جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از تعریف Cronjobs در دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

تعریف Cronjobs در دایرکت ادمین

گاهی نیاز است برخی فایل های php در هاست، در زمان های خاص و به صورت منظم اجرا شوند.برای مثال اگر در نظر دارید یک دستور هر ساعت یا هر روز یا هر ماه و یا هر سال اجرا شود در این حالت باید از کرون جاب استفاده کنید .
برای انجام این تنظیمات به پنل دایرکت ادمین خود وارد شده و سپس طبق عکس زیر روی کرون جاب کلیک کنید.

مطابق با تصویر زیرپنجره‌ای باز میشود که در این پنجره باید کرون جاب را تعریف کنید. تعریف کرون جاب شامل دو بخش است بخش اول زمان اجرای کرون و بخش دوم دستوری که باید اجرا بشود.

 

 

از فیلدهای Hour و Minute و Day of Month و Month و Day of Week و Command ، به منظور انتخاب فاصله ی زمانی اجرای کران جاب مدنظر استفاده می شود.(مقادیر مجاز مرتبط با هر فیلد روبروی آن نمایش داده شده است)

درصورتی که قصد دارید از عملکرد اجرای کرون جاب مطمئن شوید ، میتوانید ایمیل خود را در فیلد Email وارد نمایید تا در زمان هایی که کرون جاب اجرا می شود ، یک ایمیل برای شما ارسال شود.

چند مثال درمورد نحوه ی تنظیم زمان اجرای کرون:

  • درصورتی که بخواهید کرون در یک فاصله ی زمانی مشخص بصورت مکرر اجرا شود ، زمان را با علامت /*  در بخش های مورد نظر وارد کنید.مثلا اگر بخواهیم کرون هر 30 دقیقه یکبار اجرا شود ، در قسمت Minute زمان را بصورت زیر وارد کنید:

اگر بخواهید کرون در یک ساعت مشخص اجرا شود ، ساعت و دقیقه و … را بدون علامت /* وارد کنید.مثلا در نمونه ی زیر یک کرون را در ساعت 20:10 فقط یکبار اجرا میکند:

  • اگر بخواهیم کرون از ساعت 20 هر 10 دقیقه یکبار اجرا شود و با رسیدن به ساعت 21 تمام شود ، از نمونه ی زیر استفاده نمایید:

توجه داشته باشید علامت * به معنای “هر” می باشد.در تصویر فوق ، کرون هر ماه ، هر هفته ، هر روز ، ازساعت 20 ، شروع شده و تا ساعت 21 هر 10 دقیقه یکبار اجرا می شود.

مسیر فایلی که قصد دارید در زمان تعیین شده اجرا شود را در قسمت  command  وارد نمایید.

برای مثال در نظر بگیرید نام فایلی که می خواهید در کرون اجرا شود cron.php باشد ، نام فایل را در دستور زیر وارد نمایید:

php /home/username/public_html/cron.php

خطایابی: درصورتی که کرونی اجرا نمی شود ، باید از مسیر فایل کرون اطمینان حاصل نمایید که در مسیر اعلام شده فایل مورد نظر وجود دارد یا خیر. همچنین از متن ایمیل هایی با اجرای کرون نمایش داده می شود نیز گاها میتوان دلیل عدم اجرای کرون را متوجه شد.ممکن است در دستور کرون خطای سینتکس وجود داشته باشد.

نکته : جهت استفاده از cron job باید آشنایی کافی با آن داشته و با دستورات مختلف کار کرده باشید. استفاده از دستورات اشتباه و یا زمانبندی اشتباه ممکن است باعث از بین رفتن اطلاعات و یا فشار بروی سرور شود.

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر