افزونه LearnPress ؛ هر آنچه که لازم است از لرن پرس بدانید

افزونه LearnPress
خرید هاست

وردپرس و افزونه هایی که دارد تقریبا می توانند برای شما سایت هایی را به صورت رایگان و بدون هزینه راه اندازی کنند که در صورتی که بخواهید آن را به صورت اختصاصی برای خود بسازید باید بودجه های بسیار بالایی را طلب می کند و هزینه های زیادی را روی دست شما می گذارد. البته باید گفت که انتخاب افزونه مناسب و گونگی طراحی این سایت ها و اینکه شما بدانید دقیقا چه کاری را دارید انجام می دهید، روی این موضوع که سایت ایجاد شده بتواند بازدهی هم داشته باشد بسیار تاثیر گذار است. سایت های آموزشی یکی از انواع پر طرفدار سایت هستند که برای کسب و کار های اینترنتی می توانند هدف خوبی باشند. در این مقاله قصد داریم با بررسی افزونه LearnPress به معرفی کامل یکی از افزونه هایی بپردازیم که نقش پر رنگ و موثری را در ترویج این نوع از سایت ها داشته است.

در این خصوص باید گفت که افزونه LearnPress یک افزونه مهم است که شما با نصب آن روی سایت خود می توانید یک سایت عادی را به یک سایت آموزشی که مهارت جویان می توانند وارد آن شده و به صورت کامل روند آموزش خود را در آن طی کنند تبدیل خواهید کرد که کلیه قابلیت ها از فروش دوره تا ارائه گواهینامه در پایان را به صورت خودکار انجام می دهد و برای شما کار چندانی نخواهد داشت. قبل از اینکه به بررسی افزونه LearnPress بپردازیم و بخواهیم ببینم مزایا و ویژگی ها و همینطور معایب آن چیست لازم است که در مورد اینکه سایت های آموزشی در وردپرس به چه صورتی کار می کنند و آیا اصلا این موضوع که یک سایت آموزشی را روی وردپرس بنا کنیم کاری صحیح است یا خیر کمی صحبت کنیم و ببینیم که داستان از چه قرار است.

سایت های آموزشی با وردپرس، خوب یا بد!؟

عموما وقتی که عبارت سایت آموزشی و آموزش مجازی به گوش ما می خورد به یاد دردسر هایی که آموزش مجازی به صورت دانشگاهی و دانش آموزی در دوران کرونا ایجاد کرد می افتیم و این به معنی یک آموزش بی کیفیت، شلوغ، همراه با ضعف های زیاد، و همینطور یک سایت خراب است که کاری اطز آن بر نمی آید و همه چیز را به هم میریزد و کاربران ناراضی ای که کاری برای آنها انجام نمی شود صرفا به دنبال فرار از این اوضاع و احوال هستند. البته باید گفت که آموزش مجازی در سیستم های دیگر و به صورت سایت های آموزشی می تواند بسیار ساده تر و بسیار کار آمد باشد.

 سایت های آموزشی با وردپرس، خوب یا بد!؟

در این رابطه باید گفت وقتی که شما بخواهید یک سایت آموزشی را برای خود با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی کرده و دوره های آموزشی خود را در آن به فروش برسانید از این دردسر ها خبری نخواهد وبد و کار شما بسیار ساده تر است. آموزش مجازی به شکلی که مدارس آن را دنبال می کنند صرفا وارد کردن حجم عظیمی از ترافیک کاری در ساعتی مشخص به یک سایت اینترنتی است که باید گفت سرویس میزبانی و نوع پلتفرمی که یک سایت روی آن بنا می شود در اینجا بسیار مهم خواهد بود. اگر شما هم برای کار خود چنین برنامه پیچیده ای را دارید لازم است که تا دیر نشده است بهتر است که به سراغ LMS ها یا سیستم های مدیریت آموزشی تخصصی مانند مودل و کانواس رفته و یا کار را با پشته های برنامه نویسی ارائه شده در مقاله فریم ورک چیست یا فریم ورک جنگو که در مقاله جنگو چیست آن را دنبال کردیم بروید.

همینطور فریم ورک هایی مانند لاراول که در مقاله لاراول چیست آن را بررسی کردیم هم گزینه خوبی خواهد بود. اما در صورتی که شما می مایل هستید که کار ارائه دوره های آموزشی را روی سایت وردپرسی خود با آرامش بیشتر و به صورت اصولی تر که کاربران شما بهتر بتوانند این آموزش ها را دنبال کنند و بتوانند با صبر و حوصله دوره های آموزشی را دنبال کنند و دست و پای آنها با محدودیت های بی مورد بسته نشده باشد وردپرس سیستمی است که حواب کار را خواهد داد.

در مقاله وردپرس چیست در مورد این سیستم مدیریت محتوا و کارایی هایی که می تواند برای ما پیاده سازی کند به صورت کامل صحبت کردیم و دیدیم که خیلی از سایت های بزرگ با استفاده از این سیستم در حال اداره کردن کسب و کار های اینترنتی خود می باشند. در مورد این سیستم باید گفت که با استفاده از قابلیت های توسعه خوبی که با استفاده از قالب ها و افزونه ها برای آن فراهم شده است می توان یک سایت را با کاربرد های مختلف از سایت های آموزشی و فروشگاهی گرفته تا سایت های سرگرمی و یا رزومه های شخصی به صورت حرفه ای و کامل روی آن پیاده سازی کرد.

 سایت های آموزشی با وردپرس

اما در مورد سایت های آموزشی و کاربرد هایی که روی وردپرس می توانند به ما ارائه کنند باید گفت که یک سایت آموزشی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سایت حرفه یا است که می تواند از فروش دوره ها، ایجاد آنها، ارائه کلاس های آنلاین به کاربران، برگزاری آزمون های مختلف به صورت امتحانات رسمی و همینطور کوییز های ساده و جتی بررسی پاسخ ها و صدور گواهی را به صورت کامل و خودکار برای ما انجام دهد. این کار در وردپرس به روش های مختلفی استفاده می شود و شما می توانید با استفاده از قالب های آموزشی که بهترین آنها را در مقاله بهترین قالب آموزشی وردپرس معرفی کردیم و یا با استفاده از یک افزونه آموزشی ساده مانند  افزونه LearnPress که در این مقاله می خواهیم آن را با هم بررسی کنیم روی سایت خود پیاده سازی کرده و از آنها استفاده کنید.

در ادامه در مورد اینکه افزونه LearnPress چیست و چطور می تواند یک وردپرس خام را تبدیل به یک سایت آموزشی کامل کند صحبت خواهیم کرد.

افزونه LearnPress چیست

مطمئنا از صحبت هایی که تا اینجا با هم داشته ایم متوجه این موضوع شده اید که افزونه LearnPress یکی از افزونه های آموزشی وردپرس است که کار اصلی آن ایجاد امکانات برای ارائه آموزش در سایت است و همینطور می تواند با افزونه های فروشگاهی مانند ووکامرس که در مقاله ووکامرس چیست آن را بررسی کردیم هم ارتباط بگیرد و این آموزش ها را به صورت خودکار به فروش برساند. امکانات آموزشی در وردپرس می تواند کمی گیج کننده باشد.

در مورد اینکه این امکانات چه هستند باید گفت که در یک سایت که به کمک افزونه LearnPress به سایت آموزشی تبدیل شده است، دو نوع امکان اضافه خواهد شد. اولین بخش امکانات ساخت دوره های آموزشی در پیشخوان است که شما می توانید دوره ها را ایجاد کرده و در اختیار کاربران قرار دهید و بخش بعدی یک پنل کاربری کامل است که با ثبت نام کاربر در این پنل آموزش هایی که کاربر خریداری کرده است قرار گرفته و کاربر با مراجعه به ان می تواند به آنچه که خریده است دسترسی داشته باشد و آموزش های خود را دنبال کند.

افزونه LearnPress چیست

در واقع افزونه LearnPress می توانید این فرایند آموزش را به صورت کامل مدیریت کرده و هر چه که ما نیاز داشته باشیم تا آموزش را برای کاربران خود تکمیل  کنیم در اختیار ما قرار می دهد. افزونه LearnPress یکی از افزونه های معروف در بین تممامی افزونه های آموزشیی است. در مورد سایر رقبایی که این افزونه دارد می توان به لرن دش هم اشاره کرد که تقریبا همین کارها را برای ما انجام می دهد. اما آنچه که افزونه LearnPress را به یکی از افزونه های مطرح در د این زمینه تبدیل می کند، پشتیبانی ها و سازگاری هایی است که با قالب های آموزشی دارد. در واقع ارائه کنندگان افزونه LearnPress یعنی همان ThimPress یکی از بزرگترین شرکت های ارائه قالب های آموزشی و افزونه های مختلف در این زمینه سات.

در واقع قالب های حرفه یا مانند Eduma نیز از این افزونه برای راه اندازی سایت های آموزش استفاده می کنند و یادگیری کار کردن با این افزونه می تواند به شما امکان استفاده از ابزار های مختلف و قالب های مختلف را بدهد و علاوه بر اینکه می توانید یک سایت آموزشی خوب را ایجاد کنید به یک طراح خوب در زمینه ساخت سایت آموزشی با وردپرس تبدیل خواهید شد. این افزونه تاکنون بیش از صد هزار بار از مخزن وردپرس دانلود شده است. این در حالی است که خیلی از کاربران از قالب هایی که با این افزونه کار می کنند استفاده می کنند و این موضوع باعث شده است تا آمار استفاده از این افزونه بسیار بالاتر از این حرف ها باشد.

هزینه ها در افزونه LearnPress

در مورد هزینه هایی که افزونه LearnPress روی دست ما می گذارد باید بگوییم که این افزونه یک افزونه کاملا رایگان است. به این صورت که شما در طرح های پایه می توانید از این افزونه بدون پرداخت یک ریال هزینه استفاده کرده و سایت رسمی یا مخزن وردپرس آن را به شما ارائه می کنند. اما باید گفت مانند هر افزونه دیگری طرح های حرفه ای و غیر رایگانی هم برای این افزونه وجود دارد. اما باید گفت افزونه رایگان تمامی امکانات ضروری را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده و جای نگرانی ای برای شما وجود ندارد. شما می توانید به راحتی از این افزونه برای کار خود به صورت رایگان استفاده کنید.

هزینه ها در افزونه LearnPress

از طرفی باید گفت که این افزونه از آن دسته افزونه های رایگان است که خود ادان ها و افزودنی های زیادی را دارد. در مورد این ادان ها باید گفت که امکانات ریز و درشت زیادی با این موارد به افزونه اضافه شده و می تواند در کاربرد کلی سایت ما بهینه سازی های زیادی را انجام دهد. خیلی از این افزونه ها مربوط به هماهنگ سازی این افزونه با درگاه های پرداخت داخلی و همینطور راه اندازی سیستم های پیامکی و مواردی از این دست می باشند.

موارد متعددی از افزونه های غیر رایگان برای کارکردن روی افزونه LearnPress هم وجود دارد که می تواند امتحانات و یا ویژگی های مختلفی را برای دوره های درسی به این افزونه وارد کند. این بازار بزرگ که برای افزونه LearnPress ایجاد شده است باعث شده است که این افزونه هم مانند خود وردپرس از آن بهره بگیرد و رشد خوبی را در این جهت داشته باشد. البته باید گفت که به این افزونه نقد هایی هم وارد است و نمی توان گفت که این افزونه بهترین افزونه آموزشی در وردپرس به شمار می رود. در ادامه این مقاله در مورد اینکه مزایای و معایب افزونه LearnPress کدامند به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

مزایای افزونه LearnPress

بدیهی است با ویژگی هایی که تا اینجا در مورد افزونه LearnPress معرفی کرده ایم بتوان مزیت های خوب و زیادی را برای آن متصور شد. در واقع باید گفت افزونه LearnPress یکی از افزونه های کاربردی و واقعا خوب بوده که خود را تا اینجای کار رسانده است و اگر بخواهیم بگوییم که برای کاربران خود چه مزیت هایی را نسبت به افزونه های دیگری که همین کار را می کنند ارائه می کند موارد زیادی را در مقابل خود خواهید داشت.

در رابطه با این مزایای باید گفت که کارهای کلی ای که یک افزونه آموزش باید انجام دهد مانند ارائه امکانات برای کار کردن با دوره ها در اختیار ما می گذارد و سایر افزونه ها نیز می توانند همان کار ها را انجام دهند، به عنوان مزیت های این افزونه قلمداد نمی شود و در مورد این مزیت ها باید گفت که باید مواردی که طراحان سایت ها و کسانی که به دنبال استفاده از افزونه LearnPress هستند با رفتن به سراغ این افزونه می توانند در کنار کار اصلی و امکانات اصلی به آنها دسترسی داشته باشند اشاره کنیم.

مزایای افزونه LearnPress

اگر بخواهیم از مهمترین مزیت هایی که افزونه LearnPress  به کاربران خود ارائه می کند یک لیست تهیه کنیم به چنین لیستی می رسیم:

سادگی در استفاده

Ease of Use یکی از مهمترین ویژگی هایی است که در صدر مزیت هایی که برای افزونه LearnPress معرفی می شود قرار دارد و در این رابطه باید گفت که شما با استفاده از این افزونه می توانید به  راحتی به تمامی مواردی که برای شما در نظر گرفته شده است دسترسی داشته باشید. باید گفت که کار ساخت و مدیریت یک دوره آموزشی با چارچوبی که وردپرس در اختیار شما قرار می دهد شاید کاری سخت باید اما این افزونه آموزش می تواند این کار را با روند ساده خود به بهترین و راحت ترین شکل ممکن انجام داده و می توان گفت که با این افزونه این کار ساده تر انجام می شود.

برای ساخت یک دوره آموزشی و فروش آن تنها کافی است که تنطمیات ساده افزونه LearnPress که البته باید گفت آنقدر ها هم ساده نیستند و برای اولین بار ممکن است کمی شا را گیج کنند را با توضیحات ساده ای که خود افزونه ارائه می کند به صورت کامل اعمال کرده و کار ساخت دوره را انجام دهید.

ظاهر آشنای وردپرس

یکی دیگر از مواردی که می توان به آن اشاره کرد این است که شما در این افزونه همان پیشخوان قدیمی وردپرس را می بینید و با یکی از مواردی کار می کنید که چندان تفاوتی را با سایر افزونه ها ندارد. این در حالی است که خیلی از افزونه های آموزش دیگر از منو هایی استفاده می کنند که شاید خیلی با روالی که وردپرس برای سایر کار ها از آنها استفاده می کند سازگاری نداشته باشد و در اصطلاح یک منوی پر دردسر و سخت باشد. در این مورد باید بگوییم که افزونه LearnPress به شما این امکان را می دهد که در محیط آشنای وردپرس کار خود را انجام دهید که خیلی از کاربران با آن راحت تر هستند.

بدون نیاز به کد نویسی

در عموم افزونه های آموزشی شما برای قابلیت های مختلف باید آستین ها را بالا زده و به سراغ کد نویسی بروید که این موضوع می تواند کار شما را پیچیده کرده و یا برای شما هزینه بر باشد. افزونه LearnPress در حالت پایه و رایگان خود می تواند بدون نیاز به کدنویسی سایت شما را به یک سایت آموزشی حرفه ای تبدیل کرده و شما نیازی ندارید که یک خط کد را هم به آن اضافه کنید.

افزونه های جانبی زیاد

در مورد پلاگین های افزونه LearnPress در بخش های قبلی هم صحبت کردیم. شما می توانید در مواردی که لازم است از افزونه های جانبی کمک گرفته و سایت خود را با کمک آنها راه اندازی کنید. این افزونه های می توانند کار های مختلفی را از ساده سازی منو های این افزونه برای کاربران و بهبود گرافیک تا ارسال پیامک برای کاربران و هدایت آنها به درگاه پرداخت و اتصال به درگاه های داخلی را به صورت کامل برای شما انجام داده و از این طریق شما می توانید کار ساخت سایت آموزشی با افزونه LearnPress را به صورت بسیار ساده تری دنبال کنید.

رایگان بودن افزونه عملیاتی

یکی دیگر از مواردی که در بخش های قبلی هم در مورد آن صحبت کردیم و می توان آن را به عنوان یک مزیت بسیار خوب در مورد افزونه LearnPress معرفی کرد این است که این افزونه در ورژن عملیاتی خود کاملا رایگان است و می توان از آن بدون پرداخت هیچ هزینه ای به صورت کارآمد استفاده کرد. در این رابطه باید گفت که خیلی از سیستم ها رایگان بوه اما نمی توان از آنها به صورت کاملا رایگان استفاده کرد. یکی از همین سیستم ها وردپرس است که بعد از نصب آن شما نیاز دارید که برای داشتن یک سایت حرفه ای حداقل یک قالب خوب را به صورت پرمیوم خریداری کنید. اما در مورد افزونه LearnPress باید گفت که روال کار به این صورت نیست و می توان اوضاع را بهبود داد.

رایگان بودن افزونه عملیاتی

همانطور که دیدیم این افزونه یکی از اصلی ترین و مهمترین افزونه هایی است که می تواند به عنوان یک افزونه کاربردی از آن در سایت استفاده شود و امکانات خوبی را برای ساخت یک سایت آموزشی و یا اضافه کردن بخش آموزش در یک سایت با کاربری دیگر مورد استفاده قرار گیرد، اما باید گفت که این افزونه هم خالی از ایراد نیست و ممکن است شما هم با این افزونه دچار مشکلاتی شوید. در ادامه برای اینکه دقیقا بدانیم با چه افزونه ای طرف هستیم و ممکن است خود را با چه دردسر هایی مواجه کنیم این موضوع که معایب افزونه LearnPress کدامند را با هم بررسی خواهیم کرد.

معایب کار با افزونه LearnPress

در مورد کار کردن با افزونه LearnPress هم باید گفت که مانند تمامی افزونه های دیگر وردپرس و یا بهتر بگوییم هر موجودیت نرم افزاری دیگری که فکرش را بکنید در کنار مزایا و ویژگی های خوب و معایب و دردسر هایی را دارد. در واقع باید گفت که این موضوع در دنیای کامپیوتر یک مسئله کاملا طبیعی و توجیه شده است که در کنار تمامی مزایا و فوایدی که یک برنامه می تواند برای ما داشته باشد دردسر های زیادی هم وجود دارد که می تواند ما را درگیر کرده و باید گفت که در کنار هر مزیتی که یک برنامه به ما ارائه می کند نکات مختلفی برای کار کردن با آن وجود دارند که بسته به طراحی برنامه های می توانند کم یا زیاد باشند.

در این بخش از مقاله قصد داریم تا ببینیم معایب استفاده از افزونه LearnPress کدامند و در صورتی که بخواهیم به سراغ این افزونه برویم، باید انتظار داشته باشم که این افزونه در کجا برای ما دردسر هایی را درست کند و چه چالش هایی را با آن داشته باشیم.

معایب کار با افزونه LearnPress

در این رابطه باید گفت که افزونه LearnPress یکی از افزونه های به نسبت خوش ساخت می باشد که به نوعی افزونه پایه برای اضافه کردن امکانات آموزشی در وردپرس به شمار می رود و خیلی از دردسر های کار کردن با آن در سایر افزونه ها هم وجود دارد و به نوعی به روش جاری تبدیل شده است نمی توان گفت که اینها معایب افزونه LearnPress هستند. اما به طور کل مواردی که باید ما قبل از کار کردن با این فازنه از آنها اطلاع داشته باشیم به این صورت خواهند بود:

مستندات محدود و گیج کننده

در این رابطه باید گفت که مستندات و آموزش هایی که برای افزونه LearnPress وجود دارند و به صورت رسمی ارائه شده اند کمی گیج کننده هستند و نمی توانند کیفیت لازم را به ما بدهند البته در مورد منابع آموزشی در زبان فارسی و همینطور رفع ارور ها و خطا هایی که این افزونه با آنها مواجه می شود به اندازه کافی منابع وجود دارد و در صورتی که به یک جست و جوی ساده را انجام دهید می توانید این ارور ها را رفع کنید. اما کاربرد اصلی این مستندات زمانی است که شما بخواهید با شخصی سازی های خاص این افزونه و یا بهتر بگوییم سایت خود را توسعه دهید.

رد صورتی که شما نیاز داشته باشید که بدانید این افزونه اوپن سورس چطور کار می کند و با چه تغییرات و دستکاری چه بخش هایی می توانید کاربری آن را تغییر دهید، ممکن است که به مشکلاتی در این زمین برخورد کنید. در این خصوص باید گفت که عموم سایت های آموزشی به این تغییرات نیاز پیدا خواهند کرد و خیلی از مدرس ها هستند که این تصمیمی را می گیرند که از روال عادی این افزونه خارج شوند. در این حالت بهتر است به سراغ برنامه نویسان حرفه ای که تجربه شخصی سازی این دسته از سایت ها را داشته اند بروید.

نیاز به بهبود به صورت حرفه ای

هر چند که افزونه LearnPress یک افزونه با امکانات کامل است که می توان به راحتی از آن استفاده کرد و با نصب آن روی سایت می توان تمامی انتظاراتی که از یک سایت آموزشی می رود را از آن داشت اما باید گفت که این افزونه به تنهایی نمی تواند ظاهر خوب و کارایی درستی که ما از آن انتظار داریم را تعیین کند. البنته همه حداقل ها برای ما وجود دارند اما باید گفت تا رسیدن این حداقل ها به نقطه ای که از آن انتظار می ورد و تبدیل شدن سایت ما به یک سایت خوب و حرفه ای که کاربر پسند هم باشد نیاز به ادیت ها و ویرایش های زیادی دارد.

شما باید همه تنظیمات و قابلیت ها و هم ظاهر این افزونه و نوع نمایشی که دارد را تغییر دهید تا بتوانید از آن به خوبی در سایت خود استفاده کنید. البته در مورد تمامی افزونه های بزرگ داستان به همین صورت دنبال می شود اما باید گفت که افزونه LearnPress کمی از سایر افزونه ها بیشتر نیاز به این کار دارد و از زمانی که شما افزونه را نصب و راه اندازی می کنید تا زمان بهره وری تغییرات زیادی باید روی آن انجام دهید و از آن افزونه های بی دردسری که بلافاصله بعد از نصب شروع به کار می کند نیست.

عدم رسیدن به CMS های حرفه ای

مورد بعدی که باید در مورد معایب افزونه LearnPress به آن اشاره کرد و البته بیشتر یک چالش کلی است تا یک ایراد از این افزونه این است که این افزونه نمی تواند شما را به یک سیستم مدیریت محتوای آموزشی یا همان LMS حرفه ای که برای این کار ارائه شده است برساند. به طور مثال وقتی که شما می خواهید یک سایت صرفا آموزشی را داشته باشید لازم است که به سراغ سیستم های دیگری مانند مودل و یا کانواس بروید. این سیستم ها در واقع LMS هایی هستند که می توانند یک سایت را از صفر با امکانات آموزشی راه اندازی کرده و ان را یدریت کنند و هر امکانی که لازم داشته باشد در دل این ابزار ها خواهید داشت.

این در حالی است که با استفاده از افزونه LearnPress روی وردپرس شما سایت به مراتب ضعیف تری نسبت به این سیستم های دارید که می تواند در موارد خاص شما را هدایت کنند. در این خصوص باید گفت که این مشکل یک مورد بدیهی است و در صورتی که می خواهید روی بستر وردپرس بمانید و از سایر امکانات آن استفاده کنید باید این موضوع را در نظر داشته باشید. همینطور در صورتی که به یک سایت حرفه ای نیاز دارید باید آن را روی سیستم های دیگری راه اندازی کنید. البته باید در مورد این موضوع گفت که با تغییر دادن CMS خود امکاناتی مانند افزونه ها، قالب های جذاب و کاربردی و همینطور راحتی کاربرد و هزینه کم را از خود سلب خواهید کرد.

زیرا CMS هی حرفه ای این امکانات را نداشته و توسعه آنها نیز مشکل و نیازمند استخدام برنامه نویسان حرفه یا می باشد که با این سیستم ها آشنایی دارند. همینطور از نظر ویژگی های ظاهری و بصری هم باید گفت که این سایت ها از حمله سایت هایی هستند که عموما ظاهری خشک دارند و از قالب های رنگارنگ آماده خبری نیست.

عدم رسیدن به CMS های حرفه ای

پشتیبانی پایین

یکی دیگر از مسائلی که می توان گفت نه تنها افزونه LearnPress بلکه تمامی افزونه های رایگان وردپرس را درگیر کرده است پشتیبانی پایین از طرف ارائه کنندگان است. در این خصوص باید گفت که خیلی از ابزار های بزرگ به مشکلات عجیب و غریبی می خورند که در صورتی که به سراغ پشتیبانی آن ها بروید جواب چندان درستی نمی گیرید. در مورد افزونه LearnPress هم باید گفت که معمولا روال به همین صورت می باشد. البته باید توجه داشت که این افزونه یک افزونه رایگان است که برای آن ادان های زیادی ارائه شده است و به اندازه ای بزرگ شده است که اگر ارائه کنندگان بخواهند ایرادات این افزونه را فهرست کنند به یک سیاهه عظم می رسند که خیلی از آنها ایراد افزونه نیتس و ایراد سایتی خاص و شرایطی خاص با این افزونه می باشد.

به دلیل این حجم بزرگ کاری که بعضا خیلی از آنها هم اصلا به افزونه ربطی ندارد باید گفت که پشتیبانی ای که ارائه کنندگان این افزونه به کاربران خود ارائه می کنند چیزی نبوده است که انتظار آن را داشته اند. البته باید گفت که برای رفع مشکلات خود با افزونه LearnPress به مشکلی نخواهید خورد و منابع آموزشی خصوصا در فارسی برای این افزونه زیاد وجود دارند خیلی از سایت ها هستند که می توانند این افزونه ها را به شما ارائه کنند.

در کل باید در مورد اینکه افزونه LearnPress چه معایبی دارد و ایرادات آن در کجا هستند گفت که این افزونه یکی از افزونه های خوب به شمار می رود و عمده ایراداتی که برای آن مطرح می شود با کمی دستکاری از بین خواهد رفت. البته باید دقت داشته باشید که این افزونه را در جای درست خود استفاده کنید در صورتی که بخواهید تنوع موارد آموزشی در یک دانشگاه را بر عهده این افزونه بگذارید مطمئنا جواب نخواهد داد و شما نمی توانید کار یک LMS تک کاره و تخصصی را از دوش آن بکشید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی این موضوع که افزونه LearnPress چیست و چه کارایی هایی را برای ما ارائه می کند پرداختیم و دیدیم که این افزونه یکی از افزونه های آموزشی وردپرس است که می توان با استفاده از آن یک سایت وردپرسی را به تمامی امکاناتی که برای فروش و ارائه دوره های آموزشی نیاز دارد مجهز کرد. این افزونه رایگان به شما امکان ایجاد دوره ها، مدیریت آن ها و همینطور ارائه آنها به کاربر را می دهد و ویژگی های بسیار ایده آلی را برای شما فراهم می کند. شما با این افزونه می توایند این امکان را داشته باشید که تمامی موارد مربوط به دوره های آموزشی خود را مدیریت کنید. البته باید در نظر داشته باشید که این افزونه با تمام قدرت هایی که دارد ممکن است در بعضی از مواقع کم آروده و نمی توان انتظار داشت که مانند یک سیستم مدیریت محتوای آموزشی یا LMS تمام و کمال برای شما کار کند.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها