جهش به محتوا
ورود کاربران
وبلاگوردپرسساده‌ترین روش برای رفع مشکل ارسال ایمیل وردپرس
هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

ساده‌ترین روش برای رفع مشکل ارسال ایمیل وردپرس

مشکلات مختلفی ممکن است گریبان یک سایت را بگیرند. اگر شما مدیریت سایتی را بر عهده داشته باشید قطعا با این مسائل آشنا خواهید بود و می‌دانید که هر از گاهی مشکلاتی سر راه شما سبز خواهند شد، که برای رهایی از آن باید اقدامات خاصی را انجام دهید. مشکل ارسال ایمیل وردپرس یکی از این مشکلاتی است که جزو موارد شایع در سایت‌های مختلف به‌حساب می‌آید. خوشبختانه این مشکل از آن دست مشکلاتی است که با آموزش ارائه شده در این مطلب می‌توان به‌سادگی از دست آن خلاص شد. قبل از شروع به رفع کردن آن ابتدا اجازه دهید با هم ببینیم که این مشکل از کجا می‌آید.

 

مشکل ارسال ایمیل وردپرس از کجاست؟

یکی از مشکلات اعصاب‌خردکن و پردردسر عدم ارسال ایمیل در سایت وردپرسی است که با به‌وجود آمدن این مشکل، سایت شما از ارسال ایمیل به‌صورت صحیح عاجز خواهد شد. به‌عنوان‌مثال ایمیل‌های حاوی لینک‌های تایید ثبت‌نام و یا پیام‌های مختلفی که برای کاربران خود ارسال می‌کنید هرگز به دست آنها نخواهد رسید و ارسال نخواهد شد. اما ایراد از کجای کار است که به چنین مسئله‌ای برخورد می‌‌کنیم؟

برای ارسال یک ایمیل به‌صورت صحیح و کامل، سایت شما نیاز دارد تا یک همکاری خوب را با هاست داشته باشد. برای ارسال ایمیل وردپرس توابع زیادی مشغول به کار هستند که یکی از آنها تابع Mail() است. این تابع مربوط به زبان برنامه‌نویسی php ممکن است روی هاست شما فعال نبوده باشد و مشکلاتی را در ارسال ایمیل برای شما ایجاد نماید.

در این موارد سایت وردپرسی شما کار خود را انجام داده و تمامی مراحل به‌صورت درست انجام می‌شود. اما ممکن است در مرحله پایانی که ارسال ایمیل توسط هاست خواهد بود تابعی که به آن اشاره کردیم کار خود را انجام ندهد و ایمیل شما ارسال نشود. اما روش درست کردن و رفع کردن این مشکل چیست؟ شما برای رفع مشکل ارسال ایمیل وردپرس و دور زدن این توابع می‌توانید از افزونه‌ها استفاده نمایید. افزونه‌هایی هستند که یک تنظیم ساده را روی سایت شما انجام داده و کار ارسال ایمیل را به‌صورت خودکار برای شما انجام خواهند داد. اجازه دهید تا در ادامه به بررسی یکی از بهترین انواع این افزونه‌ها و همین‌طور ارائه یک روش ایده‌آل برای رفع مشکل ارسال ایمیل وردپرس بپردازیم.

 

راه حل رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

معمولا روش‌های مختلف و متنوعی برای رفع مشکل ارسال ایمیل وردپرس پیشنهاد می‌گردد که مراحلی گیج‌کننده و سخت دارند. در اینجا قرار است که به ساده‌ترین روش رفع این مشکل یعنی نصب افزونه WP Mail SMTP بپردازیم.

برای نصب این افزونه لازم نیست کاری را برخلاف سایر افزونه‌ها انجام دهید. فقط کافی است از منوی وردپرس خود به بخش افزونه‌ها رفته و روی افزودن کلیک کنید تا به صفحه ای هدایت شوید که می‌توانید از آنجا دانلود افزونه‌ها را انجام دهید.

WP Mail SMTP عبارتی است که باید آن را در این صفحه جستجو کنید. بعد از نمایان شدن نتایج شما باید این افزونه را از بین سایرین پیدا کرده و آن را روی سایت خود نصب نمایید.

نصب افزونه ایمیلپس از نصب و فعال‌سازی این افزونه و ملحق شدن به ۲ میلیون کاربری که این افزونه را نصب و فعال نموده‌اند، باید از پنل وردپرس خود گزینه ایمیل را که تازه به آن اضافه شده است انتخاب نمایید. پس از این کار شما با این صفحه مواجه خواهید شد:

تنظیمات افرونه smtp

در این قسمت با یک پیکربندی ساده می‌توانید این افزونه را فعال و مشکل ارسال ایمیل وردپرس سایت خود را حل نمایید. اولین گزینه‌ای که این افزونه می‌خواهد تا آن را وارد کنید، آدرس ایمیلی است که مد نظر است تا ایمیل‌‌های شما با آن ارسال شود. در قسمت بعدی نیز نام ارسال‌کننده را تعیین نمایید. هر عنوانی که اینجا درج کنید به‌عنوان نام در ارسال ایمیل وردپرس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گزینه بعدی یک قابلیت انتخاب یا عدم انتخاب را به شما می‌دهد. شما با انتخاب این گزینه تعیین می‌کنید که نامی که در قسمت قبل برای ایمیل‌هایی که ارسال می‌شوند تعیین کرده‌اید برای تمام ایمیل‌های ارسالی، صرف‌نظر از اینکه پلاگین‌ها و افزونه‌های دیگر چه عنوانی را برای آن انتخاب کرده باشند، روی تمام ایمیل‌ها اعمال می‌‌‌‌‌‌‌‌شود. انتخاب این گزینه ممکن است در ایمیل‌هایی که از طریق پنل کاربری سایت شما، و یا پس از ثبت سفارش برای اعضای سایت ارسال می‌شوند تغییراتی را ایجاد کند.

از اینجا به بعد داستان کمی متفاوت خواهد بود و وقت آن رسیده است تا تنظیمات اصلی را اعمال نمایید.

انتخاب smtp ایمیلدر این قسمت شما باید انتخاب کنید که به چه روش‌هایی می‌خواهید ایمیل خود را ارسال کنید. شما برای این کار گزینه‌های مختلفی را خواهید داشت که در شکل قابل مشاهده هستند. گزینه پیش‌فرض همان تابع اصلی سایت شماست که در صورتی که ایراد داشته باشد باید از روش‌های دیگر و بهتری برای این کار استفاده نمایید. پیشنهاد ما برای این کار استفاده از گزینه‌های «SMTPهای دیگر» و «Gmail» است یا اگر تعداد ایمیل‌هایتان زیاد است تهیه سرویس ایمیل تجاری پیشنهاد می‌شود.

 

استفاده از SMTP برای ارسال ایمیل

قبل از اینکه کار خود را شروع کنیم لازم است تا توضیحاتی را درباره این که SMTP چیست و چه کاری را برای ما در اینجا انجام خواهد داد ارائه کنیم. به‌طورکلی SMTP یک پروتکل اینترنتی است که از آن برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می‌شود.

سرویس SMTP روی هاست شما قرار دارد و از طریق کنترل پنل هاست به آن دسترسی دارید. شما با استفاده از خدمات این پروتکل که توسط هاست شما به شما ارائه می‌گردد نسبت به برقراری یک ارتباط برای ارسال ایمیل اقدام می‌کنید. دسترسی به اطلاعات SMTP از طریق دو کنترل پنل Cpanel و Directadmin در ادامه آموزش داده خواهد شد:

 

پیدا کردن اطلاعات SMTP در Cpanel

برای دسترسی به این اطلاعات باید در کنترل پنل هاست خود به Email Account بروید.

دریافت smtp سی پنل

بعد از اینکه به این قسمت وارد شدید مانند تصویر زیر باید گزینه Connect Devices را انتخاب کرده و وارد بخش اطلاعات کانکت شدن به SMTP شوید.

اطلاعات smtp سی پنل

همان‌طور که مشاهده می‌کنید کلیه اطلاعات مربوط به SMTP Server و یا SMTP Email Address در قسمت Mail Client Manual Settings قابل مشاهده خواهد بود و این تمام چیزی است که شما برای پیکربندی افزونه خود به آن نیاز دارید.

دریافت اطلاعات smtp در سی پنلدر صورتی که هاست شما از کنترل پنل Cpanel استفاده می‌کند. وقت آن رسیده که قسمت بعدی را رد کرده و مستقیم به بخش وارد کردن اطلاعات SMTP بروید. اما در صورتی که از کنترل پنل Directadmin استفاده می‌کنید. در ادامه این مطلب برای بررسی اینکه اطلاعات موردنظر را از کجا پیدا کنیم با ما همراه باشید.

 

پیدا کردن اطلاعات SMTP در Directadmin

برای این کار باید وارد منوی مدیریتی Directadmin شده و به منوی Email Account بروید. بعد از این کار شما تمام ایمیل‌های خود را مشاهده خواهید کرد.

smtp در دایرکت ادمینبا کلیک روی بعلاوه کوچک انتهای هر ردیف و انتخاب گزینه Download Outlook Configuration یک فایل تکست متنی به شما تحویل داده خواهد شد که کلیه اطلاعات موردنیاز مربوط به SMTP در آن قرار دارد. بعد از اینکه شما اطلاعات مربوط به SMTP هاست خود را استخراج نمودید نوبت به وارد کردن آنها در افزونه و تکمیل پیکربندی خواهد بود. پس از انتخاب گزینه SMTPهای دیگر از بین سایر گزینه‌ها، فیلدهای مربوط به اطلاعات SMTP در بخش پایینی سایت شما نمایش داده خواهد شد.

تنظیمات smtp در وردپرسبرای فیلد اول یا SMTP هاست معمولا به‌صورت mail.yoursite.com می‌باشد. که البته yoursite نام دامنه شما بوده و پسوند com. نیز می‌تواند بنا بر دامنه شما تغییر کند.

بعد از وارد کردن SMTP Host نوبت به انتخاب رمزنگاری می‌رسد. شما باید از بین سه گزینه عدم انتخاب یک رمزگذاری روی ایمیل، رمزنگاری SSL و رمزنگاری TLS یک مورد را انتخاب نمایید. اجرای این کار بدون رمزنگاری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. ممکن است شما قصد داشته باشید ایمیل‌های مهمی مانند لینک‌های ریست کردن پسورد و یا اطلاعات حساس دیگر را از این طریق ارسال کنید که بدون رمزنگاری اطلاعات شما به خطر می‌افتد.

در انتخاب رمزنگاری SSL شما باید پورت SMTP خود را مطابق با اطلاعاتی که هاست در اختیار شما قرار داده است تنظیم نمایید. برای TLS نیز کار با همین روند دنبال خواهد شد. در صورت استفاده از SSL یک گزینه TLS خودکار برای شما نمایش داده می‌شود که سرور شما به‌طور پیش‌فرض از طریق TSL متصل خواهد شد. شما می‌توانید این گزینه را غیرفعال نمایید.

گزینه بعدی احراز هویت است که امکان غیرفعال کردن آن نیز وجود دارد اما به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. این گزینه ارسال ایمیل شما را در برابر اقدامات متعدد دریافت ایمیل برای نفوذ به سایت که اصطلاحا به آنها تلاش برای جعل هویت یا اسپوفینگ گفته می‌شود، ایمن می‌کند.

نام کاربری و رمزعبور SMTP نیز از دیگر موارد اساسی هستند که هاست شما در اختیارتان خواهد گذاشت. پس از تکمیل این اطلاعات و زدن کلید ذخیره این افزونه برای شما شروع به کار کرده و مشکل ارسال ایمیل وردپرس شما به‌طور کامل رفع خواهد شد.

 

استفاده از Gmail برای رفع مشکل ارسال ایمیل

یکی دیگر از گزینه‌هایی که این افزونه برای شما فراهم می‌نماید استفاده از Gmail برای رفع مشکل ارسال ایمیل وردپرس است. این سرویس ایمیل محبوب یکی از سرویس‌هایی است که قابلیت بالایی دارد و شما می‌توانید آن را به سایت وردپرس خود متصل نمایید. و همچنین اطلاعات مربوطه را از طریق Gmail Documentation به‌دست آورید.

تنظیمات smtp جیمیل

نتیجه‌گیری

به‌طورکلی رفع مشکل ایمیل وردپرس از آن دست مواردی است که نیاز به کمی دقت دارد. البته نصب و راه‌اندازی این افزونه کمک بسیار درخور توجهی برای شما می‌باشد و همان‌طور که با هم دیدیم تنظیم آن کار زیاد مشکلی نبود. شما برای ارسال ایمیل وردپرس می‌توانید از گزینه‌های دیگر ارائه شده توسط این افزونه مانند Outlook استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید استفاده از SMTP همواره یکی از بهترین روش‌ها خواهد بود.

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر

1 دیدگاه دربارهٔ «ساده‌ترین روش برای رفع مشکل ارسال ایمیل وردپرس;

دیدگاهتان را بنویسید

Solve : *
17 × 1 =