هاست لاراول چیست و از کجا باید آن را تهیه کنیم

هاست لاراول چیست
خرید هاست
میزبانی وب

شاید اگر تا چند سال پیش قصد راه اندازی یک سایت را داشتید و به سراغ انتخاب هاست برای خود می رفتید، گزینه های کمی پیش روی شما قرار داشت. همین که تصمیم میگرفتید هاست اشتراکی انتخاب کنید یا اختصاصی و اینکه هاست شما لینوکس باشد یا ویندوزی، کار به اتمام رسیده بود، اما اکنون با تنوع محصولات متعددی مانند وب سرور ها، سیستم ها و پلتفرم های ساخت سایت و سیستم های مدیریت محتوا و همینطور گسترش کاربرد های مختلف برای سایت ها، بهینه سازی های مختلفی روی هاست شکل گرفت. اگر بخواهیم بگوییم هاست لاراول چیست می توانیم بگوییم که این هاست، از آندست مواردی است که بهینه سازی های برای فریمورک لاراول و سایت های نوشته شده به وسیله آن ارائه شده است.

در ادامه قبل از اینکه به بررسی این بپردازیم که هاست لاراول چیست توضیحاتی در مورد خود فریمورک لاراول خواهیم داشت.

لاراول چیست

لازمه دانستن اینکه هاست لاراول چیست این است که ما ابتدا به بررسی خود این فریمورک بپردازیم و ببینیم که در مورد چه چیزی داریم صحبت می کنیم. زبان برنامه نویسی PHP یکی از بهترین و قویترین زبان هایی است که میتوان از آن برای طراحی صفحات وب استفاده کرد و نمونه آن را در پلتفرم های قوی و خوبی مانند وردپرس شاهد ستیم. اما فریمورک هایی نیز وجود دارند که با استفاده از آنها می توان سایت ها و یا حتی اپلیکیشن های سطح وب خوب و کاربردی ای را طراحی نمود که درگیر سایر مشکلات CMS ها نیز نباشند.

لاراول یکی از محبوبترین و معروفترین این پلتفرم ها می باشد و مورد توجه خیلی از برنامه نویسان قرار دارد. این پلتفرم حرفه ای، رایگان و اپن سورس برای اولین بار در 9 سال پیش و توسط تیلور اتول معرفی شد و از آن موقع تا کنون همواره به عنوان یک پلتفرم محبوب برای PHP مطرح بوده است. این پلتفرم برای ساخت سایت ها از معماری MVC استفاده می کند و همینطور یکی از زیرمجموعه های فریم ورک سمفونی به حساب می آید که خود یکی از فریم ورک های قدرتمند PHP است. اما بهینه سازی های انجام شده روی لاراول باعث شده است تا از فریمورک اصلی و پدر خود فاصله زیادی بگیرد.

در بین فریم ورک های مختلفی که برای زبان PHP و یا سایر زبان های برنامه نویسی وجود دارد میتوان به لاراول امتیاز ویژه ای را از نظر ارائه آپدیت و ورژن های جدید داد. لاراول کار خود را از سال 2011 با انتشار نسخه آزمایشی آغاز کرد و بعد از گذشت تنها 1 ماه با گرفتن بازخورد های مناسب اقدام به ارائه نسخه جدیدی تحت عنوان لاراول 1 از سوی تیلور اوتول باعث ورود این فریمورک به دنیای ساخت و طراحی سایت شد. پس از گذشت این 9 سال نسخه های زیادی از این برنامه منتشر شده است که بعضا آن ها دارای تغییراتی اساسی و بنیادی بوده و یا اینکه صرفا به رفع باگ های موجود و بهبود وضعیت فریم روک پرداخته اند. لاراول تقریبا هر 6 ماه یک آپدیت جدید ارائه می نماید که جدیدترین آپدیت آن در زمان نگارش این مقاله 8.5.9 می باشد.

لاراول امکانات خوبی را برای برنامه نویسان فراهم میکند تا با استفاده از ویژگی هایی که برای پردازش به جزئیات دارد، بتوانند با استفاده از آن از کوچکترین المان های یک سایت و برنامه های خیلی ساده، تا طراحی های پایه و بسیار بزرگ را پایه ریزی کرده و به اجرا بگذارند. همینطور این فریم ورک یک ویژگی عالی دارد که با استفاده از آن میتوان نسبت به ساخت برنامه های هیبریدی اقدام نمود، به این صورت که بک اند و فرانت اند برنامه به صورت جدا از هم بوده و با یک بکند می توانید چندین ظاهر مختلف روی پلتفرم های مختلف داشته باشید.

لاراول چیست

تمامی این ویژگی های رالاول را به یک فریم ورک ایده آل تبدیل کرده است، اما این فریمورک نیز با توجه به پایه PHP، لازم دارد که از نر هاست کمی تقویت شده و روی پایه هایی بنا شود که بتوان به آنها اتکا کرد. از این جهت استفاده از هاستی که برای لاراول بهینه سازی شده باشد میتواند بسیار به کارکرد برنامه ما کمک کند. اما بهترین گزینه برای هاست لاراول چیست و چگونه میتوان آن را پیاده سازی کرد.

هاست لاراول چیست

پاسخ سوال هاست لاراول چیست در ابتدا یک پاسخ واضح به نظر می رسد. هاستی که برای استفاده در لاراول بهینه سازی شده است و با استفاده از آن میتوان بهترین عملکرد را از سایت لاراول گرفت، اما چگونه امکان دارد که یک هاست را برای لاراول بهینه سازی کرده و اجرای این پلتفرم را روی آن تقویت کنیم. برای اینکار باید به این مورد بپردازیم که لاراول به چه چیز هایی احتیاج دارد تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

اگر به مطالب بخش قبل یک فلش بک بزنیم خواهیم دید که ما مطرح کرده بودیم لاراول یک فریمورک PHP است. پس قابل حدس است که ارجاعات زیادی را به حافظه خواهیم داشت. از طرفی نیاز به ویرایش کدهای PHP در سایت وجود دارد و باید به فایل ها هم دسترسی داشته باشیم. مورد بعدی که مطرح شد نیز در رابطه با این بود که این فریم ورک به ما قابلیت ساخت اپلیکیشن های وب به صورت مجزا را می دهد. پس وجود یک وب سرور برای مدیریت توابع پیچیده در آن ضروری است. و موارد دیگری که با یک بررسی علت و معلول ساده می توان آنها را نتیجه گرفت! این مورد که ویژگی های هاست لاراول چیست موضوعی است که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

ویژگی های اصلی هاست لاراول چیست

در قسمت قبل دیدیم که لاراول با توجه کارایی ای که برای ما دارد و همینطور امکاناتی که برای ما فراهم میکند نیاز دارد تا ما پیش نیازهایی ها روی هاست خود پیاده سازی کرده و در نظر گرفته تا وقتی که از لاراول استفاده می کنیم سایت ما دچار خللی نشود و به راحتی بتواند کاری که از آن خواسته می شود را انجام دهد. این ویژگی های به شرح زیر می باشد.

سیستم عامل لینوکس

وقتی صحبت از PHP در میان باشد باید توجه داشته باشید که برای گرفتن بهترین کیفیت حتما از سیستم عامل لینوکس برای این کار استفاده کنید. بهترین پاسخگویی روی PHP با استفاده از این سیستم عامل انجام می شود و خیال شما از اینکه تسک ها و همینطور منابع سایت به درستی تقسیم شده اند و سایت شما به صورت بهینه کار می کند، راحت خواهد بود.

در صورتی که از هاستی با سیستم عاملی دیگر برای این کار استفاده کنید بخشی از منابع باید برای ترجمه این فایل ها هدر برود و به طور قطع کیفیتی که دریافت میکنید به صورت چشمگیری پایین خواهد آمد.

آپدیت PHP

اگر بخواهیم بگوییم جدی ترین ویژگی برای هاست لاراول چیست میتوانیم بگوییم همین آپدیت نگه داشتن PHP. لاراول طوری طراحی شده است که همیشه از جدیدترین نسخه PHP استفاده می کند و باید برای کاربرد بهینه و بهره مندی از تمامی امکانات و فیچر هایی که به شما ارائه می دهد PHP هاست خود را همیشه به صورت آپدیت نگه دارید. اما انجام این کار از دسترس شما خارج بوده و باید از طرف هاستینگ انجام گیرد.

باید در موقع انتخاب هاست دقت داشته باشید که هاستینگ شما آپدیت شدن به موقع PHP را برای شما تضمین کند، نه آپدیت بودن آن را. زیرا پس از گذشت مدتی و ارائه نسخه جدید برای آپدیت آن مجبور به ارسال تیکت ها و درخواست های مکرر نشوید و با خیالی آسوده بدانید که هاستینگ شما این کار را برای شما انجام خواهد داد.

هاست لاراول

دسترسی به SSH

یکی از موارد  لازم و ضروری در استفاده از لاوارل این است که شما بتوانید به سرور خود به صورت بدون واسطه دسترسی داشته و دها و تغییرات مورد نظرتان را در آن ایجاد نمایید. با استفاده از این تغییرات شما این امکان را خواهید داشت تا سرور خود را آنگونه که تمایل دارید تغییر دهید و کارکرد آن را به گونه ای که بهترین بازدهی از سایت شما را داشته باشد بهینه سازی کنید.

البته در بیشتر مواقع نیاز شما این نیست تا سرور را به طور کامل تغییر دهید. بلکه صرفا لازم دارید تا برای تست یکی دو بخش از کد ها و ماژول ها آن را به صورت دستی تغییر داده و یا حتی آن را یک بار ریست کنید. بدیهی است ارسال تیکت و منتظر ماندن برای اینکه پشتیبانی کار شما را انجام دهد کار عاقلانه ای نخواهد بود و وقت زیادی را از شما می گیرد.

قابلیت Task Scheduling

یکی از قابلیت هایی که شاید روی خیلی از هاست ها وجود نداشته باشد و پیاده سازی آن کمی دردسر دارد، قابلیت Task Scheduling و یا امکان زمانبندی تسک ها و برنامه ها است. این قابلیت روی ویندوز قابل پیاده سازی است اما در لاراول و با استفاده از لینوکس کمی پیچیده خواهد شد.

این قابلیت به یک برنامه و اپلیکیشن لاراول کمک می کند تا بتواند بر اساس زمانبندی مشخصی که برای ماژول های مختلف تنظیم کرده است یک برنامه مدون کاری را ایجاد نماید. البته این قابلیت برای فریم ورک های دیگر نیز وجود دارد ولی صرفا از طریق مواردی مانند SSH ممکن است اما در صورتی که این قابلیت توسط هاست پشتیبانی شود، این فریم ورک می تواند به صورت داخلی و با تنظیماتی که از داخل انجام می گیرد کار زمانبندی تسک ها را انجام داده و لازم نیست تا حتما به صورت هارد کد و مستقیم روی سرور اعمال نفوذ شود.

قابلیت استفاده از Queue

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که میتوان برای سوال ویژگی های هاست لاراول چیست به عنوان یک پاسخ مهم تلقی نمود امکان استفاده از صف یا همان Queue برای تسک ها و کارهایی است که قرار است در پس زمینه صورت بگیرند.

در فریم ورک لاراول شما با تعدادی از کارها مواجه خواهید بود که این تسک ها بهتر است برای جلوگیری از هدر رفتن منابع در زمانی که کاربر در حال کار با سیستم است، به زمان دیگری موکول شده و در پس زمینه انجام شوند، به عنوان مثال میتوان به پیمایش و همینطور ذخیره سازی فایل های CSV اشاره کرد که در صورتی که بخواهند در لحظه بارگذاری انجام شوند، وقت و زمان زیاید را خواهند گرفت و می توان گفت با این اتفاق کلیه منابع وب سرور اشغال شده و علنا پاسخگویی مختلف خواهد شد. در صورتی که هاست این قابلیت را پشتیبانی کند یک صف بندی برای این وظایف شکل گرفته که این تسک ها و وظایف بر اساس صف مورد نظر در پس زمینه اجرا خواهند شد تا در مصرف منابع صرفه جویی شده و پاسخدهی هاست بالا برود.

ویژگی های هاست لاراول

وب سرور لایت اسپید

یکی دیگر از مواردی که میتوان جزو ویژگی های هاست لاراول تلقی نمود و آن را به عنوان یک مزیت خوب برای بالا بردن سرعت سایت معرفی نمود استفاده از کنترل پنل لایت اسپید است. لایت اسپید قبلا خود را در زمینه هایی مانند کار با افزونه های وردپرس و مواردی که تعداد درخواست ها به هاست بالا باشد به عنوان یک پیشگام معرفی نموده و ثابت کرده است که می تواند این موارد را بدون هیچ تداخلی مدیریت کند.

پس استفاده از این وب سرور در لاراول نیز می تواند یک مزیت مهم به حساب بیاید که قابل چشم پوشی نیست و استفاده از آن می تواند تاثیر چشمگیری را روی سایت شما بگذارد.

در این بخش دیدیم که ویژگی های اصلی و مهم هاست لاراول چیست و چه چیزی باید وجود داشته باشد تا این فریم ورک بتواند کار خود را به خوبی نمایش دهد. حال به این موضوع خواهیم پرداخت که واقعا هاست لاراول چیست و از کجا میتوانیم آن را پیدا کنیم.

هاست لاراول واقعی چیست!؟

وقتی میگوییم هاست لاراول چیست این مورد مد نظر ماست که تمامی موارد گفته شده در بالا را داشته باشد. اما آیا میتوان به یک هاستینگ مراجعه نمود و یک هاست با تمام این ویژگی ها خریداری نمود!؟ قطعا پاسخ خیر خواهد بود، اما در بعضی از هاستینگ ها یک هاست تحت عنوان نام هاست لاراول وجود دارد. اگر بخواهیم بگوییم که این هایت لاراول چیست، می توانیم بگوییم یک هاست لینوکس عادی به همراه بعضی از ویژگی هایی که برای لاراول ضروری است.

اما به طور کل در صورتی که قصد خرید هاست لاراول را دارید باید بدانید، هاست لاراولی وجود ندارد و تمامی هاستینگ ها صرفا یک سرویس ادیت شده را به شما تحویل می دهند. این سرویس ادیت شده میتواند مانند هاست وردپرس یک بهینه سازی داشته باشد و یا حتی آن هم اعمال نشده باشد. پس خود را با عناوین گول نزنید و به دنبال هاستی باشید که برای شما مقرون به صرفه بوده و در عین حال میتواند نیاز های شما را برطرف کند.

مواردی مانند لایت اسپید، دسترسی به SSH و همینطور سیستم عامل لینوکس از نکات پایه ای هستند که باید برای داشته هاست لاراولی که بتواند یک سایت از این فریم ورک را سر پا نگه دارد ضروری است. پس میتوانید با توجه به این موراد هاست مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هاست لاراول واقعی چیست

نتیجه گیری

به طور کلی در پاسخ به اینکه هاست لاراول چیست باید بگوییم هاستی است که قادر است در بهترین شرایط ممکن از یک سایت که با پلتفرم لاراول طراحی و ساخته شده باشد حمایت کند. در این وضعیت شما باید اطمینان داشته باشید که با خرید هاست مد نظر شما موارد و ویژگی های لازم را برای هاست لاراول خود را به دست خواهید آورد. پس ضمن توجه ویژه به موارد گفته شده باید شرایط هاستینگ خود را هم به  خوبی بررسی کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها

15% تخفیف خرید 
هاست و سرور مجازی

پایان جشنواره 10 فروردین 

  کد تخفیف:NY1403
close-link