورت دایرکت ادمین است در صورتی که تمایل دارید پورت دایرکت ادمین را تغییر دهید، ابتدا باید پورت جدید را در فایروال سرور add کنید، ابتدا با همان پورت قبلی وارد دایرکت ادمین شوید سپس طبق تصویر زیر ابتدا پورت را در بخش های TCP_IN و  TCP_Out و در دو قسمت ipv4 و ipv6 اضافه میکنیم. اگر با اعمال تغییرات روی فایروال دایرکت ادمین آشنایی ندارید این مقاله را بخوانید.

firewall-configuration

 

پس از اضافه نمودن پورت ها، در پایین صفحه فایروال، گزینه change را کلیک کرده و طبق تصویر زیر، فایروال را ریستارت میکنیم

اکنون پورت سمت فایروال باز است و  فایروال درخواست های روی این پورت را باز میکند. مجدد وارد ssh سرور شوید و با دستور nano، فایل directadmin.conf را ویرایش کنید:

nano /usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf

change-direct-admin-port
change-direct-admin-port

با زدن کلید های ctrl+w میتوانیم کلمه مورد نظرمان را سرچ کنیم، کلمه “port” را سرچ میکنیم و شماره port  پورت جدید را قرار دهید و با ctrl+x و Y فایل را ذخیره کنید. برای اعمال تغییرات، سرویس‌های Direct Admin و Httpd را طبق دستورات زیر ریستارت میکنیم

Service directadmin restart

service httpd restart

 

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر